niet kunnen slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:30

Neem eens een beker warme melk voordat je gaat slapen.
Kreeg ik vroeger ook als ik niet kon slapen. Wie weet helpt het.

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:46

Ik slaap al heel lang slecht, voel me niet lekker, word supermoe wakker en heb overdags nergens fut voor.
Laatst bij huisarts spontaan in huilen uitgebarsten, wist werkelijk niet dat ik dat in me had ;(
Ik slaap dus slecht in, ga vaak al bewust vroeg op bed, relaxen en tv kijken etc. maar op het moment dat ik wil gaan slapen en het licht uitdoe dan word het heel druk in mn hoofd, allerlei gedachten gaan van de hak op de tak door mn hoofd en soms zie ik het wel een uur of 2 worden voor ik weg ben.
Nu heb ik ook wel een erg druk leven en heb de zomer erg veel gewerkt en het oordeel van de huisarts was dan ook dat ik ernstig overbelast ben, ofwel, een mooier woord voor overspannen. Het advies was een time-out nemen maar dat gaat helaas niet aangezien ik per 1 september bij een nieuwe baan ben begonnen.
De huisarts wacht ook nog steeds op een antwoord op haar vraag om na te gaan denken hoe of wat maar dat is voor mij niet zo makkelijk.
Ben toen gaan neuzen naar iets homeopatisch bij de drogist en kwam ook bij de, onschuldige, melatoninepilletjes.
Werkt op zich bij mij redelijk al heb ik er wel wat van nodig maargoed, bij mij ligt het misschien net wat anders omdat ik al een eindje van huis ben zeg maar.
Maar ik kan het je aanraden om eens te proberen en het kan zeker geen kwaad! Ik weet namelijk hoe het is als je al jaren vermoeidheidsklachten hebt en slecht slaapt, daar ga je alleen maar aan onderdoor uiteindelijk!

Succes ermee!

Rienn

Re: niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:58

Vannacht heb ik van 4 tot 6 geslapen, daar werd ik echt niet gelukkig van! Ben daarna wel weer in slaap gevallen tot 9 uur, en daarna steeds 30 min slapen en wakker worden tot half 11. Lig nu ook al mee dan een uur in bed, maar kan gewoon weer niet slapen. Als ik in bed lig, en doe mijn ogen dicht. Zie ik van alles voorbij vliegen. Het voelt ook alsof mijn ogen heel erg heen en weer gaan, best apart..

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:00

ja ik herken het helemaal.
Zo voel ik het ook, alsof ik achter mijn oogleden helemaal wakker ben en kan mijn gedachten niet stoppen/beheersen.
Heb je ook misschien een erg drukke periode achter de rug?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:12

Ik ben vooral een denker. Ik denk over alles na, zoek achter alles een reden enzo.. Mijn hoofd is dus continu bezig, geef mezelf nooit een momentje rust. En daarbij komt ook nog dat ik mezelf heel erg druk kan maken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:12

@ Tjelleman, je arts kan je melatoninepilletjes met een (veel) hogere dosering voorschrijven dan wat je bij de drogist koopt, is misschien makkelijker?

@ Rienn, dat klinkt best wel adhd'achtig, ooit aan gedacht? Vraag: hoe slaap jij als je laat nog cafeine neemt?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 02:10

Hier is het weer mis hoor, wakkerrr...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 02:12

wel eens aan yoga gedacht?
Dat schijnt ook goed te helpen!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 02:33

Rienn ik ken dat ook hoor, mijn hoofd is ook altijd bezig pfff echt erg, inderdaad alles passeert de revu, tot stomme spelletjes toe waarvan ik beter iets anders had kunnen doen om verder te komen :roll: logisch om daar 's nachts over na te denken.

Temazepam heb ik ook geslikt maar ik reageer er niet op. Op 20 mg niet en op 40 ook niet... Ik slik nu stillnoct (heet nu anders) 1 keer per 2 weken ofzo van zondagnacht op maandagnacht. dit omdat ik de dag erna geen kids thuis heb, geen wekker hoef te zetten en niet hoef te werken. Hier val ik na 10 minuten van in slaap, als een blok en hoor dan ook niks meer. Het nadeel is dat ik de dag erna zo suf ben als een konijn, koppijn en het gevoel heb dat ik ben overgereden door een tractor ofzo...

