Gezond eten/leven, ben jij ermee bezig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:08

Groente en fruit eet ik iederen dag,ik ben ook nog vegetarier en eet dus geen vlees of vis.
En ja ik kan aardig vreten maar ik weet ook waar de grens ligt.
Voor de rest hockey ik 3x in de week en rijd ik 4x in de week op mijn paard.
Fietsen doe ik ook wel en anders doe ik aan hardlopen.
Ik kijk ook altijd naar de ingredienten bijv snoepjes,daar zitten vaak genoeg dierlijke resten in.
Dus die eet ik ook niet.
Ik vind dat ik wel gezond eet :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:11

Ik eet niet zo gezond, let er niet zo op.
Eet wel 6 dagen per week gezond en dan 1 dag in de week patat of pizza.
Sport niet, snoep chips chocola komt er snel in. Dus niet zo gezond bezig.
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 03-11-09 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:12

Ja, momenteel sport ik niet veel(uur fietsen per dag, 1x per week paardrijden) ivm B12-tekort/cvs/chronische hyperventilatie(ze zijn er niet uit wat het nu is) :)
Ik schrijf ook alles op wat ik eet en probeer zo gezond mogelijk te eten :j
Wat wel toevallig is, ik doe nu 4 gymnasium en wil straks ook voeding en gezondheid gaan doen(wageningen) misschien kan je me nog wat meer vertellen?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:12

Nu ik op kamers woon, let ik er wel heel erg op :) Na de eerste week op mezelf was ik al een kilo aangekomen, dus nu doe ik het extra gezond :) Ik eet elke dag groente en fruit, rook niet, en sport best veel. In 1 week doe ik : 1uur Tae Bo, 1 uur Zumba en zit ik zo'n 4u op paard :)

feliciaa

Re: Gezond eten/leven, ben jij ermee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:17

Ik ben er niet heel erg mee bezig..
Mijn ouders hebben mij qua voeding enz. altijd best wel streng opgevoed. Ik ben het dus gewoon gewend om gezond te eten :P
Ik eet bijna nooit fast food (lees 1 keer in de 2 maanden ofzo), gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb. Ik fiets elke dag, ben elke dag met de paarden bezig (stallen uitmesten, rijden enz.).
Wat ik wel wat vaker mag doen is fruit eten, dat vergeet ik nog al eens..
Verder vind ik van mezelf dat ik gezond genoeg eet en leef..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:20

Ik ben er wel mee bezig, probeer iedere dag groente en fruit te eten en beweeg genoeg. Probleem is alleen dat ik te licht ben en ik afval ipv aankom als ik alleen maar gezond eet en weinig snoep :(.

Ik schrik soms wel van wat sommige mensen eten en vind het dan ook niet raar dat aardig wat mensen te dik zijn... Laatst las ik in een topic over eetgewoontes van een meisje van een jaar of 14 waarbij ze 1x per week patat aten, nog een keer shoarma of pizza en dan nog een dag iets ongezonds. Dat snap ik dus echt niet, zeker niet als je kinderen hebt...
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 03-11-09 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:21

Ik probeer gezond te eten, maar ik houd dus echt niet van groenten. Ik eet het wel bijna iedere dag, maar niet zo heel veel. Liever dan een extra stuk fruit dan groenten. Ik houd helaas erg veel van vette hap, maar ik probeer het in te dammen. Vandaag ben ik helaas over de scheef gegaan, maar dan houd ik daar morgen rekening mee door alleen gezonde tussendoortjes te nemen. Verder wil ik mijn conditie opbouwen, dus naast mijn voetbaltraining en wedstrijd wil ik ook graag enkele malen in de week hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:29

[LZP] > [MW]

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:49

Ik eet 3 of 4 keer per week groente, alleen lust ik bijna niks := spinazie en broccoli vind ik lekker, boontjes alleen als er héél veel satésaus bijzit :Y) Ik eet iedere dag wel fruit en ik drink vooral water (neem een 0.5l fles mee naar school en die vul ik dan 2 tot 3 keer bij op een dag). Ik heb een wii fit :+ waar ik iedere dag wel op speel, en dat merk ik ook wel hoor!
verder fiets ik vrijwel iedere dag :j

