Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:47

Ik heb een bed van 1.60 en hij een van 1.80 geloof ik... We hebben één deken maar hebben eigenlijk nooit last van getrek aan de dekens ofzo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:48

Lins_Vetra schreef:
En 2 één-persoonsbedden naast elkaar? Of een kleine ruimte ertussen en dan ieder een aparte deken?

Vaak is het alleen al de deken die een hoop verschil maakt.

Inderdaad, of zijn het echt de geluiden waardoor hij niet kan slapen?

Ik lig altijd helemaal opgerold in mijn tweepersoons-dekbed, dus tegen de tijd dat we gaan slapen pakt mijn vriend er een extra dekbed bij.

Ik snap wel dat je het vervelend vindt. Mijn vriend kan hier ook niet altijd goed slapen door de geluiden van de straat (ik woon aan een drukke weg) en dat vind ik ook niet fijn voor hem. Wij zitten nog in de fase dat ik vind dat hij er nog aan moet wennen. :+ Maar als dat niet lukt en hij er echt last van zou krijgen dat hij niet veel slaapt zou ik het niet erg vinden om apart te slapen. Samen is leuker, maar als dat niet gaat is het niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:49

Wuis, via de deken voel je wel iedere beweging van elkaar.. Denk dat ie daarvoor wel meer 'last' heeft als jij draait/beweegt.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:51

Hm. Nou we kunnen het eens proberen natuurlijk, twee dekens. :j Ik heb nog wel twee eenpersoons liggen.

Wat ik ook wel gek vind is dat hij er in het begin niet zoveel last van had als nu. Maar dat komt doordat ik er dus blijkbaar een te groot probleem van maak, vindt hij.. Doordat ik me er druk om maak krijgt hij juist extra druk dat hij móet slapen, en kan hij het juist weer niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:52

Gelukkig niet echt te erge last van. :) Word wel vaker wakker in de nacht omdat echt zodra ik me beweeg mijn vriend tegen me aankruipt en me in de houdgreep neemt, ook als hij zelf nog slaapt, heel raar. Meestal slaap ik dan weer snel in maar soms duurt het wel weer een half uur omdat hij in mn gezicht ligt te ademen en ik me met geen mogelijkheid kan bewegen. :') Achja verder is het niet erg als ik wat vaker wakker word in de nacht, ik kan tot 10 uur slapen daar waar hij al om 6 uur op moet. Dekens wegtrekken doet ie trouwens ook. Om even met een oplossing te komen, mijn moeder heeft hier ook last van, erg lichte slaap. Zij en papa hebben idd twee 1-persoonsbedden tegen elkaar aan, en allebei een eigen dekbed.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 15-10-09 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:55

Wuis schreef:
Hm. Nou we kunnen het eens proberen natuurlijk, twee dekens. :j Ik heb nog wel twee eenpersoons liggen.

Wat ik ook wel gek vind is dat hij er in het begin niet zoveel last van had als nu. Maar dat komt doordat ik er dus blijkbaar een te groot probleem van maak, vindt hij.. Doordat ik me er druk om maak krijgt hij juist extra druk dat hij móet slapen, en kan hij het juist weer niet.

Waarschijnlijk maken jullie er beide meer een probleem van.. Hoe meer de nadruk er op ligt, hoe moeilijker het wordt.. :)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:56

Ik weet wel dat ik vaak de storende factor ben in bed: ik draai, slaap onrustig en praat vooral veel in mn slaap....
Toch kon ik eerder met mijn ex rustig in een een persoonsbed slapen en dat ging goed, vraag me nu serieus af hoe dat kon... hecht tegenwoordig toch wel erg veel waarde aan een beetje ruimte in bed!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:59

Ik ben zelf ook een hele storende factor :j ik slaap heel onrustig, tenzij ik samen met iemand slaap dan slaap ik goed en rustig :j Ik heb er echt moeite mee om alleen te slapen :j Mijn moeder kan niet met iemand in bed slapen dus mijn ouders slapen vrijwel altijd gescheiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:59

Wuis schreef:

Ja, dan zit je in zo'n vicieuze cirkel... Als je het nou eens alleen in het weekend probeert, als dat kan. Of op andere dagen wanneer er geen druk is om op tijd op te staan. Twee dekbedden pakken ;) en gewoon eens proberen of jullie kunnen slapen zonder te veel met de ander bezig te zijn en voor elkaar te denken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:00

Ik slaap juist beter als ik samen lig met mijn vriend:P

Tja ik weet alleen niet wat je hier tegen kan doen..
Misschien later een tweepersoonsbed nemen met 2 aparte matrassen en beide een eigen deken?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:00

Wij hadden daar ook wel last van. Ik slaap heel licht en word overal wakker van. Maar als ik slaap dan slaap ik heel onrustig en lig te draaien en aan de dekens te trekken. Ik kan ook niet slapen als ik niet helemaal in de deken gerold lig. Daarom hebben wij wel een tweepersoonsbed, maar dan een extra brede, met 2 losse matrassen en 2 eenpersoonsdekbedden. Dan liggen we toch gezellig samen in bed, maar ieder op ons eigen matras en onder onze eigen deken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:01

De oplossing bij ons was een 200 x 200 bed kopen.

