Hoe krijg ik mijn haar dikker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:57

Nee dat zou niet uit moeten maken, zolang je maar vanaf een denkbeeldige staart de anti-klit conditoner gebruikt. Gaat erom dat je op je hoofdhuid geen shampoo etc. gebruikt; je hoofdhuid produceert namelijk daardoor talg; niet je haar zelf.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Hoe krijg ik mijn haar dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:59

Ok, weer bedankt!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:59

LilianR schreef:
Afscheren en weer aan laten groeien. :D

Dat heb ik van de zomer ook bijna overwogen! Mijn haar was echt ernstig overleden na de zomer door de zon en het zoute water! En ik heb al van dat hopeloze, fijne haar. Maar ik heb i.p.v. een Britney actie uit te voeren, me maar verdiept in hoe je echt droog haar goed kunt verzorgen. :D

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:05

Hihi. :=
Tja, sommige mensen hebben er 't hoofd wel voor, binnen een aantal dagen zit er toch weer een paar milimeter op. Maar, nee, ik houd m'n lange haar wel. Dan maar dun. Ik zie me al lopen. :=

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:06

Ik ben echt heel blij met jullie tips! :D
Scheren doe ik maar niet :))

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:07

Nou, mijn idee. := Dan ben ik eigenlijk toch wel blij met mijn lange haar. Dan maar dun. Maar ik ga het nu wel om de dag wassen inplaats van elke dag. Ik ben ook blij met de tips die hier worden gegeven.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:11

Hebben gelijk meerdere mensen er ook wat aan :D
*zit nu ook met een vette prak op haar hoofd maar houdt braaf vol*
Morgenochtend weer wassen :)) Ik gebruik nu babyshampoo van Neutral. Ik zal wel even zoeken naar de shampoo die in dit topic genoemd werd, van die babyshampoo krijg ik statisch haar :+

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:13

Ligt ook een beetje aan het weer hoor, dat statische! Je hebt ook speciale borstels voor statisch haar. Bij mij ligt het eigenlijk nooit aan de shampoo zelf.

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:14

Ik heb mijn haar vandaag gewassen, dus ik mag overmorgen weer. :D Zal wel even wennen zijn. Of went het snel?

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:16

Krijg je niet gewoon statisch haar omdat het winter is? Ik heb de laatste maand ook ontzettend vettig haar en het is ook steeds statisch.

Het is nu nog vervelender want ik mag mijn haar op het moment maximaal 2xpw met speciale gel wassen omdat ik soboroische dermatitis heb (is gewoon een klein exceem plekje op mijn hoofd, verder niets vies of engs)
Maar ze worden nu echt erg vies, vooral na het rijden af wanneer ik vaak met mijn handen door m'n haar ga. Ik heb t zoveel mogelijk in een 'woesjelknot' dan valt het t minst op.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:17

Ik ben sinds de start van dit topic bezig, maar merk nog niks. Ik zit er gewoon zo min mogelijk aan, naar de paarden doe ik een pet op en ik zorg dat het een beetje uitkomt qua feestjes e.d.

Wat is een woesjelknot?

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:25

Wat ik zelf heb dat ik mijn haar elke dag was, omdat ik 's middags paardrij en uitmest en de volgende ochtend weer naar school moet en helm op mijn hoofd. Hoe doen jullie dat als je je haar niet elke dag wast? Lijkt mij persoonlijk dat je haar toch wel gaat ruiken of niet?

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:36

Uh ik weet er geen andere naam voor.

Een losse, wilde knot met uitstekende plukjes. Gewoon je haar 'onhandig' door een elastiek doen, of een knot niet netjes vast elastieken.
Een staart ziet bij mij al snel extra vettig uit.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:23

Je haar vast doen, beetje lak in en na een uurtje weer losdoen,
volume gegarandeerd!
Lak kan je er zo uitborstelen, dus je hoeft niet als een gek je haar te wassen :)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:37

Volume heb ik wel, en kan het ook makkelijk nog meer volume laten krijgen, dat is het probleem niet. Ik wil het gewoon weer dikker :j
Ik heb vandaag vitamine B ingeslagen, een haarmasker & een lotion die de haarwortel herstelt.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:46

Ik doe al enkele maanden elke dag een gelatineblaadje in de thee. Ik ben ermee begonnen voor de nagels, maar krijg nu spontaan van mensen opmerkingen dat mijn haar er zoveel beter uit ziet.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:38

oke, ik was mijn haar om de twee of drie dagen, en ik blijf vet haar houden, ben al gestopt met conditioner, helpt ook niet. Ook al is het vet, probeer ik het even uit te stellen, maar erg charmant ziet t er niet uit.
Ik heb van dat fijne pluis haar, dus heb zeker styling producten nodig anders ben ik net een ...... weet ik niet... maar heel erg.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:44

Een lotion kan geen haarwortel herstellen...er is geen product wat dat kan.
Gezond eten is een voorwaarde en stoppen met al die middeltjes.
Als je geen shampoo van je kapper wil of kan kopen,kun je het beste het eigen merk van de HEMA kopen.
Vooral geen shampoo van een drogisterij nemen.
Een sterk reinigende shampoo is een volume shampoo...
Wees voorzichtig met conditioners ..haar hoort wat stug aan te voelen als je het net hebt gewassen.
Succes

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:52

Waarom beter eigen merk HEMA dan een shampoo die je bij de supermarkt/drogist kunt kopen? Wat is er mis met shampoo's van Andrelon,Schwarzkopf,Guhl,Nivea,Loreal Paris Elvive,Vichy,Gliss Kur,Head & Shoulders,Pantène,John Frieda ...

