Haaruitval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:01

Is het niet handig om dat eens te doen? Misschien is de oorzaak wel zo bekend, en is de oplossing heel makkelijk.

Je kan het altijd proberen toch ;)

Yessy

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:22

Wanneer is de haaruitval begonnen? Dingen als stijlen/krullen/verven en een shampoo als head&shoulders kunnen allemaal voor haaruitval zorgen :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:51

Yessy schreef:
Wanneer is de haaruitval begonnen? Dingen als stijlen/krullen/verven en een shampoo als head&shoulders kunnen allemaal voor haaruitval zorgen :)

Nee hoor, haaruitval heeft altijd een 'innerlijke' oorzaak, het ligt dus aan hormonen en bloedwaarden.
Kan je schildklier zijn, ijzer/ferrinetekort, maar ook gewoon teveel testosteron
Ik snap niet dat mensen die hier echt last van hebben niet wat meer informatie opzoeken op google.
De oorzaken liggen namelijk heel anders dan sommigen hier beweren.
Zeker naar de dermatoloog gaan meid.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:54

Hoeft niet :n

Als je hoofdhuid geirriteerd wordt door dergelijke producten, kan dat best haaruitval veroorzaken. Net als bovengenoemde bacteriele infectie van de hoofdhuid.
Ik heb er zelf helaas ook al jarenlast van, alle soorten onderzoeken gehad maar helaas niets te vinden... dus bovengenoemde info komt niet van google maar van de dokter.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:59

Yessy schreef:
Hoeft niet :n

Als je hoofdhuid geirriteerd wordt door dergelijke producten, kan dat best haaruitval veroorzaken. Net als bovengenoemde bacteriele infectie van de hoofdhuid.
Ik heb er zelf helaas ook al jarenlast van, alle soorten onderzoeken gehad maar helaas niets te vinden... dus bovengenoemde info komt niet van google maar van de dokter.

Producten veroorzaken geen haaruitval hoor. Tenzij je echt bijtende producten op de hoofdhuid smeert.
Helaas weten dokters bar weinig over haaruitval.
Je moet toch echt wen een dermatoloog bezoeken en een pluktest doen
(test waarbij ze een aantal haren uittrekken en onderzoeken)

edit: ervaringen van andere mensen lezen kan wonderen doen ;)

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:01

misschien kun je speciale shampoo en conditioner gebruiken tegen haaruitval
je kunt ook kouder douchen en je haar heel goed verzorgen

Natuurlijk kan het ook aan het seizoen liggen :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:03

Hmm misschien moet ik me toch eens laten doorverwijzen dan... hij heeft er wel haren uitgetrokken en bekeken maar als ze echt goed onderzocht kunnen worden bij een dermatoloog...

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:07

wat goed kan helpen is een vitamine preperaat. Je hebt speciale voor haar huid en ogen. Ik weet dat ze deze bij etos verkopen van huismerk. Dit is niet duur maar net zo goed als een ander A merk. Dit zou je kunnen proberen. Vaak komen mensen in deze tijd van het jaar bepaalde vitamines te kort.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:10

Best toch eerst even bloedprikken voor zomaar vitamines in te nemen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:16

Ik ben het zo zat om bij dokters langs te gaan. Snap natuurlijk wel dat jullie hier niks mee kunnen maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en ben geen steek wijzer.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:17

unicorn_kiss schreef:
Best toch eerst even bloedprikken voor zomaar vitamines in te nemen.

Heb net bloed geprikt, kwam niks uit.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:24

daisies schreef:
Ik ben het zo zat om bij dokters langs te gaan. Snap natuurlijk wel dat jullie hier niks mee kunnen maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en ben geen steek wijzer.

maar met alle respect, hier word je ook geen steek wijzer...
Of het is een periode je wacht het af, kijkt het even af en accepteert dat. Of je vertrouwt het niet, dan zou je even naar een arts/dermatoloog moeten gaan, hoe rot ook. Wanneer heb je bloed geprikt en was dit echt voor de haaruitval? Want je spreekt jezelf een beetje tegen.. Eerst zeg je dat je voor je haaruitval niet naar de arts bent geweest en daarna zeg je dat er net bloed geprikt is maar dat daar niets uitkwam. Als er bloed geprikt is voor iets anders zou het best goed kunnen dat daar niets uitkomt omdat ze dan niet specifiek op haaruitvaloorzaken testen..
Er is laatst trouwens laatst ook een heel topic geweest van iemand die ook heel erg haaruitval had en ermee naar artsen is gegaan daar werden wat tips gegaan, zal het eens opzoeken.
edit: gevonden! [MW] Nog steeds dramatisch haaruitval

Iets anders; heftige producten kunnen er wel voor zorgen dat je haar dunner wordt omdat het gewoon kan afbreken ed..het hoeft dan niet perse uit te vallen maar je bent het wel kwijt..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:27

Ik zal binnenkort een afspraak maken. Hij ziet me komen, kom er bijna wekelijks en had dit eerder moeten vragen..

Heb net gedoucht en had weer handjevol in mn handen..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:31

Ik heb hier ook al een hele tijd last van. Maar merk nu niet dat ik nu een deel kwijt ben ofzo (gelukkig :D). Maarja.. is volgens mij de tijd ook van het jaar maar weet het ook niet, want heb het nu al wel erg lang, zo een aantal maanden. Kan evt. ook nog aan de shampoo/crèmespoeling oid liggen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:35

Denk dat ik sowieso maar meer vitamine pillen ga slikken, ik eet sowieso gezond en leef gezond.. Sowieso vitamine B voor mijn haar..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:26

Vitamines helpen niet als je bloedwaarden oké zijn.
Het zijn waarschijnlijk erfelijk zijn bij jou en daar heel weinig aan te doen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:26

Ik kom natuurlijk weer aan als spuit elf maar ik weet niet of het al gezegt is maar ik had het ook laatste tijd gigantisch erg en ik ben vegetarisch toen bleek het dat ik ijzer tekort heb en daardoor je haar ook uitvalt.

Ik weet niet óf je veel vlees producten o.i.d eet? Want daar kan het dus ook door komen , te weinig ervan.
En als je daar genoeg van eet kan het OOK nog zijn dat je lichaam ijzer niet goed genoeg op kan nemen, dan is Roos-Vice (?) een aanrader omdat dat onwijs snel opgenomen word in je bloed!

Overigens zou ik geen Special K gaan eten voor ijzer want dan heb je echt ijzer in je _O- .

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 19:23

Ik eet genoeg vlees, groente, fruit, melk producten etc. Krijg nu ook wel weer wat baby haar dus vermoed dat het een periode is..