Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mistery schreef:Dat is dus geen alternatief aangezien dat niet mag
Als iemand stopt met eten duurt het meestal niet heel lang meer voordat deze persoon zal overlijden. Vaak geven ze dan ook morfine zodat iemand niet hoeft te lijden..
Morfine verhogen kun je trouwens wel eisen hoor. Dat er zo weinig personeel rondloopt is inderdaad waardeloos. Zo kunnen ze hun werk niet eens fatsoenlijk meer doen omdat ze geen tijd meer hebben om de bewoners ook even persoonlijke aandacht te geven..
Misschien dan zelf maar vaker langsgaan zodat ze niet 2 weken alleen is?
sharona87 schreef:Als het icm met morfine is die in dosering verhoogt wordt, zal mijn moeder er ook mee kunnen leven.
Maar die arts kwam echt over dat ze even alle rechten van familie afpakte en zij het wel besliste 'omdat zij arts is'
Maar het idee dat mijn oma daar 2 weken moet liggen op een kamertje.
Over die verzorgende ben ik ook niet te spreken daar, maar is ook oorzaak dat ze daar met veel te weinig staan. Tijdens nachtdienst met 2 verpleegkundige op misschien wel 20 mensen.
shera schreef:Maar wat is het alternatief als mensen niet meer eten willen?
sharona87 schreef:Als het icm met morfine is die in dosering verhoogt wordt, zal mijn moeder er ook mee kunnen leven.
Maar die arts kwam echt over dat ze even alle rechten van familie afpakte en zij het wel besliste 'omdat zij arts is'
Maar het idee dat mijn oma daar 2 weken moet liggen op een kamertje.
Over die verzorgende ben ik ook niet te spreken daar, maar is ook oorzaak dat ze daar met veel te weinig staan. Tijdens nachtdienst met 2 verpleegkundige op misschien wel 20 mensen.

En dat is ook erg! Die doen mensenwerk, maar stellen zich niet menselijk op. sharona87 schreef:Mijn moeder gaat sowieso al 2 x per week langs..en dan me ooms nog.
Op zaterdag en zondag heeft ze hele dag bezoek, en 2middagen/avonden in de week nog.
En in zo'n geval zou ze wel vaker bezoek krijgen, pas had ze griep en hadden we geregeld dat er iedere dag iemand was.
Maar het idee als we er niet zijn, dat ze er dan amper na om kijken.
Pas was ik bij me oma, zat ik in de huiskamer bij dr en die verpleegkundige zei "Ow handig nu kan jij ook wel even op de andere bewoners passen" Dat is mijn taak toch niet??
Toen viel er ook een bewoner uit de rolstoel, er werd niet gereageerd op belletje en heb 10 minute na een verpleegkundige moeten zoeken die toen eerst koffie ging opdrinken.
Die bewoner werd terug in de stoel gezet en niet na gekeken of ze zich had bezeerd..2 weken later bleek ze een gebroken heup te hebben.

. Het is niet leuk en niet fijn en er zijn mensen die het niet menswaardig vinden hoe dat gaan en omdat ze niet meer bekwaam zijn om eigen keuzes te maken. ik loop al een hele tijd stage op een psychogeriatrische afdeling en mijn vorige stage ook. Daar wonen dus dementerende ouderen alleen dan op een gesloten afdeling.. Bij ons is het ook Nee is Nee. Als de mensen aangeven niet te willen eten kan je ze geen trechter in de keel stoppen.

Miriam91 schreef:Ik zou trouwens niet elke minuut bij je oma gaan zitten waken. De meeste mensen sterven pas als ze alleen zijn.
MonAmieC schreef:Je zegt dan je vind dat er wienig personeel is. dat er maar 2 verpleekundigen op 20 bewoners zijn in de nachtdienst.
Dit is echt heel luxe.
Ik heb met dementerende gewerkt en wij werkten 's nachts met z'n 3en op 120(!) dementerende bewoners, dus 2 op 20 is echt super luxe.
Letizia schreef:Miriam91 schreef:Ik zou trouwens niet elke minuut bij je oma gaan zitten waken. De meeste mensen sterven pas als ze alleen zijn.
Hier ben ik het niet mee eens, als iemand echt met het laatste stukje bezig zal ik familie altijd adviseren er bij te blijven, ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat mensen dan meer gingen vechten, vaak zie je als alle geliefde aanwezig zijn dat het juist erg snel gaat
MonAmieC schreef:Je zegt dan je vind dat er wienig personeel is. dat er maar 2 verpleekundigen op 20 bewoners zijn in de nachtdienst.
Dit is echt heel luxe.
Ik heb met dementerende gewerkt en wij werkten 's nachts met z'n 3en op 120(!) dementerende bewoners, dus 2 op 20 is echt super luxe.