Energy drank slecht??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:17

Het is niet echt gezond nee. Veel calorieen (500 is wel wat overdreven), veel suiker en cafeine.

Maar het heeft niet op iedereen effect ;) Ik kan er 5 drinken en merk nog steeds niets. En gem drink ik er 1 in de 2/3 weken ;) Cafeine heeft geen effect op mij, niet in cola, niet in koffie en niet in red bull :) Ik vind red bull gewoon erg lekker, maar vanwege mijn gezondheid drink ik het maar af en toe.

Het is wel echt pure vernieling van je tanden om er veel van te drinken :)

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:21

Ik voel niks van Energy drank, word er niet druk van ofzo. Maar of het nou écht gezond is, denk niet dat het goed is als je meer dan 3 blikjes op een dag drinkt iedere dag door :P
Ik drink het bijna nooit meer trouwens..

Anoniem

Re: Energy drank slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:22

Nee, dat is écht niet gezond...
Meisje uit men klas had er een keer teveel van op en begon helemaal te trillen enzo... Bewijst maar weer hoe gezond het is. Echt een bom van suiker, dus iedere ochtend 2 blikjes is echt not done. 1 keer in de week een blikje kan niet echt kwaad...

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:23

ik drink een beetje erg veel van dat spul.
Ik koop vaak een kratje van 24 blikjes en dat is er in
2 dagen helemaal door

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:25

Miranda06 schreef:
ik drink een beetje erg veel van dat spul.
Ik koop vaak een kratje van 24 blikjes en dat is er in
2 dagen helemaal door

Dat je nog niet aan het stuiteren bent?! Als ik 1 zo'n blikje helemaal leeg drink, word ik echt druk en krijg ik daarna hartkloppingen.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:26

energiedrink is niet goed voor de tanden:
Afbeelding

Hoe herkent men tanderosie?
Bij voortschrijdende erosie kan het glazuur dunner worden of zelfs geheel verdwijnen. Het lichtgeel gekleurde tandbeen wordt dan zichtbaar; de tanden worden dus geler! Het is ook mogelijk dat vullingen van metaal en composiet boven het tandoppervlak gaan uitsteken. Dit omdat deze vullingen niet worden aangetast maar het glazuur wel. De tanden en kiezen worden ook kleiner, met name bij de voortanden kan dit goed zichtbaar worden.

Wat zijn de boosdoeners?
Frisdranken
Frisdranken danken hun frisse smaak aan het toegevoegde zuur. De toevoeging van suiker maskeert echter de zure smaak. Omdat het gebruik van frisdranken de laatste tijd fors is gestegen komt erosie steeds meer voor. Met name Coca Cola is in dit opzicht berucht. ( de gemiddelde Nederlander drinkt per week een liter Cola) Light dranken zijn voor erosie even slecht, omdat zij evenveel zuur bevatten. Voor het ontstaan van cariës zijn zij wel minder schadelijk.
Ook vruchtesappen en wijnen zijn zuur. Vandaar dat bij wijnkeurders en vinologen regelmatig erosie optreedt.
Hoe zuur mag een drank zijn? Reeds bij een pH onder de 5,5 in de mondholte kan het tandglazuur gaan oplossen. Hoe zuurder de drank, hoe erosiever voor het gebit. Een drank met een pH van beneden de 4 kan eroderend werken op het tandglazuur.

http://www.tandartsplein.nl

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:26

heb wel eens 5 blikjes RB gedronken... was geen succes gelijk raar hartritme en geloof me doet heel vel pijn!

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:27

mijn hart gaat inderdaad ook erg vaak tekeer
maar probleem is bij mij dat ik bijna geen drinken lust.
Enigste wat ik drink is appelsap, vifit en energy drink

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:28

Het is ook echt superslecht voor je maag. Misschien ook wel leuk om te vermelden dat cafeïne een alkaloïde is, oftewel een broertje van morfine en cocaïne. Behoorlijk verslavend dus.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:32

Kan me niet voorstellen adt je geen water lust? Of misschien iets als dubbel fris of cola of siroop?

Ik vind het altijd zo overdreven, heb heel lang in de supermarkt gewerkt en dat word er gigantisch veel verkocht.
'Monster' is geloof ik de nieuwe hype.

Heel veel (jonge kinderen) mensen drinken het omdat het in is ofzo. Ik zie vaak genoeg meisjes zuur kijken omdat ze het eigenlijk niet lekker vinden. Waarom drinken ze het dan? 'Ja.. gewoon'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:33

Nagini schreef:
Kan me niet voorstellen adt je geen water lust? Of misschien iets als dubbel fris of cola of siroop?

