Het vaak heel erg koud hebben. (Nu al...)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:36

Ik heb het ook zó koud! Al valt het wel mee als ik echt in beweging ben. Maar thuis op de bank (en dan naar boven, naar bed brrrr). En eeuwig koude voeten! Word nog wat als het echt weer gaat vriezen. Mijn bmi is overigens ook normaal (24). Zal blij zijn als het weer lekker lente wordt ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:36

Nee, huilen, dat nog niet. Maar ik wordt er soms wel echt gek van moet ik zeggen.
Mn Bmi is trouwens 18,5, iewat laag, maar nog niet zorgwekkend ofzo...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:37

Ik heb er nu ook al veel last van. Als ik met mijn paard de bossen in ben geweest rij ik in 1 trui en 1 t-shirt, maar kom ik dan binnen en ga dan binnen iets doen dan heb ik het binnen een uur ijskoud en ik word gewoon niet meer warm. (behalve met vriend lief tegen me aan onder deken en een kruik!)

@ lotte, mijn BMI is way to hoog. Dus gewicht wil denk ik niet veel zeggen...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:38

Vaak is het namelijk ook dat door ondergewicht het lichaam het moeilijk heeft zichzelf op temeratuur te houden.
En de fout die gemaakt wordt is inderdaad heel veel truien aantrekken.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:42

Here here...
Ik loop nu al makkelijk met 2 truien aan en pantoffels. Slaap nog wel onder 1 deken 's nachts, want anders heb ik in de winter helemaal niks extra's meer :=

En ik neem me iedere winter weer voor, volgende herfst, ga ik bikkelen... Anders loop ik in de winter in 3 truien. Maar tot nu toe is het steeds niet gelukt :Y)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:55

Ik heb het ook verschrikkelijk snel koud. Helemaal zodra ik even stil zit dan kan ik mezelf gewoon niet meer warm houden, wat ik ook aan heb. Ik heb altijd het idee dat als ik niet beweeg, mijn kachel meteen op 0 gaat. Ik loop thuis ook als een zwerver rond met al die kleren die ik aan heb en wordt regelmatig voor gek verklaard, maar anders heb ik het gewoon echt te snel koud.
Ik heb nu al weer dikke sokken, dikke joggingbroek, shirt, koltrui, dik vest, sjaal aan en lig op mijn bed met 2 dekens over me heen (zomer en winterdeken) en heb ook nog een warme laptop op mijn schoot staan.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:00

A_Fotografie schreef:
Getsie he.. bij ons op school is het ook altijd zo koud..

Ik wil een wintervachtje |(

helemaal bekend. En als ik in de pc ruimte moet zijn hou ik gewoon mijn jas aan. Want het kippevel staat overal dan.. Echt niet lekker gewoon

Hou dit topic ook even in de gaten

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:00

Ik heb het ook altijd zo koud.. nu al, op school bibber ik bijna de klas uit!
Ik doe nu ook al gemakkelijk een legging aan onder mijn broek en een thermolegging als ik in een jurkje naar school toe ga.

Ik probeer het wel zo min mogelijk op dit moment te houden, want als het een keer in de winter echt heel koud word ben ik er geweest als ik zo door ga! :=

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:10

A_Fotografie schreef:
Getsie he.. bij ons op school is het ook altijd zo koud..

Ik wil een wintervachtje |(

Als het op school belachelijk heet is is het ook niet fijn :n
Dat is bij mij op school, ik loop thuis in 2 truien en op school een shirtje met bolero en dan heb ik het nog warm :+
En dan kom je buiten, en dan is het dus ineens héél koud :=
Mijn BMI is prima trouwens heb een BMI van 19.59

Lydia_

Re: Het vaak heel erg koud hebben. (Nu al...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:14

Hier op school hebben ze, ik denk de verwarming op 1? en dan wagenwijd alle deuren van buiten open.... :o?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:33

Ik had't ook altijd erg koud, koude handen en voeten maar ook een gevoel van "ik krijg het nooit warm, WAT ik ook doe". Alleen als ik intensief ging sporten dan kreeg ik het warm, maar na het sporten kreeg ik het dan juist weer extra koud.

Omdat het dus eigenlijk gewoon m'n bloedcirculatie is, ben ik er Ginkgo Biloba voor gaan innemen (extract van Bonusan), 2 capsules per dag. Dat helpt in elk geval goed, m'n handen en voeten zijn nog steeds regelmatig koud, maar tis niet meer zo dat ik het gewoon niet meer warm kan krijgen, m.a.w. het belemmert me nu niet meer bij m'n bezigheden, als ik gewoon een jas aanheb, dan heb ik het net als anderen normaal warm.

Dus dat heeft mij goed geholpen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:10

Ik heb altijd een lage bloeddruk gehad ( en een hartruis) en heb het dus ook altijd koud.. heb ook altijd snel last van wintertenen.
Thermo kleding draag ik al als het rond de 10 graden is..

Ach.. als ik eenmaal hard aan het werk ben word ik meestal wel weer warm :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:13

Ik heb het altijd warm. Als een kacheltje, sta s'winters in een dun vest boxen te mesten, als ik maar lekker bezig ben.

Maar s'avonds... Brrr, koud, spierpijn krijg ik ervan... Zeker mijn handen, als ik aan het typen ben. Zo niet grappig.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:16

brrr ik heb het echt altijd koud
In de winter slaap ik ook onder paar dikke dekens
Beneden zit ik gwn met handschoenen achter de comp want me handen hebben het dan zo koud
En op de scooter brrrr :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:16

:)*
Thermo-ondergoed! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!
Ik ga even de stad doorzoeken wanneer ik tijd heb! :7

potverdikkie schreef:
Is jullie BMI wel okay?

