ervaringen met seroxat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:42

Ilja000 schreef:
Ik ging de eerste dagen als een dronkenlap door het huis. Kon nauwelijks van de bank af om een glas water in te schenken. Gelukkig zakte dat uiteindelijk wel weg. In de loop van de tijd 10 kilo aangekomen...
Jaren later overgestapt op fluvoxamine. Dat geeft mij minder bijwerkingen.

Ik ben ook uiteindelijk 10 kilo aangekomen door de seroxat/ paroxetine inderdaad.. voor mij was dat echter niet heel erg omdat ik altijd ondergewicht had.

mro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:52

Ik heb het zelf ook een tijdje geslikt, maar het was niet het juiste middel voor mij. Heb (samen met mijn familie, het gaat om een erfelijke aandoening) zo'n beetje alle bestaande anti-depressiva geprobeerd en Cipramil (Citalopram) is het helemaal voor ons. Weinig bijwerkingen en voor ons prima effect. Tussentijds nog een paar keer gestopt en/of gewisseld, maar kom telkens terug bij Cipramil. Maar inderdaad, je moet zelf op zoek gaan naar wat voor jou werkt. In mijn geval zit ik er voor de rest van mijn leven aan vast, maar liever gelukkig mét medicijnen dan doodongelukkig zonder.

Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:18

Ik ben er ook aan geweest, maar toen ik zwanger was ben ik gestopt.Ik wilde er ook niet meer aan,ik gebruik nu Vita fons en dat werkt erg goed.Is niet te koop bij de apotheek.

_lieffie_

Re: ervaringen met seroxat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:25

die dikke keel enn dikke tong heb ik ook last van savonds na het innemen vooral misselijk en duizelig

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:27

Ik heb het ook ooit geslikt. Ik weet dat je echt door de eerste 2 weken heen moet. Dan heb je eigenlijk de meeste bijwerkingen. Na 6 weken werkt het medicijn pas. Omdat het medicijn zeg maar in je bloed moet gaan zitten. Vandaar dat het ook pas na 6 weken werkt.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:31

Lepeltje schreef:
Probeer eens soep.. :P
Heb je die bende écht écht nodig? Ik vind dat veel huisartsen/psychiaters het te makkelijk meegeven.
Het is echt heel heftig spul en een hel om er weer vanaf te komen, het hielp ook nog eens voor geen meter.

Idd gewoon zooi die oliebol!

Mn ex zat eraan, nounou wat was die para zeg hee!!! Alles draaide om die pilletjes, hij sloeg de hele tijd om(stemmingswisselingen), afbouwen lukte niet (werd ie nog para-der van"), kreeg er waanbeelden van (zn overleden vader fluisterde hem vanalles in, ik zou vreemdgaan, etc etc

Nooit aan beginne die zooi!!

Neem dan een milde vorm ervan, vriendin van me heeft die en die is tenminste nog normaal en heeft weinig bijwerkingen (weet de naam ff niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:57

Brendariss schreef:
Idd gewoon zooi die oliebol!

Mn ex zat eraan, nounou wat was die para zeg hee!!! Alles draaide om die pilletjes, hij sloeg de hele tijd om(stemmingswisselingen), afbouwen lukte niet (werd ie nog para-der van"), kreeg er waanbeelden van (zn overleden vader fluisterde hem vanalles in, ik zou vreemdgaan, etc etc

Nooit aan beginne die zooi!!

Neem dan een milde vorm ervan, vriendin van me heeft die en die is tenminste nog normaal en heeft weinig bijwerkingen (weet de naam ff niet)

Dat is erg makkelijk zeggen als je zelf geen last hebt van stemmings- of angststoornissen en therapie weinig effect heeft. Sommige komen nou eenmaal dat stofje serotonine dat gelukshormoon aanmaakt tekort in de hersenen, dit is in mijn geval een erfelijke afwijking in onze familie (de helft is depressief). We zitten allemaal aan de seroxat en dit is één van de weinige middelen dat helpt. Ook ik kom er heel mijn leven niet vanaf. Nou ik gebruik liever dat spul elke dag dat ik gelukkig ben en 20 jaar korter leef bij wijze van spreken. Dan dat ik mijn normale tijd leef doodongelukkig. (niet dat je korter van dat spul gaat leven maar bij wijze van spreke)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:09

