Dag-Nacht Lenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Dag-Nacht Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:59

Brillen en lenzen vanaf 0,25D, ooglaseren en
lensimplantatie: Max. € 93,- per 2
aaneengesloten kalenderjaren.

Dit wordt er bij mij vergoed.
Oftewel, ook net niets.
Geloof zelfs dat van m'n bril van 350,- niets heb teruggekregen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:24

ik krijg idd ook maar iets van €90,- per 2 kalenderjaren vergoed, niet echt de moeite waard dus. Wel een beetje jammer dat je niet meer kunt terugvragen bij de belastingaangifte maar ja, so be it. Ik moet ze toch hebben, want anders ben ik ook een gevaar voor mezelf, maar ook voor anderen om mij heen. ik heb dan wel ook een bril, maar als ik die op heb, om wat voor reden dan ook, dan rijd ik liever geen auto, gewoon omdat ik niet het gevoel heb dat ik dan een vrij zichtsveld heb, als jullie snappen wat ik bedoel? met lenzen kun je je ogen draaien, zo snel als je wilt, en dan blijf je gewoon goed kunnen zien, of gewoon vanuit je ooghoeken. Maar met m'n bril op, heb ik toch de indruk dat mijn ogen langer de tijd nodig hebben om scherp te stellen, en in m'n ooghoeken zie ik niet scherp.
Voor mij dus echt wel lenzen :j

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:03

Heb ik ook Maggie_Eddy, ik kan met mn bril op niet zo goed afstanden inschatten.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:31

Ik heb van mijn zorgverzekering alles maximaal, maar ik kan voor lezen maar 45€ per 3 jaar declareren. Ik vind het echt ongelooflijk dat het zo weinig is, want ik heb hele slechte ogen. Ben geen gevaar op de weg ofzo als ik niks in heb, omdat ik +lenzen draag en dus in principe goed in de verte kan zien.
Mijn lenzen kosten 45 euro per half jaar.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:41

annastasia schreef:
ThaGirl schreef:
Ik moet alles zelf betalen, maar heb dan ook te lage sterkte.
De lensen kosten 30 euro per maand, bij specsavers

Vind je -2.00 een te lage sterkte??
Nou ik kan dus echt niet zonder bril/ lenzen ook maar iets op school van het bord lezen.
Autorijden is ook lastig. Een auto voor mij kan ik het nummerbord niet van lezen, 's avonds zijn auto's en lantaarnpalen slechts schimmen.

Dat bevordert de veiligheid zeker niet. Ik kreeg van mijn bril trouwens ook maar bar weinig vergoed. Het setje lenzen heb ik vorig jaar zelf maar betaald, wat een prutsmuts

Te lage sterkte om vergoed te krijgen bedoel ik ;)
Ik kan inderdaad ook geen ondertiteling enzo lezen, maar opzich red ik me best zonder lensen hoor!

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:44

Ik heb hetzelfde met bril, de eerste keer miste ik een traptrede :+
Ben over gegaan op nachtlenzen maar daar mee gestopt sinds vorige week want ik kon niet zien hoe het zou moeten zijn, jammer want overdag zonder lenzen was ideaal!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:01

Hoe werken die nachtlensen dan? Die draag je s nachts en dan kan je overdag goed zien?? :+

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:50

Ja, doe je snachts in. Ben er nu vanaf en heb nu verwijde vaten in mijn ogen!! Nu moet ik een week een bril op om mijn ogen rust te geven!! Ik zou niet iemand aarden eraan te beginnen!!