Spieren in armen en benen, hebben jullie ze ook ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 12:10

Ik doe sinds kort ook tumbling en zumba.
Maar ik had de spieren ervoor al. Ze komen bij tumbling wel heel goed van pas moet ik zeggen. :)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:19

mijn probleem is dat ik wel sterke armspieren heb en dus snel veel wil tillen
heb alleen niet zon sterke rug (heb pas een hernia operatie gehad) heb altijd teveel getild en verkeerd !! moet nu echt wennen dat ik maar heel weinig mag tillen.
ow enne gespierde billen heb ik ook maar die zitten wel goed bedekt onder een laag spek :D:D:D:D:D

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:15

jup hier nog 1, ik heb vanaf kleins af aan altijd in het water gelegen, en later fanatiek wezen wedstrijdzwemmen. Ik heb dus best brede schouders en armen.
Ik stoor me er vreselijk aan! vind het niet mooi om een shirt zonder mouwen te dragen want dat staat mij niet ( vind ik zelf dan ).

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:46

ChrlOtte schreef:
Maar ik had de spieren ervoor al. Ze komen bij tumbling wel heel goed van pas moet ik zeggen. :)

Wat is tumbling?

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 16:33

Spicenut schreef:
ChrlOtte schreef:

Wat is tumbling?

Turnen op een lange mat. Kijk; http://www.youtube.com/watch?v=fbsWHsiFQ84
Dat is tumbling ;)

verootjoo

Re: Spieren in armen en benen, hebben jullie ze ook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:35

Mocht willen dat ik een beetje kuit had. Alle leuke laarzen zitten veel te wijd bij mijn kuiten :')

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:04

Ik stoor me ontzettend aan de spieren in mijn benen. Ik kan geen normale broek vinden. Qua heupen zou ik een broek in maat 34 moeten hebben maarja daar passen mijn bovenbenen echt nevernooit in. Dus moet ik altijd een riem om. Van die hoge laarzen passen bij mij ook nooit, ja met xl schacht. Verder ben ik echt mager alleen die spieren in mijn benen zijn zo groot.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:07

Aha!

Cool. In mn kuiten zou ik ook wel wat meer spier willen hebben. Bij élke laars zit er minstens 5cm tussen kuit en schacht.. Behalve vintagelaarzen. Zouden mensen vroeger dunnere kuiten gehad hebben?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:16

In zomers werk ik fulltime tussen de paardjes, je merkt echt dat je dan behoorlijk wat spieren bijkweekt. Helaas met een kantoorbaan verdwijnen die armspieren ook weer als de zomer voorbij. Door hardlopen en paardrijden worden benen/billen niet minder.

Maar ik vind dat juist mooi zo'n bespiering (het moet natuurlijk niet 'te' zijn, maar gewoon een mooie gezonde bespiering). Ik heb even in je profiel gespiekt, en ja, dat vind ik mooie bespiering, mag je dus trots op zijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:30

Hier nog iemand.
Ik heb brede schouders, m'n spierballen zijn bijna net zo groot als die van m'n vriend. En dat zonder training ofzo.. :o
Beenspieren idem. Toen ik nog fanatiek paardreed, kon ik ijzer buigen met m'n benen, zegmaar :o Nu ik amper sport, is het allemaal vervangen voor vet, maar ze zijn nogsteeds stevig.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 06:47

Buik-, been-, kuit- en rugspieren door het paardrijden.
En arm spieren door het werk op stal. Ik vind het wel mooi hoor.
Alleen m'n kuiten mogen ietsje dunner eigenlijk, maarja..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:21

Ik heb zelf blijkbaar ook aanleg voor spieren, want ik doe naast paardrijden eigenlijk niets waar je zulke spieren van kunt krijgen..

Vind het wel vervelend, want als je je arm of zo dan in een bepaalde houding hebt en je ziet de spieren niet lijkt die best wel dik. :o En omdat ik van mezelf in verhouding al bredere bovenbenen heb in verhouding met mijn taille, wordt dat er door paardrijden ook niet bepaald beter op. :+

Ik zag laatst trouwens een vakantie foto van mezelf terug waar ik net een bal wil slaan tijdens het tennissen. Schrok echt van die beenspier op die foto (was goed zichtbaar door de korte broek die ik droeg). :oo

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:08

Ik ben voor een meisje echt erg gespierd ! en ben er eigenlijk wel trots op !
Kan ook makkelijk in de sportschool 50 kilo opdrukken met mijn benen !
Ik heb brede schouders en slanke taille waardoor het niet makkelijk is om truitjes te kopen...