Ik heb gister geslapen (door mijn nachtdienst, net als vannacht jehhh mijn laatste weer) van 9.00 uur tot 16.00 uur en dan in 1 stuk, toen belde mijn man me op vanaf de voetbal of ik ook nog even kwam... ik was boos hihihi ik lag nog zo lekker.

Nou deze ochtend kan ik gelijk om 7.30 uur mijn bed in en dan kijk ik wel weer hoe laat ik wakker wordt. Mannetje moet werken tot 18 uur en mijn kids zijn op de zon- en maandag bij mijn ex dus die heb ik ook niet thuis, hoef dus ook niet langs school om ze op te halen... dus rusttttt in de tent morgen :))

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:59

het is ongelovelijk maar ik heb gewoon in 1 stuk door geslapen van half 12 tot 4
had een ontspanningsmassage gehad daarna niet veel meer gedaan en even wat gelezen
duurde wel ff voor ik in slaap viel natuurlijk
maar was weer poosje geleden dat ik paar uurtjes achter elkaar heb geslapen
nou moet ik der altijd kwart over 6 uit voor mijn werk dus poging weer gaan slapen doe ik dan maar niet

ik herken het ook allemaal dat druk in je hoofd bezig zijn
je geest is klaarwakker eigenlijk maar je lichaam is aan instorting toe , zoiets

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:08

goeiemorgen!
gisteren melatoninepillen gekocht bij de apotheek,eentje ingenomen 2 uur voordat ik naar bed ging,en binnen een uur lag ik in slaap,haha!
maar werd om half 3 weer wakker,uurtje wakkergelegen en tot half 8 geslapen.
pfff gisteren was ik echt op,zou met mn vriend naar de 4 mijl gaan kijken hier in groningen,dus we stonden tussen de drukte in;massa's mensen,werd ik niet lekker;misselijk,zweten,oren gingen dichtzitten,en zwaar in mn benen,op den duur viel ik dus flauw,meteen 2 agenten erbij van; gaat het,moet er een ambulance komen,nouja dat hoefde van mij niet,t ging wel weer....naar huis gegaan en op de bank gaan liggen....
vannacht toen ik wakker werd en op de plee zat had ik ook bijna zo'n aanval,denk dat 't hyperventilatie/angstaanvallen zijn,ivm t afbouwen van m'n ad,in combinatie van geen slaap e.d....

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:11

ik blijf denk ik deze week ook maar thuis van mn werk.ben nog verkouden,opgezette kleren enzo...
lekker uitrusten...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:15

Rienn schreef:
Ik ben vooral een denker. Ik denk over alles na, zoek achter alles een reden enzo.. Mijn hoofd is dus continu bezig, geef mezelf nooit een momentje rust. En daarbij komt ook nog dat ik mezelf heel erg druk kan maken.

ik net zo.
vooral als je s'nachts tot rust komt begint 't piekeren over van alles,heb er dan hartkloppingen bij ook,waarbij ik daardoor nog onrustiger word...

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:24

Durante schreef:
werd ik niet lekker;misselijk,zweten,oren gingen dichtzitten,en zwaar in mn benen,

toen ik dit las wist ik al die is flauw gevallen
ik heb ook altijd dat me oren gaan dichtzitten voordat het gebeurd

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:29

window schreef:
Durante schreef:
werd ik niet lekker;misselijk,zweten,oren gingen dichtzitten,en zwaar in mn benen,

toen ik dit las wist ik al die is flauw gevallen
ik heb ook altijd dat me oren gaan dichtzitten voordat het gebeurd

slik je ook ad,of heb ik eroverheen gelezen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:30

Durante schreef:
Rienn schreef:

ik net zo.
vooral als je s'nachts tot rust komt begint 't piekeren over van alles,heb er dan hartkloppingen bij ook,waarbij ik daardoor nog onrustiger word...

