Uit het niks in slaap vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talisa

Re: Uit het niks in slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:51

Maar je lichaam geeft toch wel degelijk aan dat er iets is? Laat je niet zomaar wegsturen bij de HA hoor! Wat heeft hij gezegd dan? Uitrusten? Stress?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:57

Nou MIJN lichaam geeft nix aan en ik heb echt precies hetzelfde als TS.Ik ben nooit ziek en bijna nooit moe,heb altijd energie teveel.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 11:58

Inderdaad uitrusten

Enn hij vindt dat het niet zo vreemd omdat ik s’morgens om 6 uur op sta dan werk en daarna naar mijn paard ga (ga ik ook niet elke dag maar om de dag), maar in de weekenden heb ik het ook, ook al heb ik de hele dag niks gedaan.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:01

gohya schreef:
Nou MIJN lichaam geeft nix aan en ik heb echt precies hetzelfde als TS.Ik ben nooit ziek en bijna nooit moe,heb altijd energie teveel.

dan is het bij jouw helemaal vreemd!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:01

En hoe slaap je 's nachts dan? Ben je uitgerust 's ochtends als je wakker wordt? Wordt je vaak wakker 's nachts of heb je moeite met inslapen?

(edit: dit is best interessant voor mij aangezien ik maandag een tentamen heb over onder andere slaapstoornissen ;) )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:03

Destiny22 schreef:
ja maar die heeft dan bloed geprikt daar is verder niks uit gekomen dus zal het wel niks zijn.... ben nou al 3 keer ervoor bij hem geweest...

Ze zijn bij mij al ruim 1,5 jaar bezig en er is nog steeds niets ontdekt...er is niet altijd iets te vinden met de huidige onderzoeksmethoden,wil niet zeggen dat je dan niets mankeerd ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:06

Nou ik slaap prima,ik slaap gemiddeld 7uur per dag,soms 8uur.
Ik word s'nachts bijna nooit wakker,alleen als ik naar de w.c. moet.Dus het is idd. heel erg vreemd bij mij,en erg irritant.
Als ik in een keer helemaal van de wereld ben,droom ik ook nix.Het lijkt net of ik in een soort van coma lig,alleen word ik gelukkig wel weer wakker.Ik weet vaak niet wanneer ik nou in slaap moet zijn gevallen,ik probeer dan na te denken tot welk programma ik het nog gevolgd heb.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:07

Ik heb eens een artikel gelezen in volgens mij de Vriendin.
Meisje had hetzelfde. Slaapproblemen. Soms 'opeens' in slaap vallen. Zelfs op de fiets had ze het soms! Het kon even duren, maar het kon van iets langere aard zijn. Zij is ook naar een slaapkliniek gegaan en bleek dat ze toch een ziekte had (met slaapproblemen, weet niet hoet het heet) waarbij je soms gewoon in slaap kon vallen. Nu heeft ze medicijnen (als ik het goed heb) en neemt ze rustmomenten zodat ze niet zomaar in slaap valt. ze kan er nu ook beter tegen vechten, maar slapen moet ze op dat moment. wel kan ze het uistellen.

Ik wil best zoeken , maar betwijfel of ik het artikel kan vinden. Lijkt wel op wat jij hebt dacht ik zo

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:08

gohya schreef:
Nou ik slaap prima,ik slaap gemiddeld 7uur per dag,soms 8uur.
Ik word s'nachts bijna nooit wakker,alleen als ik naar de w.c. moet.Dus het is idd. heel erg vreemd bij mij,en erg irritant.
Als ik in een keer helemaal van de wereld ben,droom ik ook nix.Het lijkt net of ik in een soort van coma lig,alleen word ik gelukkig wel weer wakker.Ik weet vaak niet wanneer ik nou in slaap moet zijn gevallen,ik probeer dan na te denken tot welk programma ik het nog gevolgd heb.

Hmm vreemd. Je slaapt genoeg, en ook diep genoeg lijkt het. Dus in principe zou je uitgerust moeten zijn en niet zomaar in slaap moeten vallen. Kun je jezelf niet wakker houden 's avonds door iets actiefs (mentaal) te doen ipv gewoon tv kijken? Bijvoorbeeld een spelletje spelen..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:09

Mloei schreef:
Ik heb eens een artikel gelezen in volgens mij de Vriendin.
Meisje had hetzelfde. Slaapproblemen. Soms 'opeens' in slaap vallen. Zelfs op de fiets had ze het soms! Het kon even duren, maar het kon van iets langere aard zijn. Zij is ook naar een slaapkliniek gegaan en bleek dat ze toch een ziekte had (met slaapproblemen, weet niet hoet het heet) waarbij je soms gewoon in slaap kon vallen. Nu heeft ze medicijnen (als ik het goed heb) en neemt ze rustmomenten zodat ze niet zomaar in slaap valt. ze kan er nu ook beter tegen vechten, maar slapen moet ze op dat moment. wel kan ze het uistellen.

Ik wil best zoeken , maar betwijfel of ik het artikel kan vinden. Lijkt wel op wat jij hebt dacht ik zo

Dat is Narcolepsie. Op Wiki staat wel wat goeie info hierover. http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcolepsie

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:35

Talisa schreef:
En hoe slaap je 's nachts dan? Ben je uitgerust 's ochtends als je wakker wordt? Wordt je vaak wakker 's nachts of heb je moeite met inslapen?