Ik had niet meer geleefd als ik niet was gaan slikken (of in ieders geval was ik voor langere tijd opgenomen geweest). Ik kon niet meer functioneren, kon niet alleen (bij mijn kinderen) zijn, durfde niets meer, was bang voor vandaag en voor morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:29

30 kilo aangekomen (Mijn vriendin zelfs 50!)
Erg zweten vooral snachts zo erg dat er een ander matras gekocht moest worden
Super hongerig
Galstenen plus operatie schijnt veel voor te komen, mijn vriendin is hier ook aan geopereerd
Suikerschommelingen en nog iets wat ik liever niet vertel :o
Je begrijpt wel dat ik hier van af ben gestapt :+ Wat een troep.
Helaas zijn de kilo's er nooit meer afgegaan, ik was erg mager toen ik dr aan begon (50 kilo)
nu 80 gelukkig niet te zwaar maar wel overgewicht.
Kon dus een geheel nieuwe garderobe kopen, mijn vriendin moet zelfs naar de grote maten winkel.
Zij is 50 kilo zwaarer geworden wat er ook niet meer afgaat.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:36

sorry, ik lees dit en ben een leek op dit gebied.
is er iemand die mij wil vertellen waarvoor je dit slikt
(uit de verhalen denk ik voor depressies, maar weet het niet zeker)
Altijd handig als ik ooit iets voor geschreven krijg van de HA..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:19

Ik ben helemaal niks aangekomen door de Seroxat.
Wat er al door iemand hierboven wordt gezegd ben ik het mee eens.
Ik ben zo blij dat ik het ben gaan slikken. Ik werd echt gek van de angst toen.

Susy_Q:
Voor depressies en ook veel angststoornissen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:07

Ik ben er ook niks van aangekomen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:09

_lieffie_ schreef:
Ik heb het zonder geprobeerd, maar dat lukte dus absoluut niet, zink alleen maar dieper weg. maatschappelijk werk en al die logen.. van tegenwoordig hebben ook niet geholpen vandaar nu deze keuze

Ik hoop dat je ander spul voorgeschreven kan krijgen, dit is echt troep. Kun je geen lichtere vragen..wat is er met Prozac? Dat heeft minder bijwerkingen en van die Seroxat moet je maar hopen dat het werkt, de bijwerkingen zijn vaak veel erger..

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:14

seroxat is troep

als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en dan om prozac/fluoxetine vragen
veel minder bijwerkingen en je voelt je er veel beter door!
natuurlijk moet je wel even door die 2 weken heen, totdat het medicijn goed in je bloed zit

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:16

in het begin was ik er heel misselijk van, en ben zoals meer hier hebben gezegd 10 kilo aangekomen, dat is de rede dat ik ben overgestapt naar cytalopram

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:46

@Gizmo,
Prozac staat juist bekend om zijn vervelende bijwerkingen als grotere kans zelfmoordpogingen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:53

Alle medicijnen zijn troep...Maar ja wat moet je dan?

Mijn moeder heeft reuma en moet elke maandag 4 soorten zware medicijnen slikken met allerlei bijwerkingen.
Ze is er een keer mee gestopt en de reuma kwam 10 x harder terug. Ze kon geeneens meer haar bed uit.

Nu neemt ze de medicijnen voor lief, want het helpt tegen de vreselijke pijn.

En zo denk ik ook: Mensen met hartklachten, ernstige ziektes, moeten ook troep slikken. Maar als het helpt dan wordt diegene wel beter.

En zo zit het ook met antidepressiva.

Ik snap nooit zo waarom er men in het algemeen zo tegen medicijngebruik is bij depressie of ernstige angsstoornissen.
Iemand die depressief is is nl. ook ziek!

Enige verschil is dat reuma een lichamelijke aandoening is en depressie een geestelijke.

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:09

Ik heb zelf dik een jaar Paroxetine geslikt. Ik kreeg dit tegen angstaanvallen. Uiteindelijk hielp de Paroxetine hier niet (genoeg) tegen. (Ben met ademtherapie een stuk verder gekomen.)
Ik ben er achteraf niet zo blij mee geweest. De pillen maakten me erg moe en als ik er eens eentje vergat werd ik erg wiebelig en koortsachtig.
Het afkicken heb ik bijna 1,5 maand over gedaan. Hierbij werd ik zo warrig dat ik de verkeerde kant op fietste, niet meer durfde auto te rijden (trage reactie) en mijn evenwicht was soms zodanig verstoord dat ik niet op mijn paard durfde.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik erg heftig reageer op pillen.
Mijn vader heeft dezelfde geslikt en had bijna geen last van bijwerkingen (wonderlijk).