Klopt, ik heb ook hartkloppingen en paniekaanvallen. De paniekaanvallen, kan ik vaak voor zijn en heb ze vaak overdag.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:32

Durante schreef:
goeiemorgen!
gisteren melatoninepillen gekocht bij de apotheek,eentje ingenomen 2 uur voordat ik naar bed ging,en binnen een uur lag ik in slaap,haha!
pfff gisteren was ik echt op,zou met mn vriend naar de 4 mijl gaan kijken hier in groningen,dus we stonden tussen de drukte in;massa's mensen,werd ik niet lekker;misselijk,zweten,oren gingen dichtzitten,en zwaar in mn benen,op den duur viel ik dus flauw,meteen 2 agenten erbij van; gaat het,moet er een ambulance komen,nouja dat hoefde van mij niet,t ging wel weer....naar huis gegaan en op de bank gaan liggen....
vannacht toen ik wakker werd en op de plee zat had ik ook bijna zo'n aanval,denk dat 't hyperventilatie/angstaanvallen zijn,ivm t afbouwen van m'n ad,in combinatie van geen slaap e.d....

Ben je al eens bij de huisarts geweest hier voor? Misschien heb ik er overheen gelezen.. Onthouden gaat me op dit moment ook niet zo goed af..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:34

ik moet ff zeggen dat ik blij ben dat dit topic er is,want irl ken ik geen mensen waar ik hierover kan praten...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:34

Alwiene schreef:
@ Tjelleman, je arts kan je melatoninepilletjes met een (veel) hogere dosering voorschrijven dan wat je bij de drogist koopt, is misschien makkelijker?

@ Rienn, dat klinkt best wel adhd'achtig, ooit aan gedacht? Vraag: hoe slaap jij als je laat nog cafeine neemt?

Heb nog nooit over adhd na gedacht om heel eerlijk te zijn. Heb daar ook een heel ander beeld bij. Namlijk springende kinderen enzo! Ik weet dat dat niet zo is, maar zo zie ik het altijd. Cafeine als in cola, drink ik alleen overdag, maar niet meer dan 5 glazen per week. Ik kan namelijk niet goed tegen te veel cafeine, krijg ik hartkloppingen. Koffie drink ik niet. Kan dus niet echt zeggen hoe ik daar op reageer als ik ga slapen..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:35

Durante schreef:
ik moet ff zeggen dat ik blij ben dat dit topic er is,want irl ken ik geen mensen waar ik hierover kan praten...

Ik ben blij dat jij dit topic gemaakt heb! Ik zat er al over na te denken om er eentje te open, maar toen zag ik deze.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:39

Rienn schreef:
Durante schreef:
goeiemorgen!

Ben je al eens bij de huisarts geweest hier voor? Misschien heb ik er overheen gelezen.. Onthouden gaat me op dit moment ook niet zo goed af..

nee,heb dit nog maar sinds afgelopen dinsdag,maar denk dat 't komt door t afbouwen van de ad,dus ik wacht nog maar ff af.en geen slaap he,als ik dat maar genoeg krijg,voel ik me vast stukken beter.
ik doe ook aan hardlopen,maar nu dus ff tijdelijk niet,omdat ik me zo moe voel,maar ga ik wel weer doen,voel me denk ik dan ook weer stukken beter.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:43

Ben je gewoon de hele dag tot niets toe in staat? Ik ben juist mega hyper in de loop van de middag en 's avonds stort ik in een keer in. Ga dan naar bed om een uur of 10 en lig dan wakker tot 12 uur soms langer, slaap tot een uur of 3 en dan word ik wakker om het uur. Ik moet er elke dag om 6 uur uit.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:44

ik zal nu ff wat gaan eten.ik lag nog in m'n bedje met pda,haha!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:48

Dit ken ik maar al te goed.... Snachts slaap ik niet en overdag ben ik dan doodmoe... De nachten voorgaande aan zterdag ook alleen maar liggen draaien. Zaterdag de hele dag op bed gelegen kon geen poot meer verzetten. En zo gaat het nu nog steeds.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:58

Rienn schreef:

huisarts doet der niks aan
bij mij in ieder geval niet