(edit: dit is best interessant voor mij aangezien ik maandag een tentamen heb over onder andere slaapstoornissen ;) )

Ik slaap s'nachts heel erg goed wordt ook niet vaak wakker en ben best uitgerust s'morgens en heb totaal geen moeite met inslapen slaap in bed zo weer verder..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:35

Om niet in slaap te vallen op de bank voor de t.v. zou ik mezelf bezig moeten houden.Maar dan rust ik helemaal niet en dat lijkt me niet goed.Ik ben de hele dag al actief en wil dan s'avonds graag een film kijken,of andere leuke programma's.Ik baal altijd zo als ik dan die film of documentaire heb gemist.Als ik het nou aan voelde komen dan zou ik even rond kunnen lopen of effe naar buiten kunnen gaan.Maar ik zit klaarwakker t.v. te kijken en opeens ben ik helemaal weg.Zo van de een op andere minuut.
Als ik een spelletje zou doen kan ik wel wakker blijven,je bent dan immers bezig.Het is niet zo dat ik elke avond in slaap val,soms kan ik gewoon wakker blijven en is er nix aan de hand.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:38

gohya schreef:
Om niet in slaap te vallen op de bank voor de t.v. zou ik mezelf bezig moeten houden.Maar dan rust ik helemaal niet en dat lijkt me niet goed.Ik ben de hele dag al actief en wil dan s'avonds graag een film kijken,of andere leuke programma's.Ik baal altijd zo als ik dan die film of documentaire heb gemist.Als ik het nou aan voelde komen dan zou ik even rond kunnen lopen of effe naar buiten kunnen gaan.Maar ik zit klaarwakker t.v. te kijken en opeens ben ik helemaal weg.Zo van de een op andere minuut.
Als ik een spelletje zou doen kan ik wel wakker blijven,je bent dan immers bezig.Het is niet zo dat ik elke avond in slaap val,soms kan ik gewoon wakker blijven en is er nix aan de hand.

Ik heb echt precies hetzelfde als wat jij hebt!

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:38

Het kan ook iets van apneu zijn. Mijn schoonvader heeft dit ook en die kon s'avonds zelfs op de wc in slaap vallen ook zomaar ineens

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:39

ik gaap trouwens wel heel veel en af en toe sta ik te trillen op mijn benen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:41

Je hebt een syndroom, en dat begint hiermee en eindigt bij het spontaan overdag in slaap vallen! Ik moest daaraan denken toen ik je verhaal las. Verder zorgen dat je genoeg beweegt en gezond doet..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:42

Ow nee dat heb ik nou weer niet.
Als ik veel moet gapen dan komt de slaap dus al opzetten.
En dat is nou juist het rare,heb totaal geen slaap symptonen.
Ik denk TS dat jij dan toch innerlijk moe bent.Want als je moe bent ga je veel gapen en ook trillen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:42

Zat ook al aan apneu te denken, overleg maar eens met je huisarts.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:57

ik heb apneu opgezocht op i-net maar dan moet je ook af en toe ophouden met ademen maar dat heb ik niet anders had mijn vriend dat wel gezegd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:31

Klopt een Apneu is heel wat anders.
Mijn vriend heeft dat ook gehad Slaap Apneu.
Ik adem ook gewoon normaal als ik slaap.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:44

Niet vergeten dat het internet niet hetzelfde is als je huisarts!! Dus gewoon maar een afspraak maken en hem alles (nogmaals?) voorleggen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:51

ik zou ook aan slaapapneu denken, mijn pa heeft dat en die viel op den duur ook gewoon tijdens gesprekken in slaap, in de auto en op het werk. Misschien rare vraag, maar snurk je? Dan zou ik zeker even langs je h.a. gaan en erop staan dat er naar gekeken wordt bij een slaapkliniek. Veel h.a. herkennen slaapapneu n.l. nog niet.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:53

Ikzelf heb ook last van jet om plotseling in slaap vallen. Zit ik op tv een film te kijken, val ik inderdaad zonder aankondiging in slaap, en wordt dan weer wakker als de film afgelopen is. Balen inderdaad.

Bij mijzelf ligt het echter aan mijn daginhoud. Ik begin om half 6, ben dan de hele dag bezig met paarden, mesten, werk, en veel buiten.

Dan rond 8 uur s'avonds ga ik tv kijken. En ga eigenlijk zo lekker liggen, op mijn bed languit, dat ik gewoon in slaap val.

Ik ben verder gewoon gezond hoor. Overdag ook geen last van vermoeidheid.

Sterkte igg!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:08

"trustHim"
Ik snurk niet,weet niet of TS snurkt?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:16

Het is erg lastig. Ik ken het probleem. Zit je een film te kijken, wordt je opeens wakker, blijkt dat je de helft gemist hebt. zo balen is dat. Ik kan het ook tijdens het lezen of ook bij het computeren. Dan voel ik me moe worden en dan vallen opeens de luikjes dicht. en ik merk het pas als ze weer open gaan. Bij mij komt het omdat ik overdag druk ben. Zolang ik bezig blijf tijdens het TV kijken, val ik ook niet in slaap. Zodra ik naar de tv ga zitten kijken, is het over en uit. Pats boem in slaap. En soms best lang, soms ook maar 5 minuten. Ik fiets elke dag naar stal (11 km heen en ook weer 11 terug), ben de hele dag druk op stal aan het werk, rij mijn paard 4 dagen per week. Dus dat ik 's avonds voor de TV in slaap val vind ik niet raar, wel lastig.