Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:32

Kimmey schreef:
Als ze allebei echt helemaal niets hebben uitgevoerd met anderen, hebben ze ook geen SOA's. Maar dat is wel een kwestie van vertrouwen en eerlijkheid.

Maargoed, dat geldt ook bij een test, daar kan ook over gelogen worden.

Maar waarom zou je het condoom kunnen weglaten 'als je al wat langer een relatie hebt en je vriend goed kent'? Die logica zie ik niet. ;)

Voor de rest draai ik lang genoeg mee om te snappen wat wel en niet veilig is. En ja, er worden idd ook vrouwen zwanger dwars door de pil heen. :j

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:32

ik ben zelfs zwanger geworden terwijl ik de pil gebruikte en we een condoom gebruikte! Nu was het in mijn geval niet ernstig omdat we al samen woonde en allebei een geode baan hadden, maar eigenlijk hadden we nog willen wachten met kinderen (nu ben ik heel blij met onze zoon van inmiddels alweer 10 jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:33

Karin schreef:
Kimmey schreef:
Als ze allebei echt helemaal niets hebben uitgevoerd met anderen, hebben ze ook geen SOA's. Maar dat is wel een kwestie van vertrouwen en eerlijkheid.

Maargoed, dat geldt ook bij een test, daar kan ook over gelogen worden.

Maar waarom zou je het condoom kunnen weglaten 'als je al wat langer een relatie hebt en je vriend goed kent'? Die logica zie ik niet. ;)

Ik zou het niet weten, want het was niet mijn uitspraak ;)

Somebitch

Re: Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:36

Voor de eerste keer gewoon met, al heb ik dat ook niet gedaan. :o
Heb nu een vaste relatie en wij doen het gewoon zonder. :j

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:42

Condoom én de pil. Echt, doen. Eerste keer voor beiden of niet, het is veel veiliger.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:46

ehm, mensen zeuren dat de pil niet 100% veilig is, maar volgens mij is de pil net zo veilig als een condoom, niet om het een of ander...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:47

..en een condoom is ook niet 100% veilig. Dan klopt dat toch? :)

Het veiligst is het om géén seks te hebben. Maar gezien dat voor de meeste mensen geen optie is :+ kun je beter de kans dat er iets mis gaat zo klein mogelijk maken, al zal het nooit 100% veiligheid zijn. ;)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:50

tamary schreef:
maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden.

Leg eens uit?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:55

De pil alleen is prima, maar als je nóg meer zekerheid wilt hebben omdat je bv wel eens de pil vergeet, kun je er ook een condoom bij gebruiken.

Zelf vrij ik zonder condoom met mijn vriend, nadat we beide een SOA-test hebben ondergaan toen we net een relatie kregen. Persoonlijk vind ik (en vriendlief ook) vrijen zonder condoom fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:56

Ik zou een condoom gebruiken ookal zijn jullie beiden maagd. Je weet natuurlijk nooit of de persoon in kwestie eerlijk tegen je is...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:57

secricible schreef:
ehm, mensen zeuren dat de pil niet 100% veilig is, maar volgens mij is de pil net zo veilig als een condoom, niet om het een of ander...

Jep. Dus als je die 2 combineerd dan heb je volgens mij toch al weer minder kans om zwanger te worden dan als je 1 van de 2 gebruikt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:58

Macusa schreef:
tamary schreef:
maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden.

Leg eens uit?

Ik denk dat dit van toepassing is op haar eerste reden: Stress. Hoewel het mij dan ook nog weer niet duidelijk is, waarom dit de betrouwbaarheid verminderd.
Sinds dat mijn zus zwanger is, ben ik behoorlijk gestressed, bang dat het mij ook overkomt.
Maar ben verder ook wel benieuwd wat haar uitleg is. :=

En verder, die keuze is aan jezelf.
Het is nooit 100% veilig, maar een condoom bespaard toch een hoop ander gezeur. Zoals soa's.
Persoonlijk heb ik er toen voor gekozen om het zonder te doen, maar was wel aan de pil. Stress genoeg omdat het 'de 1e keer' was, en dan ook dat nog...Nee dat was bij mij héél onhandig gegaan denk ik. :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:58

Ik zou het gewoon met condoom doen :)
Zoals meerdere al hebben geschreven kan je nog zwanger worden als je aan de pil bent.
En toevallig ken ik er drie die het zijn geworden toen ze ook aan de pil waren.

De eerste tijd heb ik het ook met condoom gedaan toen ik met mijn vriend naar bed ging.
Ik was maagd hij heeft voor mij 1 vrouw gehad waarmee hij het altijd met condoom heeft gedaan.
Na een tijd zijn wel er wel mee gestopt, maar ook alleen maar omdat ik er niet zo goed tegen kon.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:59

Ik denk dat alles samen te vatten is in: Sowieso met condoom, tot jullie beide een soatest hebben gedaan. En dan kun je altijd nog kijken wat je fijner vindt: met of zonder condoom.

