Gevoel dat je even 'wegvalt'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:27

Mariska_28 : Moeilijk te omschrijven wat je dan voelt. Het lijkt heel erg op wat _Denise_ zegt: Ook dat gevoel dat je ineens door je knieën gaat zakken, het zwart wordt, je je evenwicht lijkt te verliezen, maar gewoon recht staat, en idd alsof je even 1 à 2 sec afwezig bent.. Alleen heb ik dan niet het gevoel dat ik door mn knieen zak, maar gewoon omval. Het gevoel dat je met je ogen dicht staat en dan je evenwicht niet goed kan bewaren en steeds aan het wiebelen bent op je benen zeg maar!

Vandaag heb ik er niet zoveel last van gehad, maar gister wel heel veel.

Mn moeder denkt dat mn suikerspiegel te laag is. Binnenkort toch even naar de dokter voor de zekerheid als het aan blijft houden.

Weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar heb een paar jaar terug ook iets vreemds gehad. Zat op school en kreeg ineens heel erg hoofdpijn, zo erg heb ik het nog nooit gehad. Daarna wilde ik iets zeggen tegen de lerares, maar kon niet meer uit mn woorden komen (Sport werd bijvoorbeeld sropt en lopen werd olpen, dat soort verdraaiingen). Daarna werd ik heel duizelig en misselijk. Ben niet flauw gevallen, maar het is wel een poosje zwart voor mn ogen geweest.

RoodZonnetje

Re: Gevoel dat je even 'wegvalt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:53

Ik zou sowieso even een afspraak maken, zeker omdat je het in het verleden al ernstiger gehad hebt. Even naar de dokter kan nooit kwaad toch?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:50

Ik heb dit probleem zelf ook met grote regelmaat. Bij mij is het een combinatie van bloedarmoede en een verkeerde bloeddruk. Ik moet af en toe echt even iets vastgrijpen, anders lig ik op de grond.
Met opstaan 's ochtends ook, dan ben ik soms een minuut lang zwart voor mijn ogen en zak ik door mijn benen.
Onder de douche heb ik er ook erg veel last van. Dan sta ik helemaal te zweven en te duizelen.
Bij mij heeft veel rood vlees en rode groenten eten geholpen. Oftewel, extra ijzer binnen krijgen.
Tomaten, biefstuk en mineralentabletten met extra ijzer toevoer.

Maar een afspraak met de dokter is nooit mis. Deze kan jou ook uitgebreid advies geven.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:56

Dit komt ook bekend voor!

Net als bij Babeth, als ik opsta zie ik ook helemaal zwart voor me en hou me gelijk vast aan de muur anders lig ik echt op de grond. In de ochtend heb ik dit best vaak! Lijkt of je gewoon echt weg bent even en dan weer terug

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:12

Vandaag weer iets nieuws erbij.. dat je voor een seconde verlamd bent, of beter gezegd verdoofd, dat je helemaal niks voelt en ook echt je adem ineens weer terug moet vinden. Dit dus náást dat van voorheen beschreven door Marr_.

Gatverdarre ik ben hier zo panisch voor (hypochondrie), en die HA is t/m morgen nog niet bereikbaar. :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:14

Ik ken het gevoel, maar bij mij komt het gelukkig door een verkeerde ademhaling. Ik kan wel eens door enthousiasme (dan ben ik te druk :P) of door allergie oppervlakkig en hoog ademhalen. Met als gevolg dat ik natuurlijk iets te weinig zuurstof krijg en dan heb ik ook echt even zo'n raar moment. Net een blokkade.

Ach, maakt mij niet uit. Gewoon rustig blijven en ik moet dan even weer nadenken bij: verrek, ik was weer raar aan het ademen :) Ik ben gelukkig zelf niet paniekerig bij dat soort situaties.

Heb het tussen neus en lippen door gevraagd bij het ziekenhuis. Op zich klinkt het niet zo zorgwekkend, maar het kan geen kwaad om dat even te laten controleren! Liever een keer te vaak, dan 1 keer te weinig.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 07:32

Mijn moeder gaat vandaag bellen voor een dokters afspraak, dus ik ben benieuwd! ;)

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 14:50

Hmm ik heb er vandaag en gister helemaal geen last van gehad!
Denk dat ik gewoon erg moe was. Vorige week tentamenweek gehad en ja dan heb je korte nachten en stress :'). Gister lekker kunnen uitslapen en vandaag ook. Denk dat dat veel geholpen heeft!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:52

Zal inderdaad dan wel stress geweest zijn en dat in combi met een slecht ritme kan voor vreemde dingen zorgen in je lichaam :P

Gelukkig dat het nu goed is! :)