Zoeken naar nieuwe zorgverzekeraar...*zucht*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:35

Mijn werkgever heeft een collectief zorgcontract met CZ en Delta Lloyd.
Delta Lloyd is €10 duurder per maand (2 volwassenen en 2 kinderen) maar zij vergoeden een aantal dingen (bijv orthodontie, fysiotherapie etc.) 100% waar bij CZ een plafond zit.
Ik heb nu dus toch maar weer voor Delta Lloyd gekozen, topverzekering met max. €1000 voor de tandarts.
Voor die premie kan je bij ons bijna twee paarden in vol pension doen... Maar als er wat gebeurt is het goed gedekt.

Bienotje

Re: Zoeken naar nieuwe zorgverzekeraar...*zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:13

*zucht*

Helemaal mee eens..

Iemand die dé verzekering weet die anticonceptie volledig vergoed? Ik heb nu groot deel eigen bijdrage en ander deel gaat weer van eigen risico af. Dus eentje waar het in zit zou wel mooi zijn :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:16

ik heb me net overgezet naar VGZ en dan het jongerenpakket, kan tot 27 jaar.
Geen eigen risico op tandarts; zonder plafond ook trouwens en 600 euro aan fysio op jaarbasis, daarnaast iedere 2 jaar een nieuwe bril.
Weet iemand trouwens wanneer ze bij VGZ de premie afschrijven?

@bienotje, volgens mij zit bij mij ook de pil in het pakket; ik betaal in totaal met een er van 165 ong 108 euro per maand

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:20

Bienotje schreef:
*zucht*

Helemaal mee eens..

Iemand die dé verzekering weet die anticonceptie volledig vergoed? Ik heb nu groot deel eigen bijdrage en ander deel gaat weer van eigen risico af. Dus eentje waar het in zit zou wel mooi zijn :)

Anticonceptie valt onder de basisverzekering, dus dat gaat altijd van je ER af. Het gedeelte uit je AV is de eigen bijdrage die je vergoed krijgt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:22

Wildgirl schreef:
ik heb me net overgezet naar VGZ en dan het jongerenpakket, kan tot 27 jaar.
Geen eigen risico op tandarts; zonder plafond ook trouwens en 600 euro aan fysio op jaarbasis, daarnaast iedere 2 jaar een nieuwe bril.
Weet iemand trouwens wanneer ze bij VGZ de premie afschrijven?

@bienotje, volgens mij zit bij mij ook de pil in het pakket; ik betaal in totaal met een er van 165 ong 108 euro per maand
Wat vergoeden ze aan acnébehandeling?

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:24

Waar je ook op moet letten, is dat de premie voor sommige aanvullende verzekeringen op jaarbasis vaak hoger is dan de vergoeding die je uiteindelijk krijgt. Dit komt veel voor bij tandartsverzekeringen. Laatst ergens een voorbeeld gezien: premie voor tandartsverzekering was 150 euro per jaar, de vergoeding in dat jaar bedroeg ongeveer 75 euro. Als je dus normaal gesproken voldoende hebt aan een consult en tandsteen verwijderen, kun je dat beter zelf betalen. Dan ben je goedkoper uit...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:48

hoe gaan de declaraties te werk bij anderzorg? heb op de site ook niet kunnen vinden hoe hun zitten met vergoeding van bijv chiropractie.
ben zelf goed verzekerd maar ben voor me vriend een andere zorgverzekering aan het zoeken. hij zit momenteel bij cz maar heeft counceling gespreken die niet vergoed worden en moet ook naar de chiropractor. vindt het erg moeilijk om iets passends te vinden

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:15

Wildgirl, ik zit bij VGZ maar de nuvaring is gewoon een dure vrees ik. Voor 3 maanden moet ik geloof ik iets van € 22 afrekenen bij de apotheek. En dan maanden later krijg ik nog een brief dat de apotheek een rekening bij VGZ heeft ingediend en mag ik nog eens € 12 ofzo aan hun terugbetalen.

Er is er toch wel één die wél de nuvaring ook vergoed ofzo?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:24

Zelf ook maar even gekeken. Stijging van 5.50,- en eigen risico is gestegen. Dus in mijn geval lekker dubbel, want dat wordt dik betalen.

Ik vind het zoeken naar een goedkopere zo een drama dat ik me er niet aan waag. Maar mocht iemand tijd over hebben! :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:44

Hanneke184 schreef:
En ik ben op zoek naar de verzekering die het meest vergoedt qua lenzen/brillen.

Dus wie hier ervaring mee heeft, ik hoor het graag.

Ik ben aanvullend verzekerd (excellent) bij Avero Achmea en krijg per 3 kalenderjaren max. Euro 350,00 vergoed voor brillenglazen of lenzen. Geldt niet voor dag-, maand- of jaarlenzen maar voor de zgn. flexilenzen die een paar jaar meegaan (als je ze niet verliest...) Oja, minimaal 1 optrie (of hoe dat ook heet)
Ik heb nog geen enkele maatschappij gezien die zoveel vergoedt.
Op zich is Avero niet goedkoop maar door deze hoge vergoeding ben ik toch goedkoper uit.

Ik hoor steeds vaker om me heen dat mensen de aanvullende verzekering schrappen maar dat vind ik toch wel eng.
Je kunt nu wel zeggen dat je geen fysiotherapie nodig hebt maar de situatie kan over een half jaar heel anders zijn. Je wilt de mensen niet de kost geven die eigenlijk fysio nodig hebben maar niet gaan omdat ze dat dan zelf moeten betalen.
Of als je spoed-eisende hulp nodig hebt in het buitenland vergoedt de basisverzekering alleen de kosten die ze ook in Nederland hadden moeten betalen. Dus als een blindedarmoperatie in Nederland 4.000 euro kost en in Frankrijk 7.000 euro moet je zelf 3.000 euro bijbetalen. Tenzij je reisverzekering die kosten vergoedt. Goed nakijken dus!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 08:45

Sleeper schreef:
Zelf ook maar even gekeken. Stijging van 5.50,- en eigen risico is gestegen. Dus in mijn geval lekker dubbel, want dat wordt dik betalen.

Ik vind het zoeken naar een goedkopere zo een drama dat ik me er niet aan waag. Maar mocht iemand tijd over hebben! :)

Wáuw...nou als je toch geld teveel hebt...weet ik nog wel een leuk doel voor je hoor!
Vind je jezelf nou geen dief van je eigen portemonnee?

Ik kán de hogere verzekering wel betalen maar ik wíl het niet, niet als het (bijna) net zo goed, maar wel goedkoper kan!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:42

Bienotje schreef:
Wildgirl, ik zit bij VGZ maar de nuvaring is gewoon een dure vrees ik. Voor 3 maanden moet ik geloof ik iets van € 22 afrekenen bij de apotheek. En dan maanden later krijg ik nog een brief dat de apotheek een rekening bij VGZ heeft ingediend en mag ik nog eens € 12 ofzo aan hun terugbetalen.

Er is er toch wel één die wél de nuvaring ook vergoed ofzo?

Ik gebruik de stederil pil en die valt volgens mij wel onder de basisdekking.
Nuvaring wordt bij niemand die ik ken vergoed.
Nouja, ik hoop dat ik hier goed aan gedaan heb; zag door de bomen het bos niet meer maar heb wel het idee hier een goede partij aan te hebben.