Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:07

Moet je ook niet blijven doen hoor :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:08

Nee, dat snap ik :)

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:09

Heeft je moeder er wel eens aangedacht dat al die ibu's mischien
nog wel veel en veeeel slechter zijn voor je lichaam dan de pil!
Laat haar de bijsluiter maar eens lezen.....

En waarom vind ze je te jong.... Je bent oud genoeg om ongesteld te zijn
en er dus ook last van te hebben. Of vind ze het idee mischien raar,
dat je dus sex kunt hebben. Ze weet toch ook wel dat je zonder de pil ook sex
kunt hebben en daar de gevolgen van (of moet ze nog voor gelicht worden ;) )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:09

Ik ken het probleem. Jou verhaal is een kopie qua klachten van mijn verhaal van vroeger.

Gelukkig mocht ik wel aan de pil en heeft dat enorm geholpen.
Ik sta niet elke maand meer te kotsen en kan het nu met af een toe een ibu af tegen de pijn.

Ik zou toch je moeder voorleggen dat je er echt last van hebt en of ze niet wil overwegen dat je aan de pil mag.
Er bij zeggen dat je dit niet doet ivm de sex maar dat je dit wilt om de lichamelijke klachten te onderdrukken.

Sterkte er mee, ik weet wat je voelt helaas.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:10

corientjuhh schreef:
Als ik wel aan de pil mag dan slik ik gewoon door, zonder stopweek :) ben ik (bijna) zeker van pijnvrij

Eerst maar eens kijken hoe je lichaam erop reageerd,alles in overleg met de HA doen.Een onderzoek lijkt mij ook een goed idee zodat er andere zaken uitgesloten kunnen worden die pijn kunnen veroorzaken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:11

ik ben ook op mijn 14 begonnen met de pil omdat ik ook zoveel pijn had, en altijd 2 dagen ziek was. Van alle andere pijnstillers werd ik alleen maar zieker. Uiteindelijk heeft de huisarts dus de pil voorgeschreven. En dit werkt (nog steeds na 13 jaar) perfect!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:12

corientjuhh schreef:
Als ik wel aan de pil mag dan slik ik gewoon door, zonder stopweek :) ben ik (bijna) zeker van pijnvrij

De pil kan ook nare bijwerkingen geven ;) Je mag het ook niet altijd doorslikken, geloof dat je max een jaar mocht doorslikken. Maar dan is de kans alsnog groot dat je halverwege doorbreekbloedingen krijgt (en dat is best l*llig omdat je daar niet op voorbereid bent. In de stopweek weet je ongeveer wanneer het komt). Dus gewoon niet doen. Doordat je geen eisprong meer krijgt, zul je tijdens de stopweek ook niet echt ongesteld zijn zeg maar. (vaak is de eisprong ook zo pijnlijk! Maar dat heb je niet meer als het goed is als je aan de pil bent). Je vloeit minder als je aan de pil bent.
Dus continu maar doorslikken is neit eens nodig.

Maar eerst een grondig onderzoek door de dokter :(:) Want het is niet heel normaal dat je zó veel pijn hebt.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:14

Ik weet wat je voelt. Ik viel vroeger flauw van de pijn. Zowel bij de eisprong als bij het ongesteld worden. Dan was het net of er een mes met weerhaken van binnen zat.
Mijn moeder wilde het ook niet die zei dat ik te jong was. Mijn huisarts zei dat het wel beter was. Tot ik voor de zoveelste keer flauw was gevallen van de pijn en ze erachter kwamen dat bijna elke keer dat ik een eisprong had er een cyste (vochtblaasje) gevormd werd.
Toen mocht het uiteindelijk wel, ik was net zo oud als jij nu bent. Het is niet netjes om het achter de rug van je moeder te doen, maar als het niet anders kan....... jammer dan. Sterkte meis met de pijn.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:15

nu de pijn weer op komt zetten begin ik me weer heel poedersuiker te voelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:15

En als ze nog niet wil? Gewoon zeggen: dan ga ik alleen wel heen :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:16

Ja goed idee :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:18

Ik herken je klachten helemaal. Ik ben inmiddels 27 dus ik heb ze gelukkig al heel wat jaren niet meer. Op mijn 13e ben ik aan de pil gegaan, juist op aanraden van mijn moeder en de huisarts. Ik had zo'n inmens bloedverlies, hoofdpijn, buikpijn etc... ik viel zelfs flauw op school, ze moesten m'n ouders bellen om me laten op te halen. 15 klinkt erg jong, maar is tegenwoordig echt zo gek niet hoor om aan de pil te gaan.

