ervaringen emdr bij seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Re: ervaringen emdr bij seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:31

Ik heb ook EMDR therapie gehad om m'n seksueel misbruik te verwerken. Ik ging eerst door een regelrechte hel en vond het ook echt heel erg moeilijk. Maar nu ben ik heel blij dat ik EMDR gedaan heb het heeft m'n leven zoveel fijner gemaakt ik denk er niet meer overna bij iedere stap die ik neem in m'n leven.

Kaantje, je mag me altijd even aanschieten over EMDR hoor.

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:19

Ik heb ook EMDR gehad. Niet voor seksueel misbruik maar voor zware mishandeling waar ik getuige van ben geweest. Hierdoor had ik PTSS en is me EMDR aangeraden.

Ik vond de therapie erg zwaar en had regelmatig na een sessie ontzettende spierpijn van het verkrampen van mijn lichaam. Na een paar keer merkte ik verbetering en nu merk ik dat het echt heeft geholpen. Ik ben nog steeds gevoelig voor geweld (bijvoorbeeld op tv), maar het is draaglijk, ik kan aan de gebeurtenis terugdenken en ik heb geen nachtmerries meer.

Overigens is na een paar sessies de therapie bij mij wat aangepast. In plaats van oogbewegingen kreeg ik een koptelefoon met om en om klikgeluidjes in mijn oren. Dat werkte veel beter omdat ik met die oogbewegingen te snel afgeleid was.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:09

Mij hebben ze 3 jaar terug ook aangeboden om EMDR te gaan doen nadat ik op mijn 13 sexueel misbruikt was..Ik was 13 toen het gebeurd is en dit heb ik op mijn 16e pas tegen mijn ouders durven zeggen. Hiervoor heb ik 7 maanden intern gezeten. Toendertijd kwam EMDR net ''uit'' dat waren ze toen net op aan het starten. Weet alleen dat ze zeiden dat ik weer helemaal terug moest gaan naar het begin enz. Dit wou ik echter niet omdat ik al een heel eind op weg was alles te verwerken. Hoe dit verder in zijn werk gaat weet ik dus niet, meer weet wel dat het mensen echt geholpen heeft. Succes ermee.