Nog steeds dramatisch haaruitval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:08

Dit heb ik ook!!
Al ruim 2 jaar is het aan de gang! Een aantal maanden was mijn haar stabiel, maar nu is het weer in volle gang bezig.
Ik ben in 2 jaar ruim 3 kwart van mijn haar verloren. (en daarmee ook mijn krullen)
Mijn haar valt in plukken uit. ruim 600 haren per dag.
Ik heb al zo vaak bij de dokter geweest, dermatoloog, bloedonderzoek.. alles.. en ze kunnen niets vinden.
Ik slikte de Diane 35 pil, en die wordt vaak gegeven voor haarhuidval... gezien mijn haaruitval dwars door deze pil heen kwam, ben ik nu gestopt met de pil... geen verschil helaas. Verder slik ik geen medicatie.

Ik heb ook nog geen kale plekken.. maar overal heel dun.
De HA deed er bij mij ook heel laconiek over. Ik heb echt boos moeten worden voor ik verwijzing naar de dermatoloog kreeg.
Haaruitval maakt mij heel onzeker.. Ik voel me er zoveel minder gemakkelijk mee..

Dr. Munte heeft een patienten stop.....

Rennie89

Re: Nog steeds dramatisch haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:11

Wat vervelend zeg! En ook ik merk dat de HA enzo deze situaties niet sirrieus nemen.... het is gewoon vreselijk als vrouw zijnde je prachtige volle bos te moeten missen ;( alsof een deel van jezelf weg is...

Mijn moeder wil dolgraag dat ik stop met de pil, zij denkt dat dit de oorzaak is van die 20 kilo en die haaruitval. ik geloof daar niet in, dit is gewoon in de dramatische maten, niet wat aangegeven staat in de gebruiksaanwijzingen...

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:11

lifaya schreef:
Oei Joy! Dat is ook helemaal niet fijn! Hopelijk is dit niet bij mij het geval want heb een poes waar ik helemaal gek op ben en voor geen goud wil missen :o

Maar echt vreselijk dat het niks helpt, dan voel je je zo machteloos :(:)

Ja, gelukkig heb ik zelf geen katten, maar stof is altijd wel vervelend moet dan ook heel vaak niezen.

Het is inderdaad wel vervelend dat niks helpt, maar ach ik moet er maar mee leren leven en misschien gaat het ook wel over.
Hoop het iedergeval wel, maar niemand ziet aan mij dat mijn haar dunner wordt. Gelukkig! Zelf merk je het natuurlijk wel, maar
het is gelukkig nu weer aan het minderen en het groeit ook enorm hard!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:12

Ik slikte al de diane vanaf mijn 15de.. dus vond het nu wel eens tijd om te kijken of het zonder pil ander zou zijn.. je weet maar nooit.. maar helaas..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:13

Mijn vriendinnen merken wel dat het haar steeds minder word, zelfs mensen die ik nog niet zolang ken die zien het... mijn vlecht word een vlechtje en het word ook steeds dunner... zolang het los is valt het niet op, maar ik wéét het... dat is al erg genoeg ;(

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:14

@lifaya: in je profiel zie ik overigens dat je prachtig haar hebt/had.. zijn dat oude foto's of is dat nu?

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:15

laatst op tv gezien: vrouw verloor binnen 6 wkn heel veel haar. bleek tumor in de hypofyse te zijn. is behandelbaar met medicijnen. deze tumor zorgt voor drastisch haarverlies. hebben ze dat al gecheckt bij jou?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:16

Eefste schreef:
@lifaya: in je profiel zie ik overigens dat je prachtig haar hebt/had.. zijn dat oude foto's of is dat nu?

die foto's zijn denk ik inmiddels 2 jaar oud ofzo? dus toen had ik nog mijn volle bos :) w8 ik zal eens spitten in mijn fotoarchief :+
Maar dan snap je hoe blij ik met mijn volle bos was, en nu is het futloos, en weinig...

@bosmonster: ik dacht daar dus inderdaad aan, maar zouden ze zoiets niet in je bloed moeten kunnen vinden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:19

hier een foto van die dag met vlechten in, zo dun is mijn vlechtje nu met heel mijn haar... zelf dunner... ik zal wel zo'n foto maken ofzo dan kun je het vergelijken

klik

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:19

Het is inderdaad erg vervelend als andere mensen zien dat je haar steeds dunner wordt. Als ik mijn haar heb geborsteld moet ik eerst mijn haar bij elkaar pakken en dan trek ik er zo een hand vol uit, ik snap niet dat je het niet ziet bij mijn haar dat snapt niemand want er gaat zoveel uit! Misschien kan het er ook bij mij aan liggen dat ik opeens heel ander haar heb, ik krijg echt nu opeens enorm veel krullen! :D

