Wat is er mis met mijn lichaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:18

Ontbijt je ook goed? Dat is ook belangrijk uiteraad.

Misschien kun je 's avonds nog nét wat meer bewegen (hardlopen, fietsen o.i.d.) vaak voel je je net wat fitter.
Ik vind zelf persoonlijk 5/8km per dag namelijk vrij weinig aan beweging.

maaikemuis

Re: Wat is er mis met mijn lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:27

Hoe lang geleden ben je verhuisd? Het kan ook gewoon aan de verandering van omgeving liggen. Niet alleen geestelijk, maar ook fysiek. Je zegt dat je thuis laminaat hebt liggen en hier vloerbedekking. Als dat bij mij het geval is, kan ik er donder op zeggen dat ik verkouden ga worden.

Ik kom net terug van 3 weken wonen en werken in de UK. Precies hetzelfde: blaasonsteking in week 1, in week twee strontverkouden en ik week 3 een koortslip. En ik ben nooit ziek.

Bloedonderzoek kun je altijd doen. Maar probeer vooral een beetje lief voor jezelf te zijn. Goed voor jezelf te zorgen en ook daar op zoek gaan naar de dingen die je goed doen. En natuurlijk gezond eten en drinken (maar volgens mij doe je dat al goed).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 17:29

Ontbijten doe ik helemaal niet, ik krijg 's morgens vroeg niets weg, dus ik eet rond een uurtje of 11 vaak een boterham.

En fietsen is hier zelfmoord. Hardlopen kan k wel eens over denken.

@maaikemuis: ik ben 2 maanden geleden verhuisd, en ik moet nog tot April. En als k tot April dit ritme van ziek zijn aan moet houden, dan ben k gesloopt als k weer thuiskom...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:43

Haha, ja in Engeland en Ierland mag je gewoon op de snelweg fietsen terwijl auto's met 100 km per uur langskomen. Is niet heel gezond.

Probeer een ritme aan te houden en niet te laat naar bed te gaan en veel groente/fruit en vezels te eten. Niet ontbijten is alleen echt niet goed voor je! Probeer anders de avond van te voren zo'n lekkere fruitsmoothie te maken en die als ontbijt te nemen.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:49

Ik heb een tijdje gelelden ook gehad. Bleef maar ziek zwak en misselijk. Was alles weer een beetje rustig begon ik net zo hard weer.
Ik ben begonnen aan echinacea bruistabletten.
Hiervan een per dag oplossen in water en opdrinken. Dit helot de weerstand te verhogen en herstel na ziekte te versnellen.
En ja ik ben na ongeveer anderhalf jaar tijd eindelijk van mijn neusverkoudheid af

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:54

Wat raar dat mensen je hier te schoon vinden.....regelmatig stofzuigen, dweilen en iedere dag schone kleren aan/douchen is toch heel normaal? Dat vind ik niet overdreven schoon hoor.....

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:54

Als je gevoelig bent voor blaasontsteking helpt het om dagelijks cranberry sap of capsules te nemen. Probeer het eens. Misschien moet je je in Ierland eens grondig laten inderzoeken? In het buitenland zijn ze vaak grondiger dan in Nederland. Beterschap!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:57

Voor wat betreft je blaasontsteking zou je eens moeten proberen juist wat minder te drinken. Op advies van mijn uroloog ben ik dat ook gaan doen omdat ik maar blaasontstekingen bleef hebben. Hij vertelde ('s kijken of ik het nog goed kan navertellen) een bepaald stofje in je urine zit dat juist blaasontstekingen tegen moet gaan, maar wanneer je teveel drinkt, je urine te kort in je blaas verblijft, want je plast natuurlijk veel, zodat dat stofje zijn werk niet kan doen.
Bij mij werkt het goed, dronk voorheen altijd liters thee maar nu gewoon afgekickt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:01

Eva, das raar. Mijn huisarts verteld me juist om veel te drinken (zeker 2 liter per dag) om het allemaal door te spoelen, de concentraties bacteriën te verkleinen en de pijn te verminderen.

Misschien dat jouw methode werkt als je op het moment geen blaasontsteking hebt?

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:12

Ik ben ook vaak ziek, en heb erg vaak (blaas) ontsteking(en). Ik heb verschillende onderzoeken gedaan. En er komt nooit wat uit!! Wel werkt mijn schildklier niet helemaal goed, maar daar heb ik nu medicijnen voor. En nog voel ik me altijd ziek!! De meeste mensen zijn 2x per jaar ziek, en ik voel me 2x per jaar echt goed :? Het komt bij mij wel door de stress ( ik heb de afgelopen jaren veel meegemaakt, en dat komt er nu allemaal uit). Stress veroorzaakt ook veel klachten! Misschien is dat het toch? Ik ga nu ook naar een fysio, wat erg goed helpt tegen mijn hoofdpijn en migrane, en ze praat ook veel met me. Wat erg fijn is! En ik moet zeggen dat het nu stukken beter gaat!

Ik denk ook dat sommige mensen meer gevoelig zijn voor ziek zijn dan andere!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:16

waarom laat je je bloed niet eens testen?
Dan weet je al wat meer

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:31

Vjestagirl schreef:
Eva, das raar. Mijn huisarts verteld me juist om veel te drinken (zeker 2 liter per dag) om het allemaal door te spoelen, de concentraties bacteriën te verkleinen en de pijn te verminderen.

Misschien dat jouw methode werkt als je op het moment geen blaasontsteking hebt?

Mijn huisarts zegt dat dus ook altijd, maar de uroloog had dus een ander verhaal en bij mij werkt het, heb sinds de laatste 3 antibioticakuren geen blaasontsteking meer gehad.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:50

Je bent net verhuisd naar een ander land, met een ander klimaat dan dat je gewend bent. Daar zijn weer andere virussen en bacterien, dus het zou inderdaad kunnen dat je je nog moet aanpassen.