Gevallen op staartebeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Gevallen op staartebeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:18

Ja echt vreselijk en omdraaien in bed ging niet. Alles heel langzaam doen om zo min mogelijk pijn te hebben en vooral geen onverwachte bewegingen maken. Echt niet leuk nee :n Gelukkig is het dit keer minder bij je!

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:29

Ik heb, na een lelijke val met het paard, mijn staartbeentje gebroken, geen scheurtje of iets, echt gebroken.
Ik ben na een dag of 3 eens naar de huisartsenpost gegaan in het ziekenhuis, daar hebben ze gelijk een foto van gemaakt en daar zagen ze dus dat het gebroken was.
Ik heb vanaf die val niet kunnen zitten, wel op een bil afwisselend naar de andere bil, op een ring zitten hielp ook niet, alleen maar liggen op mijn zij was een verademing.
Het rijden op een paard was helemaal uigesloten, omdat je dit
gewoon niet kunt met de pijn die je hebt.
Het heeft +- zo'n 4 maanden geduurd eer ik terug kon gaan rijden.
Ondertussen ben ik gaan informeren wat hier aan te doen was.
Helaas doen ze hier niet snel iets aan, opereren ook niet.
Ze vertelde mij als ik teveel pijn zou hebben, zouden ze me pijnstillers rechtstreeks in het staartbeentje kunnen spuiten,en dit om de +- 3 maanden herhalen,
dit zag ik niet zou zitten, dan maar op de tanden bijten!!
Het enige wat je kunt doen is wachten tot er (als het gebroken is) zich kraakbeen gaat vormen tussen de plaats waar het gebroken is.

Het is voor mij 3 jaar geleden dat het me gebeurt is, ik heb er veel last van met het rijden als ik het rustig aan doe (veel stappen), doe ik nou veel rustig draven, dan heb ik er weinig tot geen last van, en dan kan ik het uren volhouden.
Ook met het veranderen van het weer heb ik er last van, als het kouder begint te worden dan krijg ik van die pijn steken.
Ik heb zittend werk, en ik heb op mijn stoel een schuimblok liggen van 10 a 15 cm dik!!
Dit is te verdragen.

je leert er mee te leven, maar het belemmerd NIET het rijden.
Veel succes gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:36

Ik heb het ook. Een jaar of tien geleden heeft iemand een barkruk onder me vandaan getrokken en toen ben ik met mijn staartbotje op de stenen vloer gestuiterd en daarna met mijn hoofd.
Zware hersenschudding en ik heb tijden niet kunnen zitten. Nu heb ik nog steeds moeite met te lang op harde oppervlakten te zitten, maar verder eigenlijk niet. Met hoesten en niezen, lijkt het net of het vlees er strak om heen trekt, das ook een rotgevoel. Hij staat nog steeds scheef.
Ik heb er tijdens mijn zwangerschap geen noemenswaardig last van gehad, bevallen weet ik niet, ik had een keizersnede.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:52

Amigo_tje schreef:
Thx iedereen :D

Van álle verhalen die ik totnutoe las en hoorde (en tzijn er véél) is er nog maar één iemand geweest die heeft gezegd er geen enkele last meer van te hebben. Dus da beloofd :?

Dan hier nr 2.
Paar jaar geleden van een paard van 1.83 afgedonder, ging dr vandoor dus eerst ff vaart maken en toen vanuit die galop paar mega bokken en daar ging ik :+
Viel echt recht op me stuitje... zo'n pijn... dacht echt dat ik nooit meer op kon staan %) zag zelfs een paar tellen zwart\wit :? :oo dat was echt zo eng...
Uiteindelijk opgestaan en weer op paardlief gekropen, maar ze moesten me dr echt letterlijk aftillen (en dat gaat nogal bij zo'n groot paard :D )
Heb dr echt een half jaar mega veel last van gehad, maar langzaam is het weggetrokken, daarna nog wel een poos dat het af en toe zeurde, maar inmiddels nergens meer last van.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:07

@ Mindim : wie trekt er nou in godsnaam een barkruk van onder iemand zn gat??? Dat is toch vragen om problemen?
Ik veronderstel dat je goed kwaad bent geweest? Zou ik toch zijn...

Gelukkig belemmert t rijden niet, ik was nu net zo goed bezig. Helemaal beetje van 0 beginnen, want was es nodig. En dan dit :?
Paard was "maar" 1.65 m, maar das toch al goed hoog als je n salto over dr hoofd maakt, knal, t zand in. Arme poep :)

's Morgens lijkt het flink stuk beter dan later op de dag, of erger, 's avonds. Dan is het echt erg. Nu kan ik bijv. normaal zitten, hetzij beetje naar voren, maar het lukt. Deze avond moet ik dat niet meer doen.

Ga sebiet dan nog een warm bad pakken. Volgens dokter was dit ook zéér goed voor dat beentje.

