ik heb het koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: ik heb het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:31

Ik heb ook een lage bloeddruk! Kan het daar dus ook door komen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:39

Talisa schreef:
Yucca schreef:
Bedek je hoofd, handen en voeten, dan hou je de meeste warmte vast.

Dus sloffen, handschoenen en muts/pet!

Nee, juist je romp moet je bedekken, daar heerst je kerntemperatuur :) Zodra dat gedeelte van je lichaam warm genoeg is (voor de organen etc) gaat er pas warmte naar je armen en benen.

Nee, bij mijn weten is het juist andersom, doordat de uiteinden warm worden gehouden (voeten/handen), kan de energie worden gestoken in de romp...
Dat werd dan dus aan twee kanten, het kost veel energie om de uiteinden te verwarmen, dus als je je lijf daarbij helpt kan hij de rest beter verwarmen.

Daarnaast verlies je de meeste warmte via je hoofd, ja echt waar, dus dat bedekken is ook niet geheel raar!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:46

Ja dat je de meeste warmte via je hoofd verliest dat wist ik wel :j !

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:50

ik had het vroeger ook altijd koud. dubbele lagen kleding aan enzo en snachts ook een joggingbroek en warme dekens.
Maar het is ook een kwestie van gewenning hoor. ik heb nog steeds graag warme kleren aan maar het is al wel veel minder dan vroeger.

zodra het wat warmer is gewoon proberen om 1 trui minder te doen. en een GOED hemd aan scheelt al heel veel warmte

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:55

Genoeg drinken (genoeg vocht in het lichaam maakt dat je jezelf makkelijker warm kan houden) en vitamine C bijslikken (500mg of meer) Je bloedvaten en bloedsomloop hebben soms fors meer vit.C nodig dan de adh aangeeft (die is wel genoeg om geen scheurbuik te krijgen, maar lichaam kan vaak meer nodig hebben).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:56

Oow dat is ook wel een goede tip tamary, dat wist ik niet!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:08

Rook je toevallig? Dat schijnt niet echt bevorderlijk te zijn voor je bloedsomloop. Heb 't ook snel en vaak koud, maar toen ik lang geleden nog rookte was dat vele malen erger. Je voeten lekker warm houden scheelt iig al de helft!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:14

Nou ik rook bijvoorbeeld niet, maar toch is die kou wel vreselijk vervelend.
Eigenlijk zit ik nu binnen het liefst al met 3 shirtjes en een dikke trui aan. ( En het is waar ik nu zit 19 graden : = )

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:22

ik zit thuis ook bijna altijd met een badjas aan maar in bed heb ik het nooit koud eigenlijk. Ook bij anderen heb ik er veel minder last van!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:33

Ik rook niet, drink niet, ga niet uit, en heb geen rare afweikingen verder.

Ik kan nu niet veel bewegen en sport ook niet, omdat dat lichamelijk niet mogelijk is. Ik ga over 2 weken onder het mes, en moet dan 8-10 weken revalideren.

Ik denk toch dat ik mijn bloed van de week eens laat controleren, ik heb wel een halve schildklier, maar hij functioneerde goed. Ik wordt wel iets dikker, dat kan komen doordat mijn schildklier trager zou werken, maar ik kan ook niet meer bewegen en ben heel passief ben... dus als ik mijn bloed laat checken weet je wel meer... kun je weer dingen uitsluiten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:35

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:39

IN bed is een electrische deken ideaal. Tien minuutjes voor je erin gaat even aanzetten en zodra je erin stapt uitzetten. Hoeft je lichaam in ieder geval niet op eigen krachten dat hele bed te verwarmen.
Ik kreeg het ook nooit warm in bed, kwam er altijd stijf uit, omdat ik verkrampt lag, maar dat is nu dus verleden tijd :D

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:40

sinbad de zeeman woont ook in bagdad! by the way

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:43

Arvanti_haf schreef:
sinbad de zeeman woont ook in bagdad! by the way

Dat wisten ze bij "lekker slim" op tv dus niet ;)

Even geheel offtopic!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:16

Ik heb het ook altijd koud.

Blauwe vingers, rillingen, trillen, blauwe lippen, blauwe benen, loop met 2 broeken over elkaar, 2 paar dikke sokken, truien over elkaar, en ik heb kippenvel :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:53

Bij mij werkte mijn schildklier niet meer goed en daar heb ik
nu medicijnen voor.
Ik heb het nog steeds wel gauw koud maar we hebben een
houtkachel die binnenkort weer aan gaat, kan ik mooi met
mijn dikke kont bij gaan staan.
Voor de rest een electrisch dekentje in bed en sporten helpt
ook goed.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:57

Oooooh ik herken het precies! Ik zit nu ook met mijn winterjas aan en koude vingers(en voeten :\ ), terwijl de rest in normale kleren zit, is hier ook gewone temperatuur. :+ Ben echt een koukleum en heb zo'n hekel aan kou, blegh. En ik ben altijd verkouden. :')

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 23:47

mijn schildklier werkte goed, maar er zat een bult op, en ze wlden uitsluiten at het iets verkeerds was, en daarom, hebbn ze de linker helft verwijderd. Hij functioneerde altijd goed, at was het probleem niet. En met een halve kun je prima leven.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:41

Hier ook een lage bloeddruk en altijd koud.
Ik heb het niet zo extreem als bepaalde mensen hier :D Maar wel enorm ergerlijk. Als we 's avonds de thermostaat op 21 hebben staan thuis, dan heb ik het bij tijd en wijlen nog enorm koud en trek ik maar een dekentje over me heen :P

Nja, het beheerst mijn leven niet, maar het is wel enorm irritant. Ik zit nu op het werk ook met jas aan terwijl de rest hem gewoon uitheeft :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:01

Maare...ik vind 21 graden ook niet zo warm hoor als ik op de stil op de bank zit! Dat is mij ook net te koud af..dus zo raar is dat niet! :P

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:03

Nou, mijn vriend wilde toen ik hem net leerde kennen de thermostaat op 19,5 hebben |o Dat heb ik hem snel afgeleerd :))
21 vind ik nog wel te doen. Hondje naast me op de bank, eventueel dekentje erover.

Ik zit ook niet te wachten op een eindafrekening van het gas van honderden euro's :') Dan blauwbek ik wel een beetje := :))

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:08

ik ben ook zo'n vreselijke koukleum, mijn man zit in een t-shirtje en ik met een t-shirtje met erover een dik fleecevest, ik leg altijd een elektrische deken in mijn bed en die mag ongeveer een uur aanblijven, tegen die tijd ben ik wel warm :+ ik heb het dus allemaal al eens laten onderzoeken, maar de uitslag was "kerngezonde koukleum" 8-) en het is idd ook héél vervelend dat alle leuke kleren, zo véél te dun zijn, ik hou het er maar op dat ik een"sportief type"ben ;)

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:11

ik dacht dat ik een koukleum was, maar vergeleken met jou ben ik dat dus niet :\
Ik heb altijd lange mouwen aan en daar meestal een vest overheen, dan hou ik het wel uit :)