Tip die ik je wil meegeven: zorg dat je ze echt netjes inneemt. Niet overslaan of op heel wisselende tijdstippen. En wanneer je later gaat afkicken, geef jezelf hier dan echt de tijd voor.

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:31

Brainless schreef:
@Gizmo,
Prozac staat juist bekend om zijn vervelende bijwerkingen als grotere kans zelfmoordpogingen.

bij mij niet :D

ik had eerst seroxat en dat ging niet goed.

en heb nu prozac en dat gaat helemaal super!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:58

laetitia schreef:
Alle medicijnen zijn troep...Maar ja wat moet je dan?

Mijn moeder heeft reuma en moet elke maandag 4 soorten zware medicijnen slikken met allerlei bijwerkingen.
Ze is er een keer mee gestopt en de reuma kwam 10 x harder terug. Ze kon geeneens meer haar bed uit.

Nu neemt ze de medicijnen voor lief, want het helpt tegen de vreselijke pijn.

En zo denk ik ook: Mensen met hartklachten, ernstige ziektes, moeten ook troep slikken. Maar als het helpt dan wordt diegene wel beter.

En zo zit het ook met antidepressiva.

Ik snap nooit zo waarom er men in het algemeen zo tegen medicijngebruik is bij depressie of ernstige angsstoornissen.
Iemand die depressief is is nl. ook ziek!

Enige verschil is dat reuma een lichamelijke aandoening is en depressie een geestelijke.

Bij reuma kan je niet anders.. Er is geen andere oplossing voor de pijn.
Bij depressie vind ik gewoon dat ze niet medicijnen mee moeten gaan geven vóórdat alle andere dingen zijn geprobeerd en ook echt een kans gekregen hebben. Tenzij het dus echt gevaarlijk wordt voor de persoon zelf.
Ik was een tijd geleden ook depressief en ik had de diagnose borderline, ik heb nu nergens last meer van hoor(mwah paar dingetjes die alleen iets erger zijn dan normale mensen dat hebben). Nou weet ik vrij zeker dat de borderline diagnose verkeerd was maar toch..
Ik heb mn hele leven problemen met mezelf gehad en ik heb gewoon besloten me daar niet bij neer te leggen, ik wilde niet zo zijn en er moest gewoon verbetering komen.

Even een quote van t internet:
Citaat:
De aanmaak van serotonine in onze hersenen wordt onder andere gestimuleerd door contact met andere mensen, lachen, sporten, beweging en zonlicht.

En als je depressief bent wordt dit heel moeilijk MAAR het kan wel en het is precies wat ik gedaan heb. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:03

Lepeltje schreef:
Even een quote van t internet:
Citaat:
De aanmaak van serotonine in onze hersenen wordt onder andere gestimuleerd door contact met andere mensen, lachen, sporten, beweging en zonlicht.

En als je depressief bent wordt dit heel moeilijk MAAR het kan wel en het is precies wat ik gedaan heb. :)

Ja mogelijk dat bij jou het heeft gewerkt. Maar je kan niet iedereen met jou vergelijken helaas, ieder mens is anders. En er zijn ook echt mensen die het stofje daardoor niet aan maken...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:05

Ik kon niet naar buiten, ik kon niet naar mijn paard, ik kon geen andere mensen onder ogen komen.
Ik heb mijzelf nog nooit zo beroerd gevoeld.
Ik was ook altijd degene die dacht bij een ander: hup, schop onder je kont en door gaan. Nu weet ik dat dat vaak! niet zo werkt.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:09

Nee klopt niet, seroxat staat bekend om zelfmoordneiging als bijwerking. Fluoxetine juist niet.
Ik mocht namelijk juist daarom geen seroxat slikken en heb toen fluoxetine gehad.
Dat had ook wel bijwerkingen maar niet zo heftig als hier beschreven staan. Paar dagen flinke hoofdpijn en duizeligheid. En ben er 6 kilo door afgevallen!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:15

Brainless schreef:
@Gizmo,

daarom wordt er toch juist de eerste periode vaak iets van een angstdemper bijgegeven?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:19

Dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat Prozac veel problemen heeft gegeven bij mijn schoonmoeder.