Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) Teziej schreef:Welshcobfan schreef:Ze spuiten toch dood virus in? Dus in principe kun je daar niet ziek van worden (behalve als je nu al erg ziek bent, want dan moet je immuumsysteem dubbel werken: en ene ziekte aanvallen en dingen aanmaken ivm ingespoten dingen).
(of je moet allergisch zijn voor kippeneiwit, zwanger zijn, bepaalde ziekte hebben want dan mag je het niet eens nemen).
Nee ze spuiten het virus zelf in, maar dan heel erg verzwakt, zodat je lichaam zelf meer weerstand krijgt om hem te vernietigen.
Want de medicijnfabrikant die het spul verkoopt, staat er natuurlijk heel anders tegenover dan de alternatieve geneeskunde...
)
Ik maak geen witte bloedcellen aan en dan is het zeker niet fijn om een "griepje" te krijgen. 

dobbel schreef:ieder zijn recht,
ik zit in het 3de trimester van mijn zwangerschap en zal in november ook ingenet kunnen worden, maar ga dat dus zeker niet doen. ongeacht wat anderen ook zeggen.
als je echt altijd ziek bent bv enz kan ik nog enigzins inkomen dat je tussen 2 kwaden kiest, en dan maar de prik neemt, maar als je gezond bent, nee dan kan ik me dat niet voorstellen, dat je de risico`s wil nemen.
maar oook dan ieder zijn ding. ben gewoon benieuwd of mensen wel verder kijken als alleen de brief die ze in de bus krijgen en dan blind maar de prik gaan halen. verder moet iedereen het echt zelf weten, en zal ik niemand veroordelen hoor.
een vaccinatie is nooit een dood virius, anders heeft vaccineren geen zin, het is nl de bedoeling dat dm van een beetje vaccen je lichaam antistoffen aanmaakt, zodat je er niet meer ziek van wordt. zou je dode cellen in spuiten dan hoeft je lichaam immers niets meer aan te maken om antistoffen te ontwikkelen het is immers al dood, athans zo redeneer en begrijp ik het altijd.