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:19

Ik heb helaas nooit ZOveel haar gehad :(
Maarja,, had wel 3x zoveel als nu.. en nu is het echt bijna niets meer (niet overdreven)
Ik zit nu op het punt, dat als het nog een paar maanden doorgaat, ik een pruik ga laten aanmeten. Iedereen mag weten dat ik een pruik draag dan.. Maar zo doorlopen maakt me heel ongelukkig

ik kan je foto niet zien? klopt dat?
Laatst bijgewerkt door Eefste op 13-10-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:20

De foto doet het niet :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:21

ow typisch photobucket
:+
klik

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:22

haha, nog steeds niet!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:23

Eefste schreef:
Ik heb helaas nooit ZOveel haar gehad :(
Maarja,, had wel 3x zoveel als nu.. en nu is het echt bijna niets meer (niet overdreven)
Ik zit nu op het punt, dat als het nog een paar maanden doorgaat, ik een pruik ga laten aanmeten. Iedereen mag weten dat ik een pruik draag dan.. Maar zo doorlopen maakt me heel ongelukkig

ik kan je foto niet zien? klopt dat?

erg vervelend dat het bij jou heel dun wordt.
Het is inderdaad heel erg als je, jezelf er niet fijn bij voelt..

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:24

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:26

De dokter zei bij mij ook wel, dat ik geen kale plekken heb. Dus dat ik ook niet kaal wordt. Maar dat het aan de allergie lag, en tja overal is wel stof dus het kan maar zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:27

Er is een tijd geweest dat ik heel veel haar verloor en ik nog maar een zielig bosje had hangen.
Ik ben toen elke dag multivitamines gaan slikken en draag mijn haar nu veel los (niet meer in elastieken) of met clips en doe na het wassen een masker erin wat je niet mag uitspoelen. Ik was het ook nog maar 1 of 2 x per week. Ik borstel het heel voorzichtig uit en niet te vaak.
Nu na een jaar is het echt een metamorfose, ik heb veel minder uitval en mijn haar is ook veel dikker en voller.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:27

nu even geupload met tinypic
klik
nu moet die het doen..
Thnx bosmonster ik ga een kijkje nemen!
Eefste, jezus dat is wel heel erg! :(:) en wat is de oorzaak hiervan?

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:30

@Suzanne F. Ja, klopt vitamines helpt wel dacht vitamine C dat je dan moet nemen. Dat is dus nog wel aan te raden, maar bij mij helpt dat zelfs niet.

@lifaya Het is inderdaad dun geworden, wat jammer! Wij zaten zelf te denken aan een elastiekje zit altijd een zilveren ding, misschien reageert je haar daar op, ik heb dus nu elastiekjes in zonder die ijzeren zilveren dingen. Maar of het helpt.. ik weet het niet meer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:32

die foto die ik dus net plaatste was in feiten goed nogm, toen had ik mijn haar nog (het zijn 2 vlechten die ik dus inheb) maar ben dus echt dik de helft kwijt :( wat wel zo is is dat ik toen al wel heel wat dunner haar had...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:33

Als je niet tevreden bent met de internist zou ik zeker een ander nemen.
Ik heb zelf Acromegalie gehad, een tumor (goedaardig) aan de Hypofyse, en door de scans (de jodium) ging mijn schildklier te hard werken en viel mijn haar met bossen uit, ook werd mijn huid schilferig.
Ik liep in het UMC en ben nog steeds zeer tevreden met de behandeling door de artsen.
Hormonen kunnen heel veel doen in je lichaam.
Ik wens je veel succes.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:34

Misschien eens kapster bellen die ervaring heeft met kankerpatienten? Die hebben vaak ook een periode dat ze heel weinig en moelijk haar hebben. Misschien heeft zij tips en truuks voor je?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:35

Lupus erythematodes
Dit is een auto-immuun bindweefselziekte, welke ontstaat door de aanwezigheid van antilichamen tegen bepaalde cellen van het lichaam. Dit zorgt voor een overgevoeligheidsreactie van de huid waarbij haarverlies een van de klachten kan zijn. Deze aandoening komt voornamelijk voor bij vrouwen.

dit zou het kunnen zijn?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:37

bosmonster schreef:
laatst op tv gezien: vrouw verloor binnen 6 wkn heel veel haar. bleek tumor in de hypofyse te zijn. is behandelbaar met medicijnen. deze tumor zorgt voor drastisch haarverlies. hebben ze dat al gecheckt bij jou?

Bosmonster, het ligt er maar net aan wáár de tumor zit, en tumoren aan de hypofyse zijn 99% goedaardig.
Je kan kijken op http://www.chantalshersenpan.web-log.nl/, daar staat het verloop van acromegalie op en de behandeling eventueel.