Stelling: Vriend maakt vriendin zwanger, vriend wil houden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:04

vanitymay schreef:
Ik vin dgewoon niet dat je een man kan dwingen vader te worden als hij dat niet wil en een vrouw om moeder te zijn als die dat niet wil. Het is mi nogal raar dat een man in principe altijd verantwoordelijk is voor zijn nazaat terwijl er ook echt vrouwen zijn die een man echt misbruiken voor sperma en vervolgens ook nog eens een financiele plicht af te dwingen". Mannen kunnen nou eenmaal niet zelf beslissen of ze vader willen worden. Een ongelukje is zo gebeurd en als daarnaast een vrouw zegt dat ze aan de pil is oid en in the heat of the moment dus zonder condoom wordt gevreeen kan de man best raak schieten zonder dat hij het weet dat dat uberhaupt kan. Een man de rest van zijn leven aan iets binden voor een onvoorzichtigheidje (waar hij zelf dan niet op zit te wcahten..) vindt ik nogal cru en ik snap niet dat dat zo geregeld is...

Hier ben ik het dus niet mee eens. Mannen kunnen wel degelijk kiezen. Hun kunnen zeggen nou nee sorry ik ga niet met je naar bed! Dus ze hebben wel degelijk keuze's in mijn ogen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:09

Naar mijzelf kijkend ben ik heel blij dat ik niet naar mijn exvriend geluisterd heb toen.
Ik wilde het kind graag houden en hij niet.

Hij kon zeggen wat hij wilde maar kon mij niet overtuigen. Hij draaide gelukkig toen wel snel bij na de echo maar toch was het rot.
Achteraf ben ik zo blij met mijn meisje! Ik moet er niet aan denken dat ik dat had laten weghalen! Bah kan er nachtmerries over krijgen...

Zo ken ik nu een meid die zwaar psychische problemen heeft omdat ze abortus heeft laten plegen op aandringen van ex-vriend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:11

Ik vind sowieso dat mannen veels te makkelijk denken over sex en zwangerschap en de verantwoordelijk afschuiven op de vrouw. Die krijgt de schuld.
Ze douwen hem er zelf in zonder condoom maar wel de vrouw de schuld geven als ze aan de pil was.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:18

Ik ben ook van mening dat de vrouw de meeste rechten hebben op de keuze. Ik heb het met mijn vriend al voor onze relatie gehad over kinderen. Gelukkig allebei dezelfde mening :D

Suzanne F. schreef:
Ik vind sowieso dat mannen veels te makkelijk denken over sex en zwangerschap en de verantwoordelijk afschuiven op de vrouw. Die krijgt de schuld.
Ze douwen hem er zelf in zonder condoom maar wel de vrouw de schuld geven als ze aan de pil was.

Goed verwoord. :j (Zou je dit tegen een man zeggen krijg je als antwoord: ja maar dat is anders...)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:31

Ik vind dat als de vrouw zwanger is en het kindje niet wil houden zei het zeggenschap er over heeft.
Ik vind dat omdat het kindje in haar buik groeit, zei 9 maanden met zon bolle buik moet rondlopen en daarna ook
nog borstvoeding (mag) moet geven. Als ze het kind wel wil houden alleen de vriend niet, moeten ze er maar over praten,
of uit elkaar gaan (als er geen andere oplossing is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:31

De uiteindelijke beslissing voor abortus of niet ligt toch echt bij de vrouw. Wilt de man het kind houden maar de vrouw niet, dan komt er geen kind. Zij moet tenslotte goed voor zichzelf zorgen tijdens de zwangerchap, en zij heeft de kwaaltje's dikke buik en niet te vergeten de bevalling. Andersom, wil de vrouw wel het kind houden maar de man niet, dan komt er dus heel simpel een baby.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:32

Als iedere keer dat ik sex heb gehad in mijn leven tot een zwangerschap zou leiden, dan had ik nu al een heel elftal gehad...Ik vidn met de hedendaagse middelen dat je kan kiezen om sex te hebben zonder dat je zwanger raakt. Ongelukjes uitgezondert natuurlijk..Ik vin dniet dat een man die met een vrouw naar bed gaat dan ook maar meteen verantwoordelijk moet zijn voor wat er van komt, zeker niet als hij het niet wil en de vrouw wel. Tuurlijk: als mensen er samen voor kiezen dan is het zo, maar als uit een one night stand bijv een zwangerschap komt en de vrouw kiest ervoor om het kindje te houden, dan kan je die man toch echt niet opzadelen met haar keuze.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:32

IK vind ook dat de vrouw mag beslissen.