Maar in het weekend hebben we wel vaak chips hoor }>

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:39

Ik hou ervan om gezond te eten, dan voel ik me automatisch veel fitter en levendiger.
Gaan lopen doe ik 2/3 x in de week ( telkens zo'n 6 km), daarnaast ga ik de maandag gaan dansen, 3x per week gaan paardrijden en 1x gaan zwemmen.
Meestal eet ik bruin brood met veel granen ( mmm..) , behalve als er geen is.
Ik eet wel vaak te veel..

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:57

ik ben er wel heel erg veel mee bezig, er mag vooral niet teveel vet inzitten :=
maar ik eet te weinig en te ongezond. en ik lust ook bijna niks dus erg goed bezig :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:10

Ik ben gelukkig niet meer obsessief bezig met eten en heb tegenwoordig een gezond eetpatroon (vind ik zelf):
*Wij eten thuis vaak met veel mensen, iedereen heeft een andere smaak dus wij hebben altijd 2 soorten groente.
*Ik ben vegetariër dus eet sowieso geen vlees, wel iedere dag een vleesvervanger.
*Ik eet minstens 1 stuk fruit per dag, maar meestal 2 of soms 3.
*Wij hebben thuis alleen bruin brood, ik eet zo'n 4 sneetjes per dag.
*Ik drink nog amper frisdrank, het meeste thee, water en verse vruchtensappen.

Enige minpuntje is nog dat ik te weinig aardappels eet, ben er gewoon echt geen fan van :n OH en ik ben wel een fan van chips ..

Delaja

Re: Gezond eten/leven, ben jij ermee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:17

Ik ben zelf niet echt met gezond eten bezig... Doordeweeks thuis bij mijn ouders eet ik wel elke dag groente (is het belangrijkste onderdeel van de maaltijd) en in het weekend bij mijn vriend is het hoofddeel van de maaltijd vlees en zit er iets van groente bij.
Verder snack ik graag tussendoor, drink wel veel frisdrank en eet (te) weinig fruit... Ik leg wel vaak een zak appels bij mijn paard op stal en als ik haar dan eentje geef eet ik er zelf ook een maar dat is maar 1 per dag 5 keer per week...

Nou heb ik ontzettend veel mazzel met mijn lichaam denk ik, wat ik ook eet, ik word er (tot nu toe) niks dikker van. Heb ik ook wel aan mijn ouders te danken, die zijn beide mooi slank.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:17

Ik ben er heel erg mee bezig. Ik hou ervan om allerlei theorieen te lezen in het engels. Zoals
over het Neanderthin dieet enzo. Het gaat er daarbij over dat de oermens vooral vlees at en totaal geen granen. Nou, ik weer blij hoor, want ik ben een food information junkie!
Ik moet ook wel, want ik word erg snel te dik. Heb het geluk dat ik niet van suiker hou en al helemaal niet van chocolade! Getsie :S Maar dus ook niet zo van fruit, oepsie!
Mijn probleem is dat ik te veel eet. Als ik mezelf laat gaan dan eet ik 10 sneetjes brood per dag en 3 borden avondeten. Dat kan dus echt niet.
Ik heb zo'n beetje alle informatie die er te krijgen valt gecombineerd tot een voedzaam en gezond eetpatroon.
Op dieet gaan doe ik niet meer, ben er achter gekomen dat het onzin is. Als ik gewoon gezond eet en niet teveel, val ik gewoon af. Niet dat het nodig is! Maar wil toch altijd weer een graadje dunner (blijf stevig hoor).

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:36

Eigenlijk ben ik er nooit zo mee bezig geweest, ik at gewoon wat ik lekker vond ;) (en wat was voornamelijk veel chocola en suiker)
Totdat ik 1,5 jaar geleden PDS kreeg, nu probeer ik goed op te letten wat ik eet en wat het met m'n darmen doet. Ik wou dat ik dat veel eerder gedaan had, wellicht had ik dan ook geen PDS ontwikkelt..