Wie rookt er ook wel eens een jointje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Re: Wie rookt er ook wel eens een jointje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:16

ja, je kunt maar beter helemaal niet sporten want dan mag je tenminste wel blowen!

(ik ben het dus niet eens met je vriend maar ook geen voorstander van veel blowen.)

veel plezier!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:16

Armani88 schreef:
nee, totaal geen behoefte aan !!!
Aso is een groot woord, maar vind het zeer ongepast.
Zo ben ik echt niet opgevoed, dus vind het eerder sneu al iemand zoiets doet

Ik ben zo ook absoluut niet opgevoed, maar toch doe ik het wel is een enkele keer. Toch blijf ik nog een heel net meisje met manieren. :j

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:18

waarom ?

Sorry, maar ik vind het alles behalve netjes. Zelfs roken vind ik al ordinair bij een meisje staan

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:19

Ik heb het nog nooit gedaan, en heb er totaal geen behoefte aan!
Vind het stinken, en ook soort 'ongepast'. (Maar dat is mijn mening :) )

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:20

ik heb het een jaar gedaan bijna elke dag.
was een periode dat ik flink met mezelf in de knoop zat.

ik vindt dat niks mis mee is en dat het 1 niet met het ander te maken heeft.
paardrijden en een joint hebben niets met elkaar te maken en je presteerd er ook niet minder door :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:21

Armani88 schreef:
waarom ?

Sorry, maar ik vind het alles behalve netjes. Zelfs roken vind ik al ordinair bij een meisje staan

Omdat ik het af en toe wel is fijn vindt.. Niet dat ik gelijk stoned ben absoluut niet. Een hele zal ik niet nemen en een halve ook niet; 2 hijsjes is zat.

Ik rook overigens niet, ik drink verder ook niet. En als ik is drink zijn het 2 glazen meer niet.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:22

het 1 heeft niets met het ander te maken ?
Je zegt zelf dat je met jezelf in de knoop zat in die periode !

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:28

MyHorseGirl: Danku, goed verwoord op de vorige pagina. :) Als je het niet geprobeerd hebt, is je denkbeeld daarover niet echt groot. Heb je het wel geprobeerd, dan kan je er pas een duidelijk beeld van hebben. Iedereen heeft weer een ander referentiekader er over. Het is net hoe je hebt geleerd wat wel en niet mag. Wat in het plaatje hoort en gelukkig heeft iedereen een ander plaatje van wat kan wel en wat kan niet en daarmee respect.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:31

suus_romy schreef:
MyHorseGirl: Danku, goed verwoord op de vorige pagina. :) Als je het niet geprobeerd hebt, is je denkbeeld daarover niet echt groot. Heb je het wel geprobeerd, dan kan je er pas een duidelijk beeld van hebben. Iedereen heeft weer een ander referentiekader er over. Het is net hoe je hebt geleerd wat wel en niet mag. Wat in het plaatje hoort en gelukkig heeft iedereen een ander plaatje van wat kan wel en wat kan niet en daarmee respect.

Hier ben ik het helemaal mee-eens. Mijn standpunt maar dan uitgewerkt door suus_romy. ;)

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:32

Hmm, ik zie ook niet echt het verschil tussen blowen en een drankje drinken. Ben het eens met mensen boven mij :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:35

Ja ik rook wel eens een joint :) . Vaak op verjaardagen etc.
Maar in de zomer vind ik het ook heerlijk in de avond. Lekker relaxt met een jointje zonnen :) .
Ordinair of aso vind ik het niet ? Het is stressverminderend en rustgevend. Lekker hoor, na een drukke dag.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:36

MyHorseGirl: Wij begrijpen elkaar. ;) Zelfde denkbeeld!
Kippesoep: Op de korte termijn richt het minder schade aan dan alcohol. Mits normaal 'weinig' gebruik dacht ik. :)

Rosaa

Ja, ik meld me. Maar dan heel zelden. Sommige perioden wat vaker dan de andere.. Ligt er maar net aan. Tis nu alweer een flinke tijd geleden..

anniek_uc

Ja hoor, eens in de zoveel tijd is het wel even lekker.
Eerst te vaak! nu zo 1x in de 2 weken, vaak nog minder.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:37

Tjaa, ik ben ook geen alcohol drinker !

