Haartjes gewassen en dan afdrogen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:24

Ik knijp met de handdoek alleen in de onderkant en daarna borstel ik het door. Knijp nog een beetje in de onderkant en dan niveau volume spray erin en fohnen maar....

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:25

ergste water eruit knijpen. dan gewoon wrijven dan uitkammen (nooit klitten en nee gebruik geen cremespoeling of antiklit) en meestal moet ik daarna niet meer weg of ga ik naar bed dan hop elastiek erin en als ik ga slapen gewoon met nat haar slapen dan zit het het beste.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:28

als ik uit de douche kom kam ik mn haar voorzichtig uit, daarna doe ik er een handdoek omheen, en die laat ik erom tot het ongeveer droog is, en dan doe ik er wat creme of serum in. Mijn haar pluist ook best snel!

Maar ik heb nu de John Frieda Frizz Serum Extra Strong. Is echt ideaal spul!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:51

Rebel_Jits schreef:
Ik heb dun, steil haar :o Echt, ik wens zo hard dat ik op een dag een bos krullen heb, maar helaas is dat nogsteeds niet gebeurd.

Heb ik ook, en ook lang, tot wel 3 cm. of onder mn BH band.
Wat je vooral NIET moet doen, is je haar droog wrijven. Dat heeft de kapper me verteld, omdat je daarmee alles kapot maakt. Je kunt het beste als je klaar bent met afdrogen je kop ondersteboven houden, handdoek eromheen en flink knijpen. Daarmee maak je niks kapot.
Verder, weet je wat headbangen is? Wat die metallui altijd doen op concerten. Zo hard mogelijk met hun hoofd op en neer slaan dat de haren alle kanten op zwaaien? Nou, dat doe ik dus een stuk of 10 keer na het knijpen :D Moet je wel zorgen dat je niemand natspat, dat vinden ze vaak niet leuk. Daarna doe ik er hair repair van gliss kur in (zo'n tube) en dan pluist mijn haar niet. Voila!

Edit: wat je overigens ook NOOIT moet doen, is je haren kammen als nog nat is. Je haar breekt dan veel sneller. Ik hang altijd ondersteboven als ik die creme erin doe, en kam met mn vingers. Als het dan uiteindelijk droog is, dan trek ik er een borstel doorheen. Weer minder pluis!

Imago01

Re: Haartjes gewassen en dan afdrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:57

OH ja en je haar natmaken en uitspoelen met bij voorkeur koud water. Niet te warm water gebruiken! Voorkomt pluis en breken van je haar en geeft natuurlijke glans terug...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:16

katiavl schreef:
Maar als je half uur erna moet borstelen is het dan niet tijd voor andere shampoo en conditioner

mijn haar is DRAMA!!! Ik heb kappers producten, betaal me dus helemaal schil!!! 4x per week creme spoeling, 3x per week haar masker en dan nog iedere dag minimaal 2x antiklit en aan het einde van de dag is mn haar 1 grote knoop.. dus hoeft niet persee aan de producten te liggen..

Ik wikkel er een handdoek om en laat die gewoon een tijd zitten, daarna ben ik idd wel een kwartier bezig met uitkammen helaas :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:11

Mmm, ik wrijf ook altijd (halflang haar, krullen/slag). Na het wassen eerst cremespoeling, dan spoeling eruit spoelen, haren uitknijpen, voorzichtijg droogwrijven/deppen. Dan doe ik wat mousse erin (stylingmousse of krullenmousse), en kam het met een grove kam. Ik heb juist geleerd dat borstelen heel slecht is voor je natte haar en je beter een grove kam kunt gebruiken. Vervolgens ga ik even met mijn handen door mijn haar om het los te schudden en laat het drogen aan de lucht.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:12

ik was het, conditioner erin, uitspoelen.
Dan uitknijpen, handdoel eromheen, even laten zitten.
handdoel eraf, anti klit spray erin, zachtjes droowrijven, maar alleen het 'hangende' haar, niet op mijn hoofd.
Dan kammen en fohnen maar :)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:21

Als een gewone handdoek niet blijft zitten, heb ik wel een goeie tip voor je :D
Een gewone handdoek blijft bij mij namelijk ook slecht zitten. Maar bij de blokker onder andere hebben ze van die turbie towels (heten ze zo?? ) en die zijn echt perfect! Dat is een handdoekje met een rare vorm, die je om je hoofd kan doen, paar keer aandraaien en dan kun je hem achter op je hoofd met een elastiekje vastzetten. Ideaal en werkt echt perfect.
Ik droog mn haar nooit af, gelijk als ik onder de douche uitstap draai ik het in zo'n handdoekje en dan droog ik mezelf af, tanden poetsen etc etc en aankleden etc, tegen de tijd dat ik klaar ben hoef ik mijn haar amper meer af te drogen. Als ik die handdoek eraf haal droog ik het nog wat na door en dan gewoon borstelen etc.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:27

Ik vind die handdoeken niet fijn. Ze zijn heel dun, en mijn haar is langer dan de handdoek!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:35

Dit probleem had ik eerst ook. En nu niet meer, aangezien er zo'n 25 cm vanaf is gegaan :D
En dan krijg ik weer slag in m'n haar waardoor ik eigenlijk weinig meer hoef te doen na het douchen.
Voorheen deed ik het wel fohnen als ik het sneller droog wilde hebben, en dan soms nog met de styler erover. Nu moet ik juist de krultang pakken om de golven iets meer te fixeren.
Gisteravond heb ik me haar gewassen voordat ik naar bed ging, maar toen ik eenmaal in bed lag vond ik het veel te koud met 'n nat hoofd :\ Dus ben ik maar gaan fohnen en was natuurlijk veel sneller klaar dan normaal :Y)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:38

Haar wassen, dan haarhanddoek omdoen.
En daarna kammen, mouse insmeren en dan fohnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:10

Ik föhn ze droog, zodat ik al een groot gedeelte van m'n slag er uit heb en daarna stijl ik m'n haar gelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:14

Majo schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik heb dun, steil haar :o Echt, ik wens zo hard dat ik op een dag een bos krullen heb, maar helaas is dat nogsteeds niet gebeurd.

