Stomme HA praktijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Stomme HA praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:40

Ik zit niet in de risico groep, want ik heb geen verhoogde kans op SOA's.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:41

Ja en dat voor 9 uur is omdat ze ook nog andere dingen te doen hebben ;)

Maargoed als je zo ontevreden over je HA bent.. dan zoek je toch lekker een andere? Succes met het zoeken naar 1 die je direct alle medicijnen meegeeft ;)

Je kan zelf ook een beetje moeite proberen te doen om iets met je werk te regelen dat je later komt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:41

daantjuhhh schreef:
hier staan de richtlijnen op:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... 05_svk.htm

Hier staat o.a. Urine onderzoek: Laat eventueel achterwege als een vrouw klachten van ongecompliceerde urineweginfectie herkent (mits geen verhoogd risico soa).

En:

2e keus: trimethoprim

En hier worden artsen altijd erg blij van, patienten die via internet hun eigen diagnose stellen en medicatie bepalen. :n
Ik zou zeggen, weg met je verzekering en regel alles via internet, als je goed zoekt kan de juiste medicijnen vinden en bestellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:42

Richtlijnen zijn zoals gezegd niet iets waar huisartsen zich aan moeten houden het is een indicatie..
Ben jij dokter of is je huisarts dat??

Je kunt wel blijven doormekkeren, maar een telefoontje naar huis gisteren of ze even een potje willen schoonmaken en klaarzetten had ook gekund.
Daarbij als je voelt dat je ziek wordt en tot 5 uur stappen en dan klagen..
"savonds een grote meid, 's morgens ook een grote meid

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:43

daantjuhhh schreef:

Ook daarvoor steekt de dokter zijn vinger in de lucht en kan het via de telefoon beoordelen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:43

Mijn gezondheid gaat voor het werk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:44

Betteke schreef:
daantjuhhh schreef:
hier staan de richtlijnen op:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... 05_svk.htm

Hier staat o.a. Urine onderzoek: Laat eventueel achterwege als een vrouw klachten van ongecompliceerde urineweginfectie herkent (mits geen verhoogd risico soa).

En:

2e keus: trimethoprim

En hier worden artsen altijd erg blij van, patienten die via internet hun eigen diagnose stellen en medicatie bepalen. :n
Ik zou zeggen, weg met je verzekering en regel alles via internet, als je goed zoekt kan de juiste medicijnen vinden en bestellen.

Ik stel mijn diagnose echt NIET via internet.
Dat zou ik nooit doen.
Ik herken het omdat ik er net een week vanaf ben.

Ik weet 100% zeker dat ik blaasontsteking heb.

Een risico groep dan zou ik zwanger moeten zijn of een SOA moeten hebben.
Dit heb ik beide niet.

Dit zijn echt de richtlijnen.
Die heb ik niet bedacht...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:45

Bij mij steekt de assistende zo'n staafje in je urine en leest dan af of je blaasonsteking hebt en schrijft medicijnen voor. Komt geen dokter aan te pas.
De laatste keer was ik op stal had een beginnende blaasontsteking, maar dacht dat ik eerst paardlief nog wel ff kon rijden, maar dat bleek dus niet te gaan.
Heb het doosje vsn mijn paardenelastiekjes leeggekiept en daar in gepiest. :o :+
Was gewoon midden op de dag en naar de praktijk gereden.
Tot de conclusie gekomen dat ik idd blaasontsteking had en daarna netjes gevraagd of ik het doosje weer terug mocht omdat daar mijn elastiekjes weer in moesten, toen keek ze wel ff raar. :D :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:45

Je kan er een heel groot probleem van maken, maar de enige die er mee zit ben je zelf.

