Mijn zus heeft arbortus laten plegen, of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:25

Nathalie schreef:
Volgens mij denkt TS dat haar zus niet zwanger was. Omdat ze heeft gelezen dat een test na 2 uur foutief is/kan zijn.
Maar een zwangerschapstest heeft nooit een dikke lijn als hij negatief is. Er kunnen wel hele dunne lijntjes verschijnen na een tijdje. (indrooglijntjes) Maar als je het hebt over een dikke roze streep, dan ga er maar vanuit dat de test gewoon goed was.

Als ik het verhaal goed snap ga ik eerder twijfelen of ze wel abortus heeft laten plegen en niet toch heeft besloten het kindje te houden maar dit (nog) niet durft te zeggen ofzo?

Het lijkt me iig verstandig om dit met je zus te bespreken en niet op internet.....

me zus verandert van onderwerp als ik er over begin.
het is niet mij probleem maar zit er erg mee.
helaas wil ze het niet horen of weten.
vandaar dat ik jullie mening vroeg.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:26

Als ik het goed gelezen heb ben jij dus eigenlijk 'jaloers' dat zij wel abortus heeft gepleegd en jij niet?

Kaka

hanny_jelke schreef:
wij zijn zelf ook ik een gezin van 4 kinderen opgegroeit.

wat mij dwars zit is dat ze tegen mij zegt arbortus is geen optie en vervolgeens doet ze het zelf om dat B dit wilt.

Dan vraag je haar, zonder op een discussie aan te sturen, wat haar beweegredenen zijn geweest voor de abortus. Misschien is het financieel niet mogelijk om er een extra mond bij te voeden, of komt ze nu al tijd te kort en is ze bang dat ze het niet rond kan breien waneer er een vierde kindje bij komt. Misschien hebben zij en haar man deze beslissing in goed overleg genomen.

Wil ze er niet over praten, dan zul je dat moeten accepteren. Abortie is emotioneel zwaar, misschien dat je het laten, over een paar maanden, nog eens ter sprake kan brengen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Misschien is ze wel bang om tegen haar man in te gaan....

MarielleB

Re: Me zus heeft arbortus laten plegen, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:28

Sommige mensen reageren hier wel erg hard vind ik! Ik kan me best voorstellen dat de ts er mee zit dat haar zus eerst zegt het kindje te willen houden maar dan vervolgens toch ineens voor abortus besluit omdat haar man dit graag wil. Ongeacht dat dit het besluit is van dit stel kan ik me goed voorstellen dat je hier als zus mee zit!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:29

hanny_jelke schreef:

Waarom zit jij ermee dat je zus er niet over wil praten? Het is haar beslissing gewees om de abortus te ondergaan, en daar hebben jij en je vader helemaal niets mee te maken. Of je zus eerlijk naar jou toe is geweest doet helemaal niets ter zake.
Het klinkt idd alsof jij jaloers op je zus bent dat zij abortus heeft laten plegen en dat jij als 19 jarige nu met een kind zit.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:29

hanny_jelke schreef:
daisies schreef:
Het is toch HAAR keuze ik snap echt werkelijk niet waar jij je mee bemoeit? Moet jij het kind betalen? Verzorgen??

nee hoef het kind niet te verzorgen maar zo als gemeld zegt ze tegen mij abortus is geen optie

En nu is ze van mening veranderd? Klaar toch?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:30

Abortus is je eigen keuze.
Of jij dat al dan niet liet doen, ligt niet bij je zuster. Of zij dat al dan niet liet doen, ligt niet bij jou.
Erover praten kan natuurlijk, maar ik lees in jouw post een duidelijk wijzend vingertje en ik kan me voorstellen dat je zus geen zin heeft om er dan over te praten. Het is emotioneel ingrijpend, fysiek ingrijpend, ze gaat tegen haar opvoeding in en ze weet dat de hele familie tegen haar besluit is. Logisch dat het een gevoelig punt is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:31

Het gaat bij een abortuspil zo:

Je gaat naar de kliniek, daar kijken ze hoe ver je bent, is dat max 7 weken, dan kan je kiezen.. Of pil, of curretage..

Neem je de pil, dan krijg je eerst 1 pil in de kliniek, deze zorgt ervoor dat de aanmaak van het zwangerschapshormoon stop word gezet. Soms wekt dat al direct een miskraam op, vaak niet.

Je krijgt pillen mee. die pillen moet je na 2 dagen vaginaal inbrengen met een tussenpoze van 2 uur. Dan ga je na een uur, anderhalf uur bloeden en krijg je een miskraam.

De bloeding houd om en nabij 10 dagen aan. Dan moet je terug en kijken ze of de vrucht weg is. Is dat niet het geval, zullen ze het alsnog via curretage doen.