Die van mij is iets te laag. :)

Utixo schreef:
Hebben jullie ook dat jullie soms letterlijk kunnen huilen van de kou?

:j
Hoewel een bivakmuts toch beter werkt. :Y)
En ja. Ik heb nog een bivakmuts liggen hier die ik ook een tijd heb opgedaan.
Helaas wege modeoverwegingen... :+
Uggs passen niet geheel bij mijn stijl.. :') *leest bovenstaande zin*

Gingko Biloba.
Binnenkort ook maar naar de Kruidvat. :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:17

irise456 schreef:
brrr ik heb het echt altijd koud
In de winter slaap ik ook onder paar dikke dekens
Beneden zit ik gwn met handschoenen achter de comp want me handen hebben het dan zo koud
En op de scooter brrrr :P

Jaa ik heb ook altijd meerdere, maarja slaap ook op zolder en haat verwarming. (Krijg ik geheid nachtmerries van.) Doe altijd maar 2 dekens, als ik het warm krijg gaat er weer eentje af. (Anders word ik om 6 uur wakker na een ontzettend idioote droom gehad te hebben.)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:24

Hier ook, BMI is net op het randje maar ik kan gewoon heel moeilijk aankomen... Ik trek nu meestal een ondershirtje aan en daar een vest. Houd me tot nu toe warm, en ik heb dan fake Uggs, 140 euro voor een paar schoenen vind ik wel overdreven veel als ik dezelfde voor 5 euro bij de Action zie staan.....

Verder heel vaak mijn paardrijschoenen aan of legging onder broek aan.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:24

Ik heb het ook altijd erg koud.
Heb een electrische deken in bed, en die staat al zeker wel sinds een paar weken aan :+

Verder heb ik het ook veel kouder dan vorig jaar. Ik ben wel een aantal kilo afgevallen, dus misschien dat het daarmee te maken heeft. Maar dat weet ik niet.

edit: Ik heb nu trouwens een gewoon goed BMI, dus daar kan het dan toch denk ik niet aan liggen...

Thermo ondergoed las ik hier al ergens, dat lijkt me wel een goed idee. Dat is ook niet zo dik :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:27

Ik ook! :(
Nu wil ik zo'n deken kopen met mouwen eraan zodat mijn verwarming niet telkens enorm hoog staat. Maar goed, om nu met zo'n deken te gaan werken.... :+

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:28

Ik zag eerst ook ergens vesten (??), sokken en handschoenen met kacheltje erin verwerkt! Maar waar je die kan kopen?? Wel bij een ruitersportzaak!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:31

Kacheltje?
Lijkt me redelijk brandgevaarlijk. :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:14

upendo schreef:
:)*Gingko Biloba.
Binnenkort ook maar naar de Kruidvat. :j

Bij het kruidvat koop je over het algemeen alleen middelen waar veel te weinig in zit om te kunnen werken (1 mg B6 of zo, jaja, nou dat gaat werken!). Kunt beter naar een goeie drogist of reformzaak gaan en het daar halen. Het moet extract zijn van een goed merk. Geen meuk. Anders werkt ut niet he :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:27

vinos schreef:
Koop UGG's! scheelt je flink, zijn je voetjes iig lekker warm!

Scheelt je flink... wat geld? :D

Ik zou veel laagjes over elkaar doen, en in ieder geval lekker dikke sokken aan! Dikke sokken en mijn handen warm houden helpt bij mij altijd goed, al staat de verwarming nu toch wel aan hoor...

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:39

Ohh wat herkenbaar dit... Ik heb het ook altijd koud. En ook ik moet echt huilen van de kou.

Nou wij hebben een lekkere open haard maar m'n ouders willen niet dat ie aan staat als we alleen thuis zijn. We hebben dus een oud huis dus ook nog eens slecht geisoleerd en ik heb... *telt* ... twee winterdekbedden, een zomerdekbed en twee fleece dekentjes in m'n bed liggen. Vaak nog met een pyama aan ook, en ik stap 's ochtends meteen onder de douche omdat ik het anders zo koud krijg. En ik ga vijf minuten van te voren van huis (3km) omdat ik dan wel hard moet fietsen.
Ik vind het wel heel erg frustrerend dat de jongens hier in huis het juist altijd warm hebben. Dus dan lig ik onder m'n dekentje op de bank met de openhaard aan en alle deuren dicht, is het huis net warm. Gaan ze via de tuindeuren naar binnen en laten de deuren even open staan om wat te pakken... Haha, daar kan ik echt chagrijnig van worden.. :+

Maarja wat wel heel erg goed helpt is even tegen iemand aan kruipen... :+: Of je handen onder de deken(s) van je paard stoppen. Of een extra jas meenemen die je pas na het sporten aan mag trekken. En laagjes aantrekken...

Mijn BMI is trouwens gewoon normaal, paar maanden geleden te laag maar nu zeker niet meer... :+

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:29

Hier nog een koukleum :+

Laagjes werkt idd erg goed, thermo-ondergoed is fijn, en zelfs gewoon een panty onder je broek wil al helpen :j Vooral zorgen dat je voeten en handen warm blijven, ik zit hier ook regelmatig met halve handschoenen achter de computer.

Mijn vriendje is trouwens het tegenovergestelde van mij, hij heeft het altijd warm. Wel lekker als je s'avonds in bed tegen elkaar aan ligt, maar iets minder als hij alle ramen open zet en jij zit te bibberen op de bank ;)