In slaap komen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 06:58

dodyg schreef:
zijn die tabletjes dan niet verslavend
dat als je ze een keer niet neemt je de hele nacht loopt te spoken<?

nee, ze zijn niet verslavend doordat het puur homeopatisch is. melatonine is een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt gedurende de dag.
helpt ook puur voor het inslapen, niet voor doorslapen zoals echte slaaptabletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:53

Maartje1990 schreef:
nouja er zijn een aantal oorzaken waardoor dat het zou kunnen dat je slecht slaapt. Bijv: een te warme slaapkamer, geluidsoverlast, niet donker genoeg, te weinig of te veel gegeten, jawel, oververmoeidheid, geestelijke overbelasting, nervositeit etc.

Nouja als je al googled kun je al veel vinden. Ik zelf ben ook een slechte slaper, en als ik last van stress heb is het helemaal rampzalig. Ik heb ook een tijd night rescue spray gebruikt omdat ik van die gedachtens had die door m'n hoofd maalde. Werkte heel goed, en anders dacht ik dat dat heel goed werkten, Dus je zou evt. ook van die dingen kunnen proberen van de kruidvat oid. die van mij was van 'van tuinen' oid. en hebben ze meer van dat soort spulletjes.

Iig veel succes enneuhm.. slaaplekker..

Dan zou ik al mijn hele leven oververmoeid zijn :D ?

Nou ja, gisteren gaan douchen, thee gedronken en gelijk gaan slapen. Helaas vergeten huiswerk te maken waardoor ik dus wél in de stress schoot, en de thee het douchen vrij weinig nut hadden :') Maar nieuwe ronde nieuwe kansen ;)

Anna

Re: In slaap komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:58

Bij mij werkt thee ook altijd heel goed.
Ik kan ook altijd beter slapen met de muziek aan, maar er zijn veel mensen die daar juist last van hebben :Y)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:04

Ik heb dit heel af en toe ook wel eens maar dan heb ik overdag bijvoorbeeld niet zo veel gedaan. Niet banketstaaf bedoeld maar misschien is dat bij jou ook zo? Sport je veel, werk je veel, ben je druk? Het kan natuurlijk ook zijn dat je té druk bent en daar dus niet van kunt slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:05

Henrieke schreef:
Ik heb dit heel af en toe ook wel eens maar dan heb ik overdag bijvoorbeeld niet zo veel gedaan. Niet banketstaaf bedoeld maar misschien is dat bij jou ook zo? Sport je veel, werk je veel, ben je druk? Het kan natuurlijk ook zijn dat je té druk bent en daar dus niet van kunt slapen.

Ik zit van 9 uur tot 10 over half 4 op school (3HAVO) en leer +/- 2 uur per dag. Ik fiets in totaal een uur per dag dus naar school en terug.
Dus ik gok dat ik het wel redelijk druk heb.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:06

evt na het eten iets aan sport doen waardoor je moe bent. Daarna echt afbouwen en rustig aan naar bed toe.

Maar aan de andere kant: het niet uit je bed kunnen komen hoort enorm bij jouw leeftijd en dat gaat wel weer over!

Hou vol!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:06

Even douchen voor het slapen gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:07

rakni schreef:
evt na het eten iets aan sport doen waardoor je moe bent. Daarna echt afbouwen en rustig aan naar bed toe.

Maar aan de andere kant: het niet uit je bed kunnen komen hoort enorm bij jouw leeftijd en dat gaat wel weer over!

Hou vol!

Haha, dat weet ik :D Maar ik wil sowieso toch wat vroeger slapen, het is echt niet leuk om zo lang wakker te liggen!
En ik ben na school (en op school) vaak ook erg moe.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-09 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:07

ijssnuiver schreef:

Is al genoemd, en al geprobeerd :j Maar evengoed bedankt!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:08

Ja inderdaad. Hmm dan weet ik het ook even niet!
Iig succes en hopelijk veranderd dit snel weer.
Die tip van die tabletjes is misschien zo nu en dan een idee als je bijvoorbeeld echt even bij wilt slapen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:11

Bizzybijtje schreef:
ijssnuiver schreef:

Is al genoemd, en al geprobeerd :j Maar evengoed bedankt!

