'Half' flauwvallen met ogen open?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: 'Half' flauwvallen met ogen open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:50

Een goede vriendin van mij vroeger op school, had dit ook altijd. Bleek hyperventilatie te zijn maar daar merkte je dus helemaal niets van. Heel apart was het, maar ik herinner het me vooral als heel eng...
Zij had het na het flauwvallen ook heel warm, zweet brak haar dan uit.

Zou iig echt even naar de huisarts gaan en het wel echt serieus nemen.
Mijn vriendin deed dat toen niet en het heeft toen veeelste lang geduurt voordat ze naar een arts ging... Zo is ze zelfs wel eens met haar hoofd op de stenen gevallen e.d. Brr.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:52

moet je dan bloedprikken als je naar de HA gaat ??

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:11

Dat lijkt me in dat geval wel nodig ja. Als je bang bent voor naalden moet je gewoon niet kijken dan voel je het al veel minder.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:17

in dat geval durf ik echt niet te gaan, ben als de dood voor naalden. ik val door die angst nog eerder flauw dan doordat ik zo duizelig ben!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:20

_danieke_: Bij dat soort klachten gaan ze va bloed prikken ja. Soieso als ze vermoeden dat het pfeiffer is.
Ik heb toen ook moeten bloedprikken. Vind naalden dood eng.. Mijn moeder was mee en die vrouw was gelukkig heel lief. Ze ging tegen me praten enzo en zorgde dat ik de andere kant op kon kijken, en ik mocht de hand van mijn moeder fijn knijpen. (Voelde me net een klein kind :+). Maar het hielp wel. Je voelt wel iets, maar zolang je niet kijkt en stug door blijft praten is het zo voorbij. :)

Trouwens, wat heb je liever? Lang doorlopen met klachten die uiteindelijk gronisch kunnen worden of kunnen ver-ergeren? Of gewoon even een paar minuutjes doodsangst? Keuze snel gemaakt lijkt mij. Ik heb te lang gewacht, te lang rond gelopen met die klachten en ik zit er nu aan vast en dat is zeker geen pretje.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:23

_danieke_ schreef:
in dat geval durf ik echt niet te gaan, ben als de dood voor naalden. ik val door die angst nog eerder flauw dan doordat ik zo duizelig ben!

Ah joh komt echt wel goed hoor, anders vraag je voor zo'n creme wat je huid gevoelloos maakt. Dan voel je het helemaal niet meer. Daarbij als je aangeeft dat je angst hebt krijg je meestal de meest ervaren verpleegster :j
Kom op, dit is een angst waar je overheen moet,ik ben doodsbang voor de tandarts maar ik ga wel. Gewoon doen en niet teveel over nadenken

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:08

Weet je dat ik hier echt een beetje boos om wordt!!
weetje het gaat hier verdorie om je gezondheid he!
Dan val je flauw het is niet anders,..hop schop onder je gat en gaan!
En met dat prikken ,..kijk maar eff de ander kant op hoor!

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:15

en inmiddels al geweest?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 09:08

Ik nog niet, het komt er steeds niet van. Laat mijn ouders maandag wel bellen, aangezien je ze moet bellen voor 8 uur ofzo en ik zelf dan weg moet naar stage..

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:21

ik ook niet, maar het wordt wel iets minder, dus het gaat wel weer over denk ik

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:25

Is het geen slaapapneu?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:29

en dat is ?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:47

Dat je meerdere malen per dag in slaap valt zo maar oppeens.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:09

marleen_usar schreef:
Dat je meerdere malen per dag in slaap valt zo maar oppeens.

Volgens mij ben je in de war met narcolepsie, slaapapneu's (ademstilstand) krijg je juist tijdens je slaap ('s nachts dus).

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:19

Ik herken er wel wat aan.
Heb je dan ook van die golvende dubbele beelden ook met de ogen dicht.
Het kan misschien migraine van de ogen zijn.
De huisarts kan het zo voor je vaststellen. :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:49

_danieke_ schreef:
ik ook niet, maar het wordt wel iets minder, dus het gaat wel weer over denk ik

Goede instelling :? Ga toch gewoon even kost je 10 minuten! Voor hetzelfde is het iets heel simpels wat makkelijk te verhelpen is (bloedarmoede ofzo) Kom je bent een grote meid, laat even bloed prikken en je weet het. Ik ben het wel met vlek eens!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:55

Je kunt toch ook voor je stage bellen? Afspraak maken kost een paar minuutjes. Kom op zeg, even wat initiatief nemen.
Nouja.. eigenlijk is het ook je eigen lijf en moet je zelf maar weten hoe je het aanpakt. Wel érg stom in ieder geval.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:23

mistery: Je hoeft niet zo boos te reageren hoor. Ik kan niet voor mijn stage bellen, ik ben namelijk heel vroeg de deur uit.

En het is nog altijd mijn probleem. Ik vroeg hier enkel naar wat het kon zijn, aangezien ik dit nog nooit heb meegemaakt, ik vraag niet om een uitval omdat ik dom bezig ben.