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:58

Charles schreef:
Waarom beter eigen merk HEMA dan een shampoo die je bij de supermarkt/drogist kunt kopen? Wat is er mis met shampoo's van Andrelon,Schwarzkopf,Guhl,Nivea,Loreal Paris Elvive,Vichy,Gliss Kur,Head & Shoulders,Pantène,John Frieda ...

In de drogisterijen shampoo's zitten dimethicone en trimethiconen..dat zijn siliconen en die leggen een laag om je haar heen.
De eerste paar keren dat je ermee wast dan gaat het glimmen en is het zacht..maar dan...door al die lagen van siliconen op je haar wordt het zwaarder en slap en valt het niet meer ....
Dan is er maar 1 remedie en dat is wassen met afwasmiddel om het te reinigen of naar een goede kapper gaan die het reinigt met een speciale shampoo die niet voor thuisgebruik is.
De shampoo's van de hema zijn vrij van dit soort chemicalien.
Probeer het gewoon,ze zijn net zo duur zoniet goedkoper dan de shampoos van de drogist.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 11:06

Ah, nooit geweten. Ben benieuwd, zal eens bij de Hema gaan kijken. Dankjewel!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:28

Nou ik had ook echt een probleem met vet haar. En heb de oplossing! Voor mij dan. Ik had allemaal dure shampoo's en van de 1 werd het nog vetter dan van de ander. En nu haalt mijn moeder hele goedkope (een euro?) Mildeen shampoo van de Aldi, een groene verpakking en er staat ook op dat het tegen vet haar is. Ik vond het een belachelijk idee maar tot mijn grote verbazing werkt het dus echt goed! Je kunt het altijd proberen voor dat geld.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:47

crabbybitch schreef:
In de drogisterijen shampoo's zitten dimethicone en trimethiconen..dat zijn siliconen en die leggen een laag om je haar heen.
De eerste paar keren dat je ermee wast dan gaat het glimmen en is het zacht..maar dan...door al die lagen van siliconen op je haar wordt het zwaarder en slap en valt het niet meer ....
Dan is er maar 1 remedie en dat is wassen met afwasmiddel om het te reinigen of naar een goede kapper gaan die het reinigt met een speciale shampoo die niet voor thuisgebruik is.
De shampoo's van de hema zijn vrij van dit soort chemicalien.
Probeer het gewoon,ze zijn net zo duur zoniet goedkoper dan de shampoos van de drogist.

Dat is niet echt helemaal zo, in shampoos zitten zelden siliconen, alleen in 2-in-1 shampoos. Die -cones, -xanes en -conols zitten in conditioners en cremespoelingen. Je kunt dus net zo goed een fles shampoo van Euroshopper halen. Of eigenlijk elke willekeurige shampoo, als je even de ingrediënten bekijkt. Verder staat de shampoo van HEMA (als je het hebt over die witte flessen, kijk er verder nooit echt naar) ook stijf van de chemicaliën.
Zelf zweer ik bij shampoos zonder parabenen, alcohol en SL(E)S (sodium lauryl/laureth sulfate). Sulfaten drogen namelijk je haar enorm uit. Ik heb tot nu toe maar 1 lijn zonder chemische middelen gevonden die redelijk eenvoudig in de winkel is de vinden en dat is Dr. Organic van De Tuinen. Door het ontbreken van SLS schuimt het trouwens nauwelijks, dat is wel even wennen. Dat is dus ook de reden waarom SLS altijd in gewone shampoos zit, mensen willen schuimende zeep, zodat ze het idee hebben dat iets beter schoon wordt.
Heb deze shampoo: http://www.drorganic.co.uk/images/produ ... -250ml.jpg
Beter nog zou zijn om je haar maar 1 keer per week te wassen, of helemaal niet (en alleen met bakpoeder en appelazijn) maar dat gaat me net iets te ver, misschien ooit eens als ik in quarantaine een maand thuis moet zitten ofzo. :+
Bah, ik ken mensen met prachtig dik en glanzend haar die er gewoon andrelon en weet ik veel wat in gooien. Oneerlijk. :(

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:54

ik heb greasy shampoo gehaald van de hema, in de hoop dat ik van die vette kop af kom, ik rek het de laatste weken al met opzet, 2 dagen niet wassen etc. maar t is gewoon storend, wil niet elke keer mijn haren hoeven doen, en gewoon van bed kunnen stappen zonder te douchen.
voor het geld hoef je t niet te laten, hoe lang moet je die van de hema gebruiken??
Andrelon is bij mij helemaal een ramp, ik denk ook dat je de shampoo die bij je haar past moet zoeken...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:58

Ik wil 's morgens gewoon echt douchen en ik voel me helemaal niet fris als ik m'n haar niet heb gewassen....wordt gewoon niet echt lekker wakker dan. En het zit ook voor geen meter als ik het niet heb gewassen.
En daarnaast vind ik het gewoon niet fris om m'n haar niet iedere dag te wassen. Ik rijd vaak paard en ik sport in de sportschool, dus zweet een hoop op m'n hoofd.