Oke, sorry :D . En ontspanningsoefeningen doen in bed? Dat al genoemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:13

Jep! :D
En al geprobeerd! :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:18

pff hoop dat je niet t zelfde wordt als mij ben nu 18 en slik 6mg melatonine van de HA en nog werkt het niet.. wil alleen niet meer slikken. Ik word rustig als ik aan een zwart beeld denk of met een droom beginnen. Dat je bv je favoriete paard hebt oid en daarin verder gaan hielp vroeger bij mij. Nu niet meer nou droom ik de hele nacht bewust door haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:22

Bizzybijtje schreef:
Henrieke schreef:

Ik zit van 9 uur tot 10 over half 4 op school (3HAVO) en leer +/- 2 uur per dag. Ik fiets in totaal een uur per dag dus naar school en terug.
Dus ik gok dat ik het wel redelijk druk heb.

nou kortom een bizzybijtje dus :D

sporten is trouwens prima, maar niet vlak voor het slapen gaan! of 's avonds dus.. want daar wordt je alleen maar 'fris' van kies er dan voor om nog even rustig te wandelen. En niet achter de pc gaan zitten etc. niet meer tot laat internetten etc. euhm... bij mij werkt 't altijd als ik tv kijk (of op mn laptop series kijk) als ik niet uitkijk val ik in slaap terwijl ik aan 't kijken ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:27

Ik kan goed slapen als ik nog even mijn tv rondzap. Ben sowieso wel makkelijk moe, school, werk, twee paarden en trainen voor schaatsen. Daarnaast vallen de kou en de donkere dagen me ook erg zwaar.
Lukt het onverhoopt toch niet om te slapen, ga ik vaak nadenken, verhalen verzinnen over mijn eigen leven.
Ik geef gewoon toe aan het niet kunnen slapen, ik heb geen slaap, jammer dan niet. Ik slaap dan meestal zomaar. :)
Bovendien, als je jezelf genoeg afbeult, slaap je vanzelf wat meer ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:38

Ik herken dit helaas ook .. :n 's Avonds optijd naar bed, zo rond een uur of half 11 en dan om 1 uur op de klok kijken en je afvragen wat je nog wakker doet. Ik word zelf op een gegeven moment stik chagerijnig omdat ik weet dat ik er weer vroeg uit moet. Vaak ga ik secondes tellen hihi en dat helpt wel..
Bijkomend probleem is dat ik 's morgens me bed niet uit te branden ben. Heb 2 wekkers staan die ik uit moet drukken (dus bed uit) maar duik daarna gewoon weer terug en val weer in slaap. :o Kan het niet opbrengen om eruit te blijven. Iemand daar nog tips voor??
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 02-12-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:38

ik neem een uur voor het slapengaan
een kop goedenachtrustthee,gewoon bij de supermarkt te koop.en dan neem ik 20 druppels van het middel fytomed; in wat lauw water,gekocht bij een gezondheidswinkel,mis. ook wel bij de drogist te koop,is homeopatisch,ik slaap er lekker op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:43

Ladygiroc schreef:
Ik herken dit helaas ook .. :n 's Avonds optijd naar bed, zo rond een uur of half 11 en dan om 1 uur op de klok kijken en je afvragen wat je nog wakker doet. Ik word zelf op een gegeven moment stik chagerijnig omdat ik weet dat ik er weer vroeg uit moet. Vaak ga ik secondes tellen hihi en dat helpt wel..
Bijkomend probleem is dat ik 's morgens me bed niet uit te branden ben. Heb 2 wekkers staan die ik uit moet drukken (dus bed uit) maar duik daarna gewoon weer terug en val weer in slaap. :o Kan het niet opbrengen om eruit te blijven. Iemand daar nog tips voor??

