Ik heb bv met 27 weken zwangerschap (niet bij de huidige) nierkolieken gehad in combi met gewone weeën. Voordat ze doorhadden op het ziekenhuis wat ik had (na 3 dagen te hebben gelegen op de afdeling aan de weeënremmer). Op een nacht/ochtend werd het veel erger, nadat ze voor de zwangerschap alle controles met echo's hadden gedaan en daar niks meer veranderd was, hebben ze me laten doorlichten op de radioafdeling. Daar bleek is dus een vergrote nier te hebben, de kleine knelde de urineleider af. Heb daarna nog een aantal dagen aan het infuus gelegen met buscopan. Dat werkte goed, ik had geen nierstenen, het was dus puur de kleine die dit deed. ben tot na mijn bevalling iedere week op controle moeten komen.
Nu ben ik weer zwanger en ben eigenlijk benieuwd of ik het straks weer krijg. Aangezien de uroloog mij vertelde dat al zou ik een heel elftal krijgen, ik zou er bij ze allemaal last van krijgen. Het probleem is zo vroeg in de zwangerschap is dat de baby op problemen in het lichaam van de mama reageert en dus de kans dat de kleine al eerder wilt komen dan groter is.
Moet zeggen de nierkolieken waren veel en veel erger dan gewone/persweeën. Omdat je ze niet krijgt weggepuft enzo.