Hoe hebben jullie het vertelt ? (eerste keer ongesteld)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:28

Ik gilde vanaf de wc naar mijn moeder: maaaaaaaaam volgens mij ben ik ongesteld :\

Merry98

ik was alleen thuis toen da gebeurde..kan me verder niet herinnere hoe ik dat heb verteld..
maar me ma was toen ik zal maar zegge rond die leeftijd kwam al een keer erover begonne..
en had t toen in de badkamer al klaar staan..
dus had volgens mij weinig probleme ermee om t te zeggen..

Anoniem

HubbaBubba schreef:
Haha!!
Zeg nou maar gewoon dat je ongesteld bent!!
Je loopt je druk te maken om niks, waarschijnlijk heeft je moeder het al lang in de gaten.
Of eet je je maandverband op :P

Gatver haha! :+

Idd gewoon zeggen, ze zal het ook vanzelf merken in de was :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:32

Oh ik moest zo hard janken niet normaal joh!
Waren allemaal vriendinnen van mijn zus en die mochten natuurlijk niets weten.
Ik was boven en mijn broer ook dus heb jankend gevraagd of hij alsjeblieft mamma op wou halen :')
Hahah nu lag ik er om maar toen...bah...jankte alles bij elkaar :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:33

Mijn moeder belde eens naar huis, ik maakte een grapje.. ik was 12, mam ik ben ongesteld geworden.. haha leuke grap zei ze.

De dag daarna was ik wel ongesteld. Ik zei gewoon ma ik ben ongesteld, zij helemaal happy! Haha

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:35

Ik weet nog wel dat ik die middag net wilde gaan zwemmen. Ik heb gewoon gezegd; mam ik ben ongsteld worden! Ik huilen, familie trots :=

Een vriendin van me vertelde dat haar moeder zelfs taart had gekocht om het te vieren :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:44

Ik kwam net bij de paardjes vandaan en was even naar me oma geweest om te kletsen.. dus kwam k er daar achter ! Heb toen zonder dat me oma t wist maand verband opgezocht en klaar! :D

en mn ouders zagen het al aankomen.. Was de laatste tijd nogal sago! xD

Edit; een vriendin van mij was helemaal trots! Ze zij het echt tegen idereen! :Y)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:48

cijsalover schreef:
Ik weet nog wel dat ik die middag net wilde gaan zwemmen. Ik heb gewoon gezegd; mam ik ben ongsteld worden! Ik huilen, familie trots :=

Een vriendin van me vertelde dat haar moeder zelfs taart had gekocht om het te vieren :D

Haha, ik zou ook die middag gaan zwemmen.. Ik schrok me dood toen ik naar de wc moest, dacht minstens dat ik zwaargewond was.. Tja, was ook nog maar 10.. En topen moest ik het zwemmen afzeggen, tja hoe leg je dat uit aan je vriendjes en vriendinnetjes..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:50

Ik zou het niet vertellen hoor, het is zoiets abnormaals en jij bent vast de enige en schrikt je moeder zich dadelijk het apezuur.
Gewoon je mond houden en over 40 jaar gaat het vanzelf weer over
:+ :+ :+ :+

Peperkroket

Re: Hoe hebben jullie het vertelt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:51

Ik zei: 'Mam ik ben ongesteld mag ik nu een chocoladetaart?' En toen gingen we chocoladetaart eten :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:54

Haha, ik werd op school ongesteld en moest het meteen melden bij mijn moeder hoor :D

Is toch niks ergs aan? ( je hebt het nog 30 jaar lang elke maand! Hiep hoi )

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:55

DeSa schreef:
Ik gilde vanaf de wc naar mijn moeder: maaaaaaaaam volgens mij ben ik ongesteld :\

_O- Dat deed ik ook, ong :')

Mamaaa, kom eeens? *Fluisterd, heb je maandverband voor me, ik ben ongesteld! :oo
Mijn moeder natuurlijk meteen de kamer inrennen en tegen mijn vader schreeuwen dat ik ongesteld was, helemaal blij en trots. Dank je mam, waarom denk je dat ik fluisterde? >;)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 02-11-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:56

Hiep hoi Ik heb t vertelt :D
M'n moeder zij dat ze bij haar slagroomtaart gingen eten
Ik gelijk: Je doe toch niet achtelijk bij mij hè xD

