Pijn in gewrichten door de kou :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyBL

Re: Pijn in gewrichten door de kou :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:41

And last, but not least:

Ga hier even mee naar de huisarts!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:42

Mijn huisarts weet echt nergens wat van heb ik het idee.. die stuurt me altijd weer gewoon naar huis...
Zou een fysio ook hier even naar kunnen kijken?? Dat doe ik dan liever..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:44

Bij mij helpt Magnesium- Oralaat (?) ook wel iets.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:47

Een fysio kan er ook naar kijken en ja, het kan inderdaad best te maken hebben met het feit dat je geen kruisbanden meer hebt :j

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:56

ik heb er ook al jaaaaren last van. soms wat meer en soms wat minder. vooral als het koud is, en dan als ik veel gelopen heb of mijn knieën veel heb moeten buigen.
toen ik nog paardenhouderij deed en we moesten springen op school, stapte ik daarna af en moest zeker 10 minuten door mn knieën gebogen in de bak blijven staan, kon niet zomaar weglopen. deed veels te veel pijn :+
daarom ben ik maar dressuurruiter geworden, kunnen mn beugels lekker lang :P

als ik erg veel last heb doe ik wel eens een knie brace om. blijft warm én bied ondersteuning.
maar als ik stil zit en/of thuis ben doe ik ze wel af, want het knelt toch ook aardig af. draag ze alleen als het écht nodig is

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:26

De fysio heeft het bij ij alleen maar erger geaakt, ik kwam daar elke keer met helse pijn vandaan. Omdat ze daar juis mij knie meer belasste om 'hem sterker te maken' Maar daardoor ging het juist alleen maar achteruit.

Het enige wat wel heel goed was daar is een soort aparaatje. met radio micro of wat voor golen dan ook, die rolde ze over me knie, en de pijn was weg, echt geweldig.

Voor de rest, pillen of andere dingen helpen echt niet, ik heb mijn levenstijl moeten veranderen, zo kan ik echt niet meer dan ee km of 3 fietsen, zonder tegenwind en in een lage versnelling wel te verstaan. Zo veel mogelijk de lift nemen, rennen springen en gek doen niet al te lang. Lang staan of lopen is ook geen optie voor mij. Paardrijden kan, maar springen en opstappen gaat met veel moeite.

Ik hbe een elektrische deken waardoor het opstaan 's ochtend al een stuk aangenamer word.

Vroeger waxik iemand die gewoon door de pijn heen liep, als gevolg dat mijn lichaam zei: Doe het zelf maar, en ik kracht verlies kreeg en niet meer kon lopen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:33

Gelukkig ben je nooit de enige :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:36

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 07:40

Nou ik zal een afspraak maken bij de huisarts.. de pijn begint ondragelijk te worden.. kan al niet meer fatsoenlijk lopen.. moet toch maar eens even laten nakijken!!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:45

Lijkt me inderdaad slim :j

Ik heb heeel snel last van vingers/pols en knieën. Knieën is eigenlijk altijd wel.. Ook in de zomer, maar in de winter wel erger. Ik heb ook bijna altijd koude handen.. Dus dat werkt ook niet helemaal mee..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 07:48

Ik heb eigenlijk nooit last van koude handen / voeten of wat dan ook.. En heb ook echt alleen last van mijn knieeen.. hmmm

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:51

Tsja ik ben ook al meerdere keren naar de HA gegaan.. Eerst zei die ja je bent nog in de groei etc. Keer daarna toch maar laten testen omdat er reuma in de familie zit!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 08:41

Kom net bij mijn huisarts vandaan.. Die zegt dat mijn knieën overbelast zijn.. doordat ik ook geen kruisbanden heb (en onstabiel zijn) en wel dit weekend een boswandeling heb gemaakt over zandpaden zijn ze overbelast geraakt..
Nou ik ben benieuwd of dat het is.. *laat ik het hopen*

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:39

Ik heb dit ook wel eens met mijn enkels als ik ga rennen in de winter. Dan duurt het echt een paar minuten voordat de pijn weer weg is. Ik heb ook heel vaak koude handen, maar hier heb ik er dan weer geen last van.

Gelukkig gaat het bij mij meestal vrij snel over, maar het kan best lastig zijn :(