Sinds ik werk ben ik zo moe dat ik er niet echt meer last van heb maar het kan nog wel eens voorkomen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:19

heb er zelf ook veel last van en slaap dan ook het liefst alleen..
word er soms ook wel verdrietig van maar vind mijn nachtrust dus wel erg belangrijk :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:51

Mijn vriend en ik zijn nu zo'n 3 jaar samen en ook wij hebben hier last van gehad..
Hij vond het vreselijk als ik naar een ander bed ging om te slapen.. Hij voelde zich precies zo als de TS.. Ikzelf had er geen moeite mee, ik kroop toch immers smorgens weer terug.. :+

Maar goed, nu wonen we samen en hebben we het gewoon nog een keer geprobeerd.. Meestal ben ik savonds zo moe dat ik zodra mijn hoofd het kussen raakt ik al slaap.. Dus nu ben ik het ook gewend dat hij naast me ligt.. En wij hebben geen problemen meer.. :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:00

Yup hier ook iemand die heel slecht slaapt als ze met zijn 2 en in 1 bed liggen
Ik word overal wakker van en kom ook niet meer in slaap dan
Daarbij heb ik een vriend die echt giga kan snurken , Kan hij ook niets aan doen maar ik kan daar niet doorheen slapen
Na een aantal jaar bijelkaar slapen waarin ik de nachten soms hels vond , want ik kon het ook niet maken om mijn vent telkens wakker te maken als ik er last van had
Nu slapen wij als we daar zin in hebben lekker bijelkaar en anders slaap ik lekker in een andere kamer en kruip ik sóchtends als ik wat eerder wakker ben lekkere tegen hem aan
Echt het was even een behoorlijke stap om te nemen maar als ik heel eer;lijk ben ben ik blij dat ik een eigen nest heb waar ik mijn slaap wel krijg en vriend nu ook
Mensen kijken er heel raar van op ja maar dat zou mij aan mijn bips oxideren , ik vind mijn nachtrust heel belangrijk en voor mij en mijn vriend werkt dit gewoon

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:03

Haha komt bekend voor dit. :P
Ik trap zelf heel erg in mn slaap en trek ook dekens weg,
Hebben we heel simpel opgelost.
Ik lig meestal in een slaapzak naast hem, nog een deken eroverheen en voor hem ook nog een aparte deken.
En als ik het echt te bont maak gooit hij me gewoon van het bed af en slaap ik zo vast dat ik op de vloer (tapijt) verder slaap. :+

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:08

Heel bekend probleem. Wij hebben het geluk dat we een logeerkamer hebben en dat scheelt. Halverwege de nacht gaat mijn man vaak weg en in de logeerkamer liggen. Wel vervelend mara iets anders werkt niet. Hij slaapt al met oordoppen, we hebben een kingsize boxspring met ieder een eigen matras en deken...Hij zegt dat ik snurk maar ik kan je verzekeren dat dat echt over het algemeen het probleem niet is. Heb zelfs weleens mee gemaakt dat ik wakkker naast hem lag en hij me nog aanporde dat ik snurkte..? Ademhalen is wat dat betreft al teveel. Heel jammer maar dit is de enige oplossing. Hij is zo hypergevoelig, niets aan te doen...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:09

Bij ons is het helemaal mooi...

Me vriend kan niet slapen als ik niet naast hem lig, ga ik vroeg van me bed komt hij over een 10 min er ook aan.
Ik kon eerst niet slapen omdat ik koud had omdat menneer dekens van me aftrok, opgelost door een eenpersoonsdeken erbij te halen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:19

dat is mooi k*t als je niet kunt slapen..........
Jullie hebben wel een redelijk groot bed, dus de ruimte is er wel.
Maar heb je 1 matras of 2 matrassen?

Wij hebben een klein bed (140), met 2 matrassen en een lits-jumeaux dekbed. Bij 1 matras heb je vaak een kuil in het midden waardoor de ander automatisch naar het midden rolt, dat is ook niet altijd even fijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:28

zydeco schreef:
Mensen kijken er heel raar van op ja maar dat zou mij aan mijn bips oxideren , ik vind mijn nachtrust heel belangrijk en voor mij en mijn vriend werkt dit gewoon

_O- _O- :') Briljante opmerking!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:31

Ik kan ook bijna niet slapen met iemand naast me, ik val gewoon niet in slaap en blijf gerust de hele nacht wakker liggen. Ik ben dus ook al heel vaak van bed verhuist, want niet slapen kan ik heel erg slecht tegen..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:32

oehh wat vervelend...
Ik heb t idd ook bijna de andere kant op,... ik slaap niet goed als hij er niet is.
En bijkomend zou ik het ook steenkoud hebben als hij er niet lag :P :+
Maar goed, er zijn genoeg oplossingen genoemd.
denk ook echt dat je nachtrust voor moet gaan, dan perse met zn 2en te slapen

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:35

hoi,

Ik heb dit ook gehad bij mezelf. Als ik bij mijn vriend sliep, of hij bij mij, dan kon ik vaak niet slapen. Lag ik stijf in bed. Ik moet zeggen dat dit langzaam over is gegaan. Ik ben er nu vertrouwt in geworden dat als ik iets hoor of voel ik weet dat hij het is.. Dit heeft zeker een jaar geduurd. Mij is het dus vanzelf over gegaan.
Ik hoop dat dit bij jullie ook gebeurt. Anders zou je een 2 persoonsbed kunnen kopen met 2x 1 persoonsmatras erin, dit hebben mijn ouders ook. Hierdoor voel je de ander niet zo goed omdraaien...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:37

Ik heb het probleem ook, maar dan kan ik niet slapen met iemand naast mij als ie maar iets te hard adem haalt, snurkt of zucht :))

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:38

Gelukkig hebben wij daar geen last van. Mijn vriend kan alleen niet slapen als ik hem aanraak als we gaan slapen }:0 maar gelukkig hebben we een vrij breed bed dus lukt het wel :D
Ik heb alleen wel regelmatig het hele bed in gebruik in mijn slaap, waardoor mijn vriend gedwongen is op het randje te liggen :D