Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:35

ik nu sins een maandje of 2 totaal geen behoefte meer,het gaat nu langzaam maar zeker uit mijn systeem haha
in het begin droomde ik er van,nu denk ik er nog maar zelden aan.
ben echt zo blij dat ik niet meer rook.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:35

kehdra schreef:
Niemand meer behoefte om te roken?

Lees de laatste blz van het stoppen met roken topic maar en je hebt mijn antwoord :Y)

Qimm schreef:
dat je een boek nodig hebt om de onzin van roken in te zien :=

Nee dat niet, want als je niet wilt stoppen dan begin je niet aan zo'n boek. Het is alleen een steun in de rug geweest voor mij persoonlijk en waarschijnlijk ook voor TS.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:38

Nee totaal niet, ook niet als anderen roken. Alleen eerste 2 dagen af en toe eens een momentje wat ook zo weer voorbij trok (bezig blijven!!!!!!)
Alleen voor het eerst in mijn leven heb ik 'trek in iets' en ben nu 5 kilo aangekomen. Dat is heul veel voor deze sprinkhaan :D Gelukkig sport ik (streven dan) 3-4 keer in de week intensief, niet om af te vallen maar 'bezig zijn', conditie opbouwen.
Dus rookbehoefte vervangen door een gemis aan 'iets' .....hoop dat dat binnenkort eens een keer wegtrekt *vriend komt straks thuis met bak shoarma :9 *

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:42

Qimm schreef:

Euhm.. ja.
Ik was niet van plan om te stoppen (tenminste niet nu, wel ooit) maar boek heeft me wel geholpen om NU te stoppen :D

Ik mis mijn eerste niet sigaretje al, me mac is op, maar ik WEET dat ik hem niet nodig heb...

( PLEASE sleur me door deze heen ?!)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:44

je hebt m niet nodig. Sta als je t nu nodig denkt te hebben even op. Loop naar de keuken, haal doekje over het aanrecht heen (ook als t niet nodig is). Ruim wat op ofzo. En ga over 5 minuten weer zitten.

De eerste laten zitten is het beste ;) dan ben je een echte ex-roker. JE KAN HET!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:45

TS: het is geen straf om niet te roken, maar een beloning! Het is echt een cadeau wat je jezelf doet hoor!

Tip: morgen even bij de drogist zoethout kopen :) Ter ondersteuning :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:46

ik meld me hier ook even hou vol jij niet opgeven!!!!! de eerste uren zijn hel lijkt mij...ik wil gaan stoppen en ben nu moed aan het verzamelen

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:48

Opruimen, hond uitlaten, touwtje springen het maakt niet uit wat als je maar afleiding hebt.
De eerste avond ben ik gewoon vroeg naar bed gegaan, wilde alle risico's uitbannen en slapen was de meest veilige optie :o

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:50

overleefd, de drang is er nog wel, maar k heb een stapel post-its gepakt, en citaten uit het boek opgeschreven, en op me beelscherm geplakt (en in de keuken, de bank, vensterbank, tefelrand).

Op tijd slapen lijkt me inderdaad een goed plan. kruip er zo maar eens in, enmorgen ochtend niet vergeten dat ik geen roker meer ben, vandaar alle post-its...

IK BÉN EEN EX-ROKER!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:52

kehdra schreef:
Qimm schreef:

Euhm.. ja.
Ik was niet van plan om te stoppen (tenminste niet nu, wel ooit) maar boek heeft me wel geholpen om NU te stoppen :D

Ik mis mijn eerste niet sigaretje al, me mac is op, maar ik WEET dat ik hem niet nodig heb...

( PLEASE sleur me door deze heen ?!)

een boek om je te helpen stoppen vind ik wel logisch, maar dat er een nodig hebt om in te zien dat roken een nutteloze, ongezonde, dure en verslavende bezigheid is... nou ja

Iig echt super goed dat je stopt :j Heel veel succes en sterkte met name de eerste tijd

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:53

tipje:

berg de asbakken op
berg de aanstekers ergens anders op
mocht je nog rookwaar hebben, dat ook weer ergens anders wegstoppen.

Moet je eerst 3 plaatsen langs, tegen de tijd dat je alles hebt verzameld weet je het weer ;)
zo ben ik mijn eerste week doorgekomen smorgens - nu denk ik er pas om een uur of 9 als collega's gaan roken pas aan

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 23:02

inge81 schreef:
tipje:

berg de asbakken op
berg de aanstekers ergens anders op
mocht je nog rookwaar hebben, dat ook weer ergens anders wegstoppen.

Moet je eerst 3 plaatsen langs, tegen de tijd dat je alles hebt verzameld weet je het weer ;)
zo ben ik mijn eerste week doorgekomen smorgens - nu denk ik er pas om een uur of 9 als collega's gaan roken pas aan

Mijn vriend rookt ook, en die wil niet stoppen (de sukkel), maar zal in ieder geval de asbakken verstoppen, sigaretten heb ik al niet meer, heb mijn laatste 3 aan mijn vriend gegeven.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:06

Ik ben nu al 2,5 jaar gestopt met roken en ik moet eerlijk toegeven dat ik af en toe nog wel eens de neiging heb om naar een sigaret te grijpen (ik was echt heel erg verslaafd, 1 pakje per dag). Gelukkig kan ik mezelf nog altijd inhouden en hoop dit voor de rest van mijn leven zo vol te houden :) Ik ben echt door een hel gegaan (voor mijn gevoel dan) toen ik ging stoppen met roken, ik vond het niet alleen mentaal heel zwaar maar kreeg ontzettend last van hoest buien tot kokhalzen aan toe, dit heeft zo'n 2 tot 3 maanden aangehouden, de dokter kon er niks aan doen, hij zei dat al het vuil nu uit mijn longen kwam..
Succes voor de gene die nu bezig zijn met het stoppen met roken! +:)+
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 28-10-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:06

Hier ook 1 die gestopt is ! nu Bijna 4 weken al,
ook met behulp van het boek van Allen carr ! Zonder dat boek was het me denk ik niet gelukt. Ik ben nu wel van de lichamelijke verslaving af maar heb wel nog sterk het gevoel dat iets mis zegmaar.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 23:08

misschien dat boek nog eens lezen eva?

