Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:00

Ik heb wel met mijzelf afgesproken dat als mijn uitgroei duidelijk alleen maar grijzer wordt het gezien mag gaan worden! Maar voorlopig toch nog even niet...

Vind het wel erg mooi grijs en dan vooral dat peper en zout!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 00:00

anshrop schreef:
oehhhhh dapper!! Ik verf nog even door, misschien nog paar jaartjes, mijn mams is vorig jaar gestopt, en ik wil nog niet te veel op haar lijken :P

Daar ben ik dus ook behoooorlijk bang voor :+ ... maar goed, mijn mams heeft kort stekeltjeshaar en ik halflang.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:00

Een kennisje van mij was ook al zo vroeg grijs. Ze is sinds een jaar gestopt met verven.
De uitgroei heeft ze weg laten werken door er wat andere kleurtjes doorheen te gooien. Nu is ze grijs met ipv. een 'coupe soleil' een 'coupe noir' erdoor. Dit zorgt er samen met haar pittige kapsel voor dat ze helemaal niet oud lijkt.
Een goede kapper is hierbij wel van cruciaal belang.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:02

Dit topic trekt ook leuke banners aan de onderzijde van de bladzij, Keuhne verf enzo, maar dat wijzigt steeds! :+
Ik heb hyves en daar staat nog steeds een foto op van hoe het was... (met geen mogelijkheid krijg ik de foto hier, help?).

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 00:06

MarvanTom schreef:
Dit topic trekt ook leuke banners aan de onderzijde van de bladzij, Keuhne verf enzo, maar dat wijzigt steeds! :+
Ik heb hyves en daar staat nog steeds een foto op van hoe het was... (met geen mogelijkheid krijg ik de foto hier, help?).

Jaaaa we worden hardnekkig tegengewerkt wat onze grijze voornemen betreft hihihi, de commercie laat ons niet zomaar gaan!!

Met foto kan ik je niet helpen, ben best wel (nu nog :D ) blonde digibeet.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:07

MarvanTom; Kopiëren naar 'jouw afbeeldingen', dan uploaden in 'mijn album' en dan hier plaatsen? :?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:20

insun schreef:
MarvanTom; Kopiëren naar 'jouw afbeeldingen', dan uploaden in 'mijn album' en dan hier plaatsen? :?

Yup, dat dacht ik dus ook, maar de foto is volgens mij zo erg dat 'mijn album' denkt: nee, dat kan echt niet!

Afbeelding

Omweg werkt dus wel!
Ladies: dit ben ik voor.
De hoofdband bedekt dus de uitgroei, maar niet het doodgeverfde haar... :o

Afbeelding
de tussenfase...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:41

chocobroodje schreef:
Mijn grijze haren begonnen op mijn 16de, gelukkig gaat het wel heel langzaam maar ik verf dus ook. Ik ben nu 27 dus vind me nog wat jong voor grijs haar, maar over 10 jaar ben ik er ook wel klaar mee denk ik.

oeii dat is wel erg vroeg..
heb het wel veel verschilende kleurtjes erin gehad toen m´n haar kort en hip was,gelukkig niet om m´n grijze haar te verbergen.
goed dat is al een aantal jaartjes terug.
sinds dien heb ik weer m´n vertrouwnde lange blonde lokken.
betrap me er zo nu en dan idd wel op, ff checken of ze nog wel blond zijn, en d´r niet hier of daar wat afwijkende kleur in komt.
´we zijn dan ook 39 herfstjes op deze aardbodem, dus de kans is natuurlijk groot dat er wat gaat komen.
moet zeggen heb er nog geen één kunnen signaleren, m´n zus daarin tegen is 41 en eigenlijk al behoorlijk grijs, ze verft d´r haar dan ook , haar eigen haar kleur is bruin, en mooi vol, en van nature krullen ik heb het zogenoemde melkboerenblondehonden haar, dun en steil, vroegha stinkend jaloers op d´r haar, tegenwoordig niet echt meer...
nu denk ik niet dat ik m´n lokjes van een kleurtje ga voorzien mocht d´r wat grijs te voorschijn gaan komen..
maar miss praat ik daar heel anders over als de 1ste zich aankondigen
irriteer me meer aan de beginnende kraaienpootjes en rimpeltjes in me voorhoofd