De vrouw draagt het mee en is toch het overgrote gedeelte van haar. (In mijn ogen)

In dit geval heeft, als het mij overkomt, de jongen pech.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:36

Ik zou het pertinent niet weg laten halen. Geen discussie mogelijk.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:37

vanitymay schreef:
Tuurlijk: als mensen er samen voor kiezen dan is het zo, maar als uit een one night stand bijv een zwangerschap komt en de vrouw kiest ervoor om het kindje te houden, dan kan je die man toch echt niet opzadelen met haar keuze.

Is het niet zo dat de man dan alsnog alimentatie (of hoe heet dat?) moet betalen? Of hoe zit dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:37

Suzanne F. schreef:

Eens :j Maaaarrr er zijn uitzonderingen, ik heb verhalen gehoord van vrouwen die condooms doorprikken en niet aan de pil zijn in de hoop zwanger te worden..
Maar er zijn idd verschrikkelijk veel mannen die denken dat zwanger worden bijna onmogelijk is ofzo.. :+

Ook mijn vriend heeft zoiets gehad bij zijn ex, zij dacht op een gegeven moment wel dat ze de pil kon laten staan, zonder dit even met mijn vriend (toen haar vriend dus :+ ) te overleggen. Gelukkig was ze wel zo stom om het aan iemand te vertellen en die lichtte meteen mijn vriend in.. Maar zulke vrouwen... daar heb ik geen goed woord voor over :n

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:46

Stybba schreef:
vanitymay schreef:
Tuurlijk: als mensen er samen voor kiezen dan is het zo, maar als uit een one night stand bijv een zwangerschap komt en de vrouw kiest ervoor om het kindje te houden, dan kan je die man toch echt niet opzadelen met haar keuze.

Is het niet zo dat de man dan alsnog alimentatie (of hoe heet dat?) moet betalen? Of hoe zit dat?

Ja dat is nu zo, maar ik vind dat tegenwoordig erg onterecht..Een vrouw kan kiezen of ze het al of niet houdt...een man moet het maar doen met moeders beslist. Ik vind het vreemd dat die man dat sowieso opdraait voor de financien.

Yessy

Re: Stelling: Vriend maakt vriendin zwanger, vriend wil houden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:52

Hoe veel te het er ook hebt, en hoeveel begrip je ook voor elkaars standpunten hebt, de vrouw is uiteindelijk diegene die de keuze maakt voor abortus of niet. Aan de andere kant vind ik het dan dus wel dat de man/vader de keus moet hebben er volledig buiten te blijven, hij wilde dit immers niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:54

Als je echt in een goede relatie zit dan hoor je ook de keuze van je vriend te respecteren, maar uiteindelijk ben jij wel de moeder, diegene die het kind moet baren, voeden en bij eventueel einde relatie meestal de voogdij krijgt. Dus vind dat de keuze van de moeder in spé meer doorweegt dan die van de vriend. Overigens zou ik er niet aan moeten denken dat bij een eventueel zelf ongewenste zwangerschap mijn vriend zou zeggen we houden het, zou me dan meteen een gevangene voelen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:02

vanitymay schreef:

Nee wat dan?
Maar weg laten halen omdat die vent het wil?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:03

Suzanne F. schreef:
vanitymay schreef:

Nee wat dan?
Maar weg laten halen omdat die vent het wil?

ik doelde op de financiele gevolgen. De vrouw heeft mi de keuze om iets te houden of niet. Een man de keuze om zich er in te mengen of niet..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:05

vanitymay schreef:
ik doelde op de financiele gevolgen. De vrouw heeft mi de keuze om iets te houden of niet. Een man de keuze om zich er in te mengen of niet..

