In de winterperiode vroeger slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: In de winterperiode vroeger slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:53

Je zet de wekker op je gewone wektijd. Een half uur voordat je wakker moet worden, gaat ie langzaam schijnen, zodat je eigenlijk door het licht uit je diepe slaap gehaald wordt. Als het echte wekgeluid (radio of piep) dan afgaat, dan ben je niet in je diepe slaap en dus al bijna wakker. Ik word dan niet meer groggy wakker met het gevoel dat het midden in de nacht is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:53

ik wil het liefst al naar bed als ik thuiskom van mijn werk rond een uur of 8.... maar dan moet ik nog stofzuigen/dweilen/was draaien en drogen/mail wegwerken enz.
Het was vandaag zo warm op m'n werk dat ik rond 3 uur bijna achter de pc zat te pitten, moest met een roker mee naar buiten om wakker te blijven....
In de zomer zie ik het 's avonds nog wel eens half 11 worden, dat lukt in de winter echt niet......

Ik heb al 2 jaar een wakeup light maar ik vind de lichtflitsen een half uur voor ik eruit moet erg irritant, zonde van dat half uur....

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:56

Ik heb de nep versie van naf naf. (die was goedkoper). Daarvan kun je de lamp zwakker zetten. Maar ja, soms draai ik mij om in mijn slaap, valt mijn oog op de wekker, en ben dan te vroeg klaar wakker. Toch, is het handiger dan groggy opstaan.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:56

Hmmmm, misschien dat ik hem dan toch maar aan de kerstman ga vragen :P

Ik dacht namelijk dat hij geen geluid maakte.. en ik dacht.. van alleen licht wordt ik echt niet wakker :=

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:57

Ik denk dat ik ook liever iets te vroeg wakker wordt dan dat ik een half uur extra slaap en dan idd groggy wakker wordt :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:57

Ik merk het inderdaad ook wel. Zomers kan ik een stuk makkelijker laat opblijven, maar in de winter dan begin ik het rond 21.00 uur wel te merken en kan ik het vaak nog wel rekken tot half 10/10 uur, maar dan houd het vaak wel op. Ik kan dan ook direct heerlijk slapen, iets wat zomers ook wel eens anders is.

Misschien dat het ook te maken heeft met dat het zomers vaak wat warm is om lekker te slapen?

Oooh en het 's ochtends wakker worden en opstaan ook een onwijse ramp in de winter, zomers zweet ik nog wel eens me bedje uit(op warme dagen/nachten) in de winter is het 's ochtends maar koud op mijn kamer en kan ik dus echt niet opstaan.

Wake-up light wil ik ook graag proberen, maar vind ze zo duur...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:05

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:07

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:09

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:09

Ik ben ook echt heel moe in de wintermaanden. Sowieso omdat ik veel op school & bij de paarden ben, en dan ook echt druk bezig, maar net zoals vandaag, nou ik kruip nu naar bed hoor! :evaw:

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:10

dammie1 schreef:
Hoef vast niet te uit te leggen waarom ik hem niet gekocht heb :-)

hahaha, nee dat hoef je niet uit te leggen :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:18

haha ik ben dus niet de enigste.. ik heb dat ook altijd... zomers kan ik het ook gerust volhouden tot half 11 ofzo.. maar s winters.. pff.. dan kan ik ook gerust om 9 uur naar bed gaan! vooral als ik het koud heb.. en mn elektrische deken aan heb! (a) heerlijk!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:23

DenK4ever schreef:

Ik dacht namelijk dat hij geen geluid maakte.. en ik dacht.. van alleen licht wordt ik echt niet wakker :=

Dat dacht ik ook, totdat ik het probeerde... en echt waar, zelfs ik werd/wordt wakker van het licht :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:25

kennis heeft ook zo'n wake up light.
Had het er 2 weken geleden met haar nog over.
En ik denk dat ik er ook maar eens aan moet.
Dan heb ik een fatsoenlijke manier van wakker worden.
Gebruik nu m'n telefoon en daar schik ik echt van wakker, zeker als er dan ook nog een iemand belt.

Moet er ''straks'' om 04.00 uit, moet om 05.00 op de werkvloer staan :O

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 06:33

Die wakeup light heb ik ook. :j Maar ik heb totaal geen moeite met opstaan. :n Als ik er eenmaal uit ben ben ik ook wakker ook. :j

Een halfuurtje slapen werkt niet. Als ik er dan echt uit kom dan ben ik zo gaar. :o

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 06:36

Herkenbaar dit allemaal... "de winterslaap" :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 06:41

Gelukkig zijn er meer die hier last van hebben. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:24

Grr ik hou niet van de winter! Ik ben ook heel erg moe in de winterperiode maar het frustrerende is dat als ik eenmaal op bed lig ik niet snel kan slapen. Maandag val ik wel steeds rond 8 of 9 uur in slaap maar dat is meer omdat ik dan moet bijkomen van het weekend. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:25

amigootje schreef:
DenK4ever schreef:

Dat dacht ik ook, totdat ik het probeerde... en echt waar, zelfs ik werd/wordt wakker van het licht :D

Ik niet. Ik slaap vrolijk door het licht heen en nog beter, vorige keer lag heel het huis wakker van het vogeltjes geluid behalve ik. :P

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:26

Ook zeer veel last van als het al zo rond 18.00u begint te schemeren dan heb ik al zoiets van pffff..

Voel me af en toe net een beer die zijn winterslaap moet gaan houden :o

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:28

Ik doe meestal rond 7/8 even een half uurtje slaap (na het avondeten, is de bank dus ook echt gevaar haha). Wakker worden is dan heel erg moeilijk maar ik kom de rest van de avond dan wel door :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:23

devine schreef:
Ook zeer veel last van als het al zo rond 18.00u begint te schemeren dan heb ik al zoiets van pffff..

Voel me af en toe net een beer die zijn winterslaap moet gaan houden :o

Haha dat zei ik vanochtend ook al. :') Zou het heerlijk vinden om heel de winter door te slapen!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:34

Van teveel slapen wordt je ook moe :) Probeer 's avonds na het eten eens een rondje te gaan wandelen buiten of ga een paar keer per week 's avonds naar de sportschool, dan voel je je daarna een stuk fitter :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:35

Nouja de sportschool is niets voor mij. :o Dan ga ik afvallen en ik val erg snel af maar ik kom niet aan. :+ Ben dus al te 'dun'.

Wandelen kan wel. :j Alleen heb ik daar vaak geen zin meer in na het werk. Eer dat ik thuis ben van de paarden voeren dan is het 6 uur eten tussen 6 en 7 en dan lig ik vaak al te slapen. :') Of ik kijk nog even tv. :=

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:36

Regelmatig onder de zonnenbank gaan schijnt wel wat te helpen.

Heb het niet zo met naar bed gaan, maar mijn bed uit komen als het nog donker is, dat kost mij echt heel erg veel moeite zeg!