Dus als jouw zus zegt dat ze pillen mee heeft, dan kan dat heel goed :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:33

Cassidy schreef:
hanny_jelke schreef:

Waarom zit jij ermee dat je zus er niet over wil praten? Het is haar beslissing gewees om de abortus te ondergaan, en daar hebben jij en je vader helemaal niets mee te maken. Of je zus eerlijk naar jou toe is geweest doet helemaal niets ter zake.
Het klinkt idd alsof jij jaloers op je zus bent dat zij abortus heeft laten plegen en dat jij als 19 jarige nu met een kind zit.

ik had dat kind inderdaat nog niet gewild nee.
maar jaloers ben ik echt niet en hardstike gek op hem.
maar ik zit er wel mee ja.
omdat ik nooit een keuds heb gehad van haar tehoren krijg dat arbortus geen optie is en ik er met haar over wil praten maar het lukt niet.
en ik vind haar verhaal vreemd sorry als jullie het daar niet mee eens zijn.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:35

Tallie1979 schreef:
Het gaat bij een abortuspil zo:

Je gaat naar de kliniek, daar kijken ze hoe ver je bent, is dat max 7 weken, dan kan je kiezen.. Of pil, of curretage..

Neem je de pil, dan krijg je eerst 1 pil in de kliniek, deze zorgt ervoor dat de aanmaak van het zwangerschapshormoon stop word gezet. Soms wekt dat al direct een miskraam op, vaak niet.

Je krijgt pillen mee. die pillen moet je na 2 dagen vaginaal inbrengen met een tussenpoze van 2 uur. Dan ga je na een uur, anderhalf uur bloeden en krijg je een miskraam.

De bloeding houd om en nabij 10 dagen aan. Dan moet je terug en kijken ze of de vrucht weg is. Is dat niet het geval, zullen ze het alsnog via curretage doen.

Dus als jouw zus zegt dat ze pillen mee heeft, dan kan dat heel goed :)

mij is gezegt dat je die pillen moet slikken.
en zo heb ik het ook via google gevonden.

maar dat zit me nog niet het meeste dwars.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:35

Wat zit je dan het meeste dwars? Wat is het probleem precies?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:36

hanny_jelke schreef:

>;) dát kind?? Ben blij dat ik jouw kind niet ben, had je kind alsjeblieft weg laten halen als je het niet gewild hebt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:36

Pillen slikken kan, echter, je hebt kans dat je heel erg misselijk word daarvan ;) Daarom is het beter om ze vaginaal in te brengen, de werking ervan is dan ook beter..

Dat is tenminste wat ze toen tegen mij zeiden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:37

daisies schreef:
hanny_jelke schreef:

>;) dát kind?? Ben blij dat ik jouw kind niet ben, had je kind alsjeblieft weg laten halen als je het niet gewild hebt

Dat kon niet meer, aangezien ze al op 28 weken zat ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:37

Urielle schreef:
Abortus is je eigen keuze.
Of jij dat al dan niet liet doen, ligt niet bij je zuster. Of zij dat al dan niet liet doen, ligt niet bij jou.
Erover praten kan natuurlijk, maar ik lees in jouw post een duidelijk wijzend vingertje en ik kan me voorstellen dat je zus geen zin heeft om er dan over te praten. Het is emotioneel ingrijpend, fysiek ingrijpend, ze gaat tegen haar opvoeding in en ze weet dat de hele familie tegen haar besluit is. Logisch dat het een gevoelig punt is.

ik snap dat het gevoelig is.
ik heb het niet laten doen omdat ik het niet meer kon ik was tever.
en ik weet dat het tegen haar opvoeding is maar mijn ouders zijn niet zo moeilijk ze kunnen haar dat wel vergeven.(is ook al gedaan.)
toch wil ik uit leg zei is mijn zus waar ik tot voor kort alles bij kwijt kon.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:39

daisies schreef:
hanny_jelke schreef:

meschien verkeerd gezegt inderdaat sorry.
maar hij krijgt alle liefde en ik hou heel veel van hem.
weg halen kon niet meer.
en dus moet ik er mee leven en hij er niet de dupe van worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:39

Schrijf haar dan eens een brief, dat is minder direct.
Leg haar uit dat ze tot voor kort je vertrouwenspersoon is, en dat je door dit gebeuren het gevoel hebt dat kwijt te zijn, dat je met vragen zit en dat je zo graag antwoord zou willen en de vertrouwensband herstellen.
Als ze het even niet aankan, kan ze het wegleggen en het komt niet aanvallend over.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:41

dwaallicht schreef:
Wat zit je dan het meeste dwars? Wat is het probleem precies?

