[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:45

Kinderen boven de 6 maanden kunnen zelf gevaccineerd worden dus dan hoeven de verzorgers niet, volgens mij.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:47

ik heb 2 weken geleden mijn 1e inenting gehaald.
Omdat ik astma heb wilde ik het risico niet nemen.
Prik viel me mee, minder last van gehad dan de normale griepprik.
24 november haal ik mjn 2e enting!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:04

Nathalie schreef:
Ben erg benieuwd naar zwangeren, wie zich wel of niet heeft laten enten en waarom... :)
Ik twijfel nog steeds, vind het toch erg moeilijk...

Ik heb me niet laten enten, en ik ga het ook niet doen.
De rede is omdat er niet bekend is wat de uitwerking is op het ongeboren kindje.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:54

Ik heb me wel in laten enten.
En ik ben ook zwanger...
De reden dat ik het wel heb laten doen is omdat mijn gyn en huisarts beiden zeiden dat als zwangeren de MG krijgen de gevolgen heel erg groot kunnen zijn. Ik wil niet mijn kindje verliezen omdat ik mezelf bang heb laten maken door allerlei spookverhalen. Als ik iedereen moet geloven moet je jezelf nooooit ergens voor in laten enten, want dat is allemaal slecht etc.
Ik heb me goed laten voorlichten ook door kennissen die hier verstand van hebben en de keuze gemaakt om me te laten enten. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen dit voor zichzelf bepalen! Ik ben blij dat ik het heb laten doen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:30

MissToseland, weet je ook waarom je twee entingen krijgt?

Ik heb in verband met astma een oproepkaart voor aanstaande zaterdag. Een aantal weken geleden de "gewone" griepprik al gehaald. Heb daar überhaupt geen last van gehad.

Op MissToseland na lees ik hier wel dat mensen na de enting tegen de Mexicaanse griep veel last hebben van hun arm. Hebben jullie de normale griepprik ook gehad, en hebben jullie daarbij ook last gehad van je arm?

Ik neem in ieder geval maar het zekere voor het onzekere denk ik, en laat me in ieder geval enten in m'n linkerarm.

Voor wie onder de risicogroep valt en bewust heeft gekozen de enting niet te halen, kun je eens concreet vertellen waarom niet?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:36

omdat je na 2 entingen pas goed beschermd bent.
ik heb dus de normale griepprik ook gehad, en daar heb ik veel meer last van gehad. (pijn in mijn arm, dikke arm, blauwe bult op de plek van het prikken, niet lekker zijn)

van de MG prik heb ik geen last gehad van mijn arm, wel ben ik een dag niet zo fit geweest met veel hoofdpijn.

Maar mijn weerstand is ontzettend laag op het moment.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:38

ik ben ook zwanger maar heb me nog niet laten enten en denk ook niet dat ik het ga doen
ten eerste omdat ze de gevolgen van de enting op langere termijn niet weten
van je vierde tot zevende maand kan het gevaarlijk worden maar ik ben net 4 maanden.
Ik krijg zowel van mijn HA en vetrloskundig ehet advies het niet te doen
maar blijft denk ik zowiezo een lastige keuze die iedereen alleen zelf kan maken

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:39

Ik heb vandaag een oproep gehad per brief, voor mijn zoontje,2 jaar. Ik zit nu echt van zou dit verstandig zijn omdat je zo weinig weet.
Over 2 weken zou hij al de 1e prik moeten.

En krijgen volwassenen nu ook de prik.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:49

Ik heb mijn eerste prik afgelopen woensdag gehad. Behalve een zere arm niks aan overgehouden, die zere arm kun je echter ook oplopen bij een onhandige prikker van de gewone griepspuit. Ik heb ook zitten denken of ik die prik wel moest halen of niet. Uiteindelijk besloten het toch te doen, ik zit in de risicogroep en dan kan e.e.a. toch wat ernstiger uitpakken dan bij de "gezonde" mens.
Er zijn heel wat spookverhalen in de wereld, over wat er allemaal wel/niet in het vaccin zou zitten. Bij de gewone griepprik weet ik ook niet wat erin zit, dus dat was voor mij geen reden om de mex. griepprik niet te gaan halen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:52

Ik heb dochters in de leeftijd van bijna 4 jaar en van 17 maanden. Zij hebben een oproep gehad voor volgende week maar mijn vriend en ik twijfelen nog. Wij hebben nog steeds de indruk dat de MG behoorlijk overtrokken wordt. Aan "gewone" griep sterven ook elk jaar mensen. Bij kinderen schijnt de MG in het algemeen juist erg mild te verlopen. Na de vaccinatie duurt het nog 3 weken voordat je volledig beschermd ben. De vaccinaties worden in massabijkomsten in gymzalen georganiseerd. Als je nog geen griep hebt, dan loop je hem wel op in die gymzaal. Daarnaast zijn we met zijn allen al ziek geweest maar ja of dat MG is geweest? Geen idee.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:55

Ik heb zelf, 25 weken zwanger, vorige week donderdag de 1e prik gehad.
Op 4 dec staat de 2e gepland.
Ik heb lang en veel getwijfeld, maar met oog op het circus wat we in december draaien heb ik besloten om hem dus wel te halen.
Ik ben er niet overdreven ziek van geweest. Wel enorm pijnlijke arm die zelfde avond al en binnen 12 uur was ik 4 koortslipblaasjes rijker. Verder de volgende dag enorm moe geweest.
Mijn dochtertje moet maandag voor haar 1e prik.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:07

Ik ben zwanger nu 34,5 week en ik heb me vorige week naar lang twijvelen wel laten enten.

veel stoffen die er in zitten, zitten ook in andere vaccinaties zoals dkpt prikken enz, die geven we ook allemaal.

verder krijgt de kleine maar zo weinig mee naar mijn idee, dat ik denk dat het niet schadelijk zal zijn, verder mocht ik nu wel ziek worden, dan zou ik het zwaar krijgen, want ik heb nu al adem te kort,

normaal als ik gewoon gezond was, zou ik hem niet nemen, ook niet als ik boven de 60 zou zijn. maar voor nu hebben mijn man en ik besloten dat we het toch maar doen.

overgens mijn man wordt (nog) niet geent.

