ervaring met een bijna-eraf-vingertopje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 17:40

ik heb net controle gehad en alles zag er goed uit! Het topje mag er dus aanblijven!
Er was geen zwelling en ik moest eigenlijk goed kijken waar de snee nu precies zat! Ik voelde een vage tinteling wanneer de zuster mijn topje aanraaktte, dus ik denk dat het gevoel ook goed gaat komen! Ik heb het geluk gehad denk ik dat het topje er niet helemaal af was maar nog aan een klein stukje huid hing waardoor de doorbloeding er nog een beetje was.

Het verbandgaasje zat vol met opgedroogd bloed dus ik was een beetje bang voor het verwijderen daarvan. Het zat wel vast, maar vast aan de restant nagel, dus die is nu ook al weg.

En nu de druk van het opgedroogde bloed weg is, doet het ook al stukken minder pijn.

Volgende week dinsdag controle en verbandwissel, dan vrijdag de hechtingen eruit en kan ik weer tussen de koeien!
Laatst bijgewerkt door Clovertje op 06-11-09 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Re: ervaring met een bijna-eraf-vingertopje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:49

nou dan mag je van geluk spreken hoor!

ben benieuwt hoe het zich herstelt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:52

Nieuwe hond...dacht slim te zijn en liet haar hier op het terein even aan de longeerlijn uit. Madam zag een vogel, stiefde er op af met een noodvaart ik knijp dus de longeerlijk vast, maar stom, stom, stom....heb het stuk waar de wartel aan zit aan het eind, en die schiet door mijn hand. ( grote duitse herder met zeer veel kracht!) Pink een tikkie stuk, kon het bot zien liggen. Ach ja...moest nog voeren die avond, dus heb dat zelf verbonden. NU geeft dat af en toe tintelingen, maar de pink is mooi genezen verder.
Moet zeggen dat ik er ook niet veel pijn aan heb gehad...pezen en zenuwen waren door denk ik.
Maar als het nog eens zou gebeuren dan ga ik toch even langs de E.H.B.O !

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:55

Ik heb laatst de nagel van m'n teen eraf gehad,en ik zal je zeggen verheug je er maar niet op :(:)
Ik weet niet hoe het met een nagel van je vinger is,maar met mijn teen heb ik behoorlijk wat last van gehad.
Heel erg gevoelig,bonkende teen ect.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:02

ik houdt bokt wel op de hoogte.

Ben blij met alle reacties, heeft me wel wat gerustgesteld want ik maaktte me behoorlijk zorgen. Leve bokt!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 20:12

Inmiddels zijn de hechtingen eruit.
Tussendoor nog wel nog een keer langs de dokter geweest, want ik kon echt niet slapen van de pijn. Dus ik zit aan de antibiotica. De dokter maaktte zich wat zorgen omdat ik mijn duim niet goed kon buigen, maar vandaag ging dat al veel beter, dus dat kwam waarschijnlijk door de zwelling.

Nu moet ik nog een week thuis zitten en het droog houden. Daarna mag ik voorzichtig weer aan het werk, maar hij raadde af om me gelijk weer tussen de koeien te gooien, dus dat wordt denk ik assistenteswerk...

Maar ik ben blij dat ik mijn duim nog heb, ik ben er de laatste dagen wel achtergekomen hoe vaak je je duim eigenlijk gebruikt! (En hoe snel je handig wordt zonder en met links)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:15

yep .. ervaring .. maar dan eigen lompe schuld
had het ook niet direct door

netjes gelijmd en 2 steekjes mooi klein lidtekentje over
topje nagel is er afgevallen duurde even tot die terug was daaronder wel wat gevoelig maar ook dat went
nagel nooit meer helemaal top geworden
maar ja ben geen handen manequen oid dus geeft niet :+

maw lastig , ja , maar je gaat er niet dood aan :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:55

Ook hier ervaring met bijna amputatie...ik heb ooit onbewust geprobeerd mijn vingertopje van mijn wijsvinger te amputeren, ik had zo'n groot timmermanspotlood en die wilde ik gaan slijpen, maar omdat hij niet in de puntenslijper paste had ik daar een scherp mesje voor gepakt. Ik hield het potlood vast met rechts en ging met links slijpen (waarom weet ik ook niet want ik ben niet linkshandig) en na een paar flinke halen schoot ik uit. Gelukkig werken mijn ouders beide in de verpleging en konden zij de wond verzorgen. Ik heb er heel veel pijn aan gehad in het begin en heb ruim een jaar geen gevoel gehad in mijn vingertopje. Hierna was alleen het litteken gevoelloos, dat heeft wat langer geduurd, maar na een paar jaar zijn de zenuwuiteinden aan elkaar gegroeid en nu zie je alleen nog een litteken.

Van harte beterschap met je duim!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:06

Ik werk ook in de vleesafdeling bij de supermarkt, en heb me daar pas geleden ook gesneden :) Bij mij was het vooral een hele diep snee in de top van mijn duim... Een paar dagen erna had ik geen gevoel meer in dat topje.. En nog geen 2weken later viel opeens de dode huid van mijn duim en was er alweer een nieuwe ondergekomen, mét gevoel :) Maar dat van mij was lang niet zo serieus als dat van jou! ;) Beterschap nog!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:15

Bijna-geamputeerde vingertopjes ken ik (gelukkig )niet. Heb wel lang geleden ooit iets zwaars op mijn teen gehad, waardoor de nagel eraf ging. Als ik er aan denk, griezel ik nog. Elke avond schoon verband erop en omdat het bloedde die nagel (naja de huid eronder) bleef het verband plakken. Ik moest elke avond weken. Heb er ook een tijdje best veel pijn aan gehad.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 16:52

Bedankt weer voor het delen van jullie ervaringen!
Ik heb gelukkig op mijn topje een ver gaasje waardoor het verband niet vast blijft plakken.

Ik voel wel pijn in het topje als ik mijn duim staat ofzo, maar ik weet niet zeker of dat echt het topje is of zeg maar uitschieters vanuit het nagelbed. De huid van het topje is helemaal hard en geel.
Verder heb ik gelukkig niet zo veel pijn meer. het heeft nu vooral tijd nodig, zodat er weer nieuwe huid op mijn nagelbed komt, een nieuwe nagel en misschien ook wel weer gevoel. De zenuwen zijn door, dus daardoor voelde ik waarschijnlijk ook niets van het hele gebeuren?