Teen ontstoken, stukje (open) wildvlees..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Teen ontstoken, stukje (open) wildvlees..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:00

Ja en anders pech gehad eigenlijk.. Had ik maar eerder moeten gaan.. :j Eigen schuld eigenlijk in het hele verhaal, maarja.. :')

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:05

Ziet er toch flink ontstoken uit. Zou er niet te lang mee doorlopen. Mocht je verzachting willen, zinkzalf (zwitsal) helpt erg goed. Flink de zere plek insmeren, watje erover, pleister erop en dat 1 tot 2 dagen doen. Dan nog eens kijken. Het maakt de gezwollen plek wat weker en minder pijnlijk, en soms breekt de ontsteking door, waardoor er zuurstof bij komt en het wil gaan genezen. Het milieu in een sok (en erger) is daar niet ideaal voor...

Het blijft symptoom bestrijding natuurlijk. Maar helpt wel.
Rechter knippen van je nagels is het begin. Maar nu eerst maar naar de huisarts...

Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:01

Ik had daar ook een ontsteking en de h.a was boos omdat ik er zo lang mee had door gelopen.Hij trok in 1 keer de nagel er af en ik had gelijk minder pijn.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:08

Jij hebt het precies zoals ik altijd heb. Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat het mijn teen was, ik heb het alleen altijd een paar graatjes erger. ;)
Ik zeg je 1 ding, hoelanger je ermee blijft lopen, hoe erger het word. (ja ik spreek uit ervaring)
Allebei mijn teennagels zijn er beide al een keer of 5/6 afgehaald, maar het bleef terug komen zodra de nagel begon te groeien. Nou, je kunt dus nagaan dat ik op een gegeven moment geen vertrouwen meer had en dus maar lekker bleef lopen..... ''Nee, het gaat wel over!!'' (wacht maar eens tot je er een paard op gaat staan... dan loei je ook harder dan de hardste sirene :D :D)
Uiteindelijk is de laatste keer bij mij al zover gegaan dat de spier in mijn teen lichtelijk al was aangetast, dus ik had niet veel langer moeten wachten. Deze nagel is eruit eindelijk wéér afgehaald en ze hebben bij de zijkanten het nagelbed weggehaald zodat er geen nagel meer groeit.

Ze hebben bij mij al van alles geprobeert, draadje onder de nagels, propjes eronder, zo'n klemmetje, de halve nagel eraf, noem maar op.. Ik heb gewoon probleem tenen, maar ik heb er nu geen last meer van, nadat ze het nagelbed weg hebben gesneden! Sorry, het klinkt niet zo fris, maar helpen doet het wel. :)
Succes ermee!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:58

Het is uitstel van executie geworden.. Heb nu een zalfje (antibiotica) gekregen en dinsdag wordt het rechterdeel van mijn nagel eraf gesneden.. De verdovingsprikken (2) zijn rotprikken zei ze... := Dus daar mag ik nu naartoe hikken :+

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:02

Karin_88 schreef:
Het is uitstel van executie geworden.. Heb nu een zalfje (antibiotica) gekregen en dinsdag wordt het rechterdeel van mijn nagel eraf gesneden.. De verdovingsprikken (2) zijn rotprikken zei ze... := Dus daar mag ik nu naartoe hikken :+

Haha leuk, dat hebben ze bij mij ook een keer gedaan, en toen begon het aan de andere kant. :D
Ik zit je wel lekker bang te maken, maar zodra je die rot prikken inderdaad hebt gehad, ben je er in ieder geval van af!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:58

Karin_88 schreef:

Ik had ook 2 verdovingsprikken idd. En prettig zijn ze niet, maar het is zeker wel te doen ;)
Heel veel succes! En voor je het weet is het voorbij !

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:57

lijkt mijn teen wel!

Heb ook regelmatig ontstoken tenen. Bij mij weken biotexbadjes gelukkig nog voldoende... Drie dagen drie maal daags in de biotex en daarna hard in mn teen knijpen en dan springt hij open en is het met een dag over

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:00

he jeetje wat vervelend voor je!
nou goes smeren, en dinsdag tanden op elkaar!

