Iemand enig idee wat ik heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Re: Iemand enig idee wat ik heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:57

Ik volg dit even, heb nagenoeg de zelfde klachten. Heb ook fotos, echo en ct scan gehad, hier is allemaal niets op te zien. Arts ging uit van nierstenendie ik op dat moment al kwijt zou zijn. Wel bloed in urine te vinden, geen ontstekingscellen. Zat aan de morfine en al en ben anderhalve week terug naar de ehbo geweest. Heb nu voor de derde keer een antibioticakuur, als dit weer niet aanslaat dan moet ik weer terug naar de uroloog. Heb ook gevraagd of het nierbekkenontsteking kan zijn, volgens artsen niet dan zou ik koorts moeten hebben en ontstekingscellen. Met antibiotica slaat het wel aan, de pijn is dan weg, slik nu ook geen medicijnen, maar nu al twee keer gehad als de kuur op was dat de pijn dan ook weer terug kwam. Gister de huisarts nog gesproken, die zegt dat het eigenlijk raardselachtig is wat ik heb.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:12

Been there, done that.
Een jaar of 2 terug had ik geen klachten maar ineens veel bloed in mn urine. En dan véél. Kwam om de dag wel terug dus op een zeker moment de HA maar gebeld om te vragen of het erg erg was of dat ik het gewoon mocht aanzien. Was niet goed, dus ik moest maar even met een potje komen. Zat inderdaad veel bloed in, maar verder? zo gezond als een visje.

2 weken later pijn in mn flank; pas de dag erna naar de HA geweest en die dacht dat het een niersteen zou zijn. Diclofenac zetpillen gekregen met de mededeling dat ik niet moest wachten tot ik groen ging zien van de pijn maar ze echt bijtijds moest gebruiken als het terugkwam, en dan ook meteen naar de HA terug moest.
Paar weken later was het weer zo ver: diclo hielp goed dus Liesje eigenwijs en niet terug naar de HA. Na nog een keer toch maar weer gegaan; had weer veel bloed dus doorgestuurd naar de uroloog en bloed moeten prikken. Bloed was niet zo fraai, urine ook niet, maar uroloog kon ik pas dagen later terecht en toen was alles ok. Wonderbaarlijk genezen. Ook foto's en een echo lieten zien dat alles ok was.
Maar het feest duurde niet lang; ik kon van het ene op het andere moment flink beroerd worden en had serieuze pijn. Door de diclo heen zelfs, dus toch maar weer naar de HA. Tramadol gekregen. Geweldig, daarmee kon ik er weer wat keren tegenaan. Tot dat ook niet meer hielp; via de HAP een Geweldige Diclofenac Prik gehad. Zag de roze olifantjes rondwapperen maar het hielp geweldig goed. Weer bloedonderzoek, urineonderzoek; klopte weer niets van dus weer de uroloog, en ditmaal een CTscan. Ook uitgebreide onderzoeken om te kijken of het niet kwaadaardig was, maar gelukkig; alles was weer goed en ik was helemaal gezond.
Paar keer om een Geweldige Diclofenac Prik gemoeten, tot de maat bij mijn bazin vol was. Ik werk oa op een sportschool en toevallig sportte de andere uroloog daar. Dus mijn bazin heeft (met mijn goedkeuren) hem erop gezet en gevraagd of hij nou eens niet iets kon betekenen. Dat wilde en kon hij, bij de volgende keer ik weer naar de HAP maar werd doorgestuurd naar de SEH. Daar niet mijn Geweldige Prik gekregen maar Dipidolor intraveneus. Wow. Aangezien ik al braaf mijn voorgeschreven hoeveelheden diclofenac, paracetamol en tramadol op had en niets hielp was het de verlichting van de eeuw. Alleen naar huis gaan vonden ze niet zo'n strak plan dus ik moest een nachtje ter observatie blijven.
Dag erna kwam de uroloog (die van de sportschool :) ) en die heeft er een spoed-echo doorheen gedrukt. Ik was gewoon erg blij toen ik de echo-meneer hoorde zeggen "joh kijk eens, die nier is reusachtig gezwollen en je urineleider is veel breder dan hij zou moeten zijn en hier zit de boosdoener; een niersteentje."
Eindelijk de bevestiging dat het niet tussen mijn oren zat, was wel erg blij!
Dag erna geopereerd, nog een dag later terug naar huis. Nooit meer (veel) last gehad en de boosdoener zit in een potje in mijn la.

Ofwel; zorg dat je je echo's krijgt op het moment dat je last het. Niet alles is overal op te zien, als ze nu zeggen dat er niets zit betekent dat niet dat het er echt niet is; maar steentjes kunnen klein zijn en goed verstoppertje spelen!!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:23

Ik heb bv met 27 weken zwangerschap (niet bij de huidige) nierkolieken gehad in combi met gewone weeën. Voordat ze doorhadden op het ziekenhuis wat ik had (na 3 dagen te hebben gelegen op de afdeling aan de weeënremmer). Op een nacht/ochtend werd het veel erger, nadat ze voor de zwangerschap alle controles met echo's hadden gedaan en daar niks meer veranderd was, hebben ze me laten doorlichten op de radioafdeling. Daar bleek is dus een vergrote nier te hebben, de kleine knelde de urineleider af. Heb daarna nog een aantal dagen aan het infuus gelegen met buscopan. Dat werkte goed, ik had geen nierstenen, het was dus puur de kleine die dit deed. ben tot na mijn bevalling iedere week op controle moeten komen.

Nu ben ik weer zwanger en ben eigenlijk benieuwd of ik het straks weer krijg. Aangezien de uroloog mij vertelde dat al zou ik een heel elftal krijgen, ik zou er bij ze allemaal last van krijgen. Het probleem is zo vroeg in de zwangerschap is dat de baby op problemen in het lichaam van de mama reageert en dus de kans dat de kleine al eerder wilt komen dan groter is.

Moet zeggen de nierkolieken waren veel en veel erger dan gewone/persweeën. Omdat je ze niet krijgt weggepuft enzo.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:26

Een vriendin van mij heeft behoorlijk lang, bij vlagen, hele erge pijn gehad. Niets, maar dan ook niets te vinden. Totdat ze uiteindelijk (toen dachten ze ineens toch aan een blindedarmonsteking) in het ziekenhuis terecht kwam. Daar bleek ze een cyste te hebben op haar eierstok die steeds draaide (klinkt gek, maar toch was het zo). Daardoor zagen ze hem steeds niet.
Cyste is weggehaald en ze heeft nooit meer last gehad.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 13:22

Ik dacht dus echt dat ik laats had gereageerd in dit topic, maar niet dus.

Hier dus even weer een update ;)

Laatste keer had ik nieuwe tabletten gekregen om het weekend door te komen, dit ging wel redelijk alleen nog steeds pijn.
Heb maandag de huisarts gebeld en kon vandaag 8 dec naar de uroloog in het ziekenhuis, ik moest weer bloed prikken en urine inleveren. Die dokter kon er ook niet veel van maken dus krijg ik nu aankomende donderdag een CT-scan en moet volgende week de 16e terug komen voor de uitslag.

Het gaat nu wel redelijk goed, heb af en toe nog pijn, vandaag weer wat meer. Maar ben al weer een aantal dagen aan het werk geweest.

Ik hoop dat ze met de scan wat kunnen vinden.

Iedereen bedankt voor de berichtjes.