Mijn bed is er zo één met 2 matrassen, dus mn vriend en ik hebben zogezegd elk een matras (in één bed). Als ik zo in die scheiding lig, kan ik dus héél goed op mn rug liggen. Stuitje ligt dan net in die gleuf, net goed :)) Maarja, merendeel lig ik toch op mn buik, dus da valt ook al mee.

Thx iedereen voor de berichtjes en medeleven :) Het is goed k*t, maar hopende dat het vlug geneest en dat ik vlug weer dat zadel in kan. Over een week of 4 - 6 dan... :?

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:11

Ben 3 maanden geleden heel hard gevallen, was niet gebroken, maar zwaar geneusd, zou maanden duren volgens de huisarts en na de horrorverhalen op internet was k helemaal bang dat k er nooit meer vanaf zou komen.
Kon idd niet zitten, opstaan, echt alles deed pijn zelfs onder zware pijnstilling.
Toen heb ik (van een collega) een homeopatisch middel gekregen tegen zenuwbeschadiging en geloof het of niet maar binnen twee weken kon k weer 4 paarden rijden, terwijl ik daarvoor niet wist hoe k na 10 minuten stappen er weer af moest komen.
Het is zeer zeker het proberen waard!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:40

Ik ben 6 jaar geleden flink van mijn paard gevallen, op mijn staartbeentje. Ik ben toen ook niet naar de huisarts geweest, wel gebeld, maar ze zeiden dat ze er niet veel aan konden doen. In heb begin kon ik ook niet zitten maar de pijn werd langzaam minder. Na een paar weken weer op mijn paard gestapt, bontje over het zadel en maar wat rondstappen. Draven deed echt teveel pijn. Je kan er echt lang last van hebben. Ik voel het nu nog steeds als ik lang zit of op een houten bankje of stoel moet zitten. Sterkte!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 09:41

Pfff, moet maandag gaan werken. Ik ga tegen dan acher zo'n bandje zoeken om op te zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:30

Citaat:
@ Mindim : wie trekt er nou in godsnaam een barkruk van onder iemand zn gat??? Dat is toch vragen om problemen?
Ik veronderstel dat je goed kwaad bent geweest? Zou ik toch zijn...

Er was iemand die met me wilde dansen, hij dacht dat ik ja zou zeggen, maar ik zei nee. Hij had echter de kruk al weggetrokken en toen ik weer naar de bar draaide was de kruk al weg. Ik ben op mijn stuitje op de stenen vloer geknal en toen ook nog eens met mijn hoofd op het beton. Toen was ik buiten westen en daarna was ik zo beroerd en had niet meer de tegenwoordigheid van geest om boos te reageren. Later ben ik wel erg boos geweest, maar een excuus heb ik nooit gehad. Ik had een zware hersenschudding en heb weken op bed gelegen, wat mijn stuit dan wel weer ten goede kwam.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:47

Toen ik in groep 7 zat ben ik ook op mn stuitje gevallen, mn zusje duwde me. Ik had zo´n pijn, en kon niet meer opstaan, dus heeft ze me naar de bank gesleept aan mn arm en me erop gehesen. Mam dacht dat het niks was, maar na 2 dagen toch naar het ziekenhuis, en voilá, stuitje was eraf.

Ik heb zo´n 3 maanden op de bank gehangen, kon me ook niet omdraaien/opstaan/gaan zitten/gaan liggen, echt een waar drama. Maar na die 3 maanden weer voorzichtig naar school gegaan, halve dagen steeds opbouwen, en ik heb er bijna geen last meer van. Na 4 maanden ging ik weer paardrijden, en daar had ik ook geen last mee.

Het enige waar ik nog weleens last van heb is dat mijn onderrug wel echt mijn zwakke plek is. Lang staan ging lang niet, nu wel weer, maar sommige dingen gaan gewoon wat lastiger dan andere, zoals koprollen maken met gym bijvoorbeeld.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:59

Ik heb 2 jaar terug ook mijn stuitje gekneusd na een val van mijn paard... Werd met ambulance richting zkhs gebracht. Heeft half jaar geduurd voor ik weer op een paard stapte. Wat overigens wel pijnloos ging daarna.

Anyway, met heel lang zitten enzo voelde ik mijn stuitje de eerste tijd nog wel, maar dat ging wel behoorlijk over, heel af en toe als je hard in het zadel stuiterde ofzo, voelde ik het ff zeuren, maar meer gelukkig niet.

Helaas ben ik 3 weken terug weer gevallen en heb daarbij mijn schaambeen en SI gewricht gescheurd...
Ik moet eerlijk zeggen: doe dan maar mijn stuitje :o
Heb nu het gevoel dat alles los zit, alle spieren en pezen voel ik langs elkaar heen schuiven met bewegen en mijn rechterbeen werkt nog niet zoals ik het wil...