hoofdpijn & misselijk na van de trap vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:30

Het zal geen zware hersenschudding zijn omdat je niet bewusteloos bent geweest en omdat je geen 'gat' in je geheugen hebt; je weet nog precies wat er is gebeurd.
De misselijkheid duidt echter wel degelijk op een lichte hersenschudding.
Ik zou dus voor de zekerheid even bellen en mogelijk krijg je het hierboven genoemde wekadvies.

het grootste risico; dat er ergens toch een zwelling in de hersenen of een bloeding(kje) optreedt die na enkele uren pas problemen te geven.
Dat kan idd een coma zijn.
Het wekadvies is om dat te bewaken. Zolang je nog gewoon wakker wordt en zinnige antwoorden geeft, is er niets ernstigs aan de hand.
Maar ook dan nog is het verstandig om even een paar dagen rustig aan te doen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:33

Heeh,,

bedankt ik heb net even met mijn moeder overlegt.. ze kijkt morgen ochtend bij mij en ze smst me om de 3 uur even..

bedankt voor reacties/tips
Laatst bijgewerkt door Mars op 18-10-09 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MSN taal/spelfouten verwijderd

Silence

Re: hoofdpijn & misselijk na van de trap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:34

sms-en lijkt me niet bepaald slim hé. Mocht jij wegzakken dan wordt je daar toch nooit wakker van....

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:37

Ze geven je hier tips, maar eigenlijk doe je er niets mee :=
Waarom had je je moeder dan niet gewoon om tips gevraagd als je toch alleen naar haar luistert en niet naar wat hier gezegd wordt? ;)
Maarja, sterkte ermee!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:40

fionaf09 schreef:
Heeh,,

bedankt ik heb net even met mijn moeder overlegt.. ze kijkt morgen ochtend bij mij en se smst me om de 3 uur even..

ty voor reacties/tips

Sorry, maar ik zeg het maar even recht voor zijn raap: wat ben jij enorm eigenwijs! Zoals eerder gezegd kan dit een hersenschudding zijn. En gevolg daarvan kan zijn dat je hersenschade oploopt of zelfs erger.
Om de 3 uur is te lang om te wekken.
Snap niet dat je met deze klachten niet even langs een arts bent gegaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:41

Smssen heeft echt geen enkele nut, ik werd pas na 15 min schudden en roepen wakker en ik had niet eens een zware hersenschudding, en de zelfde symptomen als jij. Ik was alleen wel gedesorienteerd, maar toch.
maar ja we hebben je advies gegeven, verder moet je het zelf weten.
Sterkte ermee

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:42

hallo,,

waarschijnlijk komt mijn moeder mij gewoon om de paar uur wakker maken.. :Z

@marilla: ik wil wel wat met de tips doen maar mijn moeder moet het uiteindelijk doen en als zzij het bijv niet nodg vind :P kan ik dat niet helpen.. ;(

maar ik ga eerst maar rustig aan doen morgen dan maar niet paardrijden |(

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:45

Waarschijnlijk.....jeetje, wat ben je eigenwijs zeg.
Je weet duidelijk niet wat de gevolgen kunnen zijn.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:47

fionaf09 schreef:
waarschijnlijk komt mijn moeder mij gewoon om de paar uur wakker maken.. :Z

@marilla: ik wil wel wat met de tips doen maar mijn moeder moet het uiteindelijk doen en als zzij het bijv niet nodg vind :P kan ik dat niet helpen.. ;(

Misschien is het verstandig als je toch de HA post even belt, misschien neemt ze het dan wat eerder aan. Of je moet haar even dit topic en vooral het verhaal van pubelia laten lezen. Shocking!

Ik ben slechts een simpel EHBO'ertje maar daarbij wordt je echt wel ingestampt dat misselijkheid na een val/klap op het hoofd zeker een reden is om professionele hulp in te schakelen.

tot slot nog een linkje voor je moeder;
http://www.hersenstichting.nl/alles-ove ... dding.html

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:52

Ik snap ook niet dat hier zo luchtig over gedaan wordt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:55

beantsje schreef:
Het zal geen zware hersenschudding zijn omdat je niet bewusteloos bent geweest en omdat je geen 'gat' in je geheugen hebt; je weet nog precies wat er is gebeurd.
De misselijkheid duidt echter wel degelijk op een lichte hersenschudding.
Ik zou dus voor de zekerheid even bellen en mogelijk krijg je het hierboven genoemde wekadvies.

het grootste risico; dat er ergens toch een zwelling in de hersenen of een bloeding(kje) optreedt die na enkele uren pas problemen te geven.
Dat kan idd een coma zijn.
Het wekadvies is om dat te bewaken. Zolang je nog gewoon wakker wordt en zinnige antwoorden geeft, is er niets ernstigs aan de hand.
Maar ook dan nog is het verstandig om even een paar dagen rustig aan te doen.

Dit klopt dus ook niet helemaal! Ook al geef je zinnige antwoorden dan nog kan je een bloeding hebben. Mijn ongeluk was in de avond om half 7 gebeurd, en pas de volgende dag rond half 11 lag ik in coma. En in die tussen tijd gaf ik gewoon zinnige antwoorden ;) Mijn schade is toch niet miniem te noemen ;) Zo was ik dus ook niet echt misselijk. En heb helemaal niet over gegeven. Dus dat zegt nog niks. Daarom is zo'n val van de trap zo verradelijk.

Ik hoop dus ook dat de TS dit wel serieus wil nemen allemaal!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:57

Is eigenwijsheid ook een symptoom van een hersenschudding? :+

Zonder gekheid: Ik snap echt niet dat er niet even gebeld wordt met de huisartsenpost. Ook al vindt je moeder het niet nodig, je kunt altijd zelf even bellen.

