Ooglaseren, wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 04:16

Na 10 jaar bril en bijna 20 jaar contactlenzen , de stap genomen me te laten laseren .
Dit is nu 5 jaar geleden , en mehn had ik dat maar veel eerder gedaan .
Ben van -8,25 naar 110 % gegaan , dus wel ff een verschil :D levens kwaliteit dus !!!!

De behandeling is uit gevoerd in Amsterdam bij Care vision , en koste toen 3000,00 euro , nu is het
al goedkoper .
Belangrijk is dat je een kliniek uit zoekt met een goede reputatie , maar dat is met alles natuurlijk .

Pijn deed het niet , alleen die oogklem erop was ff naar , het laseren zelf voel je niets van .
Het duurde c.a een half uur , en je ziet meteen het verschil . :D
Je hebt na de behandeling c.a. een uurtje brandende /tranende ogen , precies zoals ze hadden
gezegd .Daarna heb ik tv gekeken :o , ha ha
De eerste tijd ben je gevoeliger voor licht , maar dat gaat allemaal weg .

Dus toppie tevreden , zou het zo weer doen .Voor degene die het willen laten doen , laat je
goed informeren , check de naam van de kliniek , is de kliniek gekeurd door de inspectie voor gezondheidszorg ,Is er een correcte nazorg etc , heel belangrijk .

Enig minpuntje was dat ik twee weken voor de behandeling weer een bril moest dragen :wow:

Margje

Re: Ooglaseren, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:16

Mijn broertje ligt op dit moment onder de laser, gisteren heb ik nog even de papieren gelezen die hij mee had gekregen. Toch wel eng hoor! Natuurlijk gewoon een kwestie van even doorbijten, het duurt maar even, maar het lijkt me erg vervelend. De ingreep zelf dan, vooral omdat je ogen(uiteraard) opengesperd worden en je blijkbaar veel druk voelt. Ik zou wel bang zijn dat het me niet lukt om naar het lichtje te kijken, dat ik in paniek raak of dat het eerste wat ik doe als de sperdingetjes er af gaan mijn ogen dichtknijpen is, wat dus juist niet mag. Eigenlijk ben ik dus vooral bang voor mezelf ;) . Hoe hebben jullie dat ervaren? Was het moeilijk om je natuurlijke neigingen te weerstaan?
Dat bril dragen is inderdaad ook balen! Ik heb nooit mijn bril op, behalve thuis op de bank, en heb dus een heel oude, zelfs niet helemaal de goede sterkte, die ik niet graag overdag draag. Maar ja, ook een beetje zonde om een nieuwe te kopen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:41

Tijdens het laseren , moet je naar een rood puntje kijken , knipperen kun je dan niet , omdat de klem erop zit .
Voordat de oog klem eraf gaat na de behandeling , krijg je een beschermend lensje op je oog .
Dan mag je gewoon knipperen .
Ik heb de lasek behandeling gedaan , dan word er dus wat hoornvlies ''af geschraapt'' voordat ze laseren .
Het duurt dus enige tijd, voordat het oog helemaal hersteld is .
Die druk voel je natuurlijk , maar het doet geen pijn .Ik vond de oog klem er opzetten het onaangenaamst .
De rest viel 100% mee.

Ha ha Margje , ik heb toen ook mijn oude , echt oude bril gedragen := , het zag er niet uit .
En het was erg wennen bij mijn sterkte , dat zeg ik je .Ik zag alles dubbel in het begin .