Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Marchador schreef:Uit de kom hoeft niet eens zo heel veel pijn te doen.
Maar ik vraag me af of je onderarm wel uit de kom kan schieten, volgens mij is dat een zadelgewricht ofzoiets niet een kop en kom toch?
Als de pijn echt aan blijft houden zou ik naar de huisarts gaan, maar misschien is het wel verrekt.
Het is idd niet echt 'uit de kom' omdat er geen kom zit. Maar hij kan er als er veel kracht op komt wel 'naast schieten'. In medische termen noem je het ook niet 'uit de kom', maar luxatie
Delphi schreef:Het is vanaf een computer bijna niet te beoordelen hoeveel pijn iemand heeft. Daarom hebben de meeste ook geadviseerd om naar de HA te gaan als het niet over ging. Alleen als je echt je arm of schouder uit de kom hebt dan laat je je echt wel snel naar de HAP of EHBO brengen en zit je niet op bokt te typen met één hand.
Maar idd, heb jij dan ook wel eens je elleboog of schouder uit de kom gehad? En dan bedoel ik ook echt uit de kom hé, dat het door een dokter is vastgesteld! Sommige roepen als snel dat iets uit de kom is terwijl dit niet het geval wasIk heb het ook wel eens gehad en het moest terug geplaats worden op de EHBO. Ik vond het echt zeer pijnlijk en had het zelfs benauwd door de pijn. Toen het teruggezet was, leek het er op dat de pijn echt bijna weg was. Maar kort daarna ging het weer zeer doen door de banden die uitgerekt waren en heb ik er echt wel twee weken wat last van gehad.
verootjoo schreef:schouder uit de kom of elleboog is wel een heel verschil! Zeker in hoeveelheid pijn. Met een schouder uit de kom ga je idd zo snel mogelijk naar de SEH. Maar ze wijst het gebied in de elleboog aan. De meesten hier zeggen dat dat niet uit de kom kan/ gepaard gaat met gruwelijk veel pijn. Dat is niet waar, aangezien het kommetje in de elleboog veel kleiner is dan de schouder, doet het ook aanzienlijk minder pijnDaarbij heb ik meer mensen gezien die na een week kwamen met pijn in de elleboog/ niet meer kunnen strekken/buigen, waarbij toch bleek dat ie uit de kom was
en aangezien dit júist vaak gebeurd door een onverwachte ruk aan je arm, denk ik er juist gelijk aan.
Maargoed, ook ik adviseerde haar naar de HA te gaan hoor
En nee, ik heb het niet zelf gehad. Maar aangezien ik er wel mee werk, weet ik imo prima waar ik het over heb
. Ik had het inderdaad over een schouder uit de kom en dat doet gruwelijk zeer, dus ging ik er vanuit dat dat met een elleboog ook zo zou zijn

miss_kippie schreef:nou als je elleboog uit de kom is dan heb je heel veel pijn en knie schijf en heup ook.helaas heb ik 10 jaar ervaring hier mee.mijn knie schijf ligt er heel vaak naast 6 weken gips en we gaan weer veder.
tantjeuh schreef:DendroFleur schreef:Ik zou het even aan zien maar daarna er toch mee naar de dokter gaan. Zeker omdat je daarvoor al klachten had.
Er zijn trouwens hondenriemen die licht elastisch zijn. Een oplossing voor mensen die een onverwachte schok niet kunnen verdragen.
Daar bestaan hondenscholen voor