Oh oke, dan ben ik het eens. :j :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:38

Als ik het kind echt niet zou willen houden en mijn vriend wel heeft hij toch echt pech gehad.
Ik moet er mee rondlopen en erger nog ik moet het eruit persen.

Nou zou ik het kind gewoon houden maar mocht het voorkomen vind ik nog altijd dat de vrouw de eindbeslissing moet maken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:46

Goh, uiteindelijk is het wat ik wil. Maar ik ben bereid in mindere (bv one-night-stand) of meerdere mate (bij de vaste vriend die ik nu heb) te luisteren en proberen de gedachten op eenzelfde lijn te krijgen.

Eigenlijk vind ik het ideaal zoals het nu is, vriendje heeft wel een mening, maar mocht het gebeuren past ie zich aan aan mijn beslissing.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:54

Moeilijke situatie, maar ik zou uiteindelijk toch voor mezelf kiezen en het kindje weg laten halen; ik kan het kindje gewoon niet bieden wat het nodig heeft en ik denk dat we er allemaal doodongelukkig van zouden worden als we het kindje zouden houden...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:08

Hoe llullig het ook klinkt maar als ik het kind niet zou willen en mijn vriend wel, dan zou ik het kind echt niet laten komen alleen voor mijn vriend.
Aangezien ik 9 maanden met zo'n kindje in mijn buik moet lopen, daardoor niet meer zou kunnen werken (zwangerschapsverlof) dan zou ik zeggen, het word weg gehaald.
Hij hoeft niet te stoppen met zijn hobby, hij hoeft ook niet te stoppen (al tijdelijk) met zijn baan en hij is in de ochtenden (wat toch vaak voorkomt) zo ziek.

Zo denk ik er nu over en noem mij maar egoistisch het is ook absoluut zijn vlees en bloed in mijn buik. Maar ik ben wel de drager en degene die er last van heeft hij niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:43

Yv_ schreef:
Blue_Eyes schreef:
Vergis je niet in het feit dat andersom voor de man geldt dat zijn kind laten doden terwijl hij het wel graag wilde houden, ook niet 'zomaar iets' is...

Het is idd niet zomaar iets, maar het is wel stukken minder dan de rest van je leven ergens voor moeten zorgen...

Trouwens, zitten we wéér tegenover elkaar in een heftig onderwerp ;)... Uh oh :P

Moah, ach ;) ben ik niet zo bang voor.

Maar het feit dat je als vrouw dat kind ter wereld laat komen als je vriend het niet wil laten aborteren, wil niet zeggen dat jij er de rest van je leven voor moet zorgen - HIJ wou het toch houden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:47

eenitraM schreef:
De vrouw draagt het mee en is toch het overgrote gedeelte van haar. (In mijn ogen)

Genetisch gezien niet meer dan 50% hoor ;)

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:56

Dit is bij mij gebeurt.
Wij hebben er goed over gepraat, en hij wilde het erg graag houden, maar begreep het als ik dat niet wilde.
Uiteindelijk wilde ik het wel houden, ik twijfelde eigenlijk alleen vanwege mijn leeftijd heel erg.

Maar tja, mij lijkt het eigenlijk een staaltje van communicatie met elkaar? En de argumenten moeten ook kloppen, waarom je een kind wilt aborteren. Het blijft ergens nog steeds vermoorden, hoe primitief de vrucht ook nog is, en daar moet je wel goed over nadenken.
Abortus doen omdat je er nog geen zin in heb (maar het wel zou kunnen betalen etc.) vind ik niet kunnen...

Ergens vind ik wel dat de vrouw meer te beslissen heeft wat betreft de zwangerschap, het is haar lichaam, en ook zal zij veel meer pijn en vervelende symptomen moeten doorstaan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 07:28

Hmm.. Ik denk dat als er 1 niet wilt, het hele feest niet door hoort te gaan. Je moet toch met z'n tweeën achter de keuze van een kind staan, in je eentje is het amper te doen.