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:56

Leuk topic Breghje, kom ik je alweer tegen ;)
Ik ben nu 47 en aardig grijs aan het worden, een hele slechte " bij houder" maar heb nu toch een leuk kapstertje gevonden en koop zelf verf in een winkeltje in de stad en voila ik kan er weer tegen.
Vind mezelf toch nog leuker zonder al die grijze haren,
Wel stoer Bregh dat je niet meer verft, en die zwarte kleding staat best hoor, beetje opleuken met gekleurde accessoires en klaar is kees!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:03

Ik wordt voorlopig nog lang niet grijs denk ik. :P Maar als ik het zou worden laat ik de boel ook gewoon z'n gang gaan hoor. :)) Ik vind grijs haar helemaal niet misstaan. :) Het geeft zelfs iets extra's vind ik altijd, als ik vrouwen zie met een volle dos gezond grijs haar! :D

Maar stiekum hoop ik toch dat ik de genen van m'n moeder erf, want die is 65 en heeft nog geen één grijze haar! *D

Uums

Re: Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:17

Goed plan, Breghje!

Als ik kijk naar het vrouwenkoor waarin mijn moeder zingt (de dames treden op in zwarte kleding) dan vind ik het bij sommige een beetje schrijnend hoe ze proberen vast te houden aan haarverfjes :o Er is niet natuurlijks meer aan en het oogt ontzettend hard. Andere hebben weer wel leuke kleurtjes, kapsels en verfjes, maar de grijze dames schat ik niets ouder dan de geverfde.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:21

tsja mijn moeder is er ook mee gestopt en zij is 55 jaar. Het staat haar nog goed ook. het scheelt ook of dat je een 'oma-permanent' neemt of iets vlotters.

Zelf ben ik 25 heb de eerste grijze haren al te pakken ( mijn moeder werd ook al vroeg grijs) ik heb mijn haren altijd geverft gehad vanaf mn 15e ofzo omdat ik mijn blonde kleur niet fijn vond. Maar ik ben er mee gestopt.
ik heb nu 2 kleurig haar, ziet er niet uit maar ach, gaat vanzelf over.
( denk je in , ik heb haar tot op mijn kont, was rood geverft en heb nu viesblonde uitgroei tot op mijn schouders.)
heb besloten dat als ik grijs word het maar zo moet zijn. ik zie het niet zitten om te blijven verven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:23

grijs haar kan heel mooi zijn...het ligt eraan wat voor grijs het is...
Een vriendin van mij heeft z'on peper en zout kleur en dat staat echt heel leuk!
Leuk kort geknipt,maar toch vrouwelijk!

Grijs haar maakt je gezicht zachter dan die harde kleuren..

(Ik ben al bijna 45 en geen grijze haar te bekennen...ben donkerblond en zomers lichtblond)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:23

Oeh, leuk topic!
Ik ben zelf bijna 29 en de eerste grijze haren beginnen nu te komen.
Mijn moeder had ze nog eerder dan ik, dus ik ben erg benieuwd := ik verf mijn haar (nog) niet.

Hoe oud waren jullie toen jullie grijze haren kregen?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:27

Ik zou het nog 1 x verven, in je eigen kleur grijs! Dan ben je van het uitgroei-probleem af.
Dat heb ik destijds gedaan om van mijn potjes-aubergine weer terug te gaan naar saai donkerblond.

Overigens begon het grijs worden bij mij met 29. Dat was toen ook de reden om te gaan verven. maar ben er een jaar of 4 geleden mee gestopt.
Ik ben nu 43, en er komen heel mooi verdeeld veel dunne zilverkleurige strepen in. Ik ben er blij mee, het wordt er juist een stuk levendiger door, net highlights!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:27

Ik was een jaar of 28. Heb van nature donker haar en dan valt iedere grijze haar op.

Ik blijf stug verven, ik vind dat grijs haar je echt oud maakt. Als ik 60 ben stop ik er misschien een keer mee maar dat duurt gelukkig nog een hele tijd.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:33

Cayenne schreef:
Oeh, leuk topic!
Ik ben zelf bijna 29 en de eerste grijze haren beginnen nu te komen.
Mijn moeder had ze nog eerder dan ik, dus ik ben erg benieuwd := ik verf mijn haar (nog) niet.