ik denk omdat ze er niet om wil praten en voor heen deden wij alles samen en bespraken we alles samen.
we waren heel close maar nu niet meer.
al heb ik haar proberen te begrijpen het lukt me niet.
ik vraag daarom ook wat jullie er van denken.
ik krijg helaas alleen maar tehoren is niet jou keus.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:43

Maar goed.. TS, ik begrijp dus:

- dat je het "oneerlijk" vind dat je zus wel abortus kan plegen terwijl ze tegen jou zei dat het geen optie is.
- je het idee hebt dat je zus niet echt zwanger was
- dat als ze al zwanger was, ze niet naar een kliniek is geweest
- jij je ergens mee bemoeit, waar je je neus uit hebt te houden omdat het je geen "reet" aangaat? :D

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:50

hanny_jelke schreef:
Ik ben zelf 19 en heb een zoon van 3 maanden.
Toen ik hoorde dat ik zwanger was, was ik al 28 weken.
Mij zus vroeg mij wat ga je nu doen? mijn antwoord hierop was, ik heb geen keus.
Mijn zus zegt daar op, arbortus is ook geen mogelijk heid.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek dat je zus heeft gezegd dat abortus geen mogelijkheid meer is....dat is het namelijk ook niet meer als je al 28 wkn zwanger bent....dan is er geen arts meer die het uitvoert want dat mag "maar" tot de 20e week.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:55

Tallie1979 schreef:

- jij je ergens mee bemoeit, waar je je neus uit hebt te houden omdat het je geen "reet" aangaat? :D

Vind ik beetje ongepast van je.
Ze zit er erg mee, en ze heeft nu al meerdere keren te horen gekregen dat zij zich er niet mee moet bemoeien. En om dat dan nog eens een keer op zo'n manier te zeggen... ;)

Ik snap het hele verhaal ook niet echt eigenlijk.. :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:00

Inney schreef:
Tallie1979 schreef:

Ze zit er erg mee, en ze heeft nu al meerdere keren te horen gekregen dat zij zich er niet mee moet bemoeien. En om dat dan nog eens een keer op zo'n manier te zeggen... ;)

Hoezo is dat ongepast?

Is het haar leven? Is het haar kind? Is het haar lijf? Haar man/vriend?

Volgens mij zijn alle vragen met een NEE te beantwoorden en heeft ze dus niks te maken met de keuze van haar zus.. Correct me if I'm wrong ;) Ik snap wel dat ze er mee zit, maar in haar geval was er geen sprake van een keuze omdat ze al te ver was, dus abortus kon hoe dan ook niet gedaan worden, dus ik snap het probleem ook niet echt.. :o

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:02

Tallie1979 schreef:
Tallie1979 schreef:

Hoezo is dat ongepast?

Is het haar leven? Is het haar kind? Is het haar lijf? Haar man/vriend?

Volgens mij zijn alle vragen met een NEE te beantwoorden en heeft ze dus niks te maken met de keuze van haar zus.. Correct me if I'm wrong ;) Ik snap wel dat ze er mee zit, maar in haar geval was er geen sprake van een keuze omdat ze al te ver was, dus abortus kon hoe dan ook niet gedaan worden, dus ik snap het probleem ook niet echt.. :o[/quote]

Ik snap wel wat je bedoeld, maar hóe je het zegt, een beetje hard.
En het kan wel zijn dat wij/jij vinden dat ze zich er niet mee moet bemoeien,
maar ze zit er toch blijkbaar wel echt mee. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:07

Ik vind je verhaal ook een beetje verwarrend. Maar waar je nu dus eigenlijk het meest mee zit is dat je zus hier niet echt met je over wil praten als ik het goed begrijp. Ik snap dat dat vervelend en verwarrend is, vooral omdat jij het wel met haar hebt besproken toen jij in zo'n situatie zat. Ik denk dat het misschien helpt als je je zus wat tijd geeft, dit is voor haar vast ook niet makkelijk. Misschien dat ze er later wel over wil praten maar ze heeft nu genoeg aan haar hoofd zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken over haar relatie met jou.

Heb je je zus destijds wel goed begrepen misschien was dat abortus is ook geen mogelijkheid wel meer een constatering omdat je al te lang zwanger was en echte mening? Mischien kon ze zich op dat moment je situatie ook niet goed voorstellen omdat ze zelf nog niet ongewenst zwanger was geraakt, sommige mensen oordelen voordat ze iets begrijpen. Misschien is ze wel van gedachten veranderd toen ze zelf in de situatie zat. Misschien verwarrend voor jou, maar wel haar keuze.