Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

daantjuhhh schreef:hier staan de richtlijnen op:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... 05_svk.htm
Hier staat o.a. Urine onderzoek: Laat eventueel achterwege als een vrouw klachten van ongecompliceerde urineweginfectie herkent (mits geen verhoogd risico soa).
En:
2e keus: trimethoprim
Betteke schreef:daantjuhhh schreef:hier staan de richtlijnen op:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... 05_svk.htm
Hier staat o.a. Urine onderzoek: Laat eventueel achterwege als een vrouw klachten van ongecompliceerde urineweginfectie herkent (mits geen verhoogd risico soa).
En:
2e keus: trimethoprim
En hier worden artsen altijd erg blij van, patienten die via internet hun eigen diagnose stellen en medicatie bepalen.![]()
Ik zou zeggen, weg met je verzekering en regel alles via internet, als je goed zoekt kan de juiste medicijnen vinden en bestellen.

Succes in ieder geval
Echwel schreef:daantjuhhh schreef:Ik zit niet in de risico groep, want ik heb geen verhoogde kans op SOA's.
Ook daarvoor steekt de dokter zijn vinger in de lucht en kan het via de telefoon beoordelen..
daantjuhhh schreef:Jibbel schreef:Raar dat je geen nacontrole hebt gekregen..Het komt best vaak voor dat na blaasontsteking nog niet alles weg is en je nog een antibiotica kuurtje moet.
Toen ik blaasontsteking had, werd mij dringend verzocht binnen 2 dagen na afloop van de kuur nog een plasje in te leveren.
Verder kun je idd ook in een glazen pot plassen, maakt voor hun echt niet uit. En als je blaasontsteking hebt, moet je zo vaak, dat het echt niet uitmaakt als je eerst naar de wc gaat voordat je op zoek zou gaan naar een potje. Zoveel hebben ze niet nodig om te testen.
Volgens hun kan dat dus niet. (of ze willen niet)
Ze willen alleen de 1ste urine.
Ik heb daar namelijk ook na gevraagt.
Maar je moet het ook persee voor 9 uur brengen.

Bienotje schreef:Je kan er een heel groot probleem van maken, maar de enige die er mee zit ben je zelf.
Je kunt even bij de huisarts informeren vanaf hoe vroeg je het morgen kunt inleveren. Daarna je baas op de hoogte stellen van je vermoedelijke blaasontsteking, geef hem de tijd door dat je bij de huisarts het op zijn vroegst af kan geven. Dan geef je aan hoe laat je op je werk kan zijn en vraagt of dat akkoord is. Dan hoor je het vanzelf wel. Of zoek een alternatief of een vader of moeder het wel langs kan brengen.
Het is even balen, aangezien je zelf al wel denkt te weten wat het is. Maar het zou ook een slechte zaak zijn als veel patiënten eigen diagnoses vast stellen en artsen klakkeloos daarop gaan vertrouwen.
Het is even niet anders, als je er echt zo´n last van hebt is er wel een manier te vindenSucces in ieder geval
daantjuhhh schreef:[
Ook daarvoor steekt de dokter zijn vinger in de lucht en kan het via de telefoon beoordelen..
Nou als je een SOA test gedaan hebt en daarna geen sex meer gehad hebt..
Dan lijkt mij een SOA toch behoorlijk onmogelijk?
Jibbel schreef:daantjuhhh schreef:Volgens hun kan dat dus niet. (of ze willen niet)
Ze willen alleen de 1ste urine.
Ik heb daar namelijk ook na gevraagt.
Maar je moet het ook persee voor 9 uur brengen.
Nou, ik ben heel blij dat mijn HA dat dus niet zei!
Ik was nl. al op mn werk en in de loop van de ochtend werd het steeds erger. Dus toen pas gebeld en rond de middag pas plasje gebracht. T was overduidelijk te zien!
Echwel schreef:daantjuhhh schreef:[
Nou als je een SOA test gedaan hebt en daarna geen sex meer gehad hebt..
Dan lijkt mij een SOA toch behoorlijk onmogelijk?
Dat kan je ha toch niet weten, die is geen helderziene de enige die dat weet ben jezelf..
Betteke schreef:En hier worden artsen altijd erg blij van, patienten die via internet hun eigen diagnose stellen en medicatie bepalen.![]()
Ik zou zeggen, weg met je verzekering en regel alles via internet, als je goed zoekt kan de juiste medicijnen vinden en bestellen.