Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Re: Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 07:09

Ik had erg veel luxe. Want de vriend orthopeed heb ik dus die zondag gezien. Die constateerde een gescheurde meniscus (dus niet geheel kapot, maar gescheurd) en die wilde dit zo snel mogelijk lijmen. Dus ik ben die dinsdag er tussen gezet. Als ik hem dus niet had gekend, had dit ook niet gebeurd. Dus ik had wel een voorkeursbehandeling. Ben er normaal streng op tegen, maar nu was ik er zeer blij mee.

Helemaal omdat ik geen vertrouwen (meer) heb in huisartsenposten. Wat een stel kneuzen zitten daar. Die zei namelijk dat ik niets had. "ga maar naar huis, neem maar een paracetamolletje, tegen de pijn...."

Het is in augustus 2008 gebeurd. Ik heb 6 weken in een brache gezeten. En mocht toen niets. Ik kon hem 4 weken lang niet buigen. Echt kaarsrecht zat ik daar in. Het moest helen.
Daarna 12 mnd bij de fysio gelopen voor krachttrainingen. Maar dat had niets te maken met mijn meniscus. Mijn kruisband is 13 jaar geleden afgescheurd. 12 jaar geleden aan geopereerd en die is nu dus op. Mogelijk dat het daar door ook komt van mijn meniscus, maar dat is niet zeker.....
Ik ben nu 26.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 08:11

pff 4 weken niet buigen :oo !
WEl echt fijn dat je inderdaad een vriend had al orthopeed. Ik moet zeggen ik heb net gebeld en meot om 11.20 naar de huisarts.

Vanacht was een hel, heb vanaf 4 uur wakker gelegen van de pijn ! Hopelijk komt er wel actie vanmiddag want ik kan echt niet nog een week zo rondlopen ! :n

Iig bedankt voor je reactie ! Stel ik zeer op prijs want maak me toch echt wel zorgen :)!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:29

En laat je niet zomaar weg sturen bij je huisarts hoor!!
Je moet naar een ortopeed. Dat zijn de mensen die er voor geleerd hebben.

Om je een indruk te geven van mijn brace.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mn knie zit bij dat groene scharnier ding....
Dus van boven bij mn lies, tot net boven mn enkel lag ik er ook snachts zo bij...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 08:55

Wat een groot geval :oo nee dat kan ik echt niet gebruiken nu hoor :oo !

Pff respect voor je :)!!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:59

ik kom net van de dokter af en ik heb meteen een doorverwijzing naar de orthopeed gekregen en daar kan ik binnen een week terrecht !

Het zag er iig niet goed uit dus ik ben benieuwd wat er uit komt.. Knie doet goed zeer na al dat getrek :=

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:38

Krijg je je knie ook niet gestrekt, of dat wel?
Wel fijn dat je al zo snel terecht kan!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 17:43

ik weet niet of iemand geinteresseerd is maar ik ben dus donderdag naar de orthopeed geweest. Meteen foto´s laten maken en er was (gelukkig ) niks te zien op het skelet. Helaas vermoed hij ook dat er iets mis is met mijn meniscus dus 21 december staat er een mri gepland en op 7 januari krijg ik de uitslag.
Hij wilde gezien mijn leeftijd niet meteen opereren..

Dus ik hoop dat het echt meevalt, heb wel al zwaarde pijnstillers (400 mg ibuprofen i.c.m 500 mg paracetamol)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:43

phoe, heftig!
Niet opereren, omdat hij er dan uit moet wrs? Daarom moest ik snel onder het mes en hebben ze het bij mij "gelijmd". Maar dan moet je het binnen 1 week opereren, anders is het al te laat....

succes!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 16:59

Ja hij wilde eerst zeker weten dat er iets zat,, heel lang onduidelijk verhaal. Ik moest ook behoorlijk pissig worden. MRI zou eerst pas op 28 januari geplaatst worden en de uitslag eind februari maar nu al eerder gelukkig :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:54

nou, laat maar weer weten hoe dat er uit zag!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:35

ik heb gisteren mijn meniscus weer geblesseerd.
Als het morgen niet is verbeterd, mag ik dinsdag weer onder het mes, en wordt hij er wrs uit gehaald...

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:41

Oh meid, ik leef met je mee. :(:)
Sterkte met je meniscus!

Ik ben 3 weken geleden door m'n knie gegaan: knieschijf zat ineens aan de andere kant van m'n knie. Sprong daarna terug maar helaas, schade was al geleden.
Banden gescheurd, botsplintertje..

Heb dus een spalk voor 6 weken (dus niet buigen), en moet 22 januari terug naar 't ziekenhuis.
Dan worden nieuwe foto's en kijken hoe we verder moeten.
Lang leve de krukken de komende weken dus. Ole. :\

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:43

Pffff, ook al zo k*t!!!
Die spalk ken ik. Foto's van hier boven waren ook 6 weken lang gestrekt...

Helaas heb ik ook vandaag mn lieve bouvier meoten laten inslapen. Echt zwaar k*t dus!

