Luizen... arghhh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Luizen... arghhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 12:42

Inderdaad klinkt als een goed idee.

Heeft iemand van jullie al eens gehoord van de preventieve luizenspray LuisProtect?

klinkt ook goed...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:57

bij het beste idee van nederland was een meisje met als iedee een spuit waarin je modder doet welke je op je hoofdhuid moet spuiten en dan een kwartier moet laten zitten. De luizen verstikken en neten gaan dood. Professionals hebben daarbij gezegd dat het zeker werkt. Misschien kan je die modder mengen met anti luis.

Dieren halen parasieten ook weg door in de blub te gaan liggen. Misschien een idee?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:14

Mijn ervaring is toch dat TeaTree olie heel goed helpt - paar druppeltjes in de kraag van je jas en een paar druppeltjes in je shampoo en cremespoeling. Mijn dames hebben sindsdien geen luis meer gehad.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:20

Geloof geen broodje aap verhalen ajb.
Het enige wat helpt is goed heet wassen en uit de buurt blijven van luizen-verspreiders (lees kinderen).
Mocht mijn meisje luizen krijgen (was een paar weken geleden iemand in de klas ontdekt met luizen door het "kriebelteam") dan is het niet anders.
Er is niks vies aan. Onze ongelovelijke smetvrees tegenwoordig is ook niet echt gezond.
Tuurlijk als ik die beesten op me heb dan moeten ze er echt zo snel mogelijk af, maar preventief dingen doen kan je gewoon vergeten.
Jammer genoeg...........

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:23

Hier spreekt een moeder uit het luizenteam met speciale opleiding van de GGD - de Tea Tree is echt geen broodje aap ;)
Verder is bewezen dat het op school gebruiken van luizencapes (zgn BugsBags) ook heel goed helpt tegen het verspreiden van een besmetting. Ook veel gel in het haar biedt een zekere 'bescherming'.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 20:56

Hmmm heb tea tree olie gekocht... man wat stinkt dat... hahaha. Luizen tas heb ik.
Gel... tsja dat zie ik nog niet zo in mn lange krullende haar... steek het nu maar elke keer op.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:02

Bij ons zit het dus ook al 2 weken in huis, en dan denken we eraf te zijn, zijn er weer meer.
Dus, nu echt de beste hulpmiddelen op een rij!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:06

Citaat:
Citaat:
Lauratje_88 schreef:
Luizen houden niet van vuil haar maar daar ben je ook niets mee zeker?

Dat is niet waar. Luizen zijn niet pickey. Schoon, vuil, recht, krullend, kort, lang, het maakt niets uit, iedereen heeft even veel kans op luizen.

Niet helemaal waar, ik heb mijn haar geverfd daar houden ze niet van. En ik stijl ook altijd mijn haar en tegen die hitte zijn ze ook niet
zo goed bestand :Y) . Verder vlecht ik mijn haar op stage & inderdaad op speciaal onderwijs had ik spray voor in je haar "anti-luis"
nooit last van gehad terwijl sommige kinders daar fulltime vol zaten :)

edit"ik heb nu wel overal jeuk, maar bij mij is het echt psychisch :')

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:16

Yavanna schreef:
Wat wij altijd gebruiken is vlooiendruppels voor de kat, Advantage 40. Wij hebben toen onze kinderen op de lagere school zaten, echt 2 jaar achter elkaar last gehad van luizen, wij deden er alles aan, helaas de andere ouders niet.
Dus toen heb ik wanhopig de dierenarts gebeld, vader van Annemarie@bokt, en die is gaan informeren voor me. Want ik had zoiets, als op een kitten frontline al gebruikt mag worden, waarom dan niet op een mens.
Dus belde hij terug dat hij aan het navragen was gegaan, en dat advantage ook op de hoofden van mensen gebruikt mocht worden. De spullen spuit ik in met frontline, dus kussens, autostoelen etc en de spullen die in een vuilniszak gaan ook.
Gelijk een pakje gehaald, en bij allemaal achter ieder oor een druppel, in de nek 2 druppels en op het voorhoofd, de haargrens dan he, de rest.
Alles dood, neten, luizen, alles. Ideaal, dus heb ik nu standaard altijd een pakje in huis liggen, en na grote vakanties gaat dit na 2 dagen school weer op de hoofden. Nooit geen last meer van luis.

Heel erg bedankt! Wij hadden nog iets vergelijkbaars en ze vallen nu een voor een dood neer. Heb er zelf nooit aan gedacht en al vele keren gewassen en met speciaal schuim gekamt.... En dit was zo makkelijk en het ziet er naar uit dat het nog werkt ook!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:20

je haar verven wilt ook helpen... dan moet er wel een bepaald middel inzitten. Kan je vast op internet vinden

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:01

Pelryo schreef:
je haar verven wilt ook helpen... dan moet er wel een bepaald middel inzitten. Kan je vast op internet vinden

volgens mij is dat de amoniak in haarverf ;)

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:16

er bleek nu ook een collega van mij luis te hebben, haar dochter had het en zo had zij het ook. Onze jassen hangen naast elkaar aan de kapstok en sindsdien ik het weet heb ik hele tijd jeuk op mn hoofd :o . Ik ga morgenavond maar even mijn haar weer verven, vooral flink met de hete föhn erop en flink stylen haha.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:53

amillia schreef:
Yavanna schreef:
Wat wij altijd gebruiken is vlooiendruppels voor de kat, Advantage 40. Wij hebben toen onze kinderen op de lagere school zaten, echt 2 jaar achter elkaar last gehad van luizen, wij deden er alles aan, helaas de andere ouders niet.
Dus toen heb ik wanhopig de dierenarts gebeld, vader van Annemarie@bokt, en die is gaan informeren voor me. Want ik had zoiets, als op een kitten frontline al gebruikt mag worden, waarom dan niet op een mens.
Dus belde hij terug dat hij aan het navragen was gegaan, en dat advantage ook op de hoofden van mensen gebruikt mocht worden. De spullen spuit ik in met frontline, dus kussens, autostoelen etc en de spullen die in een vuilniszak gaan ook.
Gelijk een pakje gehaald, en bij allemaal achter ieder oor een druppel, in de nek 2 druppels en op het voorhoofd, de haargrens dan he, de rest.
Alles dood, neten, luizen, alles. Ideaal, dus heb ik nu standaard altijd een pakje in huis liggen, en na grote vakanties gaat dit na 2 dagen school weer op de hoofden. Nooit geen last meer van luis.

Heel erg bedankt! Wij hadden nog iets vergelijkbaars en ze vallen nu een voor een dood neer. Heb er zelf nooit aan gedacht en al vele keren gewassen en met speciaal schuim gekamt.... En dit was zo makkelijk en het ziet er naar uit dat het nog werkt ook!

Graag gedaan.. het is echt geweldig spul, ik gebruik ook niks anders meer, en kan het echt iedereen aanraden, want zelfs de neten gaan er dood van.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:02

Ik had heel lang geleden ook luizen, veel haarlak gebruiken werkt echt super! :D Ze waren bij mij in notime weg.

Haarlak
stylen
verfen

werk bij mij altijd

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:17

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:32

Ga het eens op zoeken... klinkt wel goed.