Ik ben altijd hardstikke druk met mijn gezondheid omdat ik dus vaak peg heb hiermee. Normaal ga ik vrij snel naar de huisarts, maar omdat een vriend van mij verongelukt is, heb ik het gewoon even niet op een rijtje.

Ik dacht dat ik dat hier al een paar keer had gemeld. (Begrafenis/condeolance?) Jammer dat ik dan moet vertellen wat er gebeurt is, want daar wil ik het helemaal niet over hebben ;). Hopelijk nu ietsje meer begrip, aangezien het allemaal heel heftig is geweest en nog steeds is. Op zo'n moment ben je non stop bezig met afleiding zoeken en non stop bezig met zijn dood.. Dan vergeet je dingen.

Anyway, mijn ouders bellen morgen ochtend de huisarts (aangezien ik dus al onderweg naar stage ben rond de tijd dat je moet bellen), dus dan zal ik hopelijk dinsdag er al heen kunnen. ;)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:48

Ik heb gelezen in het zinnentopic dat je het de laatste week(weken?) zwaar hebt gehad en het waarschijnlijk ook nog zwaar gaat krijgen (hier in iedergeval al veel sterkte voor! :(:) ).. Heeft het hier niet iets mee te maken? Dat je jezelf erg uitput ofzo, en dan dat je er nog iets opkrijgt en dat het dan op momenten teveel word?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:00

Het is begonnen in die week voordat hij is verongelukt, dus het staat wel los van hele heftige emoties denk ik. Op de dag dat we hem gingen herdenken en ik dus goed emotioneel was was het wel het ergste trouwens.
Ik heb het overigens afgelopen week niet meer gehad. Wel duiselig afentoe maar niet zo extreem meer.

Dat ik mezelf uitput kan wel kloppen trouwens. Ik ben soieso al snel moe, en ik ben die stagetijden absoluut niet gewent. Maak hele lange dagen. Ben elke dag 7 uur thuis en moet 2x per week van 7 tot 9 autorijden. Dus houd niet echt veel tijd over voor mezelf. En dat heb ik eigenlijk wel nodig. Ik probeer ook wel af te remmen als mijn lichaam zegt dat dit moet hoor. Maar dat is nog heel moeilijk aangezien ik nog steeds niet helemaal geaccepteerd heb dat ik gronisch moe ben ;).

Bedankt trouwens. :* Sterkte kan ik wel gebruiken.. -O-

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:03

Nou ik ben net naar de huisarts geweest.

Die heeft mijn bloeddruk gemeten (naar gevoel is dat trouwens :+), mijn oogreactie bekeken en naar mijn hart geluisterd. Hij kon niets vinden, niets verdachts iig.

Maar hij was het er wel over eens dat het niet klopte.

Aangezien ik ook loop te hoesten enzo denkt hij dat het ook een reactie kan zijn op een virus. Aangezien ik er afgelopen week ook geen last meer van heb gehad.
Komt erop neer dat ik het nog even moet aankijken. Als ik er last van krijg moet ik het opschrijfen, bij houden hoelang het duurt, wat er gebeurt etc. En dan moet ik weer contact op nemen.
De HA zal me dan doorsturen naar een Neuroloog, aangezien het idd epilepsie kan zijn.

Anyway. Laten we hopen dat het gewoon door een virus kwam :).

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:05

kijk daar kun je wat mee,..beter als gissen!
Hopen dat het een gevolg is van een virus.
Ik zou aan je ouders vragen of wie dan ook dat stal dat je het weer krijg en er
is iemand in de buurt ze het even filmen met een mobiel of zo.
Maar goed hopen dat het niet meer gebeurd!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:18

Hmm filmen gaat wat moeilijk. Het gebeurt heel plotseling en is ook zo weer weg. En in de tijd dat het gebeurd ben ik niet in staat om wat te zeggen. Dan kan ik nog net mn ogen dicht doen en mn handen voor mn gezicht slaan. Meer niet.
Volgens mij maak ik verder ook geen bewegingen, ik zak gewoon opzij. Denk dat als ik zou staan ik gewoon om zou vallen..

Het is iig niet iets wat je kan vast leggen op film. Maar ik ga de mensen om me heen wel even inlichten. Niet iedereen, maar mensen waar ik mee uitga en iemand op stal ofzo. Dan weten ze het. Mocht het gebeuren terwijl ik net aan het galloperen ben ofzo.. Dat zou niet handig zijn :+.

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:05

weet je als ik een aanval heb heeft de arts gevraagd het te filmen,..valt idd niet mee maar is al 2x gelukt. Op die manier kan de arts dingen schijnbaar beter beoordelen.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:13

Het is geen aanval. Er is niets aan me te zien. Alleen dat ik ineens even wegzak en mn handen voor mn gezicht sla. Maar dat laatste doe ik zelf.
Het duurt een paar seconde en ik voel het niet aan komen. Dus ik kan ook niemand waarschuwen ;).
Tot nu toe heeft niemand ook gezien of gemerkt, zo snel gaat het. Mn collega zit tegen over me, dus die ziet het wel als er iets zou gebeuren :+.