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:57

Ach ach wat een gedoe hier om een heel normaal verschijnsel.
Ik en mijn moeder waren (en nog) altijd heel close en ik had al een paar keer wat verkleuring gehad. En ja dat had ze allang in de was gezien en het erover gehad dat dat dus het beginstadium was enzo. Heel normaal allemaal bij ons. Toen het dus eindelijk zo ver was, heb ik het dan ook gewoon gezegd: Mam nu ben ik echt ongesteld. In haar familie (gewoon NL hoor, maar elke generatie veeeeel dochters) was het 'traditie' dat er dan een feestje gedaan werd. Gewoon met het gezin hoor: Ik kreeg een kaart met daarop de datum, mijn lievelingstaart gingen we bakken en we vierden dat ik bij de volwassen vrouwen hoorde :D En dat mocht van mij iedereen weten hoor. In mijn familie werd dat zeer gewaardeerd en nou ja, beetje speciaal dus. Omdat je kind af bent zeg maar...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:57

Lekker toch, slagroomtaart :')

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:58

Xfeno01X schreef:
Maar hoe moet ik t nou doen..
M'n broer had het net bijna in de gaten (maar me moeder zij dat ik vaarschijnlijk een groto boodchap had gedaan :P )

Wat maakt het nou uit? Elke vrouw wordt ongesteld, je bent echt niet speciaal daar in hoor.
Mijn oma was de eerste die het wist, omdat ik 's nachts ongesteld was geworden toen ik bij haar sliep.
Daarna gelijk mn pap en toen mam opgebeld.
Gewoon gezegt; het is de normaalste zaak van de wereld, daar maak je je toch niet druk om ?
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 02-11-09 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:58

Xfeno01X schreef:
Hiep hoi Ik heb t vertelt :D
M'n moeder zij dat ze bij haar slagroomtaart gingen eten
Ik gelijk: Je doe toch niet achtelijk bij mij hè xD

Zie je wel, valt best mee!

Mijn moeder vond toen dat ik helemaal niet mocht klagen want in deze tijd was het veel beter. Vroeger kon je het door de grote luiers niet half zo goed verbergen en kon je ook meteen niet meedoen aan gym.. Aldus mijn moeder om me te troosten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:59

Zilfstar schreef:
Ik en mijn moeder waren (en nog) altijd heel close en ik had al een paar keer wat verkleuring gehad. En ja dat had ze allang in de was gezien en het erover gehad dat dat dus het beginstadium was enzo. Heel normaal allemaal bij ons. Toen het dus eindelijk zo ver was, heb ik het dan ook gewoon gezegd: Mam nu ben ik echt ongesteld. In haar familie (gewoon NL hoor, maar elke generatie veeeeel dochters) was het 'traditie' dat er dan een feestje gedaan werd. Gewoon met het gezin hoor: Ik kreeg een kaart met daarop de datum, mijn lievelingstaart gingen we bakken en we vierden dat ik bij de volwassen vrouwen hoorde :D En dat mocht van mij iedereen weten hoor. In mijn familie werd dat zeer gewaardeerd en nou ja, beetje speciaal dus. Omdat je kind af bent zeg maar...

Nou voor zo'n 'normaal verschijnsel' maakten jullie er anders wel een hoop poeha omheen :+

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:59

Ik werd het op vakantie in Spanje op de camping dus kwam terug wandelen (met wcrol in de hand haha) en moest ook huilen. Weet eigenlijk niet waarom, denk ook wel geschrokken door al het bloed. Dus tampon gekregen en vervolgens gewoon gaan zwemmen. Heb wel elke seconde achter me gekeken of er geen spoor bloed in het water lag was gelukkig niet het geval :=

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:00

ik riep vanaf het toilet naar m'n moeder.. m'n vader riep toen ja.. en ik heel hard... NEE IK MOET MAMA HEBBEN!!! m'n vader hoorde ik zeggen. oh jee... foute boel op het toilet.. m'n moeder kwam meteen met schoon ondergoed en maandverband.. ik was overigens 10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:01

Theeglas schreef:
Ik werd het op vakantie in Spanje op de camping dus kwam terug wandelen (met wcrol in de hand haha) en moest ook huilen. Weet eigenlijk niet waarom, denk ook wel geschrokken door al het bloed. Dus tampon gekregen en vervolgens gewoon gaan zwemmen. Heb wel elke seconde achter me gekeken of er geen spoor bloed in het water lag was gelukkig niet het geval :=

Pff erg idd, die onzekerheid in het begin! :+

Damber, wat goed dat je vader het meteen al doorhad! :P

L_iek

DeSa schreef:

Haha, bij mij ook :+

Zilfstar

Relaxed schreef:
Zilfstar schreef:

Nou voor zo'n 'normaal verschijnsel' maakten jullie er anders wel een hoop poeha omheen :+

Hihi, ja als je het zo bekijkt haha.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

ouders hebben het ook altijd door!
ik heb het verteld, moest wel, tampons op + maandverband op :')

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

Ik was 11 en durfte het echt niet te vertellen, na een jaar kwam me moeder erachter :+