Heb ik ook, en ook lang, tot wel 3 cm. of onder mn BH band.
Wat je vooral NIET moet doen, is je haar droog wrijven. Dat heeft de kapper me verteld, omdat je daarmee alles kapot maakt. Je kunt het beste als je klaar bent met afdrogen je kop ondersteboven houden, handdoek eromheen en flink knijpen. Daarmee maak je niks kapot.
Verder, weet je wat headbangen is? Wat die metallui altijd doen op concerten. Zo hard mogelijk met hun hoofd op en neer slaan dat de haren alle kanten op zwaaien? Nou, dat doe ik dus een stuk of 10 keer na het knijpen :D Moet je wel zorgen dat je niemand natspat, dat vinden ze vaak niet leuk. Daarna doe ik er hair repair van gliss kur in (zo'n tube) en dan pluist mijn haar niet. Voila!

Edit: wat je overigens ook NOOIT moet doen, is je haren kammen als nog nat is. Je haar breekt dan veel sneller. Ik hang altijd ondersteboven als ik die creme erin doe, en kam met mn vingers. Als het dan uiteindelijk droog is, dan trek ik er een borstel doorheen. Weer minder pluis!

Ik heb veel slag/lichte krul, als ik m'n haren niet föhn/stijl moet ik het juist kammen als het nat is, als ik het dan ga kammen als het droog is ben ik net een poedel :x

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:54

Ik doe er cremespoeling in, spoel dat uit, knijp mijn haar goed uit en doe het in een handoek. Dan heb ik anti-klit spray van l'oreal en als ik niet weg hoef dan doe ik dat erin, kam ik het en dan laat ik het gewoon drogen. Als het dat té erg drupt föhn ik het héél even.
Als ik weg moet, dan doe ik de anti-klit erin en kam het uit daarna föhn ik het helemaal droog en borstel er nog een keer doorheen zodat het in model zit. Beetje haarlak erin en klaar.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:58

Ik knijp als ik onder de douche vandaan wil eerst mijn haar uit, en dan gaat gelijk de handoek er omheen. Die laat ik dan een tijdje zitten. Soms wel 3 uren en dan doe ik hem weer eruit, uitborstelen en klaar! :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:17

Na het douchen kam ik meteen mijn haar (heb een enorme bos kroezige krullen en dit is het enige moment dat ik mijn haren fatsoenlijk kan uitkammen :+ )
Daarna doe ik ze in een vlecht (met krul contol creme) en laat ik het drogen aan de lucht. In een vlecht drogen ze minder snel en blijft mijn haar er beter uitzien (en hoef in de volgende keer dat ik mijn haar was minder te kammen). De dag erna gaan mijn haren gewoon in een staart.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:20

MarloesRixt schreef:
Ik knijp als ik onder de douche vandaan wil eerst mijn haar uit, en dan gaat gelijk de handoek er omheen. Die laat ik dan een tijdje zitten. Soms wel 3 uren en dan doe ik hem weer eruit, uitborstelen en klaar! :D
Same here :Y)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:21

Ik knijp mijn haar uit, sla er een handdoek om heen maak een drol op mijn kop vervolgens haal ik de handdoek eraf, borstel het uit in 5 minuten, onderaan beginnen

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:40

miep1979 schreef:
.... maak een drol op mijn kop ....

_O- _O- _O- _O-

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:45

Voorzichtig uitknijpen met een handdoek dus voortaan!
Aan de lucht laten drogen, met een handdoek over je schouders mss?
En nu DE TIP: Cowboy Magic Detangler alléén in de puntjes aanbrengen(voorzichtig wrijven) en dan met borstelen onderaan beginnen.

Antiklit en antipluis!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:51

Majo schreef:
miep1979 schreef:
.... maak een drol op mijn kop ....

_O- _O- _O- _O-

wat zonde, heb je je haar net fris gewassen maak je er meteen een drol op :Y) haha

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:52

in een handdoek wikkelen en het vocht in de handdoek laten trekken :) .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:33

Ik wikkel inderdaad de handdoek om mijn haar, volgens mijn kapper ook de juiste manier omdat je met wrijven en doen je haar beschadigd.....
En voor veel klitten..... cremespoeling??
zelf gebruik ik het niet omdat mijn haar niet klit, heb zelfs al jaren geen borstel door mijn haar gehaald omdat het gewoon niet nodig is :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:40

Dat van mij heeft er ook de minste moeite mee om op een vogelnest te lijken. al gaat het nu wel even goed. Ik draai het even in een handdoek, paar minuten, daarna even heel snel droogwrijven. ik gebruik shampoo voor steil haar en heb ook nog zo'n condition repair. maar die laatste gebruik ik niet elke dag, paar keer per week en een conditioner 1 x per week. verder niet drogen met haardroger, maar aan de lucht drogen, en mijn grote geheim, de steiltang ;), om (niet alles) enkel het bovenste glad te krijgen. :) maar goed het is al jaren saai en ik vind gewoon niks leuks. 1 x krullen gehad en geloof me dat was het makkelijkste, even droogwrijven, met grove kam doorkammen en mousse erin :)