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:43

blowen is echt slecht... je raakt er aan verslaafd als je het bijvoorbeeld voor het slapen gaan doet,
dan wordt het een gewenning en kan je op een gegeven moment niet meer zonder,
dat het ongezond is komt echter niet door de wiet zelf,
maar door wat de telers er opspuiten om beestjes tegen te gaan,
en de voeding en stimulators die ze in het water doen om een mega opbrengst te krijgen,
gewoon af en toe en dan bedoel ik eens in de maand of minder een jointje roken kan niet meer kwaad dan gewoon roken, maar let wel 1 joint telt ook nog eens voor 7 sigaretten!
dus als je graag eens een jointje rookt,
doe t net als alcohol drinken... niet iedere dag! alleen bij speciale gelegenheden en voor de gezelligheid!

why drink and drive when you can smoke and fly! :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:48

Armani88 schreef:
het 1 heeft niets met het ander te maken ?
Je zegt zelf dat je met jezelf in de knoop zat in die periode !

jaah ik zat in de knoop met mezelf maar dat heeft toch niets met mn paard te maken ?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:51

nee maar wel met het feit dat je blowde

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:52

san72 schreef:
why drink and drive when you can smoke and fly! :P

Haha geniaal. :) Maar hebt gelijk! Psychisch verslaafd en op den duur aantasting en nog veel meer informatie maar daar gaat het in dit topic niet over. :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:57

ik gebruik af en toe harddrugs (nee schaam me er niet voor)

maar blowen word ik toch wel zo ziek van :) dus nee voor mij niet :D mijn vriend blowt echter elke dag ..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 07:12

Armani88 schreef:
nee, totaal geen behoefte aan !!!
Aso is een groot woord, maar vind het zeer ongepast.
Zo ben ik echt niet opgevoed, dus vind het eerder sneu al iemand zoiets doet

Helemaal mee eens.
Maar dat sneu staat voor mij ook voor mensen die zich in het weekend tot de rand toe vol laten lopen met drank en vervolgens alles uitkotsen omdat ze anders zo'n kater hebben de volgende dag.. waar zit je verstand, bedenk dat voor dat je het erin giet.. :roll:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:30

@ts
allereerst super dat je clean bent van harddrugs.

Maar een vraag: als jij 's avonds compleet relaxed (out) bent door je joint, wie zorgt er dan in noodgevallen voor je zoontje (ik zie in je profiel dat je moeder bent)? Ben je in staat in geval van nood snel en adequaat te reageren en je kind bijvoorbeeld naar het ziekenhuis te brengen? Is er iemand in de buurt die jouw kind in geval van nood kan opvangen?

Ik maak me daar altijd zorgen over, omdat het helaas geregeld voor komt dat een kind op de eerste hulp worden binnengebracht met bijv. een benauwdheidsaanval of zo en waar dan 2 giechelende, duidelijk onder invloed zijnde, ouders bij staan, waar je als behandelend arts of verpleegkundige werkelijk geen normaal gesprek mee kan voeren.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:38

@TS: Ik zou eerder denken dat je vriend een excuus zoekt omdat hij het niet leuk vindt dat je blowed (en drinkt). Want dat je niet zou mogen blowen omdat je paardrijdt en dan ook nog vooral als hobby, is een beetje vergezocht. Voor een professionele topsporter is het een ander verhaal.

Ik rook geen jointjes trouwens, om even op de topictitel te antwoorden. Ook nooit gedaan. Ik rook namelijk helemaal niet. Maar ik heb daar verder geen oordeel over. Moet ieder voor zich weten. ;)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:41

2 x per jaar denk ik :) Ik rook verder helemaal niet, gebruik ook zeer weinig alcohol (3 glazen per maand ofzo).

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:54

hm ik heb nog nooit geblowed maar ken zat mensen die het wel eens doen. Ik ben er niet op tegen, ik zie vaak zat een groep vrienden of een groep meiden die er met z'n alle een delen. Ik sla dan altijd af omdat ik er nog geen behoefte aan heb maar het kan heerlijk ontspannend zijn dus waarom ook niet. Wel vind ik dan wel dat er minstens 1 iemand '' nuchter'' moet blijven voor het geval dat het verkeerd valt ;)

VInd dat sommige mensen hier nogal raar reageren en armani88 je doet net alsof je een engeltje bent. Wat is er mis met een glaasje wijn of bier ? Ik vind het heerlijk om eens in de twee weken een wijntje bij het eten te kunnen drinken ..
Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo , studeer nu voor een beroep in de gezondheidszorg, en ik heb altijd gewerkt en zorg goed voor de mensen om mij heen; ben ik dan meteen een aso ? :+

voor de duidelijkheid ik rook ook niet ;)!