Persoonlijk vind ik het een drama. := Stinkend, glibberig ding, brr. Maar veilig is het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:05

Als je aan de pil bent lijkt me dat genoeg. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat diegene in een vaste relatie zit en aan de pil is, en daarbij ook nog een condoom gebruikt. Verstandig het wel, zeker :) Maar wat mij betreft overbodig. Voor de eerste keer is het misschien wel prettiger, aangezien er op de meeste condooms ook een beetje glijmiddel zit.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:15

Vjestagirl schreef:
En de pil bied maar 99,99% zekerheid. Als je dat vergelijkt met de KLM: als die zouden bieden dat 99,99% van hun vluchten goed gaat, dan stort er iedere maand een vliegtuig neer. Ik vind het altijd boeiend om te zien dat mensen wél bang zijn voor SOA's, maar met het krijgen van kinderen gewoon het risico nemen.

Als ik evenveel keer van de grond ging op een maand tijd als dat KLM vliegtuigen laat opstijgen, dan zou ik ook geen moment meer stilzitten. ;)

Ik denk dat als je de pearl-index juist interpreteert dat je dan wel kan besluiten dat de pil een van de veiligste voorbehoedsmiddelen is. Ik ben vrij zeker dat de meeste problemen voortkomen uit een verkeerd gebruik ervan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:17

Vjestagirl schreef:
En de pil bied maar 99,99% zekerheid. Als je dat vergelijkt met de KLM: als die zouden bieden dat 99,99% van hun vluchten goed gaat, dan stort er iedere maand een vliegtuig neer. Ik vind het altijd boeiend om te zien dat mensen wél bang zijn voor SOA's, maar met het krijgen van kinderen gewoon het risico nemen.

Inderdaad een vriendin van me is dwars door de pil heen zwanger geworden. :\

Een condoom geeft 95% veiligheid, maar als het misgaat ZIE je het ook meteen (gescheurd oid).

Bovendien, het geeft minder rommel. De rommel van een vent blijft in een zakje en niet in jou 8-) :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:23

Het is idd niet zo lekker als je na afloop even een paar minuten op de wc moet gaan zitten............
*voel ik hier een voorlichtingstopic aankomen * :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:24

shilady schreef:
Het is idd niet zo lekker als je na afloop even een paar minuten op de wc moet gaan zitten............

ja laat ze lekker hun troep bij zich houden }:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:25

Ik ben zwanger geraakt toen ik ontmaagd werd, was wel de bedoeling maar het kan je zomaar gebeuren.Ik zou iets gebruiken.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:33

Ik zou voor een condoom gaan, niet per sé voor de veiligheid (als je je vriend kan vertrouwen), maar omdat het voor de eerste keer toch fijner is :)
Een condoom bevat meestal een beetje glijmiddel én de jongen in kwestie kan het een beetje langer 'uithouden' (als ie daar dan last van heeft :+ )

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:42

@Aukje91; Dan hoor je daar bij deze over. Ik heb al 2 jaar en een paar maanden een vriend, maar mooi dat wij dubbel veilig doen hoor. :j

shilady schreef:

Inderdaad, dat uitlekken is echt 3x niks. :')

Ik zou gewoon pil&condoom doen, TS. Better safe than sorry. :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:48

ik zou het eens met je huisarts bespreken. Er zijn genoeg horror verhalen die verteld kunnen worden. Ik denk dat dubble dutch het veiligste is (pil en condoom)maar een condoom is 97 procent veilig en de pil, is afhankelijk van je eigen persoon en je lichaamssituatie (diaree maakt de pil onbetrouwbaar) etc.
Jullie kunnen allebei maagd zijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen ziektes in het spel hoeven te zijn, dus het is maar net hoe veilig je wil zijn.
voor zekerheid tegen zwangerschap kan je ook een gel gebruiken naderhand. Maar heb het er eens over met de huisarts, dan krijg je recente gegevens en mogelijkheden.
Ik hoop in ieder geval dat jullie heel erg veel lol hebben samen, want het is maar 1x je eerste keer...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:53

lisaschokker schreef:
Hoi!

Ik heb sindskort een vriendje en over een tijdje zal de volgende stap er wel aankomen.
Nu vroeg ik me af of het het beste is om gewoon altijd gebruik te maken van een condoom,
of kan het ook zonder gezien we allebei nog maagd zijn?
Ik ben trouwens aan de pil...

Alvast bedankt!

Is dit nu serieus? :+
Neem aljeblieft je biologielessen nog eens door zeg :\

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:20

Lekker l*llige reactie Marchador..

Ik vind het een vrij normale vraag en vind het goed van haar dat ze erover nadenkt enzo.