mexicaanse griep, wie nog meer??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:17

Mijn dochertje van 2.5 heeft op dit moment de griep.
Niet de mexicaanse maar wel goed ziek.
Gisteravond lag ze in bed met 40 graden koorts en kon ze niet vel meer.
Vandaag gaat het alweer at beter maar ze is er nog lang niet.
We wachten af.

Misschien een stomme vraag ze heeft nu een gewone griep maar kanze dan alsnog een keer de mexicaanse griep k rijgen of valt dat mee.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:18

ifever schreef:
Hier ook eentje, 4 dagen zware koorts gehad, in totaal zo'n 6 dagen op bed gelegen, en na 1,5 week weer een beetje normale dingen op kunnen pakken. Daar komt wel bij dat ikdoor dat ik ziek was 5 kilo gewicht kwijt ben geraakt waardoor ik ondergewicht had, en het herstellend dus iets moeizamer is gegaan.

Ik dacht overigens dat ik de gewone griep had gehad, maar later dokter geinformeerd en die melde mexicaanse aan alle sypthomen en de duur er van.

Ach een voordeel als het goed is kan ik het nu niet meer krijgen :)

Hier zelfde, alleen langer koorts, 1 week goed ziek geweest, daarna nog ½ week weinig kunnen doen, na 1½ week weer een beetje alles op kunnen pakken.
Omdat het zeer waarschijnlijk is dat ik hem heb gehad, maar niet voor de volle 100% (En ik er niet speciaal mn antistoffen voor ga laten testen) en ik in een kinderziekenhuis werk als verpleegkundige, ben ik vandaag alsnog gevaccineerd.
Ik wilde het eerst niet, maar omdat het nu wel echt oplaait toch maar wel voor de zekerheid gedaan.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:19

meisje2000 schreef:
We wachten af.

Misschien een stomme vraag ze heeft nu een gewone griep maar kanze dan alsnog een keer de mexicaanse griep k rijgen of valt dat mee.

Ze kan alsnog de mexicaanse griep krijgen, maar als ze nu ziek is geweest, bouwt ze hierna haar weerstand weer op... Laat je haar vaccineren?

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:20

Waarschijnlijk wel, maar ik begin alweer op te knappen.
Ik werd zondagmiddag ineens ziek; koorts, keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, oorpijn het hele gebeuren. Ik heb maandag de huisarts gebeld en de assistente vertelde mij dat ik er niet op wordt getest en dat ik gewoon moet uitzieken. Zeker weten doe ik het dus niet. Maar weet het zo ongeveer wel zeker, want vrijdag was er bij mij op stage een meisje al niet lekker. Ik heb haar op schoot gehad met voorlezen, geholpen met eten enz. en dat meisje blijkt de Mexicaanse griep te hebben net als nog 2 andere kinderen op de groep.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:20

Yessy schreef:
95% is op dit moment mexicaanse dus je mag er wel redelijk van uitgaan, vooral als je koorts hebt en een tijdlang hoest :j

Mijn zusje loopt er al een weekje mee rond, maar de rest van de familie lijkt redelijk immuun te zijn, ik heb alleen zo nu en dan een loopneus :+

ja dat zij mijn arts ruim maand geleden ook toen ik met de griep lag
heeft toen 8 dagen geduurt

lig nu weer .. begin weer beetje praatjes te krijgen
sta nu op met 39 nog wat
de eerste paar dagen wil je niet weten ...

niks smaakt nog goed , t is ff uurtje op wat doen en weer inzakken / slapen
na het eten slapen , na het douchen slapen , na het half dronken richting kleine kamertje weer slapen
ff bokken in 15 delen en weer ff plat (ben erg blij met laptopje onder de deken :D

gaat nu ff iets pakken en denk maar weer even slapen ..

man heb nog zelden zo veel plat gelegen
(ja met een vorige griep..)

zit overigens op 3 vlakken in de risico groep
had ook oproep voor de vacinatie gekregen
maar ja .. nu mag ik m zoiezo niet

moest eigenlijk vandaag naar het ziekenhuis
de wandeling naar de auto zag k al niet zitten
en dat is als ze me zo al hadden willne hebben 8-)

Sica
Moderator Over Paarden

Re: mexicaanse griep, wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:24

Ik heb het ook al gehad. De verschijnselen kwamen in ieder geval overeen maar ze testen er niet meer op zei de assistente. Ben nu twee weken verder, maar had het woensdag in de les nog wel even zwaar, pffff. Stomme griep, je bent er echt wel even zoet mee.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:26

Dit is al het zoveelste topic over de Mexicaanse griep.
En er is al even vaak gezegd dat ze die topics sluiten omdat ze geen paniek willen zaaien.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:45

Ik zit ook met griep, of het de mexicaanse is weet ik niet, maar het zal haast wel. Was er niet compleet beroerd van, maar het duurt wel al ruim een week, en dat hoesten word ik onderhand wel zat :j.
En een topic sluiten om geen paniek te zaaien is een beetje overdreven, denk je ook niet? Het is al maanden aan de gang, dus iedereen is ondertussen wel op de hoogte van de mexicaanse griep.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 17:54

dit is niet om paniek te zaaien.... Ik zeg ook niks dat ze er voor uit moeten kijken ofzoo, ik was gewoon benieuwd of meer bokkers het hadden...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:06

nienke1208 schreef:
meisje2000 schreef:
We wachten af.

Ze kan alsnog de mexicaanse griep krijgen, maar als ze nu ziek is geweest, bouwt ze hierna haar weerstand weer op... Laat je haar vaccineren?

Mijn man en ik niet, wij behoren dano ok niet tot een van de risicogroepen.
Wendy(onze dochter) behoort daar ook niet bij en de vaccinatie baart me toch wel zorgen.
Het is snel in elkaar gezet en er zit spul in (ben de naam even kwijt) die al sinds jaren verboden zijn.
Ook is het niet bekend weke bijwerkingen het heeft op langer termijn.
Ik denk dat we het dus niet doen.
Misschien zijn sommigen het hier niet mee eens maar ik ben er gewoon bang voor ook al zeggen ze dat het veilig is ik hou mijn twijfels over dit vaccin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:22

Moderatoropmerking:
We zijn achter de schermen in overleg voor een centraal topic rondom de Mexicaanse Griep. Zolang daar geen resultaat uit is zet ik dit topic helaas op slot.