Kiespijn, maar panisch voor de tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 11:42

Ben weer terug! Met veel moeite hebben ze een foto kunnen maken van mijn kiezen, omdat ik er kotsneigingen van kreeg en het heel benauwd kreeg maar dat kwam omdat ik door mijn mond ademde. Nadat ze zei dat ik door mijn neus moest ademen ging het wel en werd de foto gemaakt.

Er zit een klein gaatje, maar is niet zo erg zei ze. zeker geen wortelkanaalbehandeling dus :D alleen heb het even overlegd en zweette me al de peentjes van de foto dus is er besloten dat ik naar een angsttandarts doorverwezen wordt in het ziekenhuis. dan moet ik wel even wachten want ze hebben er meestal een wachtlijst..

Bedankt nog hannah_menno :D

chocobroodje

Re: Kiespijn, maar panisch voor de tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:44

Goed bezig meid! Geen ontsteking te zien, dat is goed nieuws! Ik weet dat er in limburg een speciale angstkliniek zit. Ik weet niet waar je woont, maar misschien dat je daar eerder terecht kunt.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 11:45

Ik woon vlakbij Alkmaar, utrecht is een beetje ver denk ik :P Maar bedankt :D Ik had wel een klein beetje ontstoken tandvlees ook bij mijn 'voortanden' onderin maar daar moet ik gewoon beter poetsen volgens haar, de rest is keurig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:10

Nou iig super dat het goed ging! :j
Gelukkig heb ik er zelf geen last van, vind de tandarts stiekem best leuk! _O-

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:12

dank je!! ben al trots op mezelf dat ik dit uiteindelijk heb gedurfd, ook al is het niets voor de meeste mensen. aargh hoe kun je de tandarts leuk vinden? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:14

Niet de tandarts zelf hoor, het is nl een vrouw! :') Ja ik weet niet! ;p ik vond de ortho vroeger veel erger.. Heb vaak verdovingen gehad en gaatjes moeten vullen maar die voelde ik nooit! *klopt af :D*
Je mag zeker trots zijn op jezelf! :j Ach, sommige mensen zijn bang voor spinnen, andere voor de tandarts! :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:21

StillAngel schreef:
Ben weer terug! Met veel moeite hebben ze een foto kunnen maken van mijn kiezen, omdat ik er kotsneigingen van kreeg en het heel benauwd kreeg maar dat kwam omdat ik door mijn mond ademde. Nadat ze zei dat ik door mijn neus moest ademen ging het wel en werd de foto gemaakt.

Er zit een klein gaatje, maar is niet zo erg zei ze. zeker geen wortelkanaalbehandeling dus :D alleen heb het even overlegd en zweette me al de peentjes van de foto dus is er besloten dat ik naar een angsttandarts doorverwezen wordt in het ziekenhuis. dan moet ik wel even wachten want ze hebben er meestal een wachtlijst..

Nou wil ik geen domper op je blijheid zetten.. maar hou er wel rekening mee dat een algehele narcose bij angsttandarts sowiso niet wordt vergoed. Ik weet verder niet hoe het zit met de andere behandelingen daar, maar als je dat ook uit eigen zak moet betalen kan het erg prijzig worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:43

Goed van je dat je bent geweest, en fijn dat ej doorverwezen bent naar een angst tandarts!!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:45

dwaallicht schreef:
StillAngel schreef:

Nou wil ik geen domper op je blijheid zetten.. maar hou er wel rekening mee dat een algehele narcose bij angsttandarts sowiso niet wordt vergoed. Ik weet verder niet hoe het zit met de andere behandelingen daar, maar als je dat ook uit eigen zak moet betalen kan het erg prijzig worden..

Het gaat niet meteen met een algehele narcose bij een angsttandarts hoor ;) Ik denk niet dat het zover moet komen. En mijn vader betaalt dat wel, die vind het belangrijk. :+

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:48

Hannah_Menno schreef:
Ach, sommige mensen zijn bang voor spinnen, andere voor de tandarts! :D

En sommige voor zowel spinnen als tandartsen O:)
Ik moet over een paar weken ook weer, heb een stukje kies/vulling ofzo eraf..... heb dan toch een controle dus kunnen ze mooi even kijken...... brrrrr :=

Goed dat je toch maar bent heen gegaan! :D Slimme aktie van ma! :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:49

Algehele narcose voor de tandarts word bij mij wel vergoed.
Maar dat is geloof ik weer iets wat ze apart hebben meeverzekerd.
Sensodyne is ook een goed plan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:52

Ja, mijn moeder kwam mij s'ochtends wakker maken met de mededeling dat ik meteen terecht kon omdat er wat was uitgevallen. Joepie leuk opgestaan (ahum :+ ) maar ook wel weer blij dat die drempel over was.
Ja wij hebben een hele goede verzekering met all in dus wordt vast wel verzekerd. ;)
Ik heb nu Elmex Sensitive, die is ook speciaal tegen gaatjes en bescherming van tanden. nadat ik daar mee poets, stopt de pijn :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:55

Zo'n slimme actie hebben ze mij overigens ook wel eens geflikt overigens.
Nou dat hoeven ze mij niet nog een keer te flikken, iets wat ik ook wel duidelijk heb gemaakt ook.
Dan heb je mijn vertrouwen echt verspild.