Die mensen zitten daar voor jouw gezondheid. Juist in een geval als deze waarin je zelf het meest twijfelt. Ze helpen je graag, hoor.

Verder zou ik het verhaal van Pubelia eens doorlezen. Ook zou ik advies van Beantsje aannemen, zij zit in de zorg en hamert erop dat je hier iets mee doet. Lijkt me heus dat mensen hier niet posten om je te pesten, maar omdat bijvoorbeeld een Pub. en een Bean. weten welke gevolgen het kan hebben als je deze klachten negeert. :7

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:58

Ik zou er ook niet zo luchtig over doen...
Heb zelf een keer een flinke hersenschudding gehad na een val van mn pony. Ik ben toen wel buiten bewustzijn geweest. Verder weet ik totaal niks meer van die dag. Alleen de dingen voor de val weet ik nog... Dus ik raad je aan. Bel de huisartsenpost en vraag advies! En vraag en je moeder of ze je om de 2 uur wakker maakt en niet door middel van een smsje!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:00

beantsje schreef:
Misschien is het verstandig als je toch de HA post even belt, misschien neemt ze het dan wat eerder aan. Of je moet haar even dit topic en vooral het verhaal van pubelia laten lezen. Shocking!

Dit lijkt mij zo wie zo verstandig! En ik weet dat mijn verhaal shocking is, maar ik heb het juist hier naar buiten gebracht om zo veel mogelijk slachtoffers te voorkomen. Daarom hoop ik dus ook dat de TS verstandig is en even de HA post te bellen!

Eventjes voor de duidelijkheid. Bij mij zijn mijn klachten in eerste instantie bij mijn ongeluk niet genegeerd. Toen alles achter de rug was. Zijn mijn klachten die ik van de hersenletsel heb 18 jaar lang genegeerd!

En geloof me een hersenbeschadiging hebben is echt niet leuk! Dus alsjeblieft TS, bel aub een HA post. Ik smeek het je bijna...

Eigenwijs/verward zijn kan inderdaad wijzen op een hersenschudding!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:02

pubelia schreef:
Dit klopt dus ook niet helemaal! Ook al geef je zinnige antwoorden dan nog kan je een bloeding hebben. Mijn ongeluk was in de avond om half 7 gebeurd, en pas de volgende dag rond half 11 lag ik in coma. En in die tussen tijd gaf ik gewoon zinnige antwoorden ;) Mijn schade is toch niet miniem te noemen ;) Zo was ik dus ook niet echt misselijk. En heb helemaal niet over gegeven. Dus dat zegt nog niks. Daarom is zo'n val van de trap zo verradelijk.

Ik hoop dus ook dat de TS dit wel serieus wil nemen allemaal!

Tuurlijk, maar jij was na 14 uur dus echt niet meer wakker te krijgen. Voor zover ik weet, geldt een wekadvies elke 2 uur voor 24 uur (dus zeker niet 1 of 2 x). En wat ik bedoel te zeggen, dat je je niet druk hoeft te maken als je na die 24 uur nog steeds alert reageert.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:05

fionaf09 schreef:
me moeder die wil het even in de gaten houden en als ik misselijker of moet overgeven moet ik het zeggen...

bewustijn ben ik niet kwijt geraakt

TS zeg even tegen je moeder dat die misselijkheid veel vaker vrij snel overgaat, maar dat dat niet wil zeggen dat je geen hersenschudding hebt!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:07

Nee dat klopt! Ik bedoel dus ook te zeggen dat je nog goed in het begin zinnige dingen kan vertellen. Ik vroeg (schijnbaar) gewoon nog om een glaasje water, en heb die ook nog gewoon opgedronken. Al weet ik er dus niks meer van!

Na 24 uur is het grootste gevaar geweken!

Nee ik was echt niet meer wakker te krijgen. Zo als ik een week geleden (voor het eerst) gehoord heb, schijnt het dat ik er eerder al wel raar erbij lag. Maar dat ik toen wel wakker was. Maar achteraf bleek dus ook toen al in een coma aan het raken was! (kan overigens goed gezegd zijn hoor, maar dat ik het vergeten ben.)

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:10

volgens mij is het een hersenschudding

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:00

Hmm, ik ben benieuwd of ze vannacht nog wakker is gemaakt en of ze vanmorgen nog wakker is geworden :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:20

ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor een hersenschudding hoor! :(:)
Als je van de trap bent "gegleden" met je voet dan ben je hoogst waarschijnlijk op je billen/rug geland he?
En dan is de kans groot dat je spieren hebt geraakt in je rug en die kunnen ook zo'n rotte hoofdpijn met misselijkheid geven.
Als je echt hersenschudding hebt dan hou je ook geen drinken binnen!
Dus meis maak je niet druk,neem een paracetamolletje en een hete douche.Gaat echt helemaal goedkomen!Enehh.........volgende keer effe schoenen aan doen als je de trap af gaat! ;)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:32

heeh:)

ik ben heus wel weer wakker geworden en mijn moeder heeft gwn haar plicht vervult..

@ funny horse: ik heb zeker een asprine met wat drinken gehad en ben toen gaan sllapen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:37

dat heb je goed gedaan!
Hoe gaat het nu met je hoofdpijn?Je zult wel spierpijn hebben?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:38

heeh

ja beetje last nog van de hoofdpijn..
spierpijn heb ik zeker last van.

ik doe vandaag gewoon rustig aan en ga het paardrijden maar een dagje uitstellen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:41

Neem nog maar een asprine en als het kan blijf maar lekker thuis vandaag.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:54

Ja blijf gewoon thuis beetje op pc, beetje lezen..