Ik vind het altijd zo overdreven, heb heel lang in de supermarkt gewerkt en dat word er gigantisch veel verkocht.
'Monster' is geloof ik de nieuwe hype.

Heel veel (jonge kinderen) mensen drinken het omdat het in is ofzo. Ik zie vaak genoeg meisjes zuur kijken omdat ze het eigenlijk niet lekker vinden. Waarom drinken ze het dan? 'Ja.. gewoon'.

Inderdaad, monster... Da's een halve liter :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:34

Ik drink trouwens weleens één blikje Bullit, nou, daar sta ik al van te stuiteren. Maar dat is dan enkel voor op slaapfeestjes :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:34

Kan me ook echt niet voorstellen dat je niet iets anders lust. En als het echt waar is, dan kun je altijd nog iets anders leren drinken.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:35

van water wordt ik vreselijk misselijk
siroop heb ik nog nooit gelust en cola dronk ik eerst
ook vreselijk veel maar dat lust ik nu ook niet meer.
Kan ik ook niks aan doen ik lust gewoon bijna geen drinken

Britt

Mijn moeder heeft op de poli cardiologie gewerkt en daar hebben ze een patient gehad die elke dag een ruime hoeveelheid van die rotzooi dronk, zijn spieren werden gewoon weggevreten door dat spul, inclusief zijn hartspier dus.
Weet dus waar het op uit kan lopen. Om nog maar te zwijgen over je gebit, gewicht en algehele gesteldheid :=

Anoniem

En hoeveel is een ruime hoeveelheid? Waar denk je dan aan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:37

Weet niet meer precies, was wel veel hoor, geloof zo'n 6 blikjes per dag :r

Nagini

Ik drink het eigenlijk nooit. Lust het wel, maar drink net zo graag iets anders. Ik merk namelijk toch niets van die energy wat je zou moeten krijgen. Overigens drink het liefste overal light van, en dat kan bij deze niet.

@Miranda, goed dat kan. Kan me er zelf niets bij voorstellen. (Wat ze al niet verkopen aan keus in de winkel!!)

LizMD

Appie heeft sinds kort wel light energydrink hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:38

Hoe krijg je sowieso elke dag 6 van die blikjes naar binnen? Ik drink het hoogstens 1x in de 2 weken en dat is al veel. Doe mij dan maar koffie. :=

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:38

Wat is slecht? Je kan er vast oud mee worden. Maar loopt dan wel het risico dat je veel te zwaar wordt en geen eigen tanden meer hebt. Heel veel suiker en ook erg zuur. Snap dat je een blikje neemt als oppepper (bijv in de auto) maar zie het niet als een gewone frisdrank.
Ik denk dat er ook een soort gewenning op kan treden. Als je dan een keer minder neemt wordt je flauw omdat je lijf is ingesteld op een suikerbom.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:39

Miranda06 schreef:
van water wordt ik vreselijk misselijk
siroop heb ik nog nooit gelust en cola dronk ik eerst
ook vreselijk veel maar dat lust ik nu ook niet meer.
Kan ik ook niks aan doen ik lust gewoon bijna geen drinken

Waarom ga je dan geen appelsap drinken in plaats van die troep.
Je zegt dat je dat wel lust, lijkt me een stuk beter voor je lichaam..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:40

Die light is zoo ranzig :')
De gewone zit volgepompt met suiker, de light heeft diezelfde hoeveelheid, maar dan aspartaam. Dan is suiker beter voor je hoor :=

Miranda06; je mag gerust eigenwijs zijn, maar je gaat me toch niet vertellen dat; 'ik lust niks' een goed excuus is en je dat zelf met een stalen gezicht kunt vertellen? :+
Laatst bijgewerkt door Britt op 20-10-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:40

Heb het net even opgezocht ( studeer voeding en dietetiek)
In een blikje redbull ( 250 gram) zit 115 kilicalorieen.
Het zit mega vol suikers die slecht zijn voor je gebit, maar ook voor je lichaam.
Op dit moment is het drinken van redbull een hype onder jongeren.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:43

Een jongen uit mijn klas heeft kortgeleden een verbod op energiedrank gekregen. Hij had namelijk op een gegeven moment permanent last van hoofdpijn ed. De hoofd-oorzaak hiervan was een teveel aan energiedrank, koffie dronk hij bijvoorbeeld niet.