Je kunt even bij de huisarts informeren vanaf hoe vroeg je het morgen kunt inleveren. Daarna je baas op de hoogte stellen van je vermoedelijke blaasontsteking, geef hem de tijd door dat je bij de huisarts het op zijn vroegst af kan geven. Dan geef je aan hoe laat je op je werk kan zijn en vraagt of dat akkoord is. Dan hoor je het vanzelf wel. Of zoek een alternatief of een vader of moeder het wel langs kan brengen. :)

Het is even balen, aangezien je zelf al wel denkt te weten wat het is. Maar het zou ook een slechte zaak zijn als veel patiënten eigen diagnoses vast stellen en artsen klakkeloos daarop gaan vertrouwen.

Het is even niet anders, als je er echt zo´n last van hebt is er wel een manier te vinden ;) Succes in ieder geval :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:46

Echwel schreef:
daantjuhhh schreef:

Ook daarvoor steekt de dokter zijn vinger in de lucht en kan het via de telefoon beoordelen..

Nou als je een SOA test gedaan hebt en daarna geen sex meer gehad hebt..

Dan lijkt mij een SOA toch behoorlijk onmogelijk?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:47

Je hebt het vreselijk druk op je werk, maar kan wel uitgebreid bokken en zeiken over je huisarts. Zo druk is het kennelijk niet en had je tijd genoeg gehad om een potje plas in te leveren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:48

En wie zegt dat dezelfde bacterie verantwoordelijk is?
Juist als je weer een blaasontsteking hebt, is het zaak om urine na te kijken, want dan heeft de 1e antibiotica blijkbaar niet goed gewerkt...
Huisarts zijn is meer dan simpel richtlijnen toepassen. Anders zat er geen zware studie aan vast.
Dat jij zo'n topic opent, betekent alleen dat jij het niet helemaal gesnapt hebt. Geeft niks, maar geef niet je huisarts de schuld...
Die weet écht wel waar hij mee bezig is....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:48

daantjuhhh schreef:
Jibbel schreef:
Raar dat je geen nacontrole hebt gekregen..Het komt best vaak voor dat na blaasontsteking nog niet alles weg is en je nog een antibiotica kuurtje moet.

Toen ik blaasontsteking had, werd mij dringend verzocht binnen 2 dagen na afloop van de kuur nog een plasje in te leveren.

Verder kun je idd ook in een glazen pot plassen, maakt voor hun echt niet uit. En als je blaasontsteking hebt, moet je zo vaak, dat het echt niet uitmaakt als je eerst naar de wc gaat voordat je op zoek zou gaan naar een potje. Zoveel hebben ze niet nodig om te testen.

Volgens hun kan dat dus niet. (of ze willen niet)
Ze willen alleen de 1ste urine.
Ik heb daar namelijk ook na gevraagt.
Maar je moet het ook persee voor 9 uur brengen.

Nou, ik ben heel blij dat mijn HA dat dus niet zei! :)

Ik was nl. al op mn werk en in de loop van de ochtend werd het steeds erger. Dus toen pas gebeld en rond de middag pas plasje gebracht. T was overduidelijk te zien! Bij mij deed de assistente overigens ook het testje en niet de HA zelf
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 16-11-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:49

Bienotje schreef:
Je kan er een heel groot probleem van maken, maar de enige die er mee zit ben je zelf.

Je kunt even bij de huisarts informeren vanaf hoe vroeg je het morgen kunt inleveren. Daarna je baas op de hoogte stellen van je vermoedelijke blaasontsteking, geef hem de tijd door dat je bij de huisarts het op zijn vroegst af kan geven. Dan geef je aan hoe laat je op je werk kan zijn en vraagt of dat akkoord is. Dan hoor je het vanzelf wel. Of zoek een alternatief of een vader of moeder het wel langs kan brengen. :)

Het is even balen, aangezien je zelf al wel denkt te weten wat het is. Maar het zou ook een slechte zaak zijn als veel patiënten eigen diagnoses vast stellen en artsen klakkeloos daarop gaan vertrouwen.

Het is even niet anders, als je er echt zo´n last van hebt is er wel een manier te vinden ;) Succes in ieder geval :)

Ik denk het niet te weten.
Ik weet het.

