een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:59

ElCid schreef:
Ik smul iedere avond weer en eet een paar keer per week als ontbijt omelet, gebakken eieren, etc. :Y)

_/-\o_
mmmm, door dit te lezen krijg ik ook zin in een roereitje 's ochtends! goeie tip!
Als er iemand nog van die tips, receptjes heeft???
Dit is misschien ook leuk om hier te posten?

(als de TS dit goed vindt natuurlijk? :o )

Hanneke84

Re: een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:43

Ik doe het southbeachdieet en op het eerste gezicht zie ik weinig verschil. Naja wat wel een groot verschil is is dat dit echt een tijdelijk dieet is en dat South beach meer een levenstijl is.
Veel recepten ook op: www.southbeachforum.net

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:44

Ik doe het al een tijdje en het bevalt me prima ik mag zat lekkere dingen eten.Dat mis ik wel bij andere dieèten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:02

Sharitje schreef:
ElCid schreef:
Ik smul iedere avond weer en eet een paar keer per week als ontbijt omelet, gebakken eieren, etc. :Y)

_/-\o_
mmmm, door dit te lezen krijg ik ook zin in een roereitje 's ochtends! goeie tip!
Als er iemand nog van die tips, receptjes heeft???
Dit is misschien ook leuk om hier te posten?

(als de TS dit goed vindt natuurlijk? :o )

tuurlijk ik vind alles goed, kom maar op ;)
Welkom sharitje, jij bent al lekker op dreef en het gaat je goed af zo te lezen +:)+

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:06

ElCid schreef:
Volgens mij zit in Modifast wel vrij veel koolhydraten!

Je moet wel een beetje van koken houden ( dat doe ik, maar dat was eerder in mijn nadeel ;) ), en dan kan je met heel weinig koolhydraten lekker en gezond eten zonder dat het meteen echt vet is. Maar het is wel weer erg fijn om roomboter te gebruiken, volvette kaas te mogen eten; daar zitten nl. geen koolhydraten in!

wat erg van dat modifast, zit ik hier te shaken..... :( , ik ben ook gek op koken, bij mij ook een nadelig voordeel :D

ik heb net roerbakgroenten, bloemkool ( zonder saus :D , ik had wel een beetje roomboter kunnen gebruiken...) en een kipfile.....

eerlijk gezegd doe ik nu een moord voor een handje pepernoten of marsepijn, dat ligt hier in huis....stom, stom.... }:0
ik zal vragen aan mijn dochters of ze dat voor hun rekening willen nemen :D

maargoed verder ben ik trots op mezelf vandaag, tot nu toe ben ik er goed doorgekomen

weet iemand waar je ketostix kan kopen, dan weet je of je aan het verbranden ben...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:11

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:16

tuurlijk ik had het kunnen weten natuurlijk heb je daar ook een dieetwebshop voor...had ik het zelf maar bedacht, thanx ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:34

gisterochtend stond ik op de weegschaal en vanavond weer, -1,6 door alleen maar geen koolhydraten te eten en veel water drinken dat wel. mijn snaaibehoefte is ook minder of eigenlijk wel weg, om 4 uur even een dipje gehad maar verder ga ik lekker. Ik weet wel dat het vocht is maar het is er mooi wel vanaf, ik hoop met een eerste week op 4 kilo te zitten dan starten ik goed, ik heb verder nog geen mail of bericht gehad over het dieet dus dat is nog even afwachten...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:37

Dat zou heel veel zijn garny! Inderdaad is het in het begin vooral vocht, maar toch is het wel motiverend he? Ik doe ook een soort van mee, maar ik was al begonnen voordat ik dit las.

Wat eet je trouwens met het avondeten? Ik ben gek op wokken, maar op gegeven moment komt het me ook een keer de neus uit. En kook je ook dubbel? Doe ik tegenwoordig vaak wel, mijn vriend moet namelijk niet afvallen, die is al licht genoeg. Maar wel extra werk!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:55

gisteren een wokhapje met kip en de rest kreeg er rijst en een sausje bij...vanavond heb ik een lekkere salade gegeten met tonijn, dat at iedereen mee trouwens, op eentje met net een beugel na, die kreeg soep....( ik weet nog niet of ik tomatencremesoep mag maar daar had ik nog wel trek in gehad)
ik ben wel bang dat het inderdaad je neus op een gegeven moment uitkomt maar dan ga ik naar de indonees voor wat kruiden zodat we wat kunnen met smaakjes in de roerbak... gelukkig is er internet en volgens mij best wel veel te vinden....hoop ik :+

mijn grootste winst nu is dat ik echt enorm gemotiveerd ben, ik zumba 2 x in de week en dat vind ik ook enorm leuk te doen, dus ga je nu ook gewoon sneller effect krijgen door en te dieten en te sporten, vanavond had ik ook een strak shirt aan daar baal ik dan wel even van maar je zit ook een uur naar jezelf in de spiegel te kijken dat motiveert ook enorm, en die dame van de zumbales natuurlijk ook die heeft zo'n afgetraind lijf dat wil ik ook ( een beetje ;) )

positieve flow hier :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:57

Ik kook niet dubbel, mijn man is eerder te dun dan te dik, maar die krijgt gewoon aardappels, rijst, pasta of brood, terwijl ik alleen vlees/ vis en sla eet. Soms warme groenten, maar in veel groenten zitten ook koohydraten ( tomaten bijv.) dus het is wel handig om dat een beetje in de gaten te houden. Op veel verpakkingen staat ook hoeveel koolhydraten er in zitten.
Tomatencremesoep is erg lekker, maar ik ben bang dat er (te) veel koolhydraten in zitten.