Hoe oud waren jullie toen jullie grijze haren kregen?

ben 39 en heb d´r nog geen één..check ze wel regelmatig
nu ben ik behoorlijk blond, s´winters altijd wat donkerder, zomers echt hoogblond tegen het witte aan..
kan nog niet zeggen of ik het ga verfen als er grijs tussen komt, miss staat het wel super mooi.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:38

Ik weet nog goed dat mijn moeder op een dag besloot om haar haar niet meer te verven. Zij was eigenlijk al jaren grijs en was het op een gegeven moment gewoon zat om het steeds weer te verven. Ze had een kort kapsel, dus al snel was ze helemaal grijs. In het begin met wat meer verschillende tinten grijs, nu wordt ze steeds lichter. Van nature heeft ze volgens mij lichtbruin haar (ik heb haar eigenlijk nooit met haar eigen kleur gezien) en haar vader was op een gegeven moment helemaal wit.
Ik vond het wel heel dapper dat ze die beslissing gewoon nam, want ze had echt een hekel aan grijs haar. Ik vind het haar super leuk staan en als ik oude foto's bekijk, moet ik altijd weer even wennen dat ik niet naar iemand met grijs haar moet zoeken.
Tot nu toe geen grijze haren bij mijzelf gevonden (ben 22). Hopelijk heb ik het haar van mijn vaders kant van de familie. Die worden laat grijs.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:03

Raar woord eigenlijk, grijs.. :=

Maar wat ik wou zeggen, meisje uit mijn klas is 24 en die verft haar haar grijs! Van nature is ze blond, en het is kennelijk heel hip om grijs haar te hebben, want heb er al meerdere mensen mee zien lopen :P

Dus grijze mensen, daar kun je mooi je voordeel mee doen :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:08

:o :o ik verf nog steeds, na alle ellende van pijnlijke hoofdhuid door het verven nu bij de gezondheidsdrogist een natuurlijke verf gevonden, dus kan ik weer lustig verven.
Ben na een narcose van 3 weken vorig jaar verschrikkelijk grijs geworden, maar durf het gewoon niet aan om niet meer te verven..
En de leeftijd werkt ook niet mee

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:17

mijn moeder is ondertussen 49 en heeft misschien twee grijze haartjes, hopelijk duurt het bij mij ook zo lang!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:27

Uums schreef:
Er is niet natuurlijks meer aan en het oogt ontzettend hard

Maar dát komt voornamelijk omdat de meeste dames hun haar kleuren in hun 'eigen' kleur. Verstandiger is het om het één of twee tinten lichter te kleuren. Dat oogt veel zachter...zegt mijn echtgenoot de (voormalige) kapper :D

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:00

dorothea schreef:
Maar dát komt voornamelijk omdat de meeste dames hun haar kleuren in hun 'eigen' kleur. Verstandiger is het om het één of twee tinten lichter te kleuren. Dat oogt veel zachter...zegt mijn echtgenoot de (voormalige) kapper :D

Klopt!
Doe ik ook, ik heb bruin haar en verf het wat blonder, soms ook met wat highlights er in en dat staat zachter, toen ik het nog donkerder deed had ik ook zo'n hard gezicht, vandaar dat ik het ook niet meer zo goed bij hield in die tijd, mijn kapper had er geen kijk op, die ik nu heb dus wel, scheelt een stuk.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:31

dorothea schreef:
Uums schreef:
Er is niet natuurlijks meer aan en het oogt ontzettend hard

Helemaal waar :j Vaak past de kleur ook niet bij hun huid. Soms lijkt het of 'ravenzwart' of 'mahonie' in de aanbieding was bij de kapper... :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:35

Babsie_Flash schreef:
Breghje schreef:
Ik ben 100% grijs, al een jaar of 20 (ben nu 40) en ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het eruit gaat zien. (Oud, volgens mijn zoon van 11 wahahaahahaha)

jij was vroeg grijs! Zou ik het ook verven hoor :P
Ben nu 34 en heb een enkele grijze haar

OOh ik ben nu 25 en ben 3 jaar geleden begonnen met grijs worden.

Heb het nu gestroomlijnd.
Maar ik verf het wel hoor.
Ik ben nog zo jong, om dan al grijs te zijn.
Als ik de 40 gepasseert zou zijn zou ik er lang niet zoveel problemen van maken.

Vind het ook wel stoer.

En grijs kan ook heeeel mooi zijn.