Als je net 2 weken geleden je urine in hebt geleverd en je hebt precies echt exact de zelfde klachten.

Het is een blaasontsteking.
Zo moeilijk is dat niet te herkennen hoor.

Ik denk dat iedereen die een blaasontsteking gehad heeft het direct weet als ze het weer hebben.

Het gaat hier niet om iets vreemds of aparts...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:49

daantjuhhh schreef:
[

Dat kan je ha toch niet weten, die is geen helderziene de enige die dat weet ben jezelf..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:50

Jibbel schreef:
daantjuhhh schreef:
Volgens hun kan dat dus niet. (of ze willen niet)
Ze willen alleen de 1ste urine.
Ik heb daar namelijk ook na gevraagt.
Maar je moet het ook persee voor 9 uur brengen.

Nou, ik ben heel blij dat mijn HA dat dus niet zei! :)

Ik was nl. al op mn werk en in de loop van de ochtend werd het steeds erger. Dus toen pas gebeld en rond de middag pas plasje gebracht. T was overduidelijk te zien!

Pfff. ik zou willen dat ze er bij mij niet zo moelijk over deden.

Sinds ze een grote praktijk zijn geworden met 5 HA ben je echt een nummertje geworden.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:50

daantjuhhh schreef:
Voor mijn werk uit.
Zou inderdaad een optie voor mij zijn, is het niet dat dinsdag een hele drukke dag is en dat ik gewoon echt nodig ben.

Bof jij even dat t vandaag maandag is... :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:51

Echwel schreef:
daantjuhhh schreef:
[

Dat kan je ha toch niet weten, die is geen helderziene de enige die dat weet ben jezelf..

Nee ik weet zeker dat hij dit weet.
Waarom ga ik niet over uitwenden...
Maar dat weet ik 100% zeker.
En hij ook.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:51

Het kan ook gewoon napijn zijn. Ik ben verpleegkundige en ik heb zat urines gestript die schoon waren terwijl de betreffende patient dacht dat die blaasontsteking had...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:52

Ja nee op jou werk is het druk maar anderen kunnen geen druk werk hebben? :j Logisch!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:54

Betteke schreef:

De mijne vindt het echt niet erg.. simpele diagnoses zoals voorhoofdsholteontsteking, maagzweer, schimmelinfecties en brandwonden kan ik best zelf stellen. Dan kan je wel 1 of 2 dagen met pijn gaan rondlopen totdat je terecht kan, maar als je dezelfde dag nog de juiste pilletjes of zalfjes kan ophalen, waarom niet?

En de meeste medicijnen moet je uiteindelijk toch zelf betalen, dus ik vraag me weleens af waarom ik inderdaad zoveel betaal :o

Vanillia

Huisartsen zijn nou eenmaal niet zo happig op het geven van medicijnen na zelf-diagnose :7

Snap dat het vervelend is, maar vanuit je huisarts gezien is het echt niet vreemd. Wat die medicijnen betreft; hoe weet je dat het de meeste bijwerkingen heeft etc? Misschien had je huisarts er wel een hele goede reden voor, eerst eens daar informeren voordat je uit je slof schiet? :)

Vjestagirl

Een nierbekken ontsteking heb je niet binnen 2 dagen. Wees blij dat je huisarts zuinig op je is en niet zomaar vanalles voorschrijft!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:55

Billy schreef:
Het kan ook gewoon napijn zijn. Ik ben verpleegkundige en ik heb zat urines gestript die schoon waren terwijl de betreffende patient dacht dat die blaasontsteking had...

dat zou kunnen.
maar dan zou het niet ruiken..

ja dan ruikt het zoals urine behoord te ruiken.,

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:56

ik snap je frustratie, maar je veroorzaakt m zelf. Je kunt er niets aan veranderen dat je de medicijnen niet zomaar mee krijgt.

Je kunt er wel iets aan veranderen dat jij jouw gezondheid niet de hoogste prioriteit geeft.

Succes ermee!