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:30

Succes morgen!!!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:35

hoe is het gegaan vandaag?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:37

Aaah dat komt me bekend voor.

Bij mij kwam dit omdat ik mijn teennagel rond afknip en dus ook te kort. hierdoor kunnen er weerhaakjes aan de zijkant van je nagel ontstaan die een open wond veroorzaken die dus ook kan gaan ontsteken. Mijn huisarts wilde liever niet gaan snijden, omdat het er gewoon niet mooier op word en dus werd mij geadviceerd om een klein stukje gaas onder je nagel te stoppen/proppen op de onstoken hoek. hierdoor snijd je nagel niet meer constand in het vlees en krijgt het dus de kans om te genezen. Verder moest ik mijn nagel langer laten groeien en recht afknippen. zo lang dat hij net buiten mijn teen uitsteekt. Dit kost je wel een aantal paar sokken per jaar, maar ook geen onstoken teen meer.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:20

ik vraag me af hoe het gegaan is ?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:24

Je bent al geweest lees ik maar dit hebben ze bij mij gedaan:

Teen met 2 spuiten verdoofd. Nagel weggeknipt vanaf 2mm uit de nagelriem en dan bijna helemaal naar beneden. Wild vlees weggesneden en vervolgens teen weer ingepakt.

Dit was jaaaaren geleden, toen ik buiten kwam kon ik niet op de grote teen leunen dat liep heel raar. Maar ai ai ai wat was ik geholpen die teen deed met dat wild vlees donders veel pijn...

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:09

Ik moet ook denk ik naar de huisarts heb het aan beide kanten van één teen. Maar ik durf echt echt echt niet. :\ Ze hebben al eerder m'n teen gedaan maar brr heb er nu echt trauma's aan. Hoe is het bij jou gegaan TS?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:22

Jammer dat er niet meer gereageerd is

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:52

Wel een erg oud topic.....

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:05

Om even te reageren... ik heb op dit moment precies zo een ontstoken teen alleen heeft mijn teen geen bolletje maar is het gewoon helemaal open.
ongeveer 10 maanden geleden is mijn paard er vol op gaan staan toen is de teennagel er af gevallen (was erg pijnlijk) in de loop van de tijd is mijn teennagel terug gegroeid (heel lelijk) nu heb ik weer zo goed als een hele teennagel alleen is ie ontstoken.
Nu ben ik zelf aan het dokteren geweest door het vlees wat over de nagel groeide weg te knippen (ook pijnlijk en bloed erg haha) nu lijkt er wildvlees te groeien.
Ik ben zelf niet zo van naar de dokter gaan en ik kan er ook nog gewoon op lopen en mee sporten (helaas alleen niet alle soorten schoenen aan)
Ik vind het jammer dat er niet meer gereageerd is omdat ik benieuwd was hoe het afgelopen is met de teen van de TS
Alvast bedankt

groetjes Diana

p.s. ik zelf deed hem ook steeds in een soda badje maar begreep dat je dat absoluut niet moet doen

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:17

Je weet dat dit topic 3,5 jaar oud is? Je kunt beter een eigen topic openen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:00

is goed kopieer ik deze en start ik een nieuwe... maar ik kreeg een berichtje dat ik best nieuw leven in mocht blazen zolang ik maar uitlegde waarom ;) dus vandaar

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:31

Kreeg je een berichtje van een mod? Vaak worden dit soort topics geen nieuw leven ingeblazen. Dat is vaker zo bij discussies.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:55

Omdat het hier wellicht om precies dezelfde situatie gaat, leek het mij best mogelijk dit topic nieuw leven in te blazen ipv gelijk een nieuw topic te starten. Ook omdat DBiancaL ook benieuwd was naar TS haar specifieke situatie; dat mag je overigens in het vervolg ook per PB doen, dat is wellicht wat sneller/directer dan via een oud topic.

Uiteraard staat het je vrij een nieuw topic te openen, zeker als een topic al zo 'oud' is (3,5 jaar in dit geval). Omdat je aangeeft dit te zullen doen plaats ik hier een slotje.