Welshcobfan schreef:Bij echte dreiging van een mogelijke poging: stap aub naar de mentor, ouders of directeur. Want die kunnen helpen met professionele hulp in te schakelen. Voor jou alleen is het nu te groot geworden... enige wat jij kunt doen is er voor haar zijn.
Eventueel kun je een contract laten opstellen met haar dat zij beloofd geen zelfmoord te plegen, maar hulp gaat zoeken. (al is dat meer iets voor een proffesionele hulpverlener, maar goed: het valt te proberen)
Motiveer haar om hulp te zoeken, doet ze het niet? Onderneem dan zelf stappen om hulp te zoeken.
Heb tot deze reactie gelezen, verder nog niet. Maar hier wou ik toch nog even op inhaken..
Ik snap je punt, maar iemand die echt dood wil, echt geen zin meer heeft in het leven.. één of ander stom contract heeft wel of niet.. gaat tóch wel over die streep. Heel banketstaaf en grof gezegd, maar dit is mij verteld twee jaar geleden.. en helaas zie ik dit weer gaande. Een goede vriendin van mij zit al jaren bij de hulpverlening -ik sinds 2 jaar, maar zit láng niet zo ver in de shít- en wat wil ze? Het enige wat ze wil... is dood. Echt hoor, ze is overal al opgenomen inmiddels, soort van isoleercel dit, leegpompen daar.. zoveel keer. En nog blijft ze schreeuwen; ik wil dood. Laat me gaan. Waarom laten ze me niet gewoon verdomme dood gaan?!
Even een extreem geval, maar toch.. beetje raar te zeggen van 'een contract om geen zelfmoord te plegen'..

)