2,5 jaar en nog inhouden?? feliciaa??

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:11

Goed van jou!! Ik ben ca. 1,5 jaar geleden gestopt. Achteraf gezien vond ik het helemaal niet zo moeilijk als ik van te voren had gedacht en ik heb tot de dag van vandaag absoluut geen spijt en ik raak nooit weer een sigaret aan. Ik hoop dat het jou net zo gaat.

Ik heb destijds ook een topic geopend en dat heeft absoluut geholpen. Succes de komende tijd!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:11

Ja ik weet niet hoe het kan, ik ben heel erg vatbaar voor verslavingen voor al geestelijk, ik denk dat het daar vooral aan ligt. Vooral in periodes waarin ik veel stress heb neig ik snel met dit soort dingen uitwegen te zoeken (wat natuurlijk niet goed is).
Maar ik weet inmiddels ook van mezelf dat ik een ontzettende doorzetter kan zijn (heb vorig jaar mee gedaan aan de ramadan en dit ook helemaal volgehouden) en dat ik het dus met een beetje moeite wel vol kan houden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:12

ik ben ook gestopt :j ben benieuwd hoelang ik het vol houdt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:15

Eva_D schreef:
Hier ook 1 die gestopt is ! nu Bijna 4 weken al,
ook met behulp van het boek van Allen carr ! Zonder dat boek was het me denk ik niet gelukt. Ik ben nu wel van de lichamelijke verslaving af maar heb wel nog sterk het gevoel dat iets mis zegmaar.

Dat heb ik dus ook heel erg. Dacht dat dat na aantal weken wel weg zou gaan maar nu met 2 maanden niet veranderd.
Ik vul het nu met eten, in mijn geval geen probleem maar het 'knagende gevoel' blijft.
Eerlijkheidshalve: alleen op moment dat ik niet bezig ben. Zodra ik mentaal en/of fysiek niet meer bezet ben gaat het geknaag opspelen.
Nou ben ik allang blij dat het iig niet een rookbehoefte is. Maar toch...wel vervelend :+
Ik was wel een hele hele verstokte gewoonteroker voor 15 jaar dan 30-50 sigaretten per dag.
Dat kan natuurlijk meespelen. Dat gat is niet zomaar gedicht.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 09:45

zo mijn eerste nietsigaret in de ochtend. Ik begin eraan te wennen geloof ik ! Vanacht nog wel over roken gedroomd, maar niet zo ernstig :P

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :D

Het gevoel van iets missen heb ik ook, niet dat ik zo een sigaret nodig heb, maar dat ik iets vergeet...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:05

*\o/*

Gaan we met zijn allen de tabaksindustrie onderuit halen *D :+ ;(

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:08

gaan ze knock out meppen.
Ben inmiddels alweer een paar uur verder, en al een boel sigaretten niet gerookt :D Heerijk!

Ik ben wat ziek, dus niet aan het werk, dus hang wat in me badjas, en heb dus me tanden nog niet gepoets :S MAARR ik heb helemaal niet zo'n smerige smaak in me mond als normaal. Geen verdoofde tong/keel :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:10

Wat goed van je.
Ik heb zoveel pogingen gedaan, maar steeds ben ik weer gaan roken.

Ik wil het nu met die pleisters gaan proberen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:12

Heb je Allen Carr geprobeerd Mathes? Zoniet, dan zou ik die gaan proberen!

Ik heb hem dorogelezen, en sinds die tijd geen peuk meer gehad, en ben helemaal enthousiast dat het eigenlijk zomakkelijk is. In elk geval niet zo moeilijk als dat ik dacht.

Wel fijn dat ik het in dit topic kwijt kan trouwens, helpt me een hoop!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:16

ik ben ook gestopt met het boek, sinds 2 januari 2009!
ik was het type: 2 pakjes per dag, iedereen meeslueren voor een peuk, wil je stoppen? ik ga voor je neus staan met mn sigaret en bied je er net zolang eentje aan tot je ja zegt :-) , wilde nooit stoppen, juist de hele wereld eraan helpen.
maar toen kwam het..... na rekenen bleek dat ik weer een eigen paard zou kunnen betalen als ik zou stoppen met roken.....
motivatie gevonden.
wild eeerst helemaal cold turkey stoppen maar kreeg 2 weken van te voren toch het gevoel dat ik 'iets' nodig had. wilde niet aan de kauwgoms ed. dus het boek.

het is super!!!!!

na het lezen krijg je gewoon ZIN om te STOPPEN! heeeeel raar!
ik heb na het stoppen 3 nachten amper geslapen van de afkick.
maar ik heb GENOTEN van het afkickproces....daar moet je doorheen.
en ik be nog steeds gestopt. uiteindelijk was het veel makkelijker dan ik ooit had gedacht (en mn hele omgeving die veel geld hebben verloren in weddeschappen dat ik er binnen no-time weer aan zou zitten).

ennuh TS: boek nog even goed checken hoor, het is niet 'ik ben een ex-roker' maar 'IK BEN EEN NIET-ROKER' :-)

succes, je kunt het.
geniet van de afkick en geloof in het boek! als je doet en denkt wat er staat kan het echt. is een kwestie van de knop omzetten en het boek helpt je daarbij.