Witte vlekken op mijn huid, hypopigmentatie, kent iemand dit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:21

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.pellebenessere.it/media//magazine/images/post/23.510x510&imgrefurl=http://www.pellebenessere.it/tag/magazinetag%3Ft%3Dsport&usg=__NDGN_Q1SyBiB8YXVE4mPMCpQB4k=&h=340&w=510&sz=20&hl=nl&start=22&tbnid=JGEK5FHuzKiywM:&tbnh=87&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dpityriasis%2Bversicolor%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D18

Zoiets is het, maar dan slechts één vlekje op de voorkant van m'n schouder :=

Citaat:
De jeuk en schilfering zijn de twee belangrijkste kenmerken van een actieve infectie. Als de infectie over is kunnen er namelijk nog wel witte vlekken achterblijven, die echter niet meer schilferen of jeuken. Deze witte vlekken hebben moeite om in de zon mee te bruinen met de omgevende niet-aangedane huiddelen; ook dit is kenmerkend voor de ziekte.

Bij mij dus geen jeuk of schilfers.. Maar heb de laatste maanden wel veel last van m'n psoriasis op andere plaatsen, wellicht hangt het samen.. Fijn weer ^)

dejavu

Re: Witte vlekken op mijn huid, hypopigmentatie, kent iemand dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:28

Ik heb momenteel een vlekje op mijn decolleté. Jammer genoeg kan ik er geen foto van maken (mijn toestel is mee met een vriendin op vakantie). Mijn vlekje is sowieso PV. Kun je het anders niet voor de zekerheid behandelen met Selsun? Dat is verkrijgbaar bij de drogist.

In een ander topic over PV zei iemand dat het altijd weer terugkomt. :(

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:02

Maar met Selsun kan je voorkomen maar niet meer weghalen. Met lamisil kan je wel een minivlekje weghalen, maar bij mij werkt dit vaak niet meer. Alleen pillen helpen dan nog bij mij.

Die vlekjes had ik ook op mijn rug maar dan nog veel meer, leek wel een appaloosa zowat. u komen ze alleen nog maar terug in mijn decollete.

Bij mij jeukt het ook niet.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:13

Ben terug van de dokter, het is dus inderdaad (weer) pityriasis versicolor. Heb nu in plaats van mijn creme die ik nog had (Miconazol) een shampoo gekregen (Ketoconazol) en een vette creme (Cetomacrogol) omdat de vlekjes op mijn onderrug toch wel droog waren. Moet me 2 weken iedere douchen en wassen met die shampoo en als het dan nog niet minder werd weer terugkomen.
Dokter gaf wel weer aan dat de zon je huid pas weer terug laat kleuren, waarop ik aangaf dat dat dit jaar zeker niet het geval is geweest bij mij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:51

Cetomacrogol heeft Chiara ook Yolien :)
Ik heb ook geregeld vlekken en allergische plekken, alleen kan men niet vinden waarvan... heb ook micanozol, triamcinolon, fucidin etc etc...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:05

Ik krijg van ketoconazol een allergische reactie. Heb het 1 keer gebruikt, was een verschrikking. Was gewoon aan het janken van de pijn in mijn huid en van de jeuk. Verschrikkelijk.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:17

Ik meld me!
ik heb ook allemaal vlekken maar dan op mn armen, het is beetje droog en soms een licht rood randje erom heen.
Als ik te lang onder de douche sta of ik zwem te lang komt er een hele rooie rand omheen, en krijg ik allemaal rode vlekken die langzaam weer wegtrekken en dan dus alleen de witte vlekken overblijven.
Hebben jullie dat ook?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:27

Is het echt de bedoeling dat je met die ketoconazol je haren wast? Er zit maar een vage bijsluiter bij, dus daar kon ik het niet uit opmaken.
Heb het gisteren op een washandje gedaan maar dat is niet zo'n succes.