nu al wintertenen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 19:06

bij mij zijn ze rood\paars, opgezwollen en ze glimmen helemaal :o eerste tijd jeuken ze en daarna zo een pijn dat ik bijna niet meer kan lopen. een soort van constante kramp :( heb ook altijd last van ijsvoeten als ik in bed lig. doe daarom altijd het eerste halfuur sokken aan anders kan ik echt niet slapen, schijnt ook niet bevorderlijk te zijn voor wintertenen maarja...

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:24

Willeke12 schreef:
bij mij zijn ze rood\paars, opgezwollen en ze glimmen helemaal :o eerste tijd jeuken ze en daarna zo een pijn dat ik bijna niet meer kan lopen. een soort van constante kramp :( heb ook altijd last van ijsvoeten als ik in bed lig. doe daarom altijd het eerste halfuur sokken aan anders kan ik echt niet slapen, schijnt ook niet bevorderlijk te zijn voor wintertenen maarja...

oooh die van mij zijn precies zoals de jouwe !! auwww

diana

Re: nu al wintertenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:41

yep heb het ook,tot huilens aan toe!!
ga optijd beginnen met wisselbaden,piesen over mijn voetjes,en insmeren...
heb het nu nog niet btw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:46

Ik had dit ook altijd maar sinds ik laarzen heb gekocht die gevoerd zijn met speciale wol ofzo (?) heb ik nergens meer last van. Dus vergelijkbaar met Uggs qua binnenkant maar dan nog fijner :+: Echt een aanrader!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:47

Proberen je hals/nek en enkel en hoofd warm te houden. Daar verliest een mens de meeste warmte.
Ik heb zelf al jaren winterhanden en tenen...echt laat het voorjaa maar weer komen!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:20

Ik heb ook wintertenen al.. Erg vervelend. Ik draag alle thermo kleding die je je kan bedenken en heb het ieder jaar weer. Wel goede zalfjes van de huisarts die werken, weet even 1,2,3 niet hoe het heet zal het eens voor je opzoeken.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 22:35

heel graag nessah. Afgelopen week gelukkig weer wat minder last gehad vanwege de hogere temperaturen...

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:38

het is nu zo verschrikkelijk erg!!! niet normaal.
zo erg pijn hebben ze nog never gedaan!

ze zijn knal rood! gigantisch opgezwollen en doen mega pijn...als ik ze maar aanraak voel ik het al.
ik pas echt niet meer in mijn schoenen...
als ik dan moet lopen verga ik van de pijn.

nu heb ik oppeens ook jeuk weer. dat had ik eerder niet.
die zalf van vsm werkt niet bij mij

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 18:30

vandaag is het bij mij ook weer drama :( probeer er niet aan te komen maar gaat niet lukken denk...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:34

Jahoor, ik heb de eerste ook alweer mogen verwelkomen. Vreselijk. Heb er niks tegen, probeer het te voorkomen

M4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:02

Volgens mij heb ik 't ook..
Tenminste, daar ziet het wel naar uit, zou wel de eerste keer zijn en vandaag ook precies de eerste dag dat ik er last van heb,
ik ga er tenminste vanuit dat het winterhanden en -voeten zijn.. maar echt pijn doet het niet, het jeukt vooral, weet niet wat het anders moet zijn?

Verschijnselen:
-handen: vingers zijn dikker, jeuken, gehele handen een lichte roodachtige kleur, beetje pijnlijk bij strekken van de vingers.
-voeten: dikkere plekken op gedeeltes van de voet waarop je loopt zeg maar, die plekken zijn ook rood en ze jeuken. (fijn met lopen :+)

Heb 't dus nog nooit eerder gehad, en moet er niet aan denken dat dit de komende tijd regelmatig gaat voorkomen.. het doet gelukkig (nog) niet echt pijn, alleen bij het strekken zeg maar.
Maar ik ga er wel vanuit dat dit winterhanden en -voeten zijn, toch?

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:13

ja dat denk ik ook hoor dat het winter handen en voeten zijn!
ik heb er zo'n last van...

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:28

Goh, ik heb dus nog nergens last. Als ik jullie verhalen lees zie ik al weer op tegen de 'echte' winter!! Nu gaat het allemaal nog wel. Heb nog niet echt zweetvoeten gehad op stal, dus ook geen bevroren tenen!!

Sterkte!!!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:34

Ik had vorige week ookal weer zulke dikke tenen dat ik niet meer in mijn nette schoenen paste. Ben ik weer aangewezen op mijn zeer oncharmante brede schoenen. Doet gewoon zeer, blaasjes, jeuken brrrrrrr. En dat terwijl het van de week nog 15 graden wordt. Nu zijn mijn tenen wel weer vrij normaal gelukkig.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:46

_Ismay__ schreef:
Heb er zelf zgelukkig nog geen last van gehad, maar van andere mensen ook al gehoord dat ze er nu al last van beginnen te krijgen.
Zelf heb ik genoeg middeltjes gebruikt, maar nog niks gevonden dat werkt :n..
Mijn dokter zegt ook dat er geen manier is om het weg te krijgen, alleen om de jeuk iets minder erg te maken.
Misschien voorkomen door het extra warm te houden? Meedere paren sokken + plasic zakjes om je voeten (schijnt te helpen, zelf niet geprobeert) en je handen goed invetten?

Geen plastic zakjes om je voeten doen hoor :n
Dan kunnen je voeten niet ademen en maak je het nog veel erger...

Ochtendurine schijnt echt te werken. Heb het nog steeds niet geprobeerd, maar hoor het steeds vaker.

Ik heb er ook al erg last van gehad. Het is nu gelukkig weer weg, maar ben bang dat dit een pijnlijke winter gaat worden ;(

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:01

afgelopen week heb ik gelukkig ook geen klagen. ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt of ze wel of niet bevroren zijn geweest. het heeft immers nog niet gevroren. als je eenmaal last van hebt gehad raak je het nooit meer kwijt denk ik. heb het al van mijn 16de jaar :(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:21

het heeft in oktober wel heel even een beetje gevroren ;).

ik heb ook al veel last van mijn tenen, zitten al blaasjes op, zijn dik en rood :( vorig jaar had ik er pas in december last van, dit jaar vanaf oktober.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:56

Willeke12 schreef:
afgelopen week heb ik gelukkig ook geen klagen. ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt of ze wel of niet bevroren zijn geweest. het heeft immers nog niet gevroren. als je eenmaal last van hebt gehad raak je het nooit meer kwijt denk ik. heb het al van mijn 16de jaar :(

Ik heb het al vanaf mijn 10e ongeveer. Het ene jaar wat minder dan het andere jaar, maar blijf er last van houden...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:30

voorlopig vallen mijn tenen relatief goed mee,maar mijn vingers....auw!

ik had pijnlijke blaasjes op enkele vingers zitten,ze zijn op 1 grote na momenteel allemaal over,maar die op mijn pink heeft ondertussen een doorsnede van 1 op 1cm,op mijn gewrichtje,zit rood,dik en is pijnlijk...

ook hier hou ik hout vast voor de rest van de winter....