De wakeuplight schijnt te werken :j

Voor het in slaap vallen hebben we straks trouwens ook het beste idee van nederland he? Die drie jochies hadden zo'n liedjesding. Je hebt ja ook een sleepfunctie op de wekkerradio, dat kan ook nog werken. Maar dan moet je wel een cd/mp3 wekker hebben denk ik... :P

Het uit bed komen is bij mij ook drama hoor :P
Ik schop mezelf bijna uit bed, moet heel snel. Maar heb het geluk dat ik 's ochtends geen trek heb en eet dus later op school wel :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:14

Misschien denk je teveel na in bed. Ik bedoel dan zo piekeren? :D

Daar hebk wel geen raad voor, want kdoe het zelf :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:54

Hier nog eentje, al vanaf baby afaan slaapproblemen, als baby sliep ik maar 3 uur per nacht en geen dutjes doen he ;)

Het enigste wat mij heeft geholpen is iemand waarvan ik hou naast me, dan val ik zo in slaap, daarom moet m'n man ook tegelijkertijd met mij naar bed, als dat een keer niet kan, dan ben ik wakker totdat ie naast me ligt!

Wat bij ook nog weleens helpt is een film kijken, dan val ik tijdens de film in slaap, maargoed, werkt ook alleen als m'n man naast me zit :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:04

phormicola schreef:
Hier nog eentje, al vanaf baby afaan slaapproblemen, als baby sliep ik maar 3 uur per nacht en geen dutjes doen he ;)

Het enigste wat mij heeft geholpen is iemand waarvan ik hou naast me, dan val ik zo in slaap, daarom moet m'n man ook tegelijkertijd met mij naar bed, als dat een keer niet kan, dan ben ik wakker totdat ie naast me ligt!

Wat bij ook nog weleens helpt is een film kijken, dan val ik tijdens de film in slaap, maargoed, werkt ook alleen als m'n man naast me zit :D

Moehaha, hier hetzelfde. Als ik bij men vriendje ga slapen val ik meteen in slaap :P

Gek wat invloed mannen hebben op ons :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:07

NessaX schreef:
Misschien denk je teveel na in bed. Ik bedoel dan zo piekeren? :D

Daar hebk wel geen raad voor, want kdoe het zelf :P

ik heb wel een raad daarvoor! overdag een piekermoment doen, dus bijv een uur ofzo de tijd nemen om te 'piekeren'. het schijnt te werken, zelf heb ik night rescue spray gebruikt toen m'n hoofd nogal vol met gedachtes zat. Je kunt ze ook als je ze hebt gewoon opschrijven (of van je afschrijven)

oh en niet alleen mannen hebben die invloed hoor... zodra er iemand bij mij in m'n bed ligt ofzo.... lig ik binnen no time te pitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:07

Ik kreeg een paar dagen geleden de tip om bij de reformzaak hopbel te kopen en lavendel. Dat mix je dan een beetje door elkaar (meer hopbel, en wat minder lavendel, die laatste voor de geur), dat in een geurbuiltje en dan bij je kussen in de buurt.

Hop schijnt namelijk érg slaapverwekkend te zijn.

Ik heb het aangeschaft, maar er nog geen builtje van gemaakt, dus of het werkt weet ik nog niet zeker, maar het is het proberen waard denk ik?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:14

Proberen een vast ritme te hebben voordat je naar bed gaat, net als wat kinderen doen :)
Neem een heet bad voordat je naar bed gaat bijvoorbeeld, poets daarna uitgebreid je tanden, en ga een kwartier lezen. Ik noem maar wat hoor. Maar als je je lichaam elke dag een half uur van te voren voorbereid om te gaan slapen, schijnt het beter te werken. Dus niet opeens van: oja, ik ga naar bed! En er dan zo induiken, want dat gaat niet.
Hoop dat het helpt!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:20

Maartje1990 schreef:
nou kortom een bizzybijtje dus :D

sporten is trouwens prima, maar niet vlak voor het slapen gaan! of 's avonds dus.. want daar wordt je alleen maar 'fris' van kies er dan voor om nog even rustig te wandelen. En niet achter de pc gaan zitten etc. niet meer tot laat internetten etc. euhm... bij mij werkt 't altijd als ik tv kijk (of op mn laptop series kijk) als ik niet uitkijk val ik in slaap terwijl ik aan 't kijken ben.

Nou ik sportte (paardrijden) ook altijd voordat ik ging slapen eigenlijk. Kwam dan rond een uur of 22 thuis en daarna onder de douche, nog ff beneden zitten enzo en dan slapen. Maar ik viel ook altijd gelijk in slaap.

Ben jij veel in de buitenlucht? Rij je veel paard, sport je ook nog 's avonds? (Of 's middags als je vrij bent.) Want ik denk dat je dan ook beter kunt slapen.