Ik kan bijv mijn schouderspieren die bij je nek enzo , weet niet hoe uitleggen , opzetten om het zo maar te zeggen en
heel genant mij borstspieren heen wen weer bewegen :o
Ook heb ik flinke been spieren , maar helaas heb ik daar alleen maar nadeel van aangezien ik nog al vaak last heb van verkrampte been spieren
waardoor ik soms heel snel op mij bek ga door die verstijving

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:28

Ik heb inderdaad bredere bovenbenen dan de meeste niet-paardenmensen.
Ook heb ik bil-, arm-, kuit- en rugspieren.
Mijn bovenbeen-, kuit- en rugspieren zijn het sterkst ontwikkeld denk ik.
Ik heb ook altijd laarzen met een extra brede schacht.
Haha, mijn zus is net iets jonger als ik, en rijdt even lang en vaak paard als ik.
Zij moest geopereerd worden en ze kreeg een ruggeprik als verdoving, maar ze wouden die dus in haar onderrug geven (daar doen ze het dus meestal).
En wat denk je? Ze kwamen er niet doorheen en de naald boog krom omdat ze zulke sterke rugspieren had!
Hahaha, ik heb me doodgelachen! De tweede poging op een andere plek met een andere naald lukte wel.
Het deed gelukkig geen pijn bij haar... :D :D

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:04

anouska4ever schreef:
Ik heb inderdaad bredere bovenbenen dan de meeste niet-paardenmensen.
Ook heb ik bil-, arm-, kuit- en rugspieren.
Mijn bovenbeen-, kuit- en rugspieren zijn het sterkst ontwikkeld denk ik.
Ik heb ook altijd laarzen met een extra brede schacht.
Ik ben niet echt dik ofzo, ja er kan een beetje af maar echt dik ben ik niet.
Haha, mijn zus is net iets jonger als ik, en rijdt even lang en vaak paard als ik.
Zij moest geopereerd worden en ze kreeg een ruggeprik als verdoving, maar ze wouden die dus in haar onderrug geven (daar doen ze het dus meestal).
En wat denk je? Ze kwamen er niet doorheen en de naald boog krom omdat ze zulke sterke rugspieren had!
Hahaha, ik heb me doodgelachen! De tweede poging op een andere plek met een andere naald lukte wel.
Het deed gelukkig geen pijn bij haar... :D :D

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:12

Ik doe aan turnen en acrogym, veel spieren dus.
Ik vind het niet erg :D behalve dat mijn kuiten aan de vrij dikke kant zijn..
Ohja ik heb van die spierbundels van het schouder naar de nek, daar erger ik me wel eens aan.

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:21

Oeps, die quote heb ik perongeluk gedaan, ik wou het bericht eigenlijk wijzigen xD

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:25

Ik heb ook best gespierde benen, zowel bovenbenen als kuiten. Dat komt -denk ik- door het paardrijden en de voetbal wat ik doe.
M'n armen zijn wel gespierder geweest dan hoe ze nu zijn. Rond mijn 19e heb ik op een hengstenhouderij gewerkt en zat ik nog op streetdance. Toen had ik best wel gespierde armen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:28

rensju schreef:
Ik doe aan turnen en acrogym, veel spieren dus.
Ik vind het niet erg :D behalve dat mijn kuiten aan de vrij dikke kant zijn..
Ohja ik heb van die spierbundels van het schouder naar de nek, daar erger ik me wel eens aan.
Wow Rensju, ik zag een foto in je profiel en daar ben je inderdaad best gespierd ;) Ik vind het niet lelijk hoor.
Dikke kuiten vind ik ook minder mooi. En -als ik ren of fiets- zie ik er soms zo'n lelijke lijn in (van de ene en de andere spier zeg maar), dat vind ik heel 'mannelijk' dus niet echt mooi :P

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:32

Ik heb er ook last van.. Vooral bij mijn armen. Ik heb heel vaak dat jassen mij te strak zitten bij mijn boven armen en ik mijn armen dus bijna niet kan bewegen, terwijl ik voor de rest van mijn bovenlichaam de jas makkelijk kan hebben.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel handig. Ik hoef bijvoorbeeld altijd maar de helft minder te lopen als ik hindernissen opruim of opzet, als de meeste meisjes want ik neem gewoon 2 balken tegelijk mee..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:42

Ik heb de meeste spieren in me armen, maar ik heb echt totaal geen dikke armen ofzo, juist dun.
En ik krijg het altijd van me ouders te horen en sommige vriendinnen dat ik sterk ben :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:43

Ik heb hele mooie gespierde armen, maar kuiten.......... wat zijn dat :?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:53

Ik heb wel flink gespierde armen, kuiten ook wel. De rest is wel gespierd, maar zit verscholen onder een laagje spek _O-. Tijdens de Hepatitis B vaccinaties moet ik ook altijd een langere naald, zodat 'ie dieper in de spier doordringt, omdat mijn armspieren vrij dik zijn :=

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:40

Jep ik ben ook flink gespierd, maar dat komt omdat ik veel aan sport doe en nu vooral veel fitness. Spieren bij een vrouw kan best mooi zijn! Ik heb overal zichtbare spieren ook zonder aanspannen en daarnaast zie ik er gelukkig gewoon vrouwelijk uit. Krijg best wel leuke complimenten en een vriendin van mij is zelfs wel een beetje jaloers! Maar heeft ook wel zijn nadelen want in strakke truitjes zie je mijn spierballen gewoon zitten haha...
Ik vind een strak lichaam mooi en spieren bij een vrouw is niks mis mee! Het is wel zo dat als je ouder wordt je spieren minder zichtbaar worden tenzij je veel zwaar werk of sport blijft doen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:08

Rytm schreef:
Buik-, been-, kuit- en rugspieren door het paardrijden.
En arm spieren door het werk op stal. Ik vind het wel mooi hoor.
Alleen m'n kuiten mogen ietsje dunner eigenlijk, maarja..
Mee eens.. Mijn kuiten zijn ook een beetje té gespierd := De rest is wel mooi vind ik.