http://www.atkinsdieet.nl/khw/index.php ... ct&query=b , hier staat een overzicht van veel voedingsmiddelen en de daarin aanwezig koolhydraten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:05

thanx

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:24

Ik heb me ook aangemeld. Ben erg benieuwd. Het klinkt wel erg positief :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:29

Door weinig kholydraten te eten gaat je trek weg,en dat is nou juist wat je moet hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:45

Een week geleden dat ik de vragenlijst heb ingevuld, nog geen bericht terug gehad.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 11:33

marleen_usar schreef:
Door weinig kholydraten te eten gaat je trek weg,en dat is nou juist wat je moet hebben.

klopt had ik dat maar eerder geweten ;)
tienus, ik wacht ook nog, jammer dat het zo lang duurt

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:45

ElCid schreef:
Ik kook niet dubbel, mijn man is eerder te dun dan te dik, maar die krijgt gewoon aardappels, rijst, pasta of brood, terwijl ik alleen vlees/ vis en sla eet. Soms warme groenten, maar in veel groenten zitten ook koohydraten ( tomaten bijv.) dus het is wel handig om dat een beetje in de gaten te houden. Op veel verpakkingen staat ook hoeveel koolhydraten er in zitten.
Tomatencremesoep is erg lekker, maar ik ben bang dat er (te) veel koolhydraten in zitten.

http://www.atkinsdieet.nl/khw/index.php ... ct&query=b , hier staat een overzicht van veel voedingsmiddelen en de daarin aanwezig koolhydraten.

Even een goede tip, let wel op dat je goede en slechte koolhydraten hebt he.
Niet alle koolhydraten zijn slecht hoor!
Het gaat hierbij om de geraffineerde, bewerkte koolhydraten die voorkomen in bijvoorbeeld gebak, koekjes brood en snacks. Uit de geraffineerde koolhydraten zijn de vezels verwijderd wat tot gevolg heeft dat deze voedingsmiddelen niet goed verteerd kunnen worden en als vet opgeslagen worden. Er zijn echter ook goede koolhydraten die wel gewoon gegeten kunnen worden. Goede koolhydraten zitten bijvoorbeeld in fruit, groente en volkoren producten.

Nu snap ik wel dat je fruitsuikers en volkoren producten ook (tijdelijk) schrapt.
Maar ik zou wel aanraden, groente te blijven eten hoor :j

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 13:16

dank je hanneke, ik ben net een konijn met dit dieet... ;) en ook gek op groente, dat scheelt ook...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 14:30

van twitter:

# Een verrassend groot aantal intakes. Geen bijzonderheden in jouw intake? Dan kun je maandag van start. Houd je mailbox in de gaten.11:49 AM Nov 3rd from Tweetie

en

# @jgbltjs We zijn verrast door het enorme aantal intakes. Die worden nu met man en macht verwerkt.about 23 hours ago from Tweetie

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 14:31

ik zit maar aan wat stukken kaas en snackaugurken

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:37

garny95 schreef:
ik zit maar aan wat stukken kaas en snackaugurken

Die laatste zijn toch geen zoete of zoet-zure he O:) :P
Hopelijk horen jullie er gauw wat van!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 14:40

ja zoet-zuur, zeg niet dat dat niet mag.... 8)7

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:48

Ik weet niet hoe dr. Frank over suiker denkt?
Maar in zoet-zure augurken zitten suiker..

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:49

Ik ken iemand die dit dieet volgt.
Zij valt zo'n 2 a 3 kilo per week af..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:53

Als afgestudeerd gewichtsconsulent heb ik met verbazing dit dieet bekeken.

De Beraadsgroep Voeding van de Gezondheidsraad geeft adviezen ten aanzien van de hoeveelheid eiwit per dag.
Nadeel van eiwitrijke producten is dat zij veel verzadigd vet bevatten. En dat ze veelal met vetrijke producten worden bereid.
Advies is om 2/3 van de eiwitten te consumeren met producten van plantaardige oorsprong.

Teveel aan eiwitten kan een belasting vormen voor de nieren.

Het lichaam heeft de voorkeur voor koolhydraten als brandstof, omdat het deze makkelijker kan verbranden dan vetten of eiwitten.

Ook zorgen onverteerbare koolhydraten dat voedingsmiddelen goed gekauwd moeten worden (geeft vol gevoel),
voorkomen dat er te snel glucose in het bloed wordt opgenomen, zorgen voor smeuïge ontlasting.

Ik ben van mening dat je met dieet niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnenkrijgt.