.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:20

ik zou zeggen google er lekker op los er zijn veel sites en dat zijn geen pro of tegen sites gewoon sites die de andere kant van de medaile vertellen, op basis daar van kan je beslissen wat te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:23

ongeacht de info, haal ik het toch. Het risico weegt voor mij niet op tegen de gevolgen van een fikse griep... daarvoor ben ik gewoon té kwetsbaar. Een simpele verkoudheid maakt mij al erg ziek (en langdurig), dus een griep kan helemaal feest worden :=

Maar goed, ik zal mij zeker even inlezen :)

Ik las op 1 site dat het wel dode virussen zijn en dat je geen griep kan krijgen (tenzij je voor de prik al het virus hebt natuurlijk) maar dat je natuurlijk wel ziek kán worden.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:27

ieder zijn recht,

ik zit in het 3de trimester van mijn zwangerschap en zal in november ook ingenet kunnen worden, maar ga dat dus zeker niet doen. ongeacht wat anderen ook zeggen.

als je echt altijd ziek bent bv enz kan ik nog enigzins inkomen dat je tussen 2 kwaden kiest, en dan maar de prik neemt, maar als je gezond bent, nee dan kan ik me dat niet voorstellen, dat je de risico`s wil nemen.

maar oook dan ieder zijn ding. ben gewoon benieuwd of mensen wel verder kijken als alleen de brief die ze in de bus krijgen en dan blind maar de prik gaan halen. verder moet iedereen het echt zelf weten, en zal ik niemand veroordelen hoor.

een vaccinatie is nooit een dood virius, anders heeft vaccineren geen zin, het is nl de bedoeling dat dm van een beetje vaccen je lichaam antistoffen aanmaakt, zodat je er niet meer ziek van wordt. zou je dode cellen in spuiten dan hoeft je lichaam immers niets meer aan te maken om antistoffen te ontwikkelen het is immers al dood, athans zo redeneer en begrijp ik het altijd.
Laatst bijgewerkt door dobbel op 09-10-09 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:29

Ik krijg ook elk jaar de griepprik.
Ik heb geen milt meer dus mijn weerstand is niet geweldig (ondanks datk nie gauw wat mankeer)
Als ik de griep krijg bestaat voor mij het risico dat ik er zelfs aan overlijd en daar heb ik nog geen zin in..
Heb van geen enkele griepprik ooit last gehad!!
Je hebt van die mensen die ook gelijk alles in de gaten gaan houden en altijd de prik de schuld geven terwijl dit vaak niet daaraan ligt..
En op internet googlen??? er gaat zoveel onjuiste informatie de ronde dat ik me niet zomaar wat aan laat praten..
Ik vertrouw mijn ha 100% en als hij zegt dat het beter voor mij is dan geef ik daar graag gehoor aan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:32

In mijn brief staat ook dat als je zwanger bent of wil worden, je geen prik mag halen. Omdat de effecten op het kind gewoon niet bekend zijn.

Ik ben toch altijd ziek, dus wat dat betreft maakt het voor mij niet uit. Ik zal door de prik iig niet nóg zieker worden. Toen ik jonger was en een zeer goede weerstand had, haalde ik de prik ook niet altijd. Daar voelde ik mij te gezond voor en zou dan een griep ook best kunnen uitzieken. Nu helaas niet... als iemand niest ben ik al verkouden en binnen een week zijn de bijholtes ontstoken en de longen zitten dicht. Het ziekenhuis adviseert mij ook met klem om de prik te halen, omdat ze bang zijn dat ik anders door de griep in het ziekenhuis beland :=

dobbel

Re: Griepprik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:37

toch worden nu mensen vanaf 3 maanden zwanger ingenet, zag het net voorbijkomen op een zwangerschapsforum, en inderdaad de effecten zijn niet goed bekend, snap dus ook niet waarom ze enten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:45

Ben ik even blij dat mijn lieve dokter dat risico niet wil nemen! Op mijn werk ook niet, want ook in die brief staat dat zwangeren het niet mogen krijgen.

RIVM geeft wel aan dat er geen schadelijke effecten zijn voor het ongeboren kind, maar blijkbaar is het niet heel goed onderzocht want anders krijg ik niet 2 brieven met daarin dat zwangeren of poging tot zwanger geen prik mogen. (of ben ik nu raar aan het denken? :P)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:50

Teziej schreef:
Welshcobfan schreef:
Ze spuiten toch dood virus in? Dus in principe kun je daar niet ziek van worden (behalve als je nu al erg ziek bent, want dan moet je immuumsysteem dubbel werken: en ene ziekte aanvallen en dingen aanmaken ivm ingespoten dingen).
(of je moet allergisch zijn voor kippeneiwit, zwanger zijn, bepaalde ziekte hebben want dan mag je het niet eens nemen).

Nee ze spuiten het virus zelf in, maar dan heel erg verzwakt, zodat je lichaam zelf meer weerstand krijgt om hem te vernietigen.

Dat hangt van de vaccinatie af, soms spuiten ze wel degelijk alleen dode virussen en soms flink verzwakte. In ieder geval kan je vooral ziek worden van overgevoeligheid voor ándere bestanddelen van de injectie en niet zozeer van het virus zelf, tenzij je al heel ernstig ziek bent en het immuunsysteem zelfs die paar virusjes er niet bij kan hebben.

Op internet kun je - naast goede informatie over de bestanddelen van injecties - ook héél veel ''relinformatie'' vinden. Het gaat ver om te zeggen dat je 'maar eens moet googlen' omdat je dan 'de waarheid' achter de vaccinaties kunt vinden. Sites die ''de andere kant van de medaille'' vertellen zijn ook niet altijd volledig onafhankelijk. Er staat gewoon heel veel onwaarheid op het internet, dat is verder niet erg, maar je moet je dus niet alleen daardoor laten leiden.
Of je die vaccinatie gaat halen is en blijft je eigen keus, het is me niet helemaal duidelijk of het hier over de mexicaanse griep-vaccinatie of de 'gewone' griepprik gaat, maar met astma zit je nu eenmaal in een risicogroep en dus krijg je 'm standaard aangeboden. Als jij het gevoel hebt dat je weerstand niet fantastisch is, of dat een griep voor jou flinke gevolgen heeft die misschien normaal gezien niet optreden, dan is het toch verstandig om hem te gaan halen. Linksom of rechtsom neem je een risico'tje: of je haalt hem, met het risico dat er een stofje inzit waar je niet tegen kunt, óf je haalt hem niet met het risico dat je een griep krijgt die misschien vookomen had kunnen worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:54

Vandaar dat ik ook vroeg om een goede, onafhankelijke site :) Want de medicijnfabrikant die het spul verkoopt, staat er natuurlijk heel anders tegenover dan de alternatieve geneeskunde...
(moet wel zeggen dat ik die van het RIVM begrijpelijk vond :j )

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:07

Ik krijg hem mn hele leven al en haal hem zeker dit jaar ook incl. de MG :j Ik maak geen witte bloedcellen aan en dan is het zeker niet fijn om een "griepje" te krijgen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:23

Ik krijg hem ook aangeboden, heb hem nu een aantal jaren gehaald en tegenwoordig ben ik maar een of twee weken per jaar ziek, ipv vaker en langer dus voor mij is het wel een vooruitgang. Zodra ik merk dat mijn afweer naar beneden gaat schiet ik aan de Echineacea force, samen met de prik.

Overigens is deze uitnodiging voor de standaard griepprik, en mogen we een paar weken daarna voor de Mexicaanse weer op komen draven. En dat vind ik dus wel vrij kort achter elkaar... dus ik moet nog even in overleg of ik dat wel zo snel wil.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 16:25

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-09-23 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:16

Ik kan het gelukkig meestal regelen met de assistente, die prikt me zo wie zo om de week dus dan zou zij hem later kunnen geven.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:40

dobbel schreef:
ieder zijn recht,

ik zit in het 3de trimester van mijn zwangerschap en zal in november ook ingenet kunnen worden, maar ga dat dus zeker niet doen. ongeacht wat anderen ook zeggen.

als je echt altijd ziek bent bv enz kan ik nog enigzins inkomen dat je tussen 2 kwaden kiest, en dan maar de prik neemt, maar als je gezond bent, nee dan kan ik me dat niet voorstellen, dat je de risico`s wil nemen.

maar oook dan ieder zijn ding. ben gewoon benieuwd of mensen wel verder kijken als alleen de brief die ze in de bus krijgen en dan blind maar de prik gaan halen. verder moet iedereen het echt zelf weten, en zal ik niemand veroordelen hoor.

een vaccinatie is nooit een dood virius, anders heeft vaccineren geen zin, het is nl de bedoeling dat dm van een beetje vaccen je lichaam antistoffen aanmaakt, zodat je er niet meer ziek van wordt. zou je dode cellen in spuiten dan hoeft je lichaam immers niets meer aan te maken om antistoffen te ontwikkelen het is immers al dood, athans zo redeneer en begrijp ik het altijd.

Dat laatste stukje is niet helemaal waar. Zelfs al spuiten ze een dood virus in, dan nog reageert je lijf daarop. Het is immers een vreemd stofje waar je lichaam dan antistoffen tegen maakt.
Verder ben ik het zeker wel met je eens dat er bv meer informatie zou moeten komen over wat er precies in zo'n vaccinatie zit!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:10

Ik zeg niet dat het waarheid is, ik zeg rondkijken kan geen kwaad, en ik geloof wel degelijk dat er rotzooi in de spuiten zitten, maar goed dat is voor iedereen wat die zelf wil geloven en doen, ik zeg dat ik het niemand kwalijk neem, maar merk wel net als in het echt om me heen, dat mensen niet verder kijken dan de brief die ze krijgen, dat is naar mijn mening geen goede manier.

er zijn wel bewijzen te vinden ook op internet dat het slecht is, van mensen met ervaringen uit eerste hand, bv van eigen kinderen. tja of je het als rellen wil zien, of als een leugen of de waarheid, een ieder moet dat voor zich zelf weten.
zoals ik al zij ik veroordeel verder helemaal niemand en heb respect voor ieder zijn keus, gaat ook niet om wat waar is ja of nee, enige wat ik vroeg was:
of iedereen klakkeloos liet vaccineren, of dat er mensen zijn die wel rondkijken en vragen enz enz, dat was mijn vraag.

en ja via google kan je op sites komen waarvan ik inderdaad denk POEH, als dat echt zo is nee dat is mij het niet waard, dan maar griep bv. gewoon geen risco mocht het echt zo zijn.

mijn moeder is er nog stelliger in als dat ik het ben, mijn schoonvader is inderdaad mega bang en laat zich gewoon vaccineren, en ik vind dat echt prima hoor, die man weet overgens ook dat er rotzooi in zit, en gelooft dat ook maar de angst voor griep is bij hem groter als het risico voor de rommel die er in zit. zo ieder zijn keus, maar wel overwogen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:35

Dat begrijp ik allemaal wel. Ik doelde meer op het stukje dat vaccineren geen zin heeft als je een dood virus inspuit. Dat heeft namelijk wel gewoon zin.

Tja veel mensen denken dat dat allemaal wel getest wordt voor er vaccinatie gemaakt worden. Dat het dan wel goed zal zijn... Net als met alle medicijnen, soja, aspartaam... Maar goed dat is weer offtopic :P