Stijve nek, wat doen jullie eraan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Stijve nek, wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:41

Grappig, bij een verrekking van (ik noem wat) de enkel gaan mensen koelen en bij de nek opeens warmen??? Als het net is gebeurd dus juist koelen!! en als de nek al stijf is DAN kun je hem warm houden om verdere verstijving verder te gaan. Verder heel rustig oefeningen doen om je hoofd toch te blijven draaien en bewegen... hoe zeer dat ook doet. Ik heb het 3x per jaar en dan ook echt erg. Kan ik zelf niet uit bed komen maar moet mijn vriend me helpen, duurt meestal 3 a 4 dagen en dan nog een paar dagen een strak gevoel in mijn nek en schouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:18

Amrah schreef:
Ik ga altijd linea recta naar de manueel. Bij mij komt het eigenlijk altijd vanuit schouder/rug en word gelijk helemaal gedaan.
Verder vooral warm blijven houden :)

MIjn manueel heeft mij geleerd hoe ik zelf mijn nek weer recht kan zetten en dat lukt soms. Daarnaast smeer ik royaal met voltaren gel en slik ik daar paracetamol bij. Soms helpt dat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:59

Faelivrin schreef:
Was dat niet iets met de voeten? Ik weet wel dat als je bepaalde drukpunten in je voeten aanraakt je hier ook problemen mee in je lijf kunt oplossen.. :) Heb er nu ook koorts bij en grieperig gevoel, vandaag maar thuis gebleven..

KLopt, het stukje aan de onderkant van je grote teen, zeg maar net het kuiltje van de buiging van je grote teen.. volg je het nog? :P

Dat stukje masseren helpt idd ook nekklachten verminderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:09

rockwitch schreef:
Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder en is mijn nek nog steeds een puinhoop. Heb al meerdere massages gehad, door een sportmasseuse, heb aan de naproxen gezeten en nog steeds heb ik er behoorlijk pijn aan. Ik kan gelukkig wel weer autorijden enzo, maar die spieren blijven echt rotzooien.
Morgen ga ik dus een manueel therapeut bellen en dan kijken of die wat eraan kan doen, want de rechterkant begint nu ook mee te doen en ik heb er echt heel veel last van. Zo erg dat ik zelfs sacho wordt op sommige dagen van de pijn.
Maar ja uiteindelijk zal het wel over gaan, maar ben er inmiddels ook echt wel klaar mee.

Ha het lijkt mijn verhaal wel. Ik heb ook een 'rotnek'. De aanhechtingsspieren aan mijn schedel, dus net boven mijn haargrens in de nek, zijn vervelend. Ook als ik spiergel moet smeren, zit het dus in je haar, bah.
Ik ben ook aan de naproxen, want ik krijg er ook hoofdpijn van. De manueel therapeut heb ik ook al gehad, die had het over scheve wervels, maar hijkon er uiteindelijk niets mee. Ook de masseur en ceasar therapie hebben niet geholpen.
Wanneer ik last heb, bel ik mijn moeder en die masseert de plek, dan stap ik onder een zeer warme douche, dan de spiergel of midalgan er op, sjaal om, niet een te dikke, want dan houdt je je nek weer raar en ibuprofen. Ik zit er al jaren mee, het bleef dus een gevoelige plek. Puzzelen, een boek lezen op de bank, overal krijg ik een zere nek van. Wat nog wel wil helpen is dagelijks nekoefeningen doen, om deze soepel te maken en te houden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 12:41

Ik heb vandaag de chiropractor gebeld, daar kan ik helaas pas 8 januari terecht en volgens de vrouw die ik aan de telefoon had moet ik juist koelen.
Hoe bedoel je nou snap ik er geen fluit meer van.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:01

ik heb het sinds vanochtend ook, erg irritant! heb een spierbalsem gehaald en na het smeren laat ik mijn neek een beetje bewegen. Dan gaat het wel iets beter. Het vervelende is dat ik vanavond een schoolfeest heb! Maarja ik ga wel en zie hoe het uitpakt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:55

Gewoon niet headbangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:43

Van die nekoefeningen wordt ik altijd hondsberoerd.
Ik heb een spier op mijn rug verrekt, door ehhh hoesten. Dat trekt al weer naar mijn hoofd en ik ben gisteravond voor de zoveelste keer dit jaar, met een zere nek, strontmisselijk en barstende hoofdpijn op bed gegaan, eenmaal op bed ging de kriebelhoest opspelen, nou ik was toch een pot chaggie.