Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Citaat:Lauratje_88 schreef:
Luizen houden niet van vuil haar maar daar ben je ook niets mee zeker?
Dat is niet waar. Luizen zijn niet pickey. Schoon, vuil, recht, krullend, kort, lang, het maakt niets uit, iedereen heeft even veel kans op luizen.
. Verder vlecht ik mijn haar op stage & inderdaad op speciaal onderwijs had ik spray voor in je haar "anti-luis" 
Yavanna schreef:Wat wij altijd gebruiken is vlooiendruppels voor de kat, Advantage 40. Wij hebben toen onze kinderen op de lagere school zaten, echt 2 jaar achter elkaar last gehad van luizen, wij deden er alles aan, helaas de andere ouders niet.
Dus toen heb ik wanhopig de dierenarts gebeld, vader van Annemarie@bokt, en die is gaan informeren voor me. Want ik had zoiets, als op een kitten frontline al gebruikt mag worden, waarom dan niet op een mens.
Dus belde hij terug dat hij aan het navragen was gegaan, en dat advantage ook op de hoofden van mensen gebruikt mocht worden. De spullen spuit ik in met frontline, dus kussens, autostoelen etc en de spullen die in een vuilniszak gaan ook.
Gelijk een pakje gehaald, en bij allemaal achter ieder oor een druppel, in de nek 2 druppels en op het voorhoofd, de haargrens dan he, de rest.
Alles dood, neten, luizen, alles. Ideaal, dus heb ik nu standaard altijd een pakje in huis liggen, en na grote vakanties gaat dit na 2 dagen school weer op de hoofden. Nooit geen last meer van luis.
. Ik ga morgenavond maar even mijn haar weer verven, vooral flink met de hete föhn erop en flink stylen haha. amillia schreef:Yavanna schreef:Wat wij altijd gebruiken is vlooiendruppels voor de kat, Advantage 40. Wij hebben toen onze kinderen op de lagere school zaten, echt 2 jaar achter elkaar last gehad van luizen, wij deden er alles aan, helaas de andere ouders niet.
Dus toen heb ik wanhopig de dierenarts gebeld, vader van Annemarie@bokt, en die is gaan informeren voor me. Want ik had zoiets, als op een kitten frontline al gebruikt mag worden, waarom dan niet op een mens.
Dus belde hij terug dat hij aan het navragen was gegaan, en dat advantage ook op de hoofden van mensen gebruikt mocht worden. De spullen spuit ik in met frontline, dus kussens, autostoelen etc en de spullen die in een vuilniszak gaan ook.
Gelijk een pakje gehaald, en bij allemaal achter ieder oor een druppel, in de nek 2 druppels en op het voorhoofd, de haargrens dan he, de rest.
Alles dood, neten, luizen, alles. Ideaal, dus heb ik nu standaard altijd een pakje in huis liggen, en na grote vakanties gaat dit na 2 dagen school weer op de hoofden. Nooit geen last meer van luis.
Heel erg bedankt! Wij hadden nog iets vergelijkbaars en ze vallen nu een voor een dood neer. Heb er zelf nooit aan gedacht en al vele keren gewassen en met speciaal schuim gekamt.... En dit was zo makkelijk en het ziet er naar uit dat het nog werkt ook!
Ze waren bij mij in notime weg.