Verder heb ik van de prik niets gevoeld. ben naar tig keer ivf wel wat gewend, klein beetje spierpijn gevoel gehad, en kon er de eerste nacht niet heel lekker op liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:19

MissToseland schreef:
omdat je na 2 entingen pas goed beschermd bent.

Wat raar, ik heb echt maar één oproepkaart voor één prik ontvangen... Heb naast jou van één ander persoon gehoord dat ze twee prikken moest halen, maar verder krijgt iedereen die ik ken in de risicogroep ook gewoon één enting.

Edit: mijn oproepkaart:

Afbeelding

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:29

is toch algemeen bekend dat je voor de mexicaanse griep 2 prikken krijgt, je leest dat overal.

wellicht stuurt je ha je nog een 2de oproep. overgens krijgen de zwangeren bij ons helemaal geen oproep en kan je jezelf melden, was het wel een oproepkaart voor de mexicaanse griep, of wellicht vor de gewone griep??
anders gewoon even je ha bellen.

zie dat je wat toegevoegt hebt, gewoon even bellen hoe of wat denk ik.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:30

ik moet de 24e weer komen, mijn huisartsen zullen het wel weten ;)
anders even bellen met de info lijn ofzo
ik heb ook geen oproep gehad, de huisartsen hadden een briefje hangen en het stond in de doprskrant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:32

Vraag iig zaterdag ter plekke wel even hoe dat zit. Maar vind het wel raar dat je echt uit niets kunt opmaken dat je twee entingen krijgt...

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:34

Nouks schreef:
Vraag iig zaterdag ter plekke wel even hoe dat zit. Maar vind het wel raar dat je echt uit niets kunt opmaken dat je twee entingen krijgt...

Toen ik de griepprik heb gehaald, kreeg ik ook een uitnodiging voor de Mexicaanse,
daar stond in dat je er 2 kreeg, omdat hij pas na de 2e keer werkt.
Bij mij stond dat in het affiche die ik kreeg. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:38

Chiara is van de week 6 maanden oud geworden. Stiekem twijfel ik nog wel een beetje maar ga hem maandag toch maar halen denk ik...
Bel ik gister Postbus 51 met 2 vragen:
1. Ik ga maandag in een andere gemeente enten, kan ik dan de 2de prik ook gewoon het beste in die gemeente halen en dan op het zelfde tijdstip?
Antwoord: weet niet, kun je het beste op locatie vragen.
2. Ik weet niet of mijn kindje een allergie heeft voor kippeneiwit omdat ze dit nog niet heeft gegeten. Hoe los ik dit op?
Antwoorde: hiervoor kun je het beste de huisarts bellen.

Lekker dan, wordt er echt duidelijker op :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:38

Nou ja dat vind ik dus ook zo raar, dat uit die oproepkaart (en ook uit andere info die verstrekt is door huisarts en longarts) uit niets blijkt dat je twee entingen krijgt. Er staat wel een opmerking op de oproepkaart over 2 weken tussen de normale griepprik en de enting voor de Mexicaanse griep, dan zou je toch ook verwachten dat er wel een verwijzing stond naar 2 entingen voor de Mexicaanse?

"Hierbij ontvangt u een oproepkaart voor de eerste vaccinatie"
"Attentie 3: u ontvangt bij uw eerste enting een oproepkaart voor de tweede enting"

Hoe moeilijk kan 't zijn.... Voorkom je een hoop onduidelijkheid mee lijkt me.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:39

Inderdaad.. Ik kreeg na de 1e enting een hele brochure mee en een soort van flyer waar in stond dat ik de 2e enting niet moest vergeten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:40

Nouks, ik kreeg ook maar 1 datum maar toen ik geprikt werd voor prik nummer 1, kreeg ik direct daar de datum mee voor prik nummer 2 :)

Vond deze prik prettiger dan de gewone griepprik. Van de gewone griepprik heb ik erg veel last gehad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:41

Een vriend van mij vroeg vorige week of ik ook opgeroepen ben om me te laten enten tegen de mexicaanse griep, ik heb namelijk astmatische bronchitis. Nu is mijn vraag, val ik onder de risicogroep? Ik zelf denk namelijk van niet, want ik hoef ook nooit de griepprik te halen. Ik maak me absoluut geen zorgen, ik vroeg het me alleen af.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:42

Ik heb gisteren mijn eerste vaccinatie gehad.
Mijn arm was wel pijnlijker dan bij de gewone griepprik, maar het valt heel erg mee qua pijn/last bij mij.

Ik voel me wel weer ziekjes sinds vandaag, maar dat heb ik na de gewone griepprik ook altijd :\

Ik kreeg bij het halen van de gewone griepprik een oproepkaart voor de eerste vaccinatie tegen mexicaanse griep mee.
Daar stond ook op dat het zou gaan om twee vaccinaties met bepaald aantal weken ertussen en dat bij de eerste vaccinatie je weer een oproepkaart mee krijgt voor de tweede vaccinatie :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:43

Nouks ik heb van de normale griepprik ook altijd een pijnlijke arm. Dus ligt bij mij niet persé aan de MG prik. Voel me iig niet ziek :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:43

Zo raar dat jullie twee entingen krijgen, hier in belgie krijgt iedereen er maar één...

Erg raar