@ alle meiden die zeggen dat het niet normaal is dat je zoveel pijn hebt: Helaas kan dit wel zo zijn, en is het niet altijd zo dat er iets aan de hand is, bij mij was het ook niet te verklaren. Gewoon het 10voudige wat een ander voelt zeg maar.
Laatst bijgewerkt door saroanda op 26-11-09 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:19

ik zou je tante inlichten en vragen of zij met je naar de huisarts wilt gaan om in ieder geval doorverwezen te worden om te kijken waar die enorme pijn vandaan komt
als dat dan duidelijk is heeft je moeder waarschijnlijk ook minder moeite met de pil of is er een andere oplossing

teveel pijnstillers is erg slecht en verslavend !

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:20

Inderdaad :j Echt even mee naar de huisarts hoor meis. Zoveel pijn kan niet normaal/goed zijn.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:22

Me moeder belde
Ja blablablabla het is meestal 1 dag ik nee 3 of 4 dagen
Moet ik nog van die pilletjes halen ik ja die blauwe (aleve)
daar loop je al maanden mee en het helpt heel goed enzo
Je moet hier even door
Bel straks even een vriendin wat zei zou aanraden en of zij evt met mij heen wil
Me tante woont trouwens best wel ver weg

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:24

Vraag eens aan je moeder (op een moment dat ze echt tijd heeft voor een gesprek) waarom ze nou per se niet wil dat jij aan de pil gaat. Een open gesprek helpt vaak veel beter dan al dat gekonkel achter haar rug. Als mijn dochter over een paar jaar dit soort klachten heeft (net als ik vroeger) mag ze van mij wel aan de pil, maar misschien heeft jouw moeder wel een goede reden om dat niet te willen...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:24

:oo Uit welk tijdperk komt jouw moeder? Nog even een paar pilletjes halen want dat werkt zo goed? Op jouw leeftijd 3-4 dagen achter elkaar pijnstillers slikken, dan zal ik gelijk zeggen, Ma... neem je dan ook ff een doosje maagbeschermers mee?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:25

Ook mijn dochter had veel pijn en last van de menstruatie en is alleen al daarom aan de pil gegaan.Nu heeft ze nergens geen last meer van.Ze was elke mnd. gewoon ziek ervan en bleef dan thuis.
Ik denk dat veel moeders ook denken bij het woord "aan de pil" dat meisjes dit willen omdat ze dan veilig sex kunnen doen.Veel moeders denken niet aan de pil dat het ow zo fijner is om de menstruatie pijnloos te laten verlopen.
Ik zou er heel duidelijk met je moeder over praten dat het echt alleen maar voor je pijnlijke menstruatie is,en niet ergens anders voor.Veel succes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:25

Vervelend hoor! Volgens mij is je moeder bang dat je snel volwassen gaat worden door de pil als ik het zo lees... (ze klinkt net als mijn moeder :+ :D Die trok wit weg toen ik vroeg of ik aan de pil mocht := )
Hoop dat een vriendin met je mee wil :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:26

Ja die is zelf ook aan de pil en vind dat dus ook raar

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:27

Er staat op het doosje ibu 3 pillen per dag max
Eeeh dat ga ik niet volhouden......
Duurt nog iets van 4 uur voordat me moeder komt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:27

Ik zou vanavond toch nog 1 keer proberen een goed gesprek erover te hebben en dat je dan ook echt duidelijk maakt dat je graag haar steun wilt en anders dat je maar zelf heen gaat omdat het niet meer gaat zo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:27

Je moet hier even door... Jeetje zeg. Hoe lang loop je hier al mee? Snap dat niet eigenlijk van je moeder... Dat ze ook liever hebt dat je maar aleve en ibu slikt dan de pil. Is het enige waardoor ze je niet aan de pil wil hebben echt dat ze bang is dat je sexueel actief wordt? Zou daar inderdaad nog eens naar vragen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:28

toch vraag ik me af hoe vrouwen dat vroeger deden, die werkte gewoon door

ik moet wel zeggen dat veel beweging bij mij altijd goed hielp om er vanaf te komen
dus ook al is het wat smerig, paardrijden helpt wel
ik heb altijd het gevoel of dat het spul losgescheurd moet worden van binnen en pijnlijke bovenbenen is ook zoiets

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:29

Ibbel schreef:
Ik zou me eerst eens laten onderzoeken. Het is niet normaal dat je zoveel pijn hebt van je menstruatie.
Meest voorkomende oorzaak is endometriose (= baarmoederweefsel op andere plekken in je buikholte, bv op de eierstokken)

dat zeiden ze bij mij ookal heb ookal altijd erg veel pijn.
en ik ben al zeker 6/7 jaar aan de pil maar die werkt niet bij mij tegen de pijn.
ik slik hem vaak door omdat die pijn niet te houden is.