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:44

Ja de spalk lijkt wel een beetje op de brace hierboven, moet hem dag en nacht omhouden.

Oh bah, gecondoleerd. :(:)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:12

Vannacht is het terug geschoten, dus ik kan weer vrij normaal lopen.
We gaan nu eerst een mri-scan tegemoed.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:33

Pff wat een leed allemaal zeg :(:)
@ roosch: Die krukken vond ik nog het ergste van alles , je bent afhankelijk van alles en iedereen en vooruit komen ho maar.

@Trudy: gecondoleerd met het verlies van je hond :(:) en heel veel succes met je knie !

ik mag nog steed wachten op de uitslag, pijn is al een stuk minder door de vakantie, loop niu ook een stuk minder !

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:45

Ja, ik zit nu heel erg te balen.
Ik woon op mezelf in Tilburg, maar zit nu bij m'n vader.
Moet morgen gewoon naar school maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken met die gladheid en sneeuw en krukken.

Ik raak er echt zo gefrustreerd van. :(

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:31

Ezumii schreef:
Ik loop al jaren met gescheurde meniscussen en ach, je leert er wel mee leven hoor. Alleen zodra je last gaat krijgen rustig aan doen tot het helemaal weg is, anders word het écht niet prettig! Ik kan er alles mee behalve hele dagen staan.
Maar zo'n operatie hoor ik meer slechts dan goeds over dus ik pas..

Als je meniscus echt gescheurd is kan je er niet mee lopen. Als je dit stukje kraakbeen mist dan zak je als het ware door je knie, daarnaast zit je meniscus er niet voor niets. ( slijtage).

Mijn meniscus is gescheurd geweest en ben er aan geopereerd, links was hij alleen ingescheurd en hebben ze met een kijkoperaties kunnen verhelpen. Rechts door gescheurd en heb ik een implantaat.

Doe voorzichtig met je knieën want zelf bij een ingescheurde meniscus is de revalidatie toch zo een paar maanden!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:37

Hee meis!
hoe is het nu?? Wanneer krijg je eigenlijk de uitslag?
beland elke keer per toeval in je topics :=
beterschap nogmaals.
x

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 09:39

Ik moet donderdag naar het ziekenhuis :)! Pijn is al een stuk minder maar met traplopen of even snel ergens heen rennen voel ik nog steeds erg goed !

Evenals toen ik gisteren kei hard tegen de tafel aanliep :') !

Ja ik probeer echt voorzichtig te doen Nessah , heb vakantie gehad en mezelf goed kalm gehouden !! :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:27

Morgen om 12:15 de mri scan *\o/*

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:41

Nessah schreef:
Ezumii schreef:
Ik loop al jaren met gescheurde meniscussen en ach, je leert er wel mee leven hoor. Alleen zodra je last gaat krijgen rustig aan doen tot het helemaal weg is, anders word het écht niet prettig! Ik kan er alles mee behalve hele dagen staan.
Maar zo'n operatie hoor ik meer slechts dan goeds over dus ik pas..

Als je meniscus echt gescheurd is kan je er niet mee lopen. Als je dit stukje kraakbeen mist dan zak je als het ware door je knie, daarnaast zit je meniscus er niet voor niets. ( slijtage).

Mijn meniscus is gescheurd geweest en ben er aan geopereerd, links was hij alleen ingescheurd en hebben ze met een kijkoperaties kunnen verhelpen. Rechts door gescheurd en heb ik een implantaat.

Doe voorzichtig met je knieën want zelf bij een ingescheurde meniscus is de revalidatie toch zo een paar maanden!

Dan ben ik denk ik een medisch wonder want ik heb er ook ongeveer een jaar mee rondgelopen, ook door een nalatige huisarts trouwens.... Ik zakte inderdaad wel bij de minste draaiende beweging erdoorheen
Uiteindelijk na veel omzwervingen geopereerd (kijkoperatie) en is deze gehecht. Na herstelperiode en veel fysio heb ik er uiteindelijk weinig tot geen last meer van ik mag alleen geen zaalsporten e.d. doen omdat m'n banden dan teveel worden belast en deze ook wel redelijk "gahavend" zijn. Hier kan ik me ook aan laten opereren (das wel een grote operatie!) maar hier heb ik geen behoefte aan, zeker niet omdat die relatief kleine oparatie mij eigenlijk allen maar goeds heeft opgeleverd! (ik zou me dus echt even beter laten informeren Ezummi, want er kan je zoveel last bespaard worden!)

@ hilde: Sterkte met je knie! Hopen dat het allemaal meevalt. En echt voorzichtig doen hoor (rust dus!) ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:44

Als je het door middel van kijkoperatie kon worden verholpen was je meniscus ingescheurd. Daar kan je mee lopen en zak je inderdaad alleen afentoe door je knie of heb je last van slotklachten.
Is hij echt door midden wordt hij vervangen, daar had ik het over :)

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:48

Nee gescheurd, de "schade" viel mee ;) Ze hebben 't onding "gehecht". (dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:52

